«Խաղաղության համաձայնագրի տեքստի 80-90 տոկոսը, արտգործնախարարի՝ ինձ տրամադրած տեղեկություններով, արդեն համաձայնեցված է»,- Բաքվի վերահսկողությանն անցած Շուշիում հայտարարել է Ադրբեջանի նախագահ Իլհամ Ալիևը։ Նա հավելել է, որ Հայաստանին ստիպել են տեքստից հեռացնել Արցախի վերաբերյալ դիրքորոշումն ու տերմինաբանությունը, ինչը ճանապարհ բացեց կարգավորման գործընթացի հետագա զարգացման համար։ Միևնույն ժամանակ, ըստ Ալիևի, «երկու հարց բաց է մնում»։                
 

Թույլատրված է լինել կա՛մ ստրուկ, կա՛մ խեղկատա՞կ

Թույլատրված է լինել կա՛մ ստրուկ, կա՛մ խեղկատա՞կ
31.10.2008 | 00:00

25-ՐԴ ԿԱԴՐԻ ԷՖԵԿՏ
Պարզվում է` Գրիգոր Ամալյանը քայլող կոդ է: Թվում է` մեկ կյանքի համար «Ա1+»-ի պատմությունն առանց այն էլ շատ-շատ է, բայց Ամալյանով մեզանում «բացվեց» ևս մեկ` հայկական սերիալների կոդը:
Հարցին առնչվեցինք ակամա, երբ 2009-ի բյուջեի ԱԺ հանձնաժողովների քննարկումների ժամանակ շոշափվում էր ՀՌԱՀ-ի պահպանման ծախսերի հարցը, փորձեցինք հասկանալ` ի՞նչ կա այդ ամենի տակ: «Հետքեր» որոնելով «Ա1+»-ի մասով (բավականին ժամանակ է, ինչ ԱԺ միջանցքներում շրջանառության մեջ է օրենսդրական նախաձեռնությունների փաթեթ, որում ներառված են ՀՌԱՀ-ի մասին օրենքում փոփոխություններ ևս), բոլորովին այլ դաշտերում հայտնվեցինք ու բավականին «դիտարժան» բաներ իմացանք:
Այսպես, ԱԺ միջանցքներում «պտտվող» օրենսդրական այդ փաթեթում է նաև «Գովազդի մասին» օրենքում փոփոխությունների նախագիծը, որն առաջին հայացքից կարող է «խնդրո» հետ կապ չունենալ, սակայն ամեն ինչի մասին` փուլ առ փուլ:
Նախ, ինչպես պարզեցինք նախագծերի «փաթեթից», փորձ է արվում կանոնակարգել հայաստանյան հեռուստաեթերը երկու մակարդակներում` «նյութական» և արժեհամակարգային:
Առաջինի մասին` քիչ ուշ, այժմ՝ արժեհամակարգայինից: Ինչ է հեռուստաեթերն իր ամբողջության մեջ, մեզանում նույնիսկ ոզնուն է պարզ. Քոչարյանի ժամանակ այն ընդհանրապես վարչական կրունկի տակ, ամբողջապես միակողմանի տարածք էր: Հիմա ինչ-ինչ քայլեր են արվում, որը, անշուշտ, դեռ բավարար չէ:
Սակայն այս մասին չէ, որ ցանկանում ենք խոսել, որովհետև երբ «նայում» էինք խնդրին, իսկապես, ցավոտ շատ բաների հանդիպեցինք:
ԱԺ քննարկումների ժամանակ վեճ գնաց նախ և առաջ սերիալների մասին: Սակայն դա այսբերգի երևացող չնչին մասն է: Պարզվում է, բացի քաղաքականից, իշխանությունները հասարակության հետ այլ խնդիրներ էլ ունեն, ընդ որում, շատ ավելի լուրջ, քան «քաղաքականներն» են:
Սեփական ուսումնասիրությունների կամ դեպ իշխանություն հղվող ազդակների արդյունքում, գոնե օրենսդրական փոփոխություններ նախաձեռնածները հաստատապես հասկացել են շատ կարևոր մի բան. հասարակությունը, բայց նախ և առաջ իշխանությունները, բախվում են շատ ավելի խորքային խնդիրների, և եթե որոշակի քայլեր չիրականացվեն այդ ուղղությամբ, պրոցեսն անդառնալիորեն դեպ անդունդ կտանի ամեն բան, այդ թվում և` իշխանություններին. թող չափազանցություն չթվա:
Իսկ այս վիճակն առաջին հերթին ստեղծվել է մաս-մեդիայի, առավել ստույգ` հեռուստաեթերի «այդորակային» արտադրանքի պատճառով: Երբ հենց հասարակության բուն խորքից խփվում է հասարակությունը` տարրալուծելով վերջինիս մտային, մշակութաբանական, ազգային արժեհամակարգերը, ինչն առավել վտանգավոր է, քան արտաքաղաքական և կամ ներքաղաքական ցանկացած դեգրադացիոն գործընթաց. սա ազգը կործանման տանող ամենակարճ ուղին է, որի արդյունքում հանգչում է ազգային ընդհանրական ոգին, անառականում ճաշակը, և հասարակությունն իր մեջ ներքաշում է, ասենք, կոնկրետ դեպքում՝ սերիալների կամ այլ անճաշակությունների ոգին` միավորելով էթնոսին պստիկ, ցածր կերպերի ֆետիշացման շուրջ: Ընդ որում, աշխարհակարգի փոփոխությունների, անցումային փուլերի ժամանակ փոքր ազգերը դատապարտված են դեգրադացման առավել մեծ ռեզոնանսի, ինչն էլ կարծես տեղի է ունենում մեզանում:
Այս բոլորին անդրադարձանք, երբ երեկոյան հագել մեր «սերիալի շորերը» ու առաջին անգամ փորձում էինք հասկանալ` ինչ ասել է հայկական սերիալ, ինչ մասին էին խոսում ցերեկը խորհրդարանում:
Մտորելու բան իսկապես կար: Եվ բավականին լուրջ: Պատկերն ու ստացած տպավորություններն անչափ տխուր, թևաթափ անող էին (սա առանձին ու երկար խոսակցության թեմա է` նատուրալիստական պատկերների, պրիմիտիվիզմի, խաղի կանոններ թելադրելու, գեղագիտության ահավոր պակասի, չհաղթահարվածության առումով):
ՈՒ հիմա, փաստորեն, «պտտվող» նախագծերով փորձ է արվում փրկել վիճակը, կարգավորել նախ և առաջ հեռուստաեթերը` անաղարտ հայերենի, «արտադրանքի» մշակութաբանական հենքի, գաղափարական նոր մոդելավորման ուղիներով: Կհաջողվի՞: Չկռկռանք: Սպասենք: Համ էլ` չխանգարենք:
Նյութական «մոմենտ». այստեղ ուղղակի էկզոտիկայի հանդիպեցինք։ Պարզվեց, որ օլիգարխներ են ոչ թե որոշ «բզվող» և «չբզվող» գործարարներ, այլ հենց իրենք` մեզանում գործող հեռուստաընկերությունները: Նրանց մեծ մասն այնպիսի աստղաբաշխական թվերի, արտաքին-ներքին այնպիսի ներդրումների հետ է գործ ունենում, որ մեկ մարդու երևակայությունը բավարար չէ դրանք ընդգրկելու համար. չլիցենզավորված ֆիլմեր, արգելված, ծածուկ գովազդներ... իշխանությունների նկատմամբ քաղաքական լոյալության դիմաց:
Նախ տեղեկացնենք, որ ՀՀ ողջ հեռուստաեթերը պերմանենտ ու լուրջ մոնիտորինգի չի ենթարկվում. այն ազատ ու անկախ է գովազդի հարցում, որքան սիրտն ուզի, «պատասխանատու» է, երբ պետք է, մանավանդ, երբ «առկա» էր Քոչարյանը:
Ընդ որում, ըստ հավաստի տվյալների` հեռուստաեթերի ընդհանուր ֆինանսական շահույթի հիսուն մլն դոլարը երևացող` սպիտակ պտույտ է, և նույնքան` 50 մլն դոլար «սև» պտույտ է. փաստորեն, հարյուր մլն դոլարի լուֆտ կա ոլորտում, իսկ առյուծի բաժինը երեք հեռուստաընկերություններ կիսում են միմյանց մեջ:
Հատուկ «պրելեստ» է ծածուկ գովազդը. համարյա 25-րդ կադրի էֆեկտ. հիշենք, որ այդ էֆեկտը կիրառում է ողջ աշխարհը առաջնակարգ, «կասսվի» ֆիլմերի ժամանակ. նկարահանվում է կադրը, ուր, դիցուք, ասվում է` Օբաման պետք է դառնա նախագահ. կադրը դնում են ֆիլմում, հետո հանում, սակայն մի կադրից մյուսին անցման ժամանակ այն անտեսանելիորեն ազդում է դիտողի ենթագիտակցության վրա:
Բայց քանի որ մենք ուրիշ ենք, մեր ծածուկ գովազդն էլ ուրիշ է: Այստեղ հեռուստաընկերություններին կրկին օգնության են հասնում հայկական սերիալները. ի դեպ, նրանց ցուցադրման գովազդային ընդմիջումներն անչափ թանկ են. չնայած միջազգային և մասնավորապես արևմտյան փորձը ցույց է տալիս, որ որևէ լուրջ գովազդատու ընկերություն իր գովազդը նման սերիալների ընթացքում չի տեղադրում, որովհետև դրանք բրենդ փչացնող սերիալներ են:
«Ծածուկի» մասով. ասենք` տվյալ հեռուստաընկերությունը պայմանավորվում է «Մալբորո» կամ «Ջերմուկ», կամ «Մերսեդես» ներմուծողների հետ, ու նրանց սերիալի ընթացքում բոլորը «Մալբորո» են ծխում, և կամ գլխավոր հերոսը մի հատ «կա՜յֆ» «Մերս» է քշում` ողջ սերիալի ընթացքում: Պարզ է, չէ՞, ինչ գումարներ են «պպտվում» արդեն այս դեպքում:
Մի խոսքով, հիմա «Գովազդի» մասին օրենքի փոփոխություններով փորձ է արվում կանոնակարգել ոլորտը, նրանց բերել օրենքի դաշտ: Կգա՞ն:
ՈՒրիշ ո՞ւր կարող են գնալ: Եթե իշխանությունը քաղաքական կամք դրսևորի, ու օրենքների փաթեթներն ընդունվեն խորհրդարանում:
Հը՞:
Կարմեն ԴԱՎԹՅԱՆ

Դիտվել է՝ 2958

Մեկնաբանություններ