«Խաղաղության համաձայնագրի տեքստի 80-90 տոկոսը, արտգործնախարարի՝ ինձ տրամադրած տեղեկություններով, արդեն համաձայնեցված է»,- Բաքվի վերահսկողությանն անցած Շուշիում հայտարարել է Ադրբեջանի նախագահ Իլհամ Ալիևը։ Նա հավելել է, որ Հայաստանին ստիպել են տեքստից հեռացնել Արցախի վերաբերյալ դիրքորոշումն ու տերմինաբանությունը, ինչը ճանապարհ բացեց կարգավորման գործընթացի հետագա զարգացման համար։ Միևնույն ժամանակ, ըստ Ալիևի, «երկու հարց բաց է մնում»։                
 

«ԲԱՌԵՐԸ ՎԵՐՋԱՑԱՆ»

«ԲԱՌԵՐԸ ՎԵՐՋԱՑԱՆ»
20.04.2010 | 00:00

ԱՊՐԻԼԻ 18-ԻՆ ԱՅԴԻՆ ՄՈՐԻԿՅԱՆԻ 52-ՐԴ ՏԱՐԵԴԱՐՁՆ ԷՐ
Զահրատի այս 52 բանաստեղծությունները Հայաստանում հրապարակվում են առաջին անգամ: Գիրքը կազմել և տպագրության է պատրաստել Այդին Մորիկյանը, հրատարակել է, ինչպես Զահրատի բոլոր ժողովածուները, «Նաիրի» հրատարակչությունը:
Արդեն չորրորդ ժողովածուն կազմելով («Առանց խաչի առանց քարի խաչքար»` 1998, «Բառերուն տակի քերթուածը»` 2004, «Բառ բառի քով»` 2007)` Այդին Մորիկյանը գրել է նաև «Կիսաւարտ աղօթք» գրքի առաջաբանը. «Աղոթքը սոսկ խոսք չէ: Գործն է նաև աղոթք: Ճիշտ ու լավ գործը: Նվիրումով արված: Սիրով: Անկախ բնույթից: Կարող է նոր կյանք լույս աշխարհ բերել, կարող է` հողին սերմ պահ տալ, կարող է` պարզապես մինչ այդ անհայտ ու չեղած կամ էլ` մոռացված մտքի հղացում լինել:
Բանաստեղծություն էլ կարող է: ԲԱՆԱՍՏԵՂԾՈՒԹՅՈՒՆ: Մեծ Կոմիտասն ասել է. «Գրքերն ու ձայները մեռած հոգիներուն մտքի և սրտի տապաններն են»։
Զահրատը այն քիչ, բայց իսկական բանաստեղծներից է, ում յուրաքանչյուր բանաստեղծություն ճիշտ է, որ մի ամբողջական գիրք լինի, որովհետև մի քանիսն արդեն «խանգարում են» միմյանց: Որովհետև գրքից գիրք միանգամից չես անցնում:
Գիրքը կարդում ես- ընկալում - խորանում - ծալում - փակում - հետո դարձյալ պահում ու ինչ-որ ժամանակ անցնում է` մինչև հաջորդ գիրքն ես բացում: Էդպես: Էդպես պիտի լինի` ուրեմն: Էդպիսին նաև Զահրատն է:
Գրականությունն այն է, որ ընթերցողն էլ է դառնում հեղինակակից:
Ներկա` «Կիսաւարտ աղօթք» ցայսօր անտիպների ընտրանիին որպես խորագիր կարելի էր ընտրել նաև «Բանաստեղծություններ` 80-ից հետո» ենթավերնագիրը: Սակայն ինչպես կհամոզվեք` Զահրատը ծեր բանաստեղծ չէ: Ոչ իսկ ծերացող: 80-ից հետո էլ նույն գյուտին հետամուտ և դրանում հաջողող բանաստեղծն է: Որովհետև բանաստեղծը չի կարող ծերանալ: Հենց որ նա իրոք սկսում է ծերանալ` դադարում է այլևս բանաստեղծ լինել: Բանաստեղծի համար կարևորը տարիքը չէ, այլ ասելիքը, իսկ ասելիքը տարիքից չէ բնավ, որ կախված է:
Սիրելի ընթերցող, այսօր քո ձեռքին, ավաղ, Զահրատի վերջին գիրքն է»:
Զահրատը նրա համար այն բանաստեղծն էր, ում առաջին անգամ կարդալով` ցանկացել էր ինքնասպան լինել: Ինչո՞ւ: «Բառերը վերջացան»... Համաշխարհային գրականության գլուխգործոցների ու անհայտ էջերի լավագույն գիտակ Այդին Մորիկյանը պարբերաբար վերադառնում էր Զահրատին, որովհետև երկուսն էլ գիտեին բառի մեջ մարդուն տեսնելու գաղտնիքը: Ակնածալից սիրո ու նախանձելի ըմբռնումի մի ջիղ էր միացնում նրանց, որի առանցքում ոչ միայն պոեզիայի առեղծվածի զգացողությունն էր: Զահրատը վստահում ու գնահատում էր նրան, հավանաբար, այն պատճառով, որ երկուսն էլ բառերի կարիք չունեին, երբ խոսում էին միմյանց հետ:
Բանաստեղծությունն ունի սկիզբ և երբեք` ավարտ:
2007-ի փետրվարին 83 տարեկանում կյանքից հեռացավ Զարեհ Յալթջյանը:
2009-ի մայիսին 51 տարեկանում կյանքից հեռացավ Այդին Մորիկյանը:
«Կիսաւարտ աղօթքը» պոեզիայի ու կյանքի շարունակության վկայությունն է:
Բանաստեղծության մեջ:
Բանաստեղծությունից դուրս:
Բանաստեղծության նման:
Անահիտ ԱԴԱՄՅԱՆ

Դիտվել է՝ 2410

Մեկնաբանություններ