ՌԴ նախագահի մամուլի քարտուղար Դմիտրի Պեսկովն իրազեկել է, որ Պուտինն առայժմ կոնկրետ պլաններ չունի Թրամփի հետ շփումների առնչությամբ։ ՌԴ նախագահը հրապարակավ շնորհավորել է Թրամփին հաղթանակի առիթով այն օրը, երբ, WP տվյալներով, տեղի են ունեցել նրանց հեռախոսային բանակցությունները։ Պուտինը մեկ անգամ ևս ընդգծել է, որ հակամարտության կարգավորումը հնարավոր է միայն Կիևի կողմից իրողություններն ընդունելու պայմանով, այն է՝ Ռուսաստանի կողմից ՈՒկրաինայի տարածքի 20 տոկոսի զավթմամբ։               
 

«ԱՎԱԳ ԴՊՐՈՑԻ ՏՆՕՐԵՆՆԵՐԻՑ ՇԱՏԵՐՆ ԱՅՍՕՐ ԶԲԱՂՎԱԾ ԵՆ ԱՇԱԿԵՐՏ ԱՌԵՎԱՆԳԵԼՈՒ ԳՈՐԾԸՆԹԱՑՈՎ»

«ԱՎԱԳ ԴՊՐՈՑԻ ՏՆՕՐԵՆՆԵՐԻՑ ՇԱՏԵՐՆ ԱՅՍՕՐ ԶԲԱՂՎԱԾ ԵՆ ԱՇԱԿԵՐՏ ԱՌԵՎԱՆԳԵԼՈՒ ԳՈՐԾԸՆԹԱՑՈՎ»
09.09.2011 | 00:00

Հանրապետության կրթական հաստատություններում մեկնարկել է ուսումնական տարին: Յուրաքանչյուր կրթօջախ այն դիմավորել է իր հոգսերով և ուրախություններով: Դրանցից մեկի` Երևանի թիվ 112 դպրոցի հարկի ներքո տիրում էր աշխատանքային աշխույժ եռուզեռ, որը ներառել էր դպրոցի բոլոր օղակները` սկսած տնօրենի աշխատասենյակից մինչև դասասենյակներն ու ճեմասրահները: Առաջին հայացքից աչք շոյող բարեկարգ շենքային պայմանները, ամառային հանգստից հետո ընդգծված հանդարտությունն աշխատակիցների վարքագծում, դպրոցի տնօրենի գործնական և ինքնավստահ կեցվածքը հիմք են տալիս ենթադրելու, որ այս հաստատությունում գործերն ընթանում են ցանկալի հունով: Դպրոցի երկարամյա տնօրեն, մասնագիտությամբ պատմաբան, իրավաբան, նույն դպրոցի շրջանավարտ ՍԱՐԳԻՍ ՔԱՐԱՄՅԱՆԸ նախկին կոմերիտական-կուսակցական ակտիվիստ է, ում համար տարիների ընթացքում առավել հոգեհարազատ ու սիրելի է դարձել մանկավարժությունը, որի ճիշտ կազմակերպմանը նպաստում են նաև իրավագիտական նորմերին տիրապետելն ու դրանք, ըստ անհրաժեշտության, կրթական համակարգում կիրառելը:
Այսօր թիվ 112 դպրոցը մեկն է մայրաքաղաքի ավագ դպրոցներից: Նախկինում` դեռևս 1970-ականներին, եղել է հանրապետության միակ փորձարարական դպրոցը` ԽՍՀՄ մանկավարժական գիտությունների ակադեմիայի հենակետային դպրոցը Հայաստանում և ՀԽՍՀ մանկավարժական գիտությունների ինստիտուտի բազային դպրոցը: Տարաբնույթ փորձարարությունն այս դպրոցում իրականացվել է մինչև 1990-ականների սկիզբը, ապա, մեզ հայտնի պայմանների բերումով, մղվել հետին պլան: Այդ ընթացքում վերակազմավորվող կրթական մոտեցումները, ըստ Ս. Քարամյանի, կրում էին սուբյեկտիվ-անհատական բնույթ, այնինչ իրենց դպրոցը համակարգված փորձարարության դաշտ է եղել: ՈՒստի ստեղծված պայմաններում չէր կարող այն շարունակվել, թեև կար արդյունավետ համագործակցություն Էդոնիս Հարությունյանի հեղինակային դպրոցի հետ: Ավելի ուշ, երբ կրթական համակարգը սկսեց ենթարկվել համընդհանուր փոփոխությունների, ի հայտ եկան մասնավոր դպրոցները` յուրաքանչյուրն իր մասնավոր փորձարարությամբ և աշխատաոճով: Այսօր թիվ 112 դպրոցը նույնպես իրականացնում է որոշակի փորձարարություն, բայց դա ներառվում է կրթական համակարգի շրջանակներում ենթադրվող սահմաններում և չի կրում շեշտակի շեղումներ այդ համակարգից: Նման քայլերը համաձայնեցվում են կրթական ոլորտի բարձր ատյանների հետ և իրականացվում դպրոցի որակյալ մանկավարժական կազմի ջանքերով ու ստեղծագործական աշխատանքի շնորհիվ` նախօրինակ դառնալով նաև այլ կրթական հաստատությունների համար: Տնօրենը հավաստիացնում է, որ ունեն զգալի ձեռքբերումներ հոսքային ուսուցման բնագավառում: ՈՒսուցումն իրականացվում է բնագիտամաթեմատիկական և հումանիտար հոսքերում: Դպրոցն ունի հարուստ լաբորատոր տնտեսություն, դեռևս խորհրդային տարիներից պահպանված մեծ ֆիլմադարան, որն այսօր թարմացվում է ըստ ժամանակի պահանջների և կիրառվում ուսումնական գործընթացում: Դասասենյակները հագեցած են ժամանակակից տեխնիկայի միջոցներով, առանց որոնց առկայության դժվար է այսօր իրականացնել արդյունավետ կրթական աշխատանք:
Սարգիս Քարամյանը չի ժխտում, որ ավագ դպրոցների մասով դեռևս շատ անելիք ունեն թե՛ իրենք, թե՛ հանրապետության մյուս դպրոցները. ավագ դպրոցը դեռևս գտնվում է կայացման փուլում:
Տնօրենը նշում է, որ դպրոցի անհաշիվ խնդիրների լուծմանը նպաստում են նաև անհատ բարերարները, քանի որ դպրոցը գտնվում է մայրաքաղաքի անապահով խավով բնակեցված թաղամասերից մեկում:
Աշակերտների հետ աշխատանքը շարունակվում է նաև դասապրոցեսից դուրս` մշակութային օջախներ այցելությունների, դպրոցում և դպրոցից դուրս կազմակերպվող հետաքրքիր հանդիպումների, քննարկումների ձևով: Չեն անտեսվում հանրապետության համար նշանակալից տարեթվերը` դառնալով թեմատիկ միջոցառումների հենք: Սա էլ պայմանավորում է այն հանգամանքը, որ դասապրոցեսն ավարտվելուց երկու-երեք ժամ անց դպրոցը դեռ լի է աշակերտներով և ուսուցիչներով:
Արտադասարանային դաստիարակության մի հզոր լծակ էլ կարող է լինել հեռուստատեսությունը, եթե... Այս «եթե»-ի տխուր դիտարկումները բավական երկար շարունակեց պարոն Քարամյանը: «Հեռուստասերիալ, որի անունը, չգիտես ինչու, դրել են «Հրեշտակների դպրոց», բայց այն ոչ այլ ինչ է, եթե ոչ ապականում ու այլասերում` ուղղված դպրոցի դեմ: Սերիալ, որում ցուցադրվում է աշակերտների մի խմբաքանակ, որոնք բնավ աշակերտ չեն, ի ցույց է դրվում դպրոցի տնօրենի մի կերպար, որի նմանին դժվար է հանդիպել հանրապետությունում, չեմ պատկերացնում մի ուսուցչուհու, որը գոտկատեղը բաց գալիս է դպրոց, և որին դպրոցի մուտքի մոտ գրկում, նստեցնում են մոտոցիկլետ ու տանում,- վրդովվում է դպրոցի տնօրենը:- Հեռուստանախագծեր («32 ատամ», «Վիտամին ակումբ»), որոնց ծաղրուծանակի, քարկոծման առարկան ուսուցիչն է, դպրոցը: Դպրոցը մի տեղ է, որտեղ մարդիկ պետք է մտնեն զգոն, դուրս գան այդտեղից մաքրված և ավելի լավը դարձած, այնինչ այսօր մեր իրականության ամենավատ դրսևորումներն առնչվում են ուսուցչի ու դպրոցի հետ: Ես սա չեմ հասկանում»:
Դպրոցն ավարտելուց հետո թիվ 112-ի շրջանավարտները շարունակում են մնալ իրենց կրթօջախի ուշադրության դաշտում: Այս են վկայում նրանց ճակատագրին տեղյակ տնօրենի փաստարկումները. իրենց նախկին սաներից շատերը նախընտրում են կրթությունը շարունակել մայրաքաղաքի երեք բուհում` ԵՊՀ-ում, մանկավարժական և տնտեսագիտական համալսարաններում:
Ըստ ՀՀ կառավարության որոշման` ավագ դպրոցի հոսքային դասարաններում դասավանդող ուսուցիչները ստանում են հավելավճար, որը փոքրիշատե օգնում է թեթևացնելու ուսուցչի հանապազօրյա կենսական հոգսերը: Ս. Քարամյանը կարծում է, որ ուսուցիչը պետք է ծանրաբեռնված լինի մեկ դրույքաչափով և պարապի օրական առավելագույնը վեց ժամ, հետևաբար կասկածի տակ է առնում հնգօրյա աշխատանքային շաբաթի արդյունավետությունը: Հատկապես կարևորում է տղամարդ ուսուցիչների առկայությունը դպրոցում, մի խնդիր, որ իրենց դպրոցում բարեհաջող կերպով լուծված է: Նա հականե-հանվանե թվարկում է իր դպրոցի հենասյունը համարվող ուսուցիչներին` Գագիկ Սարգսյան, Արմեն Մկրտչյան, Ասյա Խաչատրյան, Անգին Գրիգորյան… Ցանկը կարելի է շարունակել:
Այսօր դպրոցում իրենց կրթությունն են շարունակում այն 234 աշակերտները, որոնք այստեղ սկսել են հաճախել առաջին դասարանից` մինչև տարիքային խմբերի տարաբաժանումը: Ամենացածր դասարանը հինգերորդն է, սակայն սրանք այն դասարաններն են, որոնք տարեցտարի մոտենում են ավագ դպրոցի տարիքային սահմանին և ինքնըստինքյան լուծարվում` որպես այդպիսին: Բուն ավագ դպրոցում ներկայումս սովորում է 355 աշակերտ, որոնցից շուրջ 70-ն ընդունվել են այս ուսումնական տարում: Ավագ դպրոցում ուսանելու են գալիս ոչ միայն Մալաթիա-Սեբաստիա համայնքի, այլև մայրաքաղաքի այլ թաղամասերի` Արաբկիրի, Էրեբունու, Նորքի, Զեյթունի բնակիչները: «Սա ավելի շատ պայմանավորված է մեր մասնագիտական կազմի արժանիքներով,- կարծում է տնօրենը:- Ես ունեմ այնպիսի ուսուցիչներ, որոնց աշակերտները որևէ խնդիր չունեն կրթությունը բուհում շարունակելու համար: Նրանք չեն պարապում կրկնուսույցների մոտ: Առնվազն հիմար պիտի լինի մարդ, որ շաբաթական ութ ժամ այսպիսի մասնագետների մոտ ուսուցանվելուց հետո կարիք ունենա ևս ութ ժամ գնալու մեկ այլ մասնագետի մոտ: Դա անգամ ֆիզիկապես է անհնար»:
Թիվ 112 դպրոցը գործում է ՀՀ ԿԳՆ անմիջական ենթակայության տակ, և սա պայմանավորում է այն հանգամանքը, որ Երևանի քաղաքապետարանի ենթակայության տակ գտնվող դպրոցների միջև առկա ջերմ ու փոխշահավետ համագործակցությունը չի ներառում այս դպրոցը: Հետևաբար, այստեղ իրենց կրթությունը շարունակելու են գալիս ոչ թե նախկին կրթօջախից ուղղորդված, այլ սեփական ցանկությանն ու նախասիրությանը հետամուտ աշակերտները:
Ս. Քարամյանը հոսքային ուսուցման դասարաններում կրթական պրոցեսն արդյունավետ իրականացնելու կարևոր նախապայման է համարում աշակերտների փոքր թվաքանակը. դա չպետք է գերազանցի 18-20 հոգին: Իհարկե, սա ֆինանսապես շահեկան չէ դպրոցի համար, սակայն անհրաժեշտ է կրթական բարձր մակարդակ ապահովելու առումով: 30-35 երեխայով անցկացվող դասապրոցեսը չի կարող ունենալ բարձր որակ: Դասի որակը պայմանավորված է նաև բարդ ու թեթև առարկաների դասաժամերի ճիշտ բաշխումով: Երկրորդ-երրորդ ժամերին պետք է դասավանդվեն մտավոր մեծ լարում ենթադրող առարկաները, զգալիորեն թեթև դասապրոցես պետք է անցկացնել շաբաթվա վերջին օրը` հաշվի առնելով թե՛ ուսուցիչների, թե՛ աշակերտների աշխատունակության հնարավոր սահմանները:
«Ես ցանկանում եմ դիմել կոչով. թող ծնողները մի փոքր ավելի հետևողական լինեն մասնագիտական կողմնորոշման, դպրոցի ընտրության հարցերում: Եթե երեխային տանում են ավագ դպրոց, ապա թող ընտրությունը կատարեն ելնելով ոչ թե տան մոտիկությունից, հարևան-բարեկամի երեխայի ընկերակցությամբ դպրոց գնալ-գալու հանգամանքից, այլ ընտրությունը պայմանավորեն տվյալ դպրոցի գրանցած արդյունքներով: Կցանկանայի, որ հրապարակավ բանավիճելու հնարավորություն տրվեր ավագ դպրոցի տնօրեններին, որոնցից շատերն այսօր զբաղված են աշակերտ առևանգելու գործընթացով: Մի բան, որ թերևս քրեորեն պատժելի արարք է: Սա ապականում է ավագ դպրոցի ամենակարևոր առաքելությունը և փոշիացնում մեր պետության կատարած ահռելի ծախսերը»:
Կարինե ՌԱՖԱՅԵԼՅԱՆ

Դիտվել է՝ 4290

Մեկնաբանություններ