ԱՄՆ-ի նախագահ Ջո Բայդենը հայտարարել է, որ դուրս կգա նախագահական ընտրապայքարից, եթե բժիշկները պարզեն, որ ինքն առողջական խնդիրներ ունի։ «Անկեղծ ասած, ես կարծում եմ, որ միակ բանը, որ տարիքը բերում է, իմաստությունն է»,- հավելել է Բայդենը։ Ավելի վաղ նա ասել էր, որ կհրաժարվի նախընտրական մրցապայքարից միայն այն դեպքում, եթե Աստված իրեն ասի դա անել։               
 

Ե՞րբ է գալու հայրենիքին արժանի իշխանություն. Դավիթ Կարապետյան

Ե՞րբ է գալու հայրենիքին արժանի իշխանություն. Դավիթ Կարապետյան
30.08.2022 | 07:28

Գորիս-Կապան ճանապարհի (Մ2) «ուրվականը», Բերձորը շրջանցող Կոռնիձորի ճանապարհի «ոդիսականը»,
Թալինի «թալանի» ու Ալավերդու մուտքի հրամայականը...


Ինչպես գիտենք՝ ըստ պատերազմի վերջնարդյունքի, ՀՀ իշխանությունները հանրապետության 2-րդ միջպետական ավտոմայրուղու (Մ2 Երևան-Մեղրի-Իրանի սահման) 373 կմ-ոց ճանապարհի 4 կմ-ը ճանաչել են Ադրբեջանի տարածք:


Այդ հատվածը ժամանակին մեր՝ Որոտան համայնքի հատվածն էր, իսկ այժմ այն Ադրբեջանի Կուբաթլուի շրջանի Էյվազլին է:
Այդ 4 կիլոմետրանոց հատվածում Ադրբեջանը տեղադրել է երկու մաքսակետ, որը շատ դեպքերում կրում է ձևական ու սիմվոլիկ բնույթ:
Այն ըստ արժանվույն չի ծառայում, քանի որ, թե՛ մեզ, և թե՛ իրանցի վարորդների համար կա այլընտրանքային, բայց միակը համարվող Հալիձոր-Տաթև-Աղվանի-Սյունիք ճանապարհը: Հետևաբար, այնտեղով անցնող-դարձող գրեթե չկա:
Եթե հայերիս համար այդ հատվածով չերթևեկելու պատճառը հասկանալի է, ապա իրանցի վարորդների ու բեռնափոխադրողների համար այդ 4 կմ-ի համար ավելորդ հարկեր ու տուրքեր վճարելն անցանկալի է:
Բայց այստեղ էլ կա մեկ ուրիշ ոչ պակաս լուրջ խնդիր:
Բացմիցս եմ բարձրաձայնել առաջարկվող ու միակ ալտերնատիվ համարվող Տաթևով ճանապարհի ո՛չ միջպետական համարվելու, ո՛չ միջազգային ստանդարտներին համապատասխանելու, ո՛չ բեռնափոխադրումներ իրականցնելու թույլատրելիության մասին:
Սակայն այն իշխանությունների կողմից դիտարկվել է միակը, հետևաբար, պետությունը հարկ է համարել հնարավորինս բարելավել այդ ճանապարհը և այդկերպ խնդիրը համարել լուծված:
Ենթադրում եմ, որ, լավագույն դեպքում, իշխանությունները հույսները դրել են (Աստված գիտի, թե երբ) կառուցվելիք «Հյուսիս-հարավ» մագիստրալի վրա, համաձայն որի, արդեն իսկ ենթադրվելիք հիմնական ճանապարհն անցնելու է Սիսիան-Դաստակերտ-Քաջարան հատվածներով:


Ինչևէ, հիմա իշխանություններն ասում են, թե Հալիձորով ճանապարհը միակ հնարավորությունն էր, և որ պետք է այս ճանապարհով «յոլա» գնանք:
Իսկ ես հակադարձում եմ նրանց՝ հիմնավորելով հետևյալը:
Ինչու՞ նախկին, բայց հիմնական համարվող Գորիս-Կապան միջպետական ճանապարհը (Մ2) չեք օգտագործում՝ ընդամենը 4 կիլոմետրի պատճառով:
Ուզում եք ասել, որ ոչ մեկիդ մտքով չի անցե՞լ այդ 4 կմ-ը շրջանցող՝ ընդամենը 3 կմ-ոց ճանապարհ սարքել, որպեսզի այդկերպ նորից շարունակենք երթևեկել մեր ունեցած հիմնական ճանապարհով:


Ինչու՞ եք անտերության մատնում մնացյալ ողջ ճանապարհը:
Ուզում եք ասել՝ ասածս անհնա՞ր է իրագործել, որ բա՞րդ է...
Ախր, ընդհանրապես բարդ բան չէ ու միանշանակ լինող է:
Պարզապես, ցանկության հարց է:
Ո՛չ մեծ ֆինանսական միջոցներ, և ո՛չ էլ երկար ժամանակ է պահանջվելու այն իրագործելու համար:
Ցանկության դեպքում ու կյանքի կոչման արդյունքում, հաշված օրերի ընթացքում ունենալու ենք մեր առաջվա ճանապարհը:
Հետևաբար, այն կծառայի նորից որպես հիմնական ճանապարհ, իսկ Հալիձորինը՝ որպես ալտերնատիվ:


