ԱՄՆ-ի նորընտիր նախագահ Դոնալդ Թրամփի անցումային թիմում ամենաազդեցիկ անձ համարվող գործարար Իլոն Մասկը և ՄԱԿ-ում Իրանի մշտական ներկայացուցիչ Ամիր Սաիդ Իրավանին Նյու Յորքում քննարկել են Վաշինգտոնի ու Թեհրանի հարաբերություններում լարվածությունը նվազեցնելու ուղիները։ Նրանք դրական են որակել բանակցությունները և ասել, որ սա «լավ նորություն» են համարում։               
 

Կորոնաբիզնես՝ պանդեմիայի ամենաանսպասելի հետևանքները

Կորոնաբիզնես՝ պանդեմիայի ամենաանսպասելի հետևանքները
23.03.2020 | 10:51

Կորոնավիրուսի պանդեմիան դարձել է ամենալուրջ հարվածը համաշխարհային տնտեսությանը: Տարբեր երկրների փորձագետներ հաշվում են ընկերությունների կորուստները և փորձում կանխատեսել սպասվելիք կորուստները: Պանդեմիայի առաջին զոհերը բիզնեսում համարում են ավիաընկերություններին, զբոսաշրջությունը, ռեստորանները: Հայտնվել են և առաջին բենեֆիցիարները՝ պաշտպանական միջոցներ արտադրողները, զվարճանքի և սպասարկման ծառայությունները կարանտինում գտնվողների համար, բոլորովին անկանխատեսելի ընկերությունները, օրինակ՝ զուգարանի թուղթ արտադրողները:


Շուկայում էպիդեմիայի գրոհը առաջինը նկատեցին բժշկական դիմակներ և հակավարակային գելեր արտադրող ընկերությունները: Շուկայի սահմանափակությունը և մասշտաբները թույլ չտվեցին այս ընկերություններին պահից օգտվել: Բժշկական դիմակներ արտադրող ֆրանսիական 4 ընկերությունները կառավարության հրահանգով անցան 24 ժամյա արտադրության, բայց դա էլ դեֆիցիտը չի նվազեցնում: Համանման վիճակ է դեղատներում ու հիվանդանոցներում հակավարակային գելերի դեպքում: Օգնության եկան այլ ճյուղերի արտադրողները: Լյուքս ապրանքների արտադրողներ LVMH խումբը (Christian Dior, Guerlain и Givenchy) խոստացավ օծանելիքի արտադրության իր հզորությունները փոխադրել հակավարակային գելերի արտադրության և անվճար փոխանցել հիվանդանոցներին: Ալկոհոլային նշանավոր բրենդ Pernod Ricard-ը հայտարարեց, որ 70 000 լիտր սպիրտ անվճար կտրամադրի հակավարակային միջոցների արտադրությանը: Կարի ֆաբրիկաներն առաջարկեցին իրենց օգնությունը բժշկական դիմակների արտադրությանը, սակայն բժիշկները կասկածում են դիմակների արդյունավետությանը:


