«Խաղաղության համաձայնագրի տեքստի 80-90 տոկոսը, արտգործնախարարի՝ ինձ տրամադրած տեղեկություններով, արդեն համաձայնեցված է»,- Բաքվի վերահսկողությանն անցած Շուշիում հայտարարել է Ադրբեջանի նախագահ Իլհամ Ալիևը։ Նա հավելել է, որ Հայաստանին ստիպել են տեքստից հեռացնել Արցախի վերաբերյալ դիրքորոշումն ու տերմինաբանությունը, ինչը ճանապարհ բացեց կարգավորման գործընթացի հետագա զարգացման համար։ Միևնույն ժամանակ, ըստ Ալիևի, «երկու հարց բաց է մնում»։                
 

Գիտակցու՞մ է, թե ինչի տակ է ստորագրելու. Դավիթ Կարապետյան

Գիտակցու՞մ է, թե ինչի տակ է ստորագրելու. Դավիթ Կարապետյան
24.08.2022 | 07:28

Մեդիան տեղեկացնում է, որ օգոստոսի 31-ին Մոսկվայում կայանալու է հերթական եռակողմ հանդիպումը:
Ըստ ամենայնի, գլխավոր թեման լինելու է, այսպես կոչված, «Զանգեզուրի միջանցքը»։
Այս պահի դրությամբ դեռևս հնչում են հայտարարություններ, որ Հայաստանը տեղի չի տալիս Բաքվի և Անկարայի սպառնալիքներին և մերժում է, այսպես կոչված, «Զանգեզուրյան միջանցք» տրամադրել Ադրբեջանին և Թուրքիային:


Փոխարենը Երևանը պատրաստ է երեք ճանապարհ տրամադրել Ադրբեջանին՝ Նախիջևանի հետ կապվելու համար:
ՀՀ ԱԱԾ-ն իրավական ակտերի նախագծերի միասնական կայքում օգոստոսի 18-ին շրջանառության մեջ է դրել նախագիծ, որի ընդունման դեպքում անցակետեր կտեղադրվեն Հայաստան-Ադրբեջան պետական սահմանի հետևյալ երեք կետերում.
1. Սոթք-Քարվաճառ,
2. Երասխ-Սադարակ,
3. Քարահունջ-Կուբաթլու (որը կարող է դուրս գալ դեպի Անգեղակոթ-Բիչենեկ հատված: Սա այն ճանապարհն է, որով խորհրդային տարիներին Ադրբեջանը կապվել է Նախիջևանի ինքնավար հանրապետության հետ):


Տարօրինակ է, որ այստեղ որպես առանձին անցակետեր չեն նշվում Անգեղակոթ-Բիչենեկ և Ղազախ-Իջևան սահմանային հատվածները:
Եվ հետո, դուք ինքներդ, երբ առաջարկում եք Սոթք-Քարվաճառով անցուդարձ, նույնը պահանջե՞լ եք մեզ համար, որպեսզի Ադրբեջանը նույն ճանապարհով (նախկին Վարդենիս-Մարտակերտ) երթուղի ապահովի դեպի Ստեփանակերտ:
Մանավանդ որ, համաձայն նոյեմբերի 9-ի պայմանավորվածությունների, պետք է ապաշրջափակվեն բոլոր կոմունիկացիաները:
Ավելին՝ վարչապետը կառավարության նիստում բանավոր կերպով հայտնեց իր պատրաստակամությունը՝ երթևեկության անվտանգության երաշխիքներով, ՀՀ տարածքով Նախիջևան հասնելու համար Ադրբեջանին տրամադրել բոլոր հնարավոր երթուղիները:
Հետևաբար, բոլոր այս անցակետերի բացումը՝ որպես Նախիջևան հասնելու այլընտրանքային միջոցներ, ենթադրում է հայաստանյան ճանապարհների տրամադրում ՀՀ գրեթե ողջ կենտրոնական, արևելյան և հարավային հատվածներով:


Այսպիսով, Հայաստանն իր տարածքը, երեք ավտոմայրուղիներով, տրամադրում է Ադրբեջանին, որպեսզի վերջինս հնարավորություն ունենա կապվելու ինչպես Նախիջևանի, այնպես էլ Թուրքիայի հետ:
Այլ հարց է՝ կցանկանա՞ն ադրբեջանցիներն ու թուրքերը օգտվել Հայաստանի ճանապարհներից՝ մաքսային և հարկային օրենքներին համապատասխան, թե՞ կշարունակեն պնդել ու պարտադրել հենց «Զանգեզուրյան միջանցքի» պահանջը և կփորձեն ստանալ ճանապարհ ու դրա այնպիսի կարգավիճակ, որը հավասարազոր կլինի Հայաստանը Արցախին կապող Լաչինի միջանցքին։
Նրանք, բնականաբար, պարտադրում են այն՝ փորձելով հիմնավորել պահանջը, որպես համարժեք գործարք:


