Եվրամիությունը մի շարք պատժամիջոցներ է սահմանել Բելառուսի դեմ, որոնք արդեն գործում են Ռուսաստանի նկատմամբ։ Այս մասին տեղեկացրել է ԵՄ Խորհուրդը։ Նշվել է, որ պատժամիջոցները մտցվել են ՈՒկրաինայի դեմ պատերազմին բելառուսական տնտեսության մասնակցության առնչությամբ։               
 

«Եթե Աստված չի տալիս, սովորելով բան դուրս չի գա»

«Եթե Աստված չի տալիս, սովորելով բան դուրս չի գա»
04.08.2009 | 00:00

«ԻՍԿԱԿԱՆ ԱՍՏՂԸ ՏԱՂԱՆԴԻ ՈՒԺՆ Է»
«Դուդուկը Հայաստանն է: Ես իմ նվագի միջոցով եմ բացատրում, թե ինչ է նշանակում հայ լինելը և հայկական մեղեդին»,-ասում է աշխարհահռչակ դուդուկահար ՋԻՎԱՆ ԳԱՍՊԱՐՅԱՆԸ: Դուդուկի մեծ վարպետի հետ հարցազրույցը մի փոքր հուզախառն էր ու անբռնազբոս, պարզ էր ու անմիջական` առանց գեղարվեստական «ավելորդությունների» և զերծ լեզվային ճոխություններից:
-Ինչո՞ւ ընտրեցիք հենց դուդուկը: Կպատկերացնեի՞ք Ձեզ ուրիշ ոլորտում:
-Ես մի բան գիտեմ: Ինչ մասնագիտություն էլ ընտրեի, լավը կլինեի, կոշկակար էլ լինեի` կդառնայի ամենալավ կոշկակարը…
-ՈՒզում եք ասել` ընդունա՞կ եք:
-Ե՛վ ընդունակ եմ, և՛ աշխատասեր: Անհարմար չեմ զգում դա ասել: Ես շատ աշխատասեր եմ: Դա իմ մանկությունից է դեռևս ապացուցված: Երբ ծնողներիս կորցրի, այն ժամանակ շատ փոքր էի: Թափառում էի փողոցներում, և շատ երևելի մարդիկ ինձ համոզում էին ընդունվել երաժշտական տեխնիկում, որովհետև զարմացած էին իմ ընդունակության վրա: Եթե Աստված չի տալիս, սովորելով բան դուրս չի գա:
-Ըստ Ձեզ, ի՞նչ զուգահեռներ կան տաղանդի և աշխատասիրության միջև:
- Տաղանդը և աշխատասիրությունը պետք է միասին լինեն: Եթե միասին չեն, կողմերից մեկն անպայման տուժում է: Եթե դու տաղանդավոր ես, բայց աշխատասեր չես, տաղանդը փչանում է: Եթե մեկը մյուսին լրացնում է, դառնում ես իսկական աստղ: Տաղանդավոր մարդը լինում է աշխատասեր, իսկ անտաղանդներն ուզում են նմանվել տաղանդավորներին: Տաղանդավոր մարդը միշտ առաջնակարգ է, եթե քիչ էլ աշխատի, միևնույն է, տաղանդավոր է:
-Ձեր կարծիքով` ժողովրդական երաժշտությունն ինչպե՞ս են ընկալում երիտասարդները: Կա՞ մի բան, որ կուզեիք փոխել այսօրվա երաժշտական կյանքում:
-Ասում են` «մոդեռն հագուստ», «պրիչոսկա»: Հա, համաձայն եմ, բայց չափի մեջ: Երաժշտության, արվեստի մեջ այդ հասկացությունը մի փոքր այլ կերպ է ընկալվում: Ընդունելով այսօրվա անմիտ, անիմաստ երաժշտությունը` դու կորցնում ես քո ունեցած հինը: Քո երեխան չգիտի` ինքն ով է: Ինքը հայ է, բայց չգիտի իր երգը, չգիտի` ինչ է նշանակում հայ արվեստ: Ամենավտանգավոր բանը դա է: Ես չեմ թերագնահատում այսօրվա երիտասարդությանը: Ընդհակառակը, փորձում եմ ճանապարհ բացել նրանց համար, որպեսզի մեր երկիրը, մեր երեխաներն առաջ գնան: Բայց որոշ «շեղված» երիտասարդներ խանգարում են ժողովրդական արվեստի ծաղկմանը: Էստրադային երաժշտությունը լրիվ աղավաղված է մատուցվում: Այդպես չի կարելի: Պետք է նախ և առաջ քոնը պահես, հետո նոր ընդօրինակես ուրիշինը: Եթե երգում ես ռոք, հայերենը ռոք չունի, էդ հայինը չէ, դա սևերի երաժշտությունն է, դա սևերի «դլե յամանն է»: Իսկ եթե հայերենը թողնում և սկսում ես երգել պարսկական երգեր, կամ էլ թուրքերի պես պորտապար պարել, ես դրանք չեմ ընդունում, որովհետև դրանք հայի թշնամիներն են: Այդ «փչացած արվեստը» մտնում է փոքր երեխայի արյան մեջ, և ծնողներն այլևս անկարող են հետ պահել նրան: Դաստիարակչական ոչինչ չկա: Ոչ մի բան իր տեղում չէ: Արվեստն այն բնագավառն է, որ պետք է լինի կատարյալ, ամենաբարձր մակարդակում:
