ԱՄՆ-ի նախագահ Ջո Բայդենը հայտարարել է, որ ուկրաինական զորքերի հարձակումը Կուրսկի շրջանում Ռուսաստանի նախագահ Վլադիմիր Պուտինին իսկական երկընտրանքի առաջ է կանգնեցնում. սա տեղի ունեցողի վերաբերյալ ամերիկացի առաջնորդի առաջին պաշտոնական մեկնաբանությունն է։ «Մենք անմիջական, մշտական կապի մեջ ենք ուկրաինացիների հետ։ Սա այն ամենն է, ինչ ես կարող եմ ասել դրա մասին, քանի դեռ հարձակումը շարունակվում է», - ըստ Ֆրանսպրես գործակալության՝ հայտարարել է Բայդենը:               
 

ՎԻՐԱՎՈՐԱԿԱՆ ՈՒ ՑԱՎԱԼԻ Է, ՈՐ ՀԱՍԱՐԱԿՈՒԹՅԱՆ ՄԵՋ ԱՅԼԱՍԵՐՎՈՒՄ Է ԼՐԱԳՐՈՒԹՅԱՆ ՈՒ ԼՐԱԳՐՈՂԻ ՄԱՍՆԱԳԻՏԱԿԱՆ ՊԱՏԿԵՐԱՑՈՒՄԸ

ՎԻՐԱՎՈՐԱԿԱՆ ՈՒ ՑԱՎԱԼԻ Է, ՈՐ ՀԱՍԱՐԱԿՈՒԹՅԱՆ ՄԵՋ ԱՅԼԱՍԵՐՎՈՒՄ Է ԼՐԱԳՐՈՒԹՅԱՆ ՈՒ ԼՐԱԳՐՈՂԻ ՄԱՍՆԱԳԻՏԱԿԱՆ ՊԱՏԿԵՐԱՑՈՒՄԸ
03.11.2009 | 00:00

Հռետորական հարցերը պատասխան չեն ակնկալում, ամբողջ իմաստն այդ հարցերն առաջադրելու և հասարակության ուշադրությունը բևեռացնելու մեջ է: Բայց, դժբախտաբար, մենք ընտելացել ենք ոչ միայն հռետորական հարցերին, այլև ամեն ինչի: Շատ տարօրինակ «պատվաստում» է մեզ կատարվել` իմունիտետ ենք ձեռք բերել ամեն ինչի ու ամենքի նկատմամբ: Մեզ ոչինչ չի հետաքրքրում, մեզ ոչինչ չի վերաբերում, մեզ ոչինչ չի մտահոգում: Անտարբերության մեր պատյանի մեջ պարփակված` մենք նաև շատ տարողունակ արդարացում ենք հնարել` ի՞նչ կարող ենք մենք անել, մեզնից ի՞նչ է կախված, մի՞թե մենք կարող ենք ինչ-որ բան փոխել: Եվ երբ այսպես է մտածում մեզնից յուրաքանչյուրը կամ գոնե մեր գերակշռող մասը, հենց այդպես էլ լինում է:
Հետևանքը հասարակական արժեհամակարգի փլուզումն է, երբ սանդուղքը ոչ վեր, ոչ վար չի տանում, որովհետև չկան սանդղոտները` չափանիշներ չունեն մեր չափանիշները: Շատ ընդհանրական ու տարտղնված են մեր պատկերացումները բարու, գեղեցիկի ու հավերժականի մասին: Այնքան ընդհանրական, որ կարող են վերաբերել 0-20 ու 20-ից հետո բոլոր դարերին, բայց ոչ 21-ին, որովհետև մեր ժամանակում մենք աղճատել ու աղավաղել ենք այդ բարին, գեղեցիկն ու հավերժականը` բարին դարձնելով ձեռնտու, գեղեցիկը` շահավետ, հավերժականը` առօրեական:
Արժեհամակարգերի ոչնչացման ուղղակի ածանցյալը բարոյականության անկումն է: Բարոյականության պատկերացումների ու դրսևորումների: Չգիտես ինչու, անբարոյականության ըմբռնումը գերազանցապես հանգուցվում է ամուսնական դավաճանությանը` սկսվում ու վերջանում է այդ կետում: Կարևոր կետ է, բայց ոչ միակը: Անբարոյականությունը սկսվում է, երբ դավաճանում ես ինքդ քեզ` քո սկզբունքներին, կամ` ավելի վաղ, երբ այդ սկզբունքները դասդասում ես մի սկզբունքով` ամեն գնով հասնել հաջողության: Նպատակն արդարացնում է միջոցները: Նայած նպատակ: Երբ նպատակը սուտն է, զրպարտությունը, խաբեությունն ու ստորությունը, միջոցները ոչ թե արդարացվում են, այլ բումերանգի օրենքով հետհարվածի իրավունք են ստանում:
Մերկապարանոց բարոյախոսության ոչ մի ցանկություն չունենալով` պարզ մի հարց եմ ուզում տալ` ինչպե՞ս եք վերաբերվում «մերկացնող» լրագրային հրապարակումներին, հրապուրո՞ւմ են ձեզ այդ հրապարակումներին կից «մեկնաբանությունները»` լավ հայտնի մարդկանց լուսանկարային մոնտաժները, որոնց պատճառով նրանք ներկայանում են կամ մերկ, կամ անպարկեշտ կերպարանքով: Այդ «հանճարեղ հնարամտությունը» հարվածում է պատկերվողի՞ն, թե՞ պատկերողին: Ես չգիտեմ` պատասխանների ի՛նչ վիճակագրություն կստանամ արժեքները կորցրած ու իր կորուստը չգիտակցող հասարակության մեջ, բայց միանշանակ է` մամուլի բարոյականությունը չի որոշվում բարոյականության մասին առանձին լրատվամիջոցների ղեկավարների ու աշխատակիցների պատկերացումներով, որովհետև այդ պատկերացումները ձևավորվել են նրանց անձնական չկայացածության ու գռեհկության, ցինիզմի ու սեփական ամենակարողության-անպատժելիության մտացածին պատկերացումների հիման վրա:
Լրատվամիջոցների ազատություն ու անկախություն հասկացությունը բոլորովին չի ենթադրում ամենաթողության ու անկապության ամենօրյա շնորհանդես` հրապարակված համարի տեսքով: Անկախ լրատվամիջոցն իրականում ավելի շատ տաբուներ պիտի ունենա` մասնագիտական ճշգրտություն, բարոյականություն, հավաստիություն, գիտականություն, անաչառություն, որակներ, որ հնարավոր չէ գնել ու վաճառել: Սա, իհարկե, չի նշանակում, որ այլ արժեքներ դավանողները պետք է մնան ձեռնունայն` նրանց համար կա համապատասխան մամուլ, որտեղ ցանկացած մերկություն խրախուսվում ու գնահատվում է, և այդ մամուլում աշխատելը նվազ շահավետ ու պատվաբեր գործ չէ, ոչ էլ նվազ մասնագիտական որակներ է պահանջում: Վարձն էլ ավելի մեծ է:
Հակոբ Պարոնյանն ասում էր. «Հայհոյանքը փաստի սով է»: Նա չէր էլ պատկերացնի, թե իրենից տասնամյակներ անց իր «սոված» հայրենակիցներն ինչ գյուտեր կանեն հայհոյանքի տարատեսակների հայտնագործման ասպարեզում` միմյանցից առաջ ընկնելու նկատառումներով, որովհետև սկզբունքը կլինի մեկը` «Ով ավելի վատ, ով ավելի շատ` նրան ավելի լավ, նրան ավելի շատ»:
ՈՒղղակի վիրավորական է, որ անկախության երկրորդ տասնամյակում էլ, ի թիվս կայացած արժեքների, ոչ մի վերապահումով չես կարող գրանցել ո՛չ մամուլը, ո՛չ զանգվածային մյուս լրատվամիջոցները: Եվ շատ հեշտ է պատճառները միայն ֆինանսական համարել, նույնիսկ ինքնածախսածածկման ու շահույթի ապահովման դեպքում հազիվ թե գործող շատ լրատվամիջոցներ հրաժարվեն իրենց ավանդական «քննադատությունից» ու «փառաբանությունից», որի ընկալումը հավասարվում է ստացած վճարի չափին:
Վիրավորական ու ցավալի է, որ հասարակության մեջ այլասերվում է լրագրության ու լրագրողի մասնագիտական պատկերացումը, և քաղաքական առևտուրը շուկայի օրենքներով մտնում է այն ասպարեզը, որն իր գոյությամբ պիտի այդ առևտրի բացառումը լինի:
Ցավալի ու անհանդուրժելի է, որ ոմանց համար լրագրությունը վերածվել է նեյտրոնային զենքի` ոչնչացնում է մարդուն ու մարդկայինը, նյութական այլ վնասներ չպատճառելով, իսկ հոգեկանի ու բարոյականի կորուստն ամենաանհատույց ու անվերադարձ կորուստն է: Հրանտ Մաթևոսյանն ասում էր` «Մենք բոլորս անկրկնելի ենք»: Նա չէր ասում, բայց այդպես է` մենք բոլորս ոչ միայն անկրկնելի, այլև անփոխարինելի ենք, և միմյանց ոչնչացման այդ անհագուրդ կիրքն ուղղակի ինքնաոչնչացում է ու... ի վերջո, ծիծաղելի է` ոչ մեկին դեռ չի հաջողվել սպիտակը սև և սևը սպիտակ դարձնել: Անհեթեթ է մեր օրերում Ջորդանո Բրունոյին նորից ու նորից խարույկ բարձրացնել` ապացուցելու համար, թե աշխարհը տափարակ է, որտեղ ուժն է որոշում իրավունքը, օրենքներն արդեն սահմանել են, որ աշխարհը կլոր է, ընդունենք-չընդունենք, օրենքները մնում են օրենքներ: Աշխարհում շատ ավելի հետաքրքիր ու արժանի գործեր կան, քան միմյանց հոշոտելն ու միմյանց ոսկորների վրա խրախճանելը:
Անահիտ ԱԴԱՄՅԱՆ

Դիտվել է՝ 2494

Մեկնաբանություններ