Սկիզբը՝ այստեղ
(ուղեցույց նրանց համար, ովքեր ցանկանում են ուսումնասիրել Հայաստանի Հանրապետության վերջին վեց՝ 2018-2024 թթ., տարիների պատմությունը)
ԳԼՈՒԽ ՔՍԱՆԵՐՈՐԴ
(կամ`նրբաճաշակ ռեկետ` պահպանելով «բարձրաշխարհիկ» բոլոր պայմանականությունները)
«ԿԱՏՎԻ ԴՐԱԽՏ»
ՀՀ-ում դասական երաժշտությունը զարգացնելու պատրվակով «առաջին» տիկնոջ ընկերակցությամբ, կամավոր-պարտադիր սկզբունքով, «հացելու» հրավիրված (մանրամասները` «գլուխ տասնութերորդ»-ում) ու, ինչպես կասեր Շիրազը` «այան-ափաշկարա» ռեկետի ենթարկված 30 խոշոր հարկատուներից բռնազավթված «ռազմ»ավարը ծառայե՞ց նպատակին, նպաստե՞ց օտարազգի և հայ դասականների ստեղծագործությունների մատուցման որակի «աճին», դժվար է ասել: Բայց որ 2018-ից ի վեր Հայաստանում յոթմղոնանոց քայլերով «առաջընթաց» գրանցեցին «կամերային կատարումները», տմարդություն կլինի ուրանալը:
Սակայն մինչ «կամերային երաժշտությանն» անդրադառնալը մեկ-երկու կարևոր շտրիխ ևս.
տիկնոջ անդրանիկ «մեծ նախաձեռնությունից» ստացված ավարը կազմեց մոտավորապես 2 միլիոն 100 հազար դոլար:
«Երկու միլիոն 100 հազա՜ր «մի երկու ոստրե» «ծամելու» դիմա՞ց»,- կբացականչի ինչ-որ մեկը:
«Ընդամե՞նը: Այդքան քի՞չ»,-կզարմանա մեկ ուրիշը:
Շատ ու քիչ ասվածը, խիստ հարաբերական է, եթե անցքերը դիտարկենք համեմատության մեջ:
Հարևան երկրում`Թուրքիայում, օրինակ, սերիալային հանրաճանաչ դերասան դարձած նախկին մոդելը, Բուրակ Օզչեվիտ անուն-ազգանունով, պարբերաբար «большой гастрольный ЧЁС»-եր է անցկացնում մուսուլմանական երկրներում: Տեղի գերհարուստ տիկնանց հետ մեկ երեկո ընթրելու համար յուրաքանչյուրից վերցնում է 1-2 միլիոն դոլար:
Թե չէ` ինչ-որ քնձռոտ 70 հազար…
Եթե գործը նախաձեռնում ես` պետք է Օզչեվիտի «նվիրվածությամբ» «քայլ» անես:
Այնպիսի պրոֆեսիոնալիզմով գործես, որ` վկայակոչենք ժողովրդական իմաստնությունը մի փոքր ձևափոխված`«եթե կողոպտվողի ջանին ցավ տա, ավարառուի քիմքին էլ հա՛մ տա»:
Չնայած տեղի նախանձոտ ու չարակամ որոշ գործիչներ, այդ թվում` ռեժիսորներ, արձակագիրներ շան լափ են լցնում հայտնի «լովելասի» գլխին, թե տղամարդուն հարիր չէ նման ճանապարհով «ЧЁС»-ի դուրս գալը:
Դե հայկական տարբերակում նման խնդիր չի՛ք.