-Չե՞ք կարծում, որ այսօր դուդուկի երաժշտությունը չարաշահվում է: Սկսնակները դուդուկը մատուցում են ոչ պրոֆեսիոնալ ձևով, և կգա մի օր, երբ դուդուկի նկատմամբ աշխարհի հետաքրքրությունը կսպառվի:
-Եթե անճաշակ մատուցեն և ամեն ինչի մեջ դուդուկ մտցնեն, դուդուկը կկորցնենք: Դուդուկի գեղեցկությունն այնքան բարձր է այսօր, որ դժվար թե խամրի: Նրա կլասիկ ոճը, որ ես եմ մտցրել Եվրոպա, և ամբողջ աշխարհն է հասկացել, այն ճանապարհը, որով ես եմ գնացել և հարթել մյուսների համար, եթե փոխեն, շեղեն, ամեն ինչ կկորցնենք: Դա շատ վտանգավոր է: Պետք է միշտ զգույշ լինել և կարողանալ ճիշտ օգտագործել այն գործիքը, որին տիրապետում ես: Գործի մեջ պետք է լինել գիտուն, որպեսզի իմանաս` ինչ արեցիր, ինչու արեցիր: Պետք է ճաշակ ունենալ:
-Իսկ դուդուկը ո՞ր գործիքի հետ է ավելի համահունչ:
-Բոլոր գործիքների, հատկապես լարային… եթե ճիշտ մատուցես:
-Վարպետ, ինքներդ երաժշտություն գրո՞ւմ եք, ինչպե՞ս է մեղեդին ծնվում, սկզբնավորվում Ձեր հոգում:
-Իհարկե: Անկեղծ ասած, առաջին անգամ, երբ Վաչե Հովսեփյանը «Վերադարձիր» երգը գրեց, ես այնքան սիրով լցվեցի, ոգևորությունն այնքան մեծ էր, որ ցանկացա ինքս էլ փորձել: Ես նաև երգում եմ, բայց ինձ երբեք երգիչ չեմ համարել: Մի շարք լավ երգեր ունեմ: Նրանցից մեկը Նունե Եսայանն է երգում, մյուսը` Էմմա Պետրոսյանը: Գրելը տրամադրությունից է կախված:
-Ձեր նվագն ուրիշ ի՞նչ ֆիլմերում եք պատրաստվում օգտագործել: Նման առաջարկներ եղե՞լ են:
-Եղել են: Անգլիական մի կինոռեժիսորից հրավեր ունեմ: Ֆիլմն Ամերիկայի կործանման մասին է: Արդեն մի փոքր նվագել եմ, բայց ինչ-ինչ պատճառներով դադարեցրին: Մի բան խանգարել է, անշուշտ: Շուտով կշարունակեն:
-Եթե դեմ չեք` մի փոքր քաղաքականացնենք մեր զրույցը: Մի առիթով ամերիկյան Herriyet Daily Economic Review-ին տված հարցազրույցում խոսելով թուրքերի մասին, ասել եք. «Ճիշտ ժամանակն է, որ հայ և թուրք ժողովուրդները բարձրացնեն իրենց բաժակը` խմելով խաղաղության և եղբայրության կենացը»: Կարծում եք` եկե՞լ է այդ ժամանակը: Իսկապե՞ս մտածում եք, որ հայ և թուրք ազգերի միջև երբևիցե կարող է եղբայրություն ծնվել:
-Ինչո՞ւ չէ: Հարյուր տարի առաջ կատարված ոճրագործության համար ինչո՞ւ պիտի այսօրվա սերունդը պատասխան տա: Ես դեմ եմ կոտորածին, սպանությանը, չեմ ուզում, որ արյուն թափվի, երկիրը նորից սովի մատնվի: Ազգի կրոնը մեղք չունի, որը խեղաթյուրելով մարդկանց դարձրել են թշնամի: Ես ուզում եմ, որ բոլորը բարեկամանան, և ամեն ինչ լուծվի խաղաղ ճանապարհով: Բայց դա չի նշանակում, թե Ջիվանն ուրանում է եղեռնը: Ես չեմ կարող մոռանալ, որ մշեցի եմ, որ իմ պապերը մշեցի են, չեմ կարող մոռանալ, որ թուրքերը սպանել են հայերին: Պարզապես, ինձ պետք է ճիշտ հասկանալ: Եթե սխալ մտածեն և ճիշտ չհասկանան, կարող է և մեղադրեն ինձ: Ես շեշտը դնում եմ ժողովրդի վրա: Նա մեղք չունի կատարվածի համար: Կառավարության մասին է խոսքը: Նա է խնդիրներ առաջացնում, թարմացնում անցած-գնացածը: Չեմ կարծում, թե ժողովուրդը քեն է պահել իր սրտում: Ժողովուրդն ուզում է գինի խմել, ուրախանալ, աշխատել միմյանց հետ… Վերջապես, այնքան թուրքեր կան, որ ընդունել են ցեղասպանությունը և այսօր իրենց ազգին մեղադրում են: Ասելիքս սա է:
-Վարպետ, եկեք մի փոքր հետ գնանք, հիշենք Ձեր առաջին համերգը, առաջին մրցանակը: Ինչպիսի՞ զգացողություններ ունեցաք:
-Դա ամենամեծ տոնն է եղել ինձ համար, երբ Մոսկվայում, 1947 թվականին, նվագելով ոչ պրոֆեսիոնալ ինքնագործ խմբում, Ստալինից ստացա «Պոբեդա» ժամացույց: Մի բան, որ ամեն մարդու չէին տալիս: Այդ նվերը հաղթանակի համար է, և ես արժանի եղա դրան: Դա այնպիսի բան է, որ բառերով չես կարող բացատրել: Իմ առաջին ուրախությունը դա է եղել:
-Արդեն մեկ տարի է, ինչ խոսվում է Ձեր արձանը կանգնեցնելու մասին։ Ո՞Ւմ մտահղացումն էր դա:
-Քաղաքապետարանի որոշումն էր, անձամբ Երվանդ Զախարյանի: Բայց դրա հետ կապված ֆինանսական ծախսերն անելու են իմ արվեստը հարգող մարդիկ, իմ ընկերները:
-Փաստորեն, աշխատանքները դեռ չե՞ն սկսվել:
-Ոչ, աշխատանքները չեն սկսվել, բայց շուտով կսկսվեն, այնպիսի մարդիկ են ձեռնամուխ եղել դրան, որոնց լիովին վստահում եմ:
-Տեղը որոշվա՞ծ է:
-Ես ցանկություն հայտնեցի, որ դա լինի Աբովյան փողոցում, որտեղ ես ծնվել, մեծացել եմ: Քաղաքապետարանը և կառավարությունն իրենց համաձայնությունը տվեցին: Իմ ցանկություններից մեկն էլ այն է, որ Աբովյան փողոցում, որպես Երևանի ամենահին, մայր փողոց, կանգնեցնեն մեր նշանավոր գործիչների արձանները, ասենք, Չարենցի, Սևակի… Գոնե մի փողոց կմաքրվի կրպակներից և այդպես կգեղեցկանա:
-Ո՞վ է Ձեր արձանի ճարտարապետը:
-Ճարտարապետների մրցույթ է հայտարարված, ով լավ պատրաստի, նա էլ կընտրվի: Ասեմ, որ դա լինելու է շատ անմիջական ու համեստ քանդակ: Դա գեներալի արձան չէ, այլ երաժշտի, ուստի ինչքան հասարակ, այնքան լավ:
-Որքան հայտնի է, Ձեր արձանի հարևանությամբ լինելու են ևս մի քանի նշանավոր արվեստագետների արձաններ: Ովքե՞ր են նրանք:
-Երբ որոշում եղավ իմ արձանը կանգնեցնելու մասին, ես մտածեցի. «Ճիշտ չի լինի, որ մենակ իմ արձանը կանգնեցվի»: Մենք ունեինք շատ լավ երաժիշտներ` Կարո Չարչօղլյան, Լևոն Մադոյան, Վաչե Հովսեփյան: Ես ինձ վատ կզգայի, երբ փողոցով անցնելիս տեսնեի, որ միայն իմ արձանն է կանգնած: ՈՒստի առաջարկեցի նշված երեք մարդկանց արձաններն էլ կանգնեցնել: Եվ ժողովրդի մեջ հարգանք կունենանք, և արվեստի մեծ վարպետների անունները չեն կորչի: Քաղաքապետարանը համաձայնություն տվեց իմ առաջարկին: Հիմա, թեև, քաղաքապետը փոխվել է, բայց կարծում եմ, որ նոր քաղաքապետը կշարունակի կիսատ գործը: Մի քանի օրից ամեն ինչ պարզ կլինի:
Զրուցեց Հասմիկ ՄՈՎՍԻՍՅԱՆԸ

Դիտվել է՝ 3327

Մեկնաբանություններ