Զբոսաշրջության «դարպասները» չժանգոտե՞ն
10.07.2020 | 00:26
«Մեր ոլորտը աչքաթող է արված։ Մոռացել են, որ անցած տարիներին զբոսաշրջությունն էր նաև, որ ապահովում էր միլիոնավոր մուտքեր պետբյուջե։ Հասկացանք՝ արտակարգ դրություն է, բայց պետք է նաև քայլեր ձեռնարկել, ռազմավարություն մշակել, բայց մեզ լսող չկա, մեզ հետ հաշվի նստող չկա։ Հայտնի չէ նաև, թե ինչպես պետք է աշխատենք արտակարգ դրությունից անմիջապես հետո, ինչ պահանջներ են սահմանվելու։ Այդ հարցերը այսօր պետք է հստակեցվեն»,- այսպես մեզ հետ հեռախոսազրույցներում այս ընդհանրական մտահոգությունն էին հայտնում զբոսաշրջային ընկերությունների ներկայացուցիչները։
Նկատենք, որ օրերս տուրիզմի հայկական ֆեդերացիայի նախագահ Մեխակ Ապրեսյանը նշել էր, որ այս տարվա զբոսաշրջային սեզոնի առաջին և երկրորդ փուլերում՝ զբոսաշրջիկների նվազման հետևանքով Հայաստանը կորցրել է մոտ 350 մլն դոլար, զբոսաշրջային երրորդ փուլն էլ վտանգված է։ Այն, որ Covid-19-ը առաջին հերթին հարվածելու էր զբոսաշրջության ոլորտին և այն էլ դաժանաբար էր հարվածելու, ակնհայտ էր։ Ակնհայտ է նաև, որ այս ամառ Հայաստանը զբոսաշրջիկների «սով» ունի։ Անհասկանալի է նաև ոլորտի ապագան՝ Հայաստանն աշնանը «կբացի՞ իր դարպասները», թե՞ ոչ. սա լուրջ հարց է, և եթե անգամ բացի, ինչ՞ չափով և ինչպե՞ս կզարգանան իրադարձությունները։ Չի բացառվում, որ Հայաստանի «դարպասները» բացվելուց հետո անգամ արտերկրյա զբոսաշրջիկները նախընտրեն իրենց հանգիստը կազմակերպել հարևան Վրաստանում, որտեղ ի սկզբանե Covid-19-ի դեպքերը շատ ավելի քիչ են եղել, քան Հայաստանում։
Ինչ խոսք, պետությունը շատ սերտ պետք է համագործակցեր ոլորտի պատասխանատուների հետ և դեռ մարտ ամսից կառավարությունը փոխեր իր ռազմավարությունը այս ոլորտում՝ հնարավոր խնդիրները մեղմելու տարբերակ գտնելով։ Բայց, ինչպես ասում են, սխալներն ուղղելը երբեք էլ ուշ չէ, զբոսաշրջային ընկերության ղեկավարներն այսօր էլ ցանկություն ունեն պետական մակարդակով ոլորտի պատասխանատուների հետ քննարկելու հետագա անելիքները։ Բնականաբար այսօր պետք է փորձել ելքեր գտնել, որպեսզի վաղվա օրը այսչափ տխուր չլինի։ Սակայն, ինչպես նշեցին զբոսաշրջությամբ զբաղվող կազմակերպությունները, իրենց հետ խորհուրդ անող չկա։ Ինչ խոսք, սա ցավալի փաստ է, և պետք է այս ուղղությամբ կոնկրետ քայլեր կատարվեն։ Մյուս կողմից, անհրաժեշտ է, որ զբոսաշրջային ընկերություններն էլ նախաձեռնող լինեն։ Այսօր, երբ ոլորտում արտերկրյա զբոսաշրջիկների «սով» է, ճիշտ ժամանակն է դեմքով շրջվելու դեպի ներքին զբոսաշրջությունը, հատկապես, որ հարևան Վրաստանը փակել է իր զբոսաշրջային «դարպասները» Հայաստանի համար։
Ըստ տուրիզմի հայկական ֆեդերացիայի՝ անցած տարի 1 միլիոնից ավելի մեր հայրենակիցներ իրենց հանգիստն անցկացրել են Վրաստանում։ Այս տարի այդ դուռը փակվել է։ Սա նշանակում է, որ 1 միլիոնից ավելի մարդ կարող է իր հանգիստը կազմակերպել հայրենիքում՝ բացահայտելով իր համար սեփական երկրի տեսարժան վայրերը։ Իհարկե սա հնարավոր է, եթե զբոսաշրջային ընկերությունները, հյուրանոցներն ու հանգստյան տները մեղմեն իրենց «ախորժակը» և զուսպ գներ սահմանեն։ Իսկ եթե վերջիններս աշխատեն հայկական տարբերակով՝ մեկ հանգստացողից երեքի գումար վերցնեն, ապա ներքին զբոսաշրջությունը ևս հեռանկար չի ունենա։ Անհրաժեշտ է վերանայել գնային քաղաքականությունը և, հանգստացողների քանակի ավելացման հաշվին, փորձել աստիճանաբար դուրս գալ ճգնաժամից։ Չպետք է մոռանանք, որ մեր հայրենակիցներից շատերը նախընտրում էին հանգստանալ Վրաստանում նաև ցածր գների պատճառով։
Ժասմեն ՎԻԼՅԱՆ
Հեղինակի նյութեր
Մեկնաբանություններ