ԱՄՆ-ի նախագահ Ջո Բայդենը հայտարարել է, որ ուկրաինական զորքերի հարձակումը Կուրսկի շրջանում Ռուսաստանի նախագահ Վլադիմիր Պուտինին իսկական երկընտրանքի առաջ է կանգնեցնում. սա տեղի ունեցողի վերաբերյալ ամերիկացի առաջնորդի առաջին պաշտոնական մեկնաբանությունն է։ «Մենք անմիջական, մշտական կապի մեջ ենք ուկրաինացիների հետ։ Սա այն ամենն է, ինչ ես կարող եմ ասել դրա մասին, քանի դեռ հարձակումը շարունակվում է», - ըստ Ֆրանսպրես գործակալության՝ հայտարարել է Բայդենը:               
 

«Ներքին ընդվզում ես նույնպես ունեցել եմ»

«Ներքին ընդվզում ես նույնպես ունեցել եմ»
22.12.2015 | 00:12

2015-ի մշակութային տարին հագեցած էր Ցեղասպանության 100-րդ տարելիցին նվիրված միջոցառումներով: Մշակութային ի՞նչ կարևոր իրադարձություններ և միջոցառումներ է առանձնացնում երգչուհի, ԱԺ ՀՀԿ խմբակցության անդամ ՇՈՒՇԱՆ ՊԵՏՐՈՍՅԱՆԸ:

-Անցնող տարում ինչպիսի՞ն էր մեր մշակութային խճանկարը:
-Այս տարվա ձեռքբերումների և բացթողումների մասին դժվար է օբյեկտիվորեն խոսել, որովհետև Ցեղասպանության 100-րդ տարելիցն էր: Շատ հարուստ էր դասական երաժշտությունը, որն ամենակայացած ոլորտն է մեր մշակույթում: Մեծագույն ձեռքբերում էին նաև «Հովեր» երգչախմբի հյուրախաղերը Եվրոպայում: Շատ լավ ցուցահանդեսներ եղան: Կերպարվեստում նոր անուններ հայտնվեցին, բայց, անշուշտ, այս ոլորտում կան նաև շատ խնդիրներ:
-Պետական աջակցությունը մշակույթին բավարա՞ր է եղել:
-Պետական աջակցություն միշտ էլ եղել է, պարզապես այդ մասին քիչ են խոսում: Նման դեպքերում միշտ հիշում եմ Մանթաշովին, ով այսօրվա չափանիշներով համարվել է օլիգարխ և ծառայել է մշակույթին, սակայն տարիներ անց միայն այդ ամենը հայտնի դարձավ: Այժմ Մանթաշովներ կան, բայց քիչ են: Գիտեմ, թե նախագահն ինչքան է օգնում արվեստագետներին, առանց այդ մասին բարձրաձայնելու: Վատ չէր լինի, որ այդ արվեստագետներն առանց վախենալու այդ մասին խոստովանեին: Միայն շնորհակալ պետք է լինել, որ պատերազմական երկրում ապրող նախագահը երբեք աչքաթող չի անում մշակույթի գործիչներին: Աշխարհում մեզ հիմնականում ճանաչում են մեր մշակույթով: Նարեկացին վերջապես սրբադասվեց, վստահ եմ, որ Եվրոպայում շատերն արդեն կիմանան նրա ծագումն ու ակունքը: Մեր մշակութային քաղաքականության լավագույն առաքելություններից մեկն էլ այն կլիներ, որ թարգմանիչներին աջակցեին, որպեսզի օրինակ, տիեզերական Չարենցը թարգմանվեր այլ լեզուներով: Շատ պիտի խոսենք մեր պատմության մասին: Հիմա փայլուն աշխատանք կա. Արտակ Պողոսյանի «ՈՒրարտու» ֆիլմը, որը գրեթե պատրաստ է և առաջիկայում եռալեզու ներկայացվելու է աշխարհի դատին: Գիտական, ճշգրիտ, մեր ակունքների մասին պատմող ֆիլմ է:
-Մենք կարողանո՞ւմ ենք մեր ունեցած մշակութային հարստությունը դրսում լավ մատուցել, այսինքն, առաջին հերթին, կա՞ն ֆինանսական հնարավորություններ: Զորօրինակ, նկարիչները բողոքում են, թե միությունը հսկայական «պաշար» ունի, բայց չի կարողանում արտերկրում ներկայանալ:
-Ես ինքս նկարիչ եմ և գիտեմ, որ կա մի չգրված օրենք, երբ մի օլիգարխ, մեծահարուստ գնում է ինչ-որ մեկի նկարը, մեխանիկորեն բոլորը սկսում են նրանից գնել, մյուսները մնում են ստվերում: Ասել է` պիտի դաստիարակել մի սերունդ, որ կզբաղվի պրոդյուսինգով, մենենջմենտով: Կոնկրետ մասնագետներ, արվեստագետներ պետք է զբաղվեն ոչ միայն ջախջախիչ հոդվածներ գրելով, այլև ընդհատակում գտնվող նկարիչներին երևան բերելով, որպեսզի շուկա ստեղծեն: ՈՒնենք երիտասարդ նկարիչների, քանդակագործների հսկայական բանակ, որոնց պետք է օգնել, լուսաբանել: Այլապես ստացվում է, որ Հայաստանից ընդամենը տասը-տասնհինգ նկարիչներ են դրսում ցուցադրվում: Գիտեմ շատ հրաշալի, տաղանդավոր նկարիչների, վարպետների, որոնք անգամ յուղաներկ գնելու հնարավորություն չունեն, հին նկարների վրա են վերստին նկարում: Արվեստագետն այդպիսին է, մուսան եկավ, պետք է նկարի:
-Հայաստանում ամեն ինչ անձնավորված է, մենք երևույթները և գործընթացները պայմանավորում ենք անձերով: Մշակույթը ևս այդպիսին է: Այդ նախարարության աշխատանքների հաջողության համար կարևորվում է նախարարի փոփոխությունը: Համաձա՞յն եք, որ մշակույթի նախարարի փոփոխությունը բարերար ազդեցություն կունենա ոլորտի վրա:
