ԱՄՆ-ի նախագահ Ջո Բայդենը հայտարարել է, որ ուկրաինական զորքերի հարձակումը Կուրսկի շրջանում Ռուսաստանի նախագահ Վլադիմիր Պուտինին իսկական երկընտրանքի առաջ է կանգնեցնում. սա տեղի ունեցողի վերաբերյալ ամերիկացի առաջնորդի առաջին պաշտոնական մեկնաբանությունն է։ «Մենք անմիջական, մշտական կապի մեջ ենք ուկրաինացիների հետ։ Սա այն ամենն է, ինչ ես կարող եմ ասել դրա մասին, քանի դեռ հարձակումը շարունակվում է», - ըստ Ֆրանսպրես գործակալության՝ հայտարարել է Բայդենը:               
 

Ահաբեկչությունը կկործանի աշխարհը

Ահաբեկչությունը կկործանի աշխարհը
16.01.2014 | 13:38

Ինչո՞ւ ահաբեկչությունը։ Քանի որ այն ունի կենսաբանական հզոր արմատներ, իսկ մարդկությունն էլ իր գործունեությամբ օրեցօր ավելի մեծ լարումներ է ստեղծում հասարակության մեջ և բարենպաստ պայմաններ ստեղծում ահաբեկչության դրսևորման համար:

Հարկ է նշել, որ հասարակության մեջ դժգոհությունները միշտ չէ, որ առաջ են բերում ահաբեկչություն: Դժգոհությունները, անորոշությունները միլիոնավոր անգամ ավելի են, բայց ահաբեկչությունը ծնվում է մերթընդմերթ, հետևաբար գոյություն ունեն դրան նպաստող մեխանիզմներ:
Նախ` ահաբեկչության ծնունդը բազմագործոն երևույթ է, և այդ գործոններից յուրաքանչյուրը կարող է մարել` այդպես էլ չհասնելով վերջնական հասունացման, և երկրորդ` կարող են լինել բոլոր նախապայմանները, բայց ահաբեկչությունը չդրսևորվի, քանի որ անհրաժեշտ են լրացուցիչ շարժառիթներ, դրդապատճառներ և այլն: Այսինքն, ահաբեկչությունն ի հայտ է գալիս միայն որոշակի պայմանների և դրդապատճառների առկայության պայմաններում՝ կրելով բացառապես տեղեկատվական բնույթ:
Կարող են գոյություն ունենալ նաև մանկական, պատանեկան ազդեցություններ, որոնք երկար տասնամյակներ եղել են, բայց չեն դրսևորվել, սակայն ինչ-որ դրդապատճառներից խիստ արագ ձևափոխվում են ահաբեկչության: Ահաբեկչության գործընթացն առարկայանում է «ծագում-արագացում-զարգացում-հեղեղային զարգացում» շղթայով: Արագացման փուլում նորանոր օջախներ, անհատներ են վարակվում և որքան հեռանում են նրանք առաջին աղբյուրից, այնքան առավել ահաբեկչական են դառնում, միաժամանակ` առավել անկանխատեսելի և անկառավարելի, քանի որ սկսում են աշխատել լրացուցիչ օջախներ, յուրաքանչյուրն իր յուղն է լցնում կրակին, և սկիզբ