ԱՄՆ-ի նորընտիր նախագահ Դոնալդ Թրամփը, պաշտոնը ստանձնելու առաջին իսկ օրից, ծրագրում է վերականգնել իր «առավելագույն ճնշման ռազմավարությունն Իրանին սնանկացնելու համար»՝ գրում է Financial Times-ը: «Առավելագույն ճնշման» արշավը նպատակ ունի զրկել Իրանին բանակը հզորացնելու հնարավորությունից, սակայն վերջնական նպատակը Թեհրանին միջուկային նոր համաձայնագրի շուրջ բանակցությունների մղելն է։               
 

«ԱՍԵՂՆԱԳՈՐԾԱԿԱՆ ԱՐՎԵՍՏՆ ԱՅՍՕՐ ԷԼ ԱՍԵԼԻՔ ՈՒՆԻ»

«ԱՍԵՂՆԱԳՈՐԾԱԿԱՆ ԱՐՎԵՍՏՆ ԱՅՍՕՐ ԷԼ ԱՍԵԼԻՔ ՈՒՆԻ»
24.06.2011 | 00:00

Ժողովրդական վարպետ ԼՈՒՍԻՆԵ ՄԽԻԹԱՐՅԱՆԻ վերջերս լույս տեսած «Մարաշի ասեղնագործության գաղտնիքները» գիրքը նվիրված է Մարաշի հյուսքակարի ուսուցմանը: Այն կարող է ուղեցույց լինել ասեղնագործել սիրող մարդկանց համար: «Հայկական ձեռագործ արվեստը իր բազմազանությամբ և բարձրաճաշակ ոճով դարեր շարունակ հիացմուք է պատճառել և՛ օտարերկրացիներին, և՛ արվեստաբաններին, և՛ գիտնականներին»,- գրում է հեղինակը և տեղեկացնում, որ ասեղնագործական մշակույթը Հայաստանում զարգացել է երեք հիմնական ուղղություններով` գյուղական, քաղաքային և եկեղեցական: Հայտնի էին ասեղնագործ տարբեր կարատեսակներ, պարզ ու հանրամատչելիի հետ մեկտեղ նաև բարդ գաղտնակարեր, որոնք բնորոշ էին միայն որոշ կենտրոնների (Մարաշ, Այնթապ): «Մշակութային ժառանգության պահպանման խնդիրը խիստ արդիական է: Աշխարհում կատարվող փոփոխություններն ավելի են արագացնում ավանդական և ազգային շատ արժեքների դուրսմղումը կիրառությունից: Անհրաժեշտ է խնամքով վերաբերվել ժողովրդական հմտությունների պահպանմանը այնպիսի կարևոր ճյուղերում, ինչպիսիք են ասեղնագործությունը, ժանյակը և, ընդհանրապես, գեղարվեստական գործվածքը»,- նկատում է պատմական գիտությունների թեկնածու, ազգագրագետ Սվետլանա Պողոսյանը:
«Քանդակի և մանրանկարի զարդերն այնքան նմանություն ունեն Մարաշի ասեղնագործ գաղտնակարի հետ, որ կարելի է ենթադրել, թե քանդակագործը դրանից է արտանկարել նախշը»,- ասում է Լուսինե Մխիթարյանը:
Մարաշի հյուսքակարը Հայաստանում լայն տարածում է գտել 10-12-րդ դարերում, սակայն այս կարատեսակի ստեղծման ժամանակաշրջանը անհայտ է: Մարաշի ասեղնագործությունը այսօր էլ պահպանվում է Բեյրութի հայկական համայնքում:
«2010-ից մշակույթի նախարարության ծրագրով ֆինանսավորվում է ձեռագործ գորգերի ուսուցողական ծրագիրը,- ասում է Լուսինե Մխիթարյանը:- ՈՒրախալի է, որ պահպանվում է գորգագործության արվեստը, բայց պակաս կարևոր չէ նաև ասեղնագործության արվեստի պահպանումը: Ցավալի է, բայց ևս մեկ սերունդ հետո հնարավոր է մոռանանք, թե ինչպես են գործում հայկական ժանյակը, օյա ժանյակը, կարելի է ասել` արդեն մոռացվել են ՈՒռհայի կարը, ոսկեքուղ ասեղնագործությունը թավշի վրա: Ասեղնագործության արվեստն այսօր էլ ասելիք ունի: Պետք է օգտագործել գիրքը, համացանցը, ցուցահանդեսները` աշխարհին ներկայացնելու համար հայկական ասեղնագործության արվեստը»: Հետաքրքիր մի դիտարկում ևս. Լուսինե Մխիթարյանը գեղագիտության ազգային կենտրոնի կերպարվեստի և դեկորատիվ-կիրառական արվեստի ստուդիա-քոլեջի ուսուցչուհի է և ասում է, որ հինգ տարեկան երեխան կարող է անթերի ձեռագործ անել, անգամ ծնողները զարմանքով նկատում են, որ ձեռագործ արվեստի շնորհիվ փոխվում են երեխայի բնավորության գծերը:
Արմինե ՍԱՐԳՍՅԱՆ

Դիտվել է՝ 4347

Մեկնաբանություններ