-Մեր նախարարն իսկապես շատ աշխատասեր է: Ով լինի իր փոխարեն էլի քննադատության կարժանանա: Ամեն մարդ պետք է իրենից սկսի: Երբ ինչ-որ արվեստագետի որևէ բան չի հաջողվում, պետք չէ դրանում տեսնել նախարարի մեղքը: Դու ի՞նչ ես անում, քո արվեստը որտե՞ղ ես ցուցադրում: Հնարավորություն չկա՞: Դիմիր ինձ, բա, ինչու եմ այսօր ես այստեղ: Քանի անգամ եմ իմ արվեստագետ ընկերներին հորդորել, որ քանի դեռ պատգամավոր եմ այդ հարցերով ինձ դիմեք: Երբեք չեմ խորշում այդ հարցերը բարձրաձայնելուց: Պետք չէ ամեն անգամ այդ մասին ԱԺ ամբիոնից հայտարարեմ, օրինակ, վերջերս արվեստագետներից մեկի համար դիմել եմ նախարարին, և խնդիրն անմիջապես լուծում է ստացել: Երբ ԱԺ պատվիրակությունը Ֆրանսիայում էր, ես հանդիպում ունեցա տեղի մշակույթի փոխնախարարի հետ և առաջարկեցի «Արթ ռեզիդենտ» ծրագիրն իրականացնել: Մինչ գնալը արվեստագետների, հիմնականում նկարիչների հետ քննարկումներ կազմակերպեցինք, թե ինչ է այսօր իրենց պետք: Ֆրանսիայի մշակույթի փոխնախարարին առաջարկեցի փոխհամագործակցություն, որպեսզի ֆրանսիացի նկարիչները գան Հայաստան և այստեղից գնան այնտեղ:
-Երգարվեստին վերադառնանք, այստեղ ի՞նչ բացթողումներ եղան:
-Երգարվեստում, իհարկե, խնդիր կա: Փոփ երաժշտությունը բավականին լավ վիճակում էր մինչև ինչ-որ մի պահ: Ինձ ասում են` ինչո՞ւ չես երգում: Եթե անգամ պատգամավոր էլ չլինեի, չէի երգի, որովհետև համերգներ չկան: Առաջ շատ հաճախ էր համերգներ լինում:
-Ինչո՞ւ չկան:
-Չգիտեմ: Իմ գործընկեր երաժիշտները երգում են ակումբներում:
-Փաստորեն, համերգային մշակույթը վերանո՞ւմ է:
-Շատ ուրախ եմ, որ դասական երաժշտությունն աստեղային ժամ է ապրում: Համերգներ չկան, որովհետև չունենք մեծ բեմ: Երգի թատրոնը հրաշալի վայր է, իմ տունն է, բայց փոքր է: Մեծ շոուներ կազմակերպելու համար երգի մեծ թատրոն է պետք, որտեղ կլինեն շոուներ: Երբեմն աստղը և ոչ աստղը այնքան են նույն հարթակի վրա ներկայացվում, որ վիրավորական է իսկական, կարող երգչի համար:
-Այս հարցում իր մեղքի բաժինն ունի նաև պետական «հովանավորչությունը»: Մշակութային որոշակի քաղաքականության հետևանքով է, որ աստղերը և ոչ աստղերը նույն հարթության մեջ են դրվում, վաստակավորի կոչումներ շնորհվում:
-Այդ խնդիրը կա: Այդ հարցում ներքին ընդվզում ես նույնպես ունեցել եմ: Այդ մասին խոսվել է, չեմ ուզում մտնել այդ դաշտ: Ես չեմ որոշողը: Պարզապես իմ օրինակով պետք է ասեմ, որ երբեք չեմ գնում անունի հետևից, ինձ գրավում է երաժշտությունը: Այս տարվա ձեռքբերումներից մեկն էլ ջազ նվագախմբի փայլուն համերգն էր: Բայց դահլիճը կիսադատարկ էր, վիրավորանքից լացս գալիս էր, որովհետև բարդագույն ծրագրերի հրաշալի կատարումներ էին: Մինչդեռ դրանից մի շաբաթ առաջ Հերբիի համերգին դահլիճը լեփ-լեցուն էր: Սա խոսում է այն մասին, թե ժողովուրդը որն է նախընտրում: Արվեստագետը պետք է թելադրող լինի բեմից, ոչ թե հագուրդ տա հանդիսատեսի ցանկություններին, որ երկու-երեք «փարա» ավելի աշխատի: Այդպես չի լինում, արվեստագետը միշտ եղել է չափանիշ, որին ձգտել են նմանվել: Այսօր այդպիսի բան չկա: Արժեքները կորել են: Հայտնի արվեստագետն անցնում է փողոցով, ոչ մեկը չի ճանաչում, բայց մի օլիգարխի «ախրանիկ» անցնի, կասեն` վա՜յ, սրա «ախրանիկն» էր: Ինչիս է պետք այդ «ախրանիկը», նայեք, ով է անցնում, ինչ գրող է, նրանք քիչ են մնացել: Այդ սերունդը կամաց-կամաց մարում է:
-Հաջորդ տարի ի՞նչ փոփոխություններ կցանկանաք տեսնել մշակույթում:
-Նկարիչների արվեստանոցները կազինոների և սուպերմարկետների չափ չհարկվեն: Այդ օրենքն առհասարակ պետք է վերանա, ամոթ է: Կուզեմ, որ փոփ երաժշտության համերգներ լինեն կենդանի նվագակցությամբ, լավ գործիքներով, որովհետև մեկ-մեկ համերգներ են լինում, որ Տրոցկու ժամանակաշրջանի միկրոֆոններով են: 21-րդ դարում սա շատ ամոթ է: Կազմակերպիչներ են լինում, որ երկու կոպեկ տնտեսում են և լավ գործիքներ չեն վարձում, որպեսզի նորմալ հնչողություն լինի: Հուսամ, որ Համազգային թատրոնի շենքն իրական կդառնա: Կուզեմ շատ պրեմիերաներ, մենահամերգներ լինեն: Շատ կցանկանամ, որ հայ հանդիսատեսը սիրի իր արվեստագետին, շնչակտուր չվազի օտար, երրորդ կլասի արվեստագետի հետևից:


Զրույցը` Ռուզան ԽԱՉԱՏՐՅԱՆԻ

Դիտվել է՝ 1540

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