Երբեք դրանք համարժեք չեն կարող լինել, որովհետև, եթե այսօր մնացյալ Արցախը շրջապատված է Ադրբեջանով, այն գրեթե անկլավ է, իսկ միակ ճանապարհը՝ հումանիտար փրկուղի, ապա Նախիջևանը՝ Թուրքիայի և Իրանի հետ սահմանակցությամբ, անարգել ու բնականոն ելք ու մուտքով, երբեք նման կարգավիճակ չի ունեցել:
Ի դեպ, Հայաստանը դեմ չէ նաև Մեղրիով՝ բացի երկաթուղուց, Ադրբեջանին տրամադրել ավտոճանապարհ, պայմանով, որ այդ ճանապարհի վրա ևս հայկական կողմն իրականացնի ամբողջական վերահսկողություն՝ հսկիչ-անցագրային կետ, մաքսային և այլ ծառայություններ:
Հայաստանի, Ադրբեջանի և Ռուսաստանի փոխվարչապետերի մակարդակով կա պայմանավորվածություն, որ այդ երթուղով ադրբեջանական մեքենաներն և բեռները ուղեկցելու են ռուսական ծառայությունները:
Այս առումով հատկապես մտահոգ է Իրանը, որ Անկարան, Բաքուն և, ինչու չէ, նաև Մոսկվան Երևանին կպարտադրեն «Զանգեզուրյան միջանցքը», որի դեպքում կխաթարվի Հայաստան-Իրան ընդհանուր սահմանն ու ցամաքային կապը:
Ինչպես գիտենք, Իրանը նաև բազմիցս հայտնել է իր կողմից այն որպես կարմիր գիծ դիտարկելը և Հայաստանի հետ միջպետական սահմանը որևէ կերպ չզիջելու իր պատրաստակամությունը:


Գաղտնիք չէ, որ Ադրբեջանին Մեղրու հողն է պետք, ոչ թե երկաթգծով անցնել-դառնալը:
Մեղրու երկաթգծի համարժեքը ոչ թե Լաչինի միջանցքն է նրանց համար, այլ, լավագույն դեպքում, Ղազախ-Իջևան երկաթուղին, որոնք կարող են բացվել զուգահեռաբար, երբ կնքվի «խաղաղությունը»։
Իսկ Զանգեզուրի վրայով, Նախիջևանով Թուրքիայի սահմանը դուրս գալն ու երկիրը միաժամանակ Ռուսաստանից և Իրանից «վնասազերծելը» եղել է Ադրբեջանի ողջ 20-րդ դարի տեսլականը, ինչին, իհարկե, Ալիևը մինչ այս աստեղային պահը չէր հավատում:
Իսկ հիմա այն իրականացման ճանապարհին է, քանի որ այն իրագործելու համար ստեղծվել են իդեալական ու բարենպաստ նախադրյալներ:
Մեղրիով ոչ միայն Ղարաբաղի հարցն է լուծվում, այլև Ադրբեջանի մեծ ապագայի։ Միաժամանակ լուծվում է «Իրանի հարցը»։
Նաև մեկընդմիշտ իրարից մեկուսանում են Ադրբեջանի երկու ամբարիշտ հարևանները՝ Իրանն ու Հայաստանը։


Հիմա թե ժամանակին Քոչարյանը հրաժարվել է Մեղրին տալուց, թե այդ բանն անելը արգելել են Ռուսաստանն ու Իրանը՝ անցյալի մութ անկյուններում է:
Համենայն դեպս, «Գոբլի պլանը» չիրականացվեց, Մեղրին էլ մնաց մեզ:
Հիմա պատկերը փոխվել է, քաղաքական հայացքները, շահերն ու դիվիդենդները՝ ևս:
Այնպես որ, չպետք է նեղանալ ոչ մեկից:
Չպետք է խռովել որևէ մեկից:
Մեզ ոչ ոք չի դավաճանում:
Եվ ընդհանրապես, օտարը չի կարող դավաճանել:
Մենք կարող ենք մեզ դավաճանել:
Օտարը իրականացնում է իր քաղաքականությունը՝ հանուն իր շահերի:
Իսկ մենք այսօր դաշնակիցներ չունենք:
Մենք ինքներս մեզ դաշնակից չենք, ոչ էլ՝ բարեկամ:
Այսպիսով, Մոսկվայում կայանալիք առաջիկա հանդիպմանը կստորագրի՞ Փաշինյանը նման հակապետական ու ապազգային փաստաթուղթ, թե՞ ոչ՝ կիմանանք մոտ օրերս:
Ենթադրում եմ՝ կստորագրի:
Այսօր նրանք փորձելու են կորզել նրա ստորագրությունը, իսկ հետո, վերջինիս միսիան ավարտված համարելով, «ռասխոդ տալով ու քավության նոխազ սարքելով դեն են շփրտելու» քաղաքական ասպարեզից...


Եթե վերջինս ստիպված է լինելու ստորագրել, ապա րոպե առաջ հրաժարական տալ, համենայն դեպս, ստիպված չէ։
«Բկից բռնող» էլ չկա, ձեռքերն էլ ազատ են դա անելու համար:
Ձեռքերն ազատ են դրա համար, ոչ իհարկե ինքնադատաստանի համար:
Քանի որ տղամարդուն ու իրական լիդերին վայել «արժանապատվորեն» ինքնասպան լինելու բազում առիթներ արդեն իսկ բաց են թողնված:
Գոնե կամքի ուժ գտնի և նման փաստաթղթի «դեմ տալու» պարագայում հրաժարական տա, այդկերպ գոնե ևս մի պիտակ չավելացնի իր կենսագրությանը, չարժանանա ազգի նզովքին և ճակատագրական բիծ ու անդառնալի հետք չթողնի հայ ժողովրդի հետագա պատմությանը՝ դառը փաստի առաջ կանգնեցնեցով հաջորդ սերունդներին:
Իսկ հոժարակամ ստորագրելու պարագայում, որը շատ հավանական է, պետք է ակնկալի երաշխիքներ՝ իրեն «փուռը չտալու», հետագայում՝ իր հանդեպ քաղաքական, և ոչ միայն, վենդետաները բացառելու համար:


Իհարկե, վերջինս հանրությանը էլի կներկայացնի, որ ինքը թիվ մեկ մեղավորը չէ, բայց թիվ մեկ պատասխանատուն է:
Եվ որ նորից «հներն» են մեղավոր, քանի որ նրանք այն ժամանակ արդեն իսկ տվել են այդ միջանցքը այսօրվա համար:
Իսկ ժողովրդի մի ստվար զանգված կրկին ըմբռնումով հարցին կմոտենա, ավելին՝ «դուխ» էլ կտա «ճիշտ որոշում» կայացնելու համար:
Ինչ ուզում ես արա, լեզուդ կտրիր, ձեռքդ ջարդիր, բայց նման բովանդակությամբ թուղթ չստորագրե՛ս:
Դա կլինի ամենաճակատագրական քայլը՝ անդառնալի հետևանքներով հանդերձ:
Դու ինքդ շատ լավ հասկանում ես, որ եթե ստորագրես դրա տակ, այլևս էլ պետք չես լինելու ո՛չ Մոսկվային, ո՛չ էլ աշխարհաքաղաքական որևէ կենտրոնի:
Նրանք քեզ շնորհակալություն էլ չեն հայտնելու՝ «գործը» բարեհաջող, բարեխղճորեն ու անմնացորդ կատարելուդ համար:


Ավելին՝ հեռանալու ժամ են դնելու կամ պարզապես վռնդելու են քեզ:
Էլ չասեմ արածներիցդ զատ, ինչքան չարած բան են ջարդելու գլխիդ, անունդ էլ սև տառերով են գրելու հայոց պատմության էջերում:
Իսկ սերունդները հարյուրամյակներ անց էլ միայն անեծքի խոսքերով են քեզ հիշելու:
Առանց այն էլ, այդ ամենն արդեն իսկ թե՛ վաստակել և թե՛ ապահովել ես:
Չգնա՛ս այդ քայլին:
ՀՀ սուվերեն տարածքում «միջանցք» չի՛ լինելու և վերջ:
Ու դու՛, հենց դու՛ այն պետք է բացառես, ու
այդկերպ վերջնականապես փակես այս թեման:
Հիշի՛ր, որ այն հայ ժողովրդի հավաքական Ո՛Չ-ն է, ավելին՝ այս հարցում ողջ ազգաբնակչությունը քո կողքին է:


Իսկ դու հանդես ես գալիս համայն հայության անունից:
Դու հայ ազգի պատվիրակն ու կամակատարն ես:
Դու պարտավոր ես բացառել ցանկացած հակապետական ու ապազգային նախագիծ:
Այնպես որ, քեզ տեսնենք:

Դիտվել է՝ 8619

Մեկնաբանություններ