«Խաղաղության համաձայնագրի տեքստի 80-90 տոկոսը, արտգործնախարարի՝ ինձ տրամադրած տեղեկություններով, արդեն համաձայնեցված է»,- Բաքվի վերահսկողությանն անցած Շուշիում հայտարարել է Ադրբեջանի նախագահ Իլհամ Ալիևը։ Նա հավելել է, որ Հայաստանին ստիպել են տեքստից հեռացնել Արցախի վերաբերյալ դիրքորոշումն ու տերմինաբանությունը, ինչը ճանապարհ բացեց կարգավորման գործընթացի հետագա զարգացման համար։ Միևնույն ժամանակ, ըստ Ալիևի, «երկու հարց բաց է մնում»։                
 

Սպիտակ կտավի առաջ՝ ինչպես սպիտակ թղթի

Սպիտակ կտավի առաջ՝ ինչպես սպիտակ թղթի
11.03.2013 | 11:25

Հայաստանը նորից փոքրացավ, փոքրացավ ու կծկվեց` ինչպես ցավին դիմադրող սիրտը:

Հայաստանը նորից փոքրացավ, փոքրացավ ու կծկվեց` ինչպես ափով ջրվեժի դիմաց ջրի հորձանքը փակելիս:
Հայաստանը նորից փոքրացավ, փոքրացավ ու կծկվեց` ինչպես քաթանը կտավ դառնալուց առաջ, որ ուզում է ամփոփել սերը:
Հակոբ Հակոբյանը վախճանվեց:
Թող տարեգիրները գրեն նրա կենսագրության էջերը, տարիների ու կտավների մեջ տեղավորեն ապրած կյանքը: Ես չեմ կարող: Նա վախճանվեց` ինչպես Միքելանջելոն` 89 տարեկանում և ինչպես Միքելանջելոն` հավատարիմ ինքն իրեն ու իր կյանքի իր սահմանած դավանանքին: Չքանդակած իր երազանքների կղզին: Նա վախճանվեց` իր երկիրը սրտում ու մարդանց կողքին: Կտավների մասնատած իր երազանքների կղզին:
Նրա կտավները չոր ու ցամաք են` հույզը քամած ու հանած, ու երբ նայում ես չոր ու ցամաք հայրենիքիդ, կոկորդդ կծկվում է հույզերից:
Նրա կտավները պարզ ու բաց են` ինչպես հողի նման հողը ու երկնքի նման երկինքը` համարյա անգույն ու համարյա անգիծ, բայց հնարավո՞ր է նկարել հողը կամ երկինքը, նկարել ու հետո հանգիստ նայել այդ նկարին:
Նա նկարեց ամբողջ կյանքում` կտավին հավատալով ու կտավին ապավինած, կտավի մեջ տեղավորելով աշխարհն ու իր վերաբերմունքը աշխարհին: Նա նկարեց, և դա այն ամենն էր, որ նա չէր կարող չանել, քանի դեռ բաբախում էր սիրտը, քանի դեռ աջը զորում էր քաթանին թելադրել իր կամքը:
Հակոբ Հակոբյանը վախճանվեց:
Տարեգիրները, կենսագիրները, ժամանակագիրները ամեն ինչ երբևէ կգրեն: Բայց ոչ ոք այլևս չի գրի այնպես` ինչպես ինքն էր գրում` ամեն բառի մեջ աղոթք, ամեն բառի մեջ ամենապարզ ցավ ու հպարտություն, որ ինքը կա ու ինքը նկարում է իր երկիրը: Եվ դա մի բառով կոչվում է երջանկություն: Եթե նա` հայ նկարիչ Հակոբ Հակոբյանը, ապրեր ու նկարեր մեծ աշխարհի ցանկացած քաղաքում` Լոնդոնում, Փարիզում, Հռոմում, Վիեննայում, նա աշխարհահռչակ հայ նկարիչ էր լինելու, բայց գուցե նրա կտավներում Հայաստանն այսքան հայելային պատկեր չէր ունենալու` անցած ոչ միայն սրտի ու հոգու, այլև` մտքի միջով:
Հիմա նրանք հանդիպել են` Հենրիկ Մալյանը, Հրանտ Մաթևոսյանը, Այդին Մորիկյանը, Հակոբ Հակոբյանը, և տիեզերքում ամեն մեկն իր կղզին ունի` Հայաստան անունով, և այդ կղզիներում կյանքը շարունակվում է:
Վախճանվել է Հակոբ Հակոբյանը:
Հայաստանը նորից մեծացավ, մեծացավ, ու բացվեց` ինչպես ցավին դիմադրող սիրտը:
Հայաստանը նորից մեծացավ, մեծացավ ու բացվեց` ինչպես ափով ջրվեժի դիմաց ջրի հորձանքը փակելիս:
Հայաստանը նորից մեծացավ, մեծացավ ու լուսավորվեց` ինչպես քաթանը կտավ դառնալուց առաջ, որ ամփոփել է սերը:


Անահիտ ԱԴԱՄՅԱՆ
Հ.Գ.-Ես նորից չհասցրի գալ և ասել բառերի բառը, որ ինձնից սպասում էին, բայց բառերը ևս կղզիներ են, ու քանի հնչում է բառը, կյանքը շարունակվում է:

Դիտվել է՝ 1876

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