Հոկտեմբերի 9-ին Եվրախորհրդարանը կքննարկի մի բանաձև, որը պահանջում է պատժամիջոցներ կիրառել «Վրացական երազանք» իշխող կուսակցության հիմնադիր Բիձինա Իվանիշվիլիի նկատմամբ։ Եվրախորհրդարանի պատգամավորները «կտրականապես դատապարտում են» Բիձինա Իվանիշվիլիի անձնական դերը «շարունակվող քաղաքական ճգնաժամը կազմակերպելու և Վրաստանի արևմտամետ կուրսը հօգուտ Ռուսաստանի համակարգված սաբոտաժի ենթարկելու համար»։               
 

ՀԱՅ ԵՐԻՏԱՍԱՐԴՆԵՐԻ ՍԻՐՈ ՏՈՆԸ ՍՈՒՐԲ ՍԱՐԳՍԻ ՏՈՆՆ Է, ՈՉ ԹԵ ՎԱԼԵՆՏԻՆԻ

ՀԱՅ ԵՐԻՏԱՍԱՐԴՆԵՐԻ ՍԻՐՈ ՏՈՆԸ ՍՈՒՐԲ ՍԱՐԳՍԻ ՏՈՆՆ Է, ՈՉ ԹԵ ՎԱԼԵՆՏԻՆԻ
02.02.2010 | 00:00

Մեզնից յուրաքանչյուրը Սուրբ Սարգսի տոնը յուրովի է պատկերացնում, տոնում, բայց արդյոք մեր պատկերացումներն այս առանձնահատուկ տոնի անվանակրի մասին նո՞ւյնն են, արդյոք գիտե՞նք տոնի իսկական խորհուրդը:
Ս. Սարգիս զորավարի տոնը երիտասարդների օրհնության օրն է, և այն հռչակել է Ն.Ս.Օ.Տ.Տ.Գարեգին Բ Ամենայն հայոց կաթողիկոսը:
Ամեն տարի այդ օրը ժողովուրդը գնում է եկեղեցի, աղոթում` հայցելով ս. Սարգսի բարեխոսությունը, մասնակցում սուրբ պատարագին, իսկ երեխաները քահանայից ստանում են նաև մասնավոր օրհնություն` մեր Տեր ու Փրկիչ Հիսուս Քրիստոսին հավատարիմ մնալու և Հայ եկեղեցու հավատարիմ զավակը լինելու համար:
Սարգիս զորավարն իր որդու` Մարտիրոսի, և 14 քաջ մարտիկների հետ նահատակվել է հանուն քրիստոնեական հավատքի:
Ասում են` նահատակվելուց հետո Սարգսի մարմնի վրա լույս է ծագել: Նա հայերի ամենասիրված սրբերից մեկն է, և պատահական չէ, որ ս. Մեսրոպ Մաշտոց վարդապետը նրա մասունքները բերել է Կարբի, այնտեղ կառուցել երանելու անունը կրող եկեղեցի: Սուրբը երիտասարդների սիրո արագահաս բարեխոսն ու սիրո երազանքների իրականացնողն է: Վերջինիս մասին բազմաթիվ ավանդապատումներ կան: Ահա դրանցից մեկը:
Աղքատ աշուղ Ղարիբը սիրում էր մի մեծահարուստի աղջկա` Շահ-Սանամին: Վերջինս նույնպես սիրում էր նրան, բայց քանի որ աշուղն աղքատ էր, աղջկա հայրն արգելում է նրանց ամուսնությունը:
Աշուղ Ղարիբը որոշում է կարողություն կուտակելու համար գնալ օտարություն` աշխատելու, սակայն մինչ այդ նա սիրած աղջկանից խոստում է առնում` յոթ տարի սպասել իրեն: Պայման է դնում, որ եթե անգամ մեկ օր ուշանա, աղջիկը թող ամուսնանա հոր կամքով: Յոթ տարի շարունակ գիշեր ու զօր աշխատելով` աշուղ Ղարիբը կարողություն է ստեղծում և բռնում տունդարձի ճամփան: Անցնում է բազմաթիվ փորձությունների միջով: Մոտենում էր վերջին օրը, սակայն նա դեռ երկար ճանապարհ ուներ անցնելու: Սիրած էակին հասնելու համար աշուղն աղոթում է ս. Սարգսին` հայցելով արագահաս սրբի օգնությունը: Վերջինս էլ, լսելով սիրահարված աշուղի աղոթքը, իր ճերմակ նժույգով իսկույն հայտնվում է նրա մոտ, աշուղին նստեցնում իր կողքին և մեկ ակնթարթում հասցնում Շահ-Սանամի մոտ: Աղջկա հայրը, տեսնելով նրանց սերն ու նվիրումը, օրհնում է նրանց միությունը:
Ս. Սարգսի տոնը Հայաստանում ընդունված է նշել ոչ միայն եկեղեցական ծեսով ու աղոթքով, այլև ժողովրդական սովորություններով, ինչը մեզանում նվիրական ավանդույթ է դարձել: Տոնին հայերն աղաբլիթ են պատրաստում: Երեկոյան չամուսնացած երիտասարդները, տղա թե աղջիկ, ուտում են մեկական բլիթ ու ջուր, թեյ, թան չխմելով` քնում: Գիշերը, երազում, երբ խիստ ծարավում են, նրանց ինչ-որ մեկը ջուր է տալիս, և հենց նրան էլ համարում են իրենց ընտրյալը: Առավոտյան արթնանում են, և յուրաքանչյուրը պատմում, նկարագրում է, թե ով է իրեն ջուր տվել, ուրախանում են, եթե իրենց սրտի ուզածն է եղել, իսկ եթե ջուր տվող չի լինում, խիստ հուսահատվում են, մտածելով, որ այս տարի էլ չեն հանդիպի իրենց կեսին:
Իսկ օրվա հիշատակելի սովորություններից է փոխինդով սկուտեղը տան տանիքին կամ պատշգամբում դնելը և դրա վրա սուրբ Սարգսի ձիու պայտի հետքին սպասելը: Իբրև թե սուրբը պետք է անցնի հրեշտակների ուղեկցությամբ, և ում սկուտեղի մեջ լցրած ալյուրի կամ փոխինդի մեջ թողնի իր սպիտակ ձիու պայտի հետքը, այդ տարի կիրականանա երիտասարդի երազանքը: Այս սովորույթի ակունքն էլ է հին:
Ավանդության համաձայն` ս. Սարգիսն իր օրապահիկ աղանձը գրպանում` ութ օր կռվում է վրացիների դեմ: Այդ ընթացքում նրա գրպանում եղած աղանձը վերածվում է փոխինդի:
Տոնի առթիվ սիրահարված երիտասարդները միմյանց բացիկներ ու քաղցրավենիք են նվիրում:
Վերջին տարիներին Սուրբ Սարգսի տոնը շփոթում են կաթոլիկ եկեղեցու Ս. Վալենտինի տոնի հետ: Հայ առաքելական եկեղեցու սրբադասման մեջ նման սուրբ չի հիշատակվում: Ավելին, հայ եկեղեցու հոգևորականներն այն կարծիքին են, որ Վալենտինին ընդհանրապես սրբերի շարքին չի կարելի դասել, քանի որ վերջինս պաշտպանել է հասարակության կողմից մերժված սերը:
Հայ երիտասարդներն օտար ու խորթ տոների փոխարեն պետք է սիրեն և տոնեն ազգայինը, մանավանդ որ հայկականն ավելի վեհ ու նվիրական է:
Հասմիկ ՄՈՎՍԻՍՅԱՆ

Դիտվել է՝ 1533

Մեկնաբանություններ