Որ օրը սարքենք ու շահագործենք այս ճանապարհահատվածը (ի դեպ, կա գրունտային շրջանցող ճանապարհ, որի հիմքի վրա կարող ենք կառուցել հիմնայինը), ադրբեջանական իշխանությունների համար այն կդառնա անդառնալի «մանդրաժի» ու ցայտնոտի պատճառ:
«Էյվազլի» կոչվող հատվածը, որը անկլավի պես մի բան է, իր ադրբեջանական մաքսակետերով հանդերձ, արդեն իսկ հարյուր տոկոսով կդառնա անպիտան:
Իշխանություննե՛ր, դիմացը ձմեռ է:
Այդ եղանակային պայմաններում Տաթևի ճանապարհը, հատկապես բեռնատարների համար, գրեթե անանցանելի է դառնալու:
Ոչ միայն ցանկալի, նույնիսկ պարտադիր է, որպեսզի սա նախաձեռնեք հենց հիմա:
3-4 ամիսը լրիվ բավարար է, իսկ եղանակային պայմաններն իդեալական՝ այն իրականացնելու համար:


Որպեսզի աշնան վերջ ունենանք պատրաստի և երթևեկելի ճանապարհ:
Ճանապարհ, որը կկարողանա սպասարկել ու նախատեսված կլինի ինչպե՛ս թեթև մարդատար մեքենաների, այնպե՛ս էլ բեռնափոխադրումների համար:
Սարքե՛ք այդ հատվածը և վերաշահագործե՛ք ողջ Գորիս-Կապան Մ2 միջպետական ճանապարհը:
Առանց այն էլ, այս ճանապարհի չօգտագործման պատճառով Գորիսը դուրս է մնացել մուտք ու ելքից:
Քաղաքը միայն զբոսաշրջիկների համար է, ովքեր կոնկրետ գնում են Գորիս:
Ու սա այն դեպքում, երբ այն ժամանակին իր ակտիվ շարժով տրանզիտ և հանգույց հանդիսացող քաղաք էր:


Ավելին ասեմ՝ ուզում եք ասել, որ Գյումրի-Երևան ճանապարհին, բառիս բուն իմաստով, ընդամենը 60 մետր հեռավորությամբ, զուգահեռ ասֆալտապատված Թալին քաղաք գնացող ճանապարհի կառուցումը արդարացվա՞ծ է:
Արդարացվա՞ծ է կոնկրետ այդ ճանապարհահատվածի համար ֆինանսական ծախսեր անելը, այն պարագայում, երբ բնավ դրա կարիքը չկար, և որ կարող էիք նման ճանապարհահատված չկառուցել, այլ ընդամենը մեկուկես կիլոմետր անց քաղաք մտնող ավելի մոտ հատվածում հանգույց կառուցել ու այդկերպ ավահովել հիմնական մայրուղի ճանապարհից Թալին քաղաք մտնող մուտքը:
Ուզում եք ասել, որ դա արդարացված ու անհրաժե՞շտ էր, իսկ նշածս հատվածի վրա ֆինանսի ներդրումն ու դրա իրականացումը՝ ո՞չ, որ մինչ այսօր արհամարված է:
Աբսու՛րդ է:
Հիմա չասե՞մ, որ ձեր արածը պարզապես փող լվալու ու պետությանը ո՛չ թե օգուտ, այլ ընդհակառակը՝ վնաս տալու, թալանելու միջոց է: Որ այն իրականում ապազագային ու հակապետական քայլ է՝ իր հնարավոր կոռուպցիոն ռիսկերով հանդերձ:
Որ եթե անգամ թալան չկա, ապա այն միանշանակ ֆինանսի անիմաստ վատնում ու մսխում է:
Հիմա չասե՞մ, թե ինչպես եք Երևան քաղաքի մի շարք փողոցների նորմալ, ծառայող ու պիտանի ասֆալտը քանդում ու փոխարենը ողջ փողոցը կարկատան անում:
Չասե՞մ, որ, դրա փոխարեն, այդ գումարով ու ասֆալտով հազար ու մի միջհամայնքային գրունտային ճանապարհներ կարող եք ասֆալտապատել:
Չասե՞մ, որ արդեն 2 տարի է, ինչ իդեալական սարքած Վանաձոր-Բագրատաշեն տանող ճանապարհի Ալավերդի քաղաքի մուտքի ընդամենը մեկ կիլոմետր հատվածը այդպես էլ չեք սարքում:


Էլ չեմ ասում Բերձորը շրջանցող 10 կմ-ոց հատվածը, որն անգամ ձեռք տված չէ, ու նոր եք սկսել Կոռնիձորից ճանապարհ հարթել:
Էլ չեմ խոսում երկաթգծից զատ, որը ևս չունենք, հնարավոր կամ պարտադրվելիք Մեղրի-Նռնաձոր ճանապարհի մասին:
Ինչևէ:
Դեռևս տարիուկես առաջ բարձրաձայնել եմ այս հարցերը՝ առաջարկելով լուծումներ:
Հետո չասեք՝ չեմ ասել, չեմ առաջարկել:
Ե՞րբ է գալու հայրենիքին արժանի իշխանություն, որը տիրապետում է իր երկրի աշխարհագրությանը, պատմությանը ու առաջնորդվելու է բացառապես ազգային ու պետական շահերով:


Էլի սպասենք:
Էլի երազենք:

Դիտվել է՝ 8600

Մեկնաբանություններ