ԱՄՆ-ի նախագահ Ջո Բայդենը հայտարարել է, որ ուկրաինական զորքերի հարձակումը Կուրսկի շրջանում Ռուսաստանի նախագահ Վլադիմիր Պուտինին իսկական երկընտրանքի առաջ է կանգնեցնում. սա տեղի ունեցողի վերաբերյալ ամերիկացի առաջնորդի առաջին պաշտոնական մեկնաբանությունն է։ «Մենք անմիջական, մշտական կապի մեջ ենք ուկրաինացիների հետ։ Սա այն ամենն է, ինչ ես կարող եմ ասել դրա մասին, քանի դեռ հարձակումը շարունակվում է», - ըստ Ֆրանսպրես գործակալության՝ հայտարարել է Բայդենը:               
 

«Միայն գրականությանը կարող եմ հարցնել` ինչպե՞ս է, որ չեմ լինի երկար ժամանակ»

«Միայն գրականությանը կարող եմ հարցնել` ինչպե՞ս է, որ չեմ լինի երկար ժամանակ»
02.12.2012 | 20:39

«Իրատես de facto»-ի հյուրը երիտասարդ արձակագրուհի ՆԱՌԱ ՎԱՐԴԱՆՅԱՆՆ է:

-Գրական հանդիպումները հաճախակի են դարձել: Այգիներում, սրճարաններում անցկացվող հանդիպում-քննարկումները ժամանցի, շոուի չե՞ն վերածվում:
-Ոչ, իհարկե: Սրճարաններում և այգիներում մթնոլորտը փոխվում է: Շփման հարթակը բեմերից ու դահլիճներից իջնում, ավելի բնականին ու անկեղծին է մոտենում: Իսկ եթե գրքերի շնորհանդեսները ժամանցի ու շոուի վերածվեին, շատ ավելի լավ ու օգտակար կլինեին հենց ընթերցողների համար:
-Ի՞նչ ես կարծում` անկե՞ղծ են գրողները մեկը մյուսի հետ:
-Չգիտեմ, բայց մտածում եմ` մի՞թե նրանք այնքան պարզունակ մարդիկ են, որ միայն անկեղծությամբ սփոփվեն:
-Իսկ ի՞նչն է «սփոփում» գրողին:
- Հնարավոր է` գրելու պատճառով գրողը տարիներով զրկվի «ապրելուց»: Իր ստեղծած գիրն է միայն սփոփում:
- Ինչպե՞ս անցավ «Գրական տապան» փառատոնը:
- Փառատոնը հրաշալի առիթ էր շփվելու օտարազգի, ինչո՞ւ չէ, նաև իմ ընկեր գրողների հետ: Պակասում էին միայն օտարազգի գրականագետներն ու հրատարակիչները, որպեսզի այս մտահղացումն ավելի գործնական փուլ մտնի, և, Հայաստանի մասին լավ-լավ բաներ գրելուց բացի, լինեն նաև գործնական նախաձեռնություններ:
-Ավելի շատ լա՞վը, թե՞ վատն ես լսում արձակիդ մասին:
-Ես ինքս գիտեմ իմ արձակի լավ ու վատ կողմերը: Դա է պատճառը, որ և՛ լավ, և՛ վատ կարծիքներն անակնկալ չեն ինձ համար: Իսկ առողջ քննադատությունը միշտ օգտակար է:
-Ի՞նչ հարցեր են ավելի շատ ուղղում քեզ` որպես գրողի:
-Կերպարներդ իրակա՞ն են, սա քո պապան ա՞, մաման ա՞, դու վերցնովի երեխա ե՞ս: Ընթերցողին պետք է հետաքրքրի գրողի տեսակը, մտածողությունը:
-Այս տարի արժանացել ես ՀՀ նախագահի գրական մրցանակի: Քեզ ավելի շա՞տ սկսեցին ճանաչել, թե՞ մինչ այդ էլ գիտեին Նառա արձակագրին:
-Իհարկե նախագահի երիտասարդական մրցանակը շատերին է հուզում, ու նաև այդ հետաքրքրության պատճառով ինձ ճանաչեցին:
-Նառա, գրելով ապրել լինո՞ւմ է: Երկրորդ մասնագիտություն, աշխատանք ունե՞ս:
- Մասնագիտություն և աշխատանք ունեմ, որպեսզի գրելով ապրեմ:
-Եթե լավ վճարեն, սերիալի սցենար կգրե՞ս:
-Չեմ փորձել, բայց չեմ էլ գրի, որովհետև դա գրականության հաշվին արվող զուր աշխատանք է, իսկ այդպիսի մի աշխատանք ունեմ արդեն:
-Պատահե՞լ է, որ ռեժիսորը, բեմադրիչը հետաքրքրվեն գործովդ, կամ փորձե՞լ ես ինքդ առաջարկել:
-Մի շրջան ինքս էի փորձում իմ «Երրորդը» պատմվածքի հիման վրա կարճամետրաժ ֆիլմ նկարահանել, բայց նախաձեռնությունս տեխնիկական պատճառներով հետաձգվեց: Սակայն չեմ կարող չասել, որ այսօր հայ ռեժիսոր-բեմադրիչները շատ վերից են նայում ժամանակակից հայ գրականությանը:
-Իսկ մերօրյա գրողները զե՞րծ են աստղային հիվանդությունից:
- Գրողների դեպքում աստղային ասելն այդքան էլ ճիշտ չէ, նրանք բեմ չեն սիրում, սակայն փառասեր են: Ոմանք իրենց անձի, գրականության շուրջ սիրում են միֆ կառուցել, որն էլ ընկնող աստղ-երկնաքարի հայտնվել-անհետանալու պես արագ բացահայտվում է ու դառնում ծիծաղելի, ցավալի:
-Ապրելի՞ս ես ավելի համարձակ, թե՞ երբ գրում ես:
-Գրողներ կան, գիր են սարքում, որ հետևում թաքնվեն, բայց երկու դեպքում էլ անհամարձակ է ստացվում: Իմ դեպքում` անվախ եմ և՛ ապրելիս, և՛ գրելիս:
-Ամենալավ բաները կատարվում են պատահաբար: Համամի՞տ ես:
-Թերևս։ Բայց չէ՞ որ պատահաբար մահանում էլ են:
-Եթե հավատանք Մարկեսին, տարիքն այն չէ, թե դու քանի տարեկան ես, այլ այն, թե ինչպես ես դա զգում: Քանի՞ տարեկան ես:
- Ըստ Այնշտայնի` ժամանակը շատ դանդաղ է անցնում մեծ զանգվածների կողքով: Այսինքն, ժամանակի ստանդարտ չափումից շատ ավելի կարևոր է քո ներքին ռիթմի, քո ներքին ժամանակի զգացողությունը: Եթե տիտանի կողքին ես, կանգնած է ժամանակը: Այնպես որ, տարբեր մարդկանց հետ տարբեր տարիքի եմ:
-Ծրագրե՞րդ են շատ, թե՞ երազանքներդ:
-Ինձ համար նույնական են ծրագիրն ու երազանքը: Որովհետև այն, ինչ ծրագրում ու երազում եմ, ունենում եմ: Միայն մի աղերս-երազանք ունեմ, որ գիտեմ, հաստատ գիտեմ` չի իրականանա:
-Ինչո՞ւ ես գրում:
-Չորս օր Դիլիջան-Վանաձոր ճանապարհի աջ կողմում կովեր էին արածում: Նրանք դմբո-դմբո լռություն էին ծամում: ՈՒզում եմ լռության մասին խոսել: Պիտեր Հանդկեն մի բանաստեղծություն ունի.
Ինչպես պատահեց, որ ես,
ով հիմա ես եմ, չի եղել առաջ
ինձանից առաջ.
և մի օր էլ ես, ով հիմա ես եմ,
չեմ լինի երկար ժամանակ
ես, ով հիմա ես եմ:
Միայն գրականությանը կարող եմ հարցնել` ինչպե՞ս է, որ չեմ լինի երկար ժամանակ:


Զրույցը`

Արմինե ՍԱՐԳՍՅԱՆԻ

Դիտվել է՝ 3749

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