ԱՄՆ-ի նախագահ Ջո Բայդենը հայտարարել է, որ դուրս կգա նախագահական ընտրապայքարից, եթե բժիշկները պարզեն, որ ինքն առողջական խնդիրներ ունի։ «Անկեղծ ասած, ես կարծում եմ, որ միակ բանը, որ տարիքը բերում է, իմաստությունն է»,- հավելել է Բայդենը։ Ավելի վաղ նա ասել էր, որ կհրաժարվի նախընտրական մրցապայքարից միայն այն դեպքում, եթե Աստված իրեն ասի դա անել։               
 

Վիրտուալ կյանք և շփում. խոսքի ձևավորում և աղավաղում

Վիրտուալ կյանք և շփում. խոսքի ձևավորում և աղավաղում
19.10.2012 | 21:15

«Ինտերնետ, վիրտուալ կյանք և շփում. որքանո՞վ է այն ազդում երեխայի ներաշխարհի և խոսքի ձևավորման ու զարգացման վրա»: Այս թեմային էր նվիրված հոգեբան Միհրդատ Մադաթյանի և թիվ 115 ավագ դպրոցի ուսուցչուհի Տիգրանուհի Ղազարյանի հրավիրած ասուլիսը:

Մեր օրերում վերացել է բանավոր գեղեցիկ խոսքի գործածումը: Համակարգիչն այսօր համարվում է մարդու ամենամտերիմ, ամենահարազատ ընկերն ու բարեկամը: Ժամեր շարունակ նստելով համակարգչի առաջ` երեխան ետ է վարժվում իրական կյանքից , ապրում է վիրտուալ կյանքով, դառնում է մելանխոլիկ, մարդկանց հանդեպ անտարբեր, մեկուսանում է շրջապատից, և ամենավտանգավորը` կորցնում է զգացմունքայնությունը: «Բանավոր խոսքը այսօր հիվանդ է, մենք պետք է ինչ-որ բան մտածենք դա փոխելու համար: Մենք գնում ենք դեպի գրավոր, անգրագետ խոսքը: Իհարկե գրավոր խոսքն էլ խոսքի տեսակ է, դա էլ հաղորդակցման ձև է, բայց, ցավոք այդ գրավորն այնքան աղավաղված է մատուցվում այսօր (անգլերեն տառերով, սխալ կետադրությամբ և այլն), որ ուղղակի սարսափում ես: Ես դեմ չեմ, որ երեխան օգտվի համակարգչից, ընդհակառակը, երեխան պետք է քայլի դարի հետ համընթաց, բայց, ինչ անես, երբ նա վերցնում է միայն բացասականը, վնասակարը»,- իր մտահոգությունը հայտնեց տիկին Ղազարյանը: Վերջինիս կարծիքով, ծնողների կողմից այսօր վերհսկողությունը քիչ է սեփական երեխաների հանդեպ: Նրանք անում են այն` ինչ ուզում են, օգտվում են համակարգչից որքան ուզում են, և առհասարակ, իրենց համարում են կայացած մարդ: «Իհարկե, թող երեխան կայանա, բայց հենց այդ ինքնուրույն, վերացական կայացումն է վտանգավոր», -ասաց նա: Դեռահասները, ներփակվելով իրենց մեջ, ժամեր շարունակ նստում են տարբեր սոցիալական ցանցերի առջև: Նրանց մոտ ինքնըստինքյան զարգանում է ոչ ճիշտ խոսելաձև, որովհետև շատ հաճախ մարդիկ ծաղրանկարներով և այլևայլ պատկերներով են արտահայտում իրենց մտքերը, այդ ամենը շեղում է երեխայի նորմալ զարգացումը, խեղաթյուրում է նրա մտածելակերպը, բնավորության գծերը: Այն անժխտելիորեն ազդում է գրագիտության վրա: Այսօր հարյուր հազարավոր երեխաներ, ապրելով վիրտուալ աշխարհում, հիմնական զբաղմունք են դարձրել սոց-ցանցերը, սովորում են շփվել անծանոթ մարդկանց հետ ինչպես ուզում են, ներկայացնում իրենց այնպես, ինչպես նպատակահարմար են գտնում, շատ հաճախ` ուրիշի լուսանկարի տակ, փոխում են նաև իսկական անունները: Այսպիսով, երեխան սովորում է խուսափել պատասխանատվությունից` ի՞նչ է գրում, ինչպե՞ս է գրում՝ ոչ ոք դրան չի հետևում: Այստեղ արդեն առաջ է գալիս մեկ ուրիշ բան` ազատության և անպատասխանատվության զգացումը:
Հոգեբանի կարծիքով էլ երեխաների շփումը համակարգչի հետ, որը մեծ մասամբ սահմանափակվում է խաղերով, շատ վատ ազդեցություն է թողնում նրանց առողջության վրա: Ըստ նրա, խաղերը բերում են որոշակի ֆիզիոլոգիական խանգարումների: Երեխան սկսում է գիշերները ուշ քնել, առավոտները ուշ արթնանալ: Երեխայի մոտ, որը ամբողջ օրը սևեռված է համակարգչային խաղերի վրա, առաջանում է ագրեսիա, լարվածություն: Նրանք շատ հաճախ սարսափազդու խաղերի ազդեցության տակ անքնություն են ձեռք բերում: Անքնությունն էլ, իր հերթին, հանգեցնում է դեպրեսիայի և ապատիայի: Նման խաղերը բռնություն են սովորեցնում այսօրվա դեռահասին, չարություն և դաժանություն են սերմանում նրա մեջ:
Մեծահասակները նույնպես, ելնելով աշխատանքի բնույթից, շատ հաճախ ստիպված են ժամեր շարունակ նստել համակարգչի առջև:
Իսկ թե ինչ են անում ուսուցիչները երեխաներին ճիշտ ուղու վրա դնելու համար, Տ. Ղազարյանը պատասխանեց. «Ոuսուցչի խոսքը բավական չէ: Այն կարող է ազդու լինել, խիստ լինել, կարող է տասից ութին ուղղել, բայց այն երկուսը էլի մնում են հսկողությունից դուրս: Այսօրվա երիտասարդին թվում է՝ ինքը կարող է ինքնուրույն հարցեր լուծել, իրեն խորհուրդ պետք չի, ինքը անհասկցող չէ և այլն: Ծնողի հսկողությունն է ավելի շատ պետք, առանց դրա հնարավոր չէ: Այն երեխաները, ովքեր շատ են նստում համակարգչի առջև, կարծես դառնում են ռոբոտներ: Նրանց մոտ վերանում է ամենաթանկը` զգացմունքը, փոխըմբռնելու կարողությունը: Մեր կյանքը դառնում է խաղ: Վերանում է բարեկամահարազատական բոլոր կապերը: Երեխան նրանց բոլորին փոխարինում է համակարգչով»:
Միհրդատ Մադաթյանը կրկիրն անգամ կոչ արեց բոլոր ծնողներին. «Համակարգիչը տանը պետք է նպատակային օգտագործել :
ՈՒղղակի պետք է ծնող լինել և մտահոգվել սեփական երեխայի առողջական վիճակով: Ես չեմ մեղադրում այն երեխային, որի հայրը գործից անմիջապես գալիս և առանց հանվելու, հաց ուտելու, նստում է համակարգչի առջև և սկսում է ավտո քշել: Բնականաբար, դա երեխայի համար ամենավատ օրինակն է»:

Հասմիկ ՄՈՎՍԻՍՅԱՆ

Դիտվել է՝ 26120

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