Համաճարակի սկզբից համարյա միակ ընկերությունները, որոնց բաժնետոմսերի գները չեն ընկել ու նույնիսկ բարձրացել են բորսայում, օնլայն գնոըմների ու զվարճանքների ծառայութուններն են, առաջին հերթին՝ Netflix-ն ու Amazon-ը: Կարանտինում փակված Եվրոպայի ու մյուս երկրների քաղաքացիները սկսեցին ակտիվորեն պատվերներ ձևակերպել օնլայն կինոթատրոնների բաժանորդագրության և ապրանքներ պատվիրել օնլայն խանութներից: Իրենց բաժինն ստացան և «մեծերի համար կայքերը»: Իր ագրեսիվ գովազդով հայտնի Pornhub-ը Ֆրանսիայում կարանտինի հաստատումից հետո անմիջապես հայտարարեց իր պրեմիում ակաունտներ անվճար մուտքի մասին, և գովազդեց դուստր սայթը՝ Modelhub՝ խոստանալով փոխանցել «աշխատածի մի մասը» համաճարակի դեմ պայքարին: Չնայած Փարիզում տնից դուրս գալու համարյա լիակատար արգելքին՝ դատարկ փողոցներով սլանում են սննդի մատակակարման Uber Eats, Deliveroo, Glovo կամ ռուսական «Яндекс. Еда» և Delivery Club ընկերությունների ցրիչները, ընկերությունները հայտարարում են զեղչերի ու ակցիաների մասին՝ նոր կլիենտներ գտնելու հույսով, որ առաջ ռեստորաններում էին ճաշում ու ընթրում: Պատվերների թիվը մեծացել է 22%՝ պատմում են ռուսական Delivery Club-ում (Mail.ru խումբ): «Яндекс. Еда»-ն հեշտացրել է գրանցումը ռեստորանների համար ու հաղորդում է միացման հայտերի կրկնապատկման մասին: Ֆրանսիական ծառայությունները դեռ չեն հայտարարում իրենց հավելվածների պահանջարկի թվերը, իսկ ցրիչները վախենում են վարակվելու ռիսկից: Ընկերությունները պատվերների անշփում փոխանցման ծառայություններ են ներմուծել և հորդորում են ցրիչներին հաճախ լվանալ ձեռքերը, բայց չեն զբաղվում ստուգմամբ:


Սուպերմարկետներում համաճարակի ամենասկզբից դատարկվում են զուգարանի թղթի դարակները: Չնայած մատակարարների բոլոր հավաստիացումներին, որ այդ ապրանքի պաշարները պահեստներում կան և մատակարարումների դադարներ չեն սպասվում, գնորդները զուգարանի թուղթը գնում են կայծակնային արագությամբ: Աժիոտաժի հետևանքով շվեդական Essity (Zewa ապրանքային բրենդը ՌԴ-ում և Lotus-ը Ֆրանսիայում) հաղորդում են, որ Ֆրանսիայուն թղթի անձեռոցիկների պահանջարկը մեծացել է 39%, իսկ զուգարանի թղթինը՝ 22%: Ընկերությունը իր գործարանը Ֆրանսիայում փոխադրել է 24 ժամյա արտադրության՝ առանց հանգստյան օրերի: Ամեն օր արտադրում է 2 միլիոն ռուլոն զուգարանի թուղթ և 7 միլիոն թղթի անձեռոցիկ:


Փետրրվարին, երբ Չինաստանը կաթվածահար էր կորոնավիրուսից, պատվերների բում արձանագրեցին մասնավոր ջեթերի ընկերություն-օպերտորները: Կանոնավոր չվերթների բեկանման պատճառով շատ պրեմիում ճանապարհորդներ չկարողացան իրենց երկրներ վերադառնալ և պատրաստ էին գերավճարել մասնավոր ինքնաթիռների համար: Սինգապուրի MyJet Asia ընկերությունը հաղորդեց պատվերների թվի 80–90% աճի մասին 2019-ի համեմատ: Բիզնես ջեթերի մեկ այլ համաշխարհային օպերատոր՝ Vista Jet-ը, հայտարարեց, որ փետրվարին հայտերի թիվը կրկնապատկվել է: Բայց ոչ բոլոր ավիաընկերությունները կարողացան կատարել պատվերները՝ պատմում է Paramount Business Jets-ը: Թռիչքները Չինաստան, հետո նաև Եվրոպա, կամ լրիվ արգելվեցին կամ երկշաբաթյա կարանտին էին սպառնում վերադարձից հետո:
RFI


Հ.Գ. Կորոնաբիզնեսը բոլոր երկրներին առաջադրում է նույն պահանջները, բայց տարբեր են կատարումների մակարդակն ու որակները: Ամեն երկիր իր հնարավորությունների հանգույն է արձագանքում կորոնապահանջարկին: Կյանքը շարունակվում է: Որքան էլ անբացատրելի է, Հայաստանում ևս զուգարանի թղթի պահանջարկի բում էր, ու ոչ ոք չի բացատրում՝ զուգարանի թուղթը որևէ այլ կիրառությու՞ն ունի կորոնավիրուսի շրջանաներում: Թե դա ինֆոդեմիայի դրոևորում է:


Անահիտ ԱԴԱՄՅԱՆ

Դիտվել է՝ 12531

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