ՀՀ «առաջին»-ը արական սեռին չի պատկանում, հետևաբար «սպիտակ» ձեռքերով կարող է «քերթել» հիմնականում տեղական, բայց մեկ-մեկ էլ սփյուռքի «խոշորներին»:
Սակայն ինչու՞ մարդ «քերթել»:
Իսկ ի՞նչ եք խորհուրդ տալիս` 1000 խոշոր հարկատուներին թողած, խո՞զ քերթի:
Այլապես, «նախկին» թալանչիներից 5-6 տարում ո՛չ միայն չես կարողանա 800 միլիոն դոլար «գջլել», այլև ամուսնուդ կզրկես տնական օղիով լի թասը բարձրացնելու և հարկատուների փառավոր կենացը խմելու հաճույքից:
Նաև` կփսորես ապագան` պաշտոնավարման 6-րդ տարում ներդնելու հարկատուների կենացը խմելու «գեղեցիկ ավանդույթը»:
«Նոր Հայաստան» «նոր ավանդույթներ»:
Անհասկանալի՞ մնաց համեմատությունը թուրքի հետ:
Դե՛, 2018-ի մայիսի 9-ից «կատվի դրախտ» ընկած (չշփոթել Վահան Տերյանի «Կատվի դրախտի» հետ, սրանցը` լոբու թասը ձրի ապրուստի և շքեղ «անկյան» հետ փոխած դրախտն է) ՀՀ «առաջին» «դուետը» թուրքից ոչ միայն ինչ-ինչ իրողություններ է թռցնում, այլև ապրելակերպ:
Միայն մեկ օրինակ. թուրքական լրատվամիջոցների քննարկման թիվ 1 թեման մի՛շտ էլ, առաջին տիկնոջ` Էմինե Էրդողանի շռայլ գնումներն են եղել: Դիցուք, քննադատության հզոր ալիք առաջացրեց Էմինե խանումի` Լոնդոն այցի ընթացքում կրած սև պայուսակը, որը, ինչպես աղմկում էր «Cumhurriyet»-ը 50 հազար եվրո արժեր:
Իսկ կարո՞ղ եք բացատրել` մեր «birinci hanım»-ը, իմա` առաջին տիկինը, ինչո՞վ է պակաս Էմինե խանումից, որ ձեռնպահ մնա նման շռայլությունից:
Որ, օրինակ, սպորտային կոշիկների հետ Կիրանցի կամ Չինաստանի փողոցներն «ավլող» գերթանկարժեք զգեստ չհագնի: Որ բոթասակիր ոտքն էլ չագուցի ոսկե շղթայով:
Ի վերջո, ինչու՞ չպետք է իրեն թույլ տա վերցնելու «Հերմես» ֆիրմայի պայուսակ (շատ չէ, օդից կախված լուրերի համաձայն` մի 55 հազար եվրո արժողությամբ):
Մյուս հարցը` փողաբեր «գործընթացն» ինչու անվանել ռուսերեն «ЧЁС»-ո՞վ:
Որովհետև ՀՀ նախկին ղեկավարների տիկնայք, որոնք, ինչքան էլ ո՛չ թե ապօրինածին, այլ իսկական «առաջին» էին, զուրկ էին մտքի թռիչքից: «Գորշ» էին, «դանդաղաշարժ», չ«նախաձեռնող»:
Ինչի պատճառով և իրենց վստահված տարիներին չկարողացան զարգացնել հրավիրյալին «հացելուն» զուգահեռ «տեխնիչնի» «քերել»-կողոպտելու նուրբ արվեստը, դրանով իսկ չնպաստելով հայոց
բառուբանի առաջընթացին:
Նրանց «հանցագործ» անտարբերության ու «անգործունեության» պատճառով լեզուն զրկվեց «ЧЁС»-ի հայերեն համարժեքն ունենալու հնարավորությունից:
Սակայն կողոպուտի այդ տեսակի ասպարեզում ներկայիս «birinci hanım»-ի դրսևորած աննախադեպ ջանքերը հույս են ներշնչում, որ առաջիկայում կունենանք փողոցային սլենգում օգտագործվող «ЧЁС»-ի հայերեն տարբերակը:
ՍՏՈՒԳՈՂԱԿԱՆ ՀԱՐՑԵՐ ՔՍԱՆԵՐՈՐԴ ԳԼԽԻ ՎԵՐԱԲԵՐՅԱԼ
1. 2018-ի մայիսից Հայաստանում երաժշտության ո՞ր տեսակը «առաջընթաց» գրանցեց:
2. Որքա՞ն կազմեց տիկնոջ անդրանիկ «մեծ նախաձեռնությունից» ստացված ավարը:
3. ՀՀ «առաջին»-ը «սպիտակ» ձեռքերով ու՞մ կարող է «քերթել»:
4. Ո՞րն է տարբերությունը Վահան Տերյանի և հայտնի «դուետի» «կատվի դրախտների» միջև:
5. Ինչու՞ ենք փողաբեր գործընթացն անվանում օտարահունչ «ЧЁС»-ով:
6. Ի՞նչ հույս են ներշնչում ներկայիս «birinci hanım»-ի դրսևորած աննախադեպ ջանքերը:
Փիրուզա ՄԵԼԻՔՍԵԹՅԱՆ
Ծաղրանկարը` ՆԻԿՕ-ի (Նիկոլայ ՄԱՆՈՒԿՅԱՆ)