«Խաղաղության համաձայնագրի տեքստի 80-90 տոկոսը, արտգործնախարարի՝ ինձ տրամադրած տեղեկություններով, արդեն համաձայնեցված է»,- Բաքվի վերահսկողությանն անցած Շուշիում հայտարարել է Ադրբեջանի նախագահ Իլհամ Ալիևը։ Նա հավելել է, որ Հայաստանին ստիպել են տեքստից հեռացնել Արցախի վերաբերյալ դիրքորոշումն ու տերմինաբանությունը, ինչը ճանապարհ բացեց կարգավորման գործընթացի հետագա զարգացման համար։ Միևնույն ժամանակ, ըստ Ալիևի, «երկու հարց բաց է մնում»։                
 

ԺՈՂՈՎՐԴԻՆ` ԿՈՆՖԵՏՆԵՐ, ՀԱՆՑԱԳՈՐԾԻՆ` ԹԱԳԱՎՈՐԱԿԱՆ ՊԱՏՄՈՒՃԱՆ

ԺՈՂՈՎՐԴԻՆ` ԿՈՆՖԵՏՆԵՐ, ՀԱՆՑԱԳՈՐԾԻՆ` ԹԱԳԱՎՈՐԱԿԱՆ ՊԱՏՄՈՒՃԱՆ
13.04.2010 | 00:00

Համազգային թատրոնի բեմում նոր ներկայացում է` երաժշտական կոմեդիայի ժանրում. Բ. Բրեխթ, Կ. Վայլ, «Երեք գրոշանոց օպերա» սատիրական թատերգություն, որը ծանոթ է հայ հանդիսատեսին դեռևս 1966 թվականից, երբ այն բեմադրվեց Հակոբ Պարոնյանի անվան երաժշտական կոմեդիայի թատրոնում: Բրեխթի ստեղծագործական սկզբունքն էր հանդիսատեսի մեջ արթնացնել ինքնուրույն քննադատական, հեղափոխական մտածողություն: Այս սկզբունքի հետքով էլ սովորաբար ուղղորդվում են Բրեխթի ստեղծագործությանը ձեռք զարկող թատերական գործիչները:
Համազգային թատրոնում արված բեմադրության հեղինակն է Արմեն Մելիքսեթյանը, նկարիչը` Դավիթ Մինասյանը, պարերը բեմադրել է Աննա Կարապետյանը, գործիքավորումը կատարել է «Արդինի» ստուդիան:

Բեմում Անգլիայի թագուհու թագադրությանն սպասող ամբոխն է` հասարակության «ընտրախավը»` բանսարկուներ, գողեր, մուրացկաններ, հաշմանդամներ` ամեն մեկն իր հորինած կերպարի` նրբորեն մշակված մանրամասներով: Ընդոծինների այս թագավորությունում նախապատրաստվում են մեծ խրախճանքին. Սոհոյի տոնավաճառում «աղքատներն աղքատություն են անում, գողերը` գողություն, անառակները` անառակություն...»: Թագադրման արարողությունը բացառիկ հնարավորություն է ընձեռում աղքատներին և տնանկներին` արժանանալու շռայլ ողորմածության, իսկ գողերին ու ավազակներին` ապահովաբար թալանելու հարուստ բնակարանները: Դեպքերի կենտրոնում երկուսն են` «ձեռներեց կոմերսանտ» Փիչըմը (Կարեն Խաչատրյան) և մարդասպան ավազակ Դաշույն Մեքին (Ավո Խալաթյան): Թատերգության գլխավոր ինտրիգը ծավալվում է խաբեբայի և մարդասպանի միջև, իսկ նրանց արանքում տարուբերվում են ոստիկանապետ Բրաունը, հասարակաց տան թիթեռնիկները, Փիչըմի ու ոստիկանապետի դուստրերը, ավազակների ու մուրացկանների ստվար զանգվածը:
Փիչըմը փիլիսոփայական մտքերի մի ողջ ընտրանի է դնում հանդիսատեսի առաջ. «Տրվողին տրվում է ի վերուստ»: «Շատ քիչ բաներ կան, որ կարող են հուզել մարդուն, շատ քիչ բաներ: Սակայն վատն այն է, որ դրանք հաճախակի օգտագործելուց կորցնում են իրենց ազդեցությունը»: «Մարդ արարածը սարսափելի հատկություն ունի, նա կարող է ցանկացած պահի դառնալ անզգա»: Փիչըմն իր ճշմարտությունները քաղում է Աստվածաշնչից, բայց և տարակուսում. «Որքա՞ն այն կհերիքի»:
Յուրաքանչյուր անգամ հայտնվելով բեմում` Կարեն Խաչատրյանը և Արմինե Պողոսյանը (տիկին Փիչըմ) հանդիսատեսին հրամցնում են դերասանական համոզիչ խաղի, պլաստիկայի, վոկալի բացառիկ համադրություն, որը շահեկանորեն առանձնանում է ներկայացման մյուս տեսարաններում կատարվող անցուդարձից: Փիչըմի ճամարտակումները հորդում են Կարեն Խաչատրյանի շուրթերից` վայրիվերումների սահուն ընթացքի մեջ ներառելով աստվածաշնչյան գաղափարաբանությունն ու գետնաքարշ բնազդները, անգլիական աղմկոտ հրապարակն ու «Ծղոտներ» ռեստորանը: (Այո՛, թեև թագադրումն Անգլիայում է, թագադրողներն էլ` անգլիացիք, բայց իրավիճակը զերծ չէ հայկական տարրերից):
Փոքրիկ, բայց տպավորիչ կերպար է մարմնավորել Նարինե Գրիգորյանը (Լյուսի), որը հայտնվում է բեմում մի քանի րոպե միայն (ա-լյա` Ծիծաղելի աղջիկ-Բարբարա Սթրեյզանդ) և կատաղի, հավիկային մենամարտի բռնվում իր տարփածուին խլած մրցակցուհու հետ:
Դրամատիզմով հագեցած կերպար է Արմինե Անդրեասյանի պոռնիկ Ջենին` չարենցյան տողերի («Միայն պոռնիկը մշուշում համբուրեց»)` բրեխթյան վերարծարծումով ու հատկապես գեղեցիկ վոկալով:
Մանրախնդիր հասարակության համապատկերին անհարիր թվացող ճռվողուն թագուհին (Տաթև Ղազարյան), որը հայտնվում է վերջնարարում, վայրկենապես ձուլվում է իր ժողովրդի հավաքական դիմանկարին ու անակնկալի եկած հանդիսատեսին շռայլում մի քանի կոնֆետ` նրա ակնկալած հաց ու պանրի փոխարեն: Իսկ մահապատժի դատապարտված Դաշույն Մեքին, ի դեմս թագուհու, գտնում է նոր հովանավորի: Եթե մինչ այդ նա ավազակային ծրագրերն իրականացնում էր` դաշն կնքած ոստիկանապետի հետ և նրան բաժին հասցնելով իր ավարից, ապա թագուհու շնորհին` արքայազն Շառլզի պատմուճանին և արքայական շքանշանին արժանանալուց հետո այլևս դժվար կլինի նրան կանգնեցնել: Եվ Մեքիի կյանքն ու մահը մի քանի ֆունտով սակարկող պարոն Փիչըմն առիթ կունենա լրջորեն մտածելու այդ հաջողակի հետ հարաբերությունները ճշտելու մասին, քանզի երկու տականքների դաշինքը` հովանավորված վերին իշխանության կողմից, անկասելի թռիչքների նոր ուղեծիր է նախանշում:
Այսպես է բեմում: Ավա՜ղ, ոչ հազվադեպ` նաև կյանքում: ՈՒ կարելի է շնչահեղձ չլինել, անգամ լիաթոք ծիծաղել, երբ այս ամենը ներկայացվում է կատակերգական մյուզիքլի ժանրում` ինքնատիպորեն մտահղացված բեմական ներհարդարանքի ֆոնին:
Կարինե ՌԱՖԱՅԵԼՅԱՆ

Դիտվել է՝ 2439

Մեկնաբանություններ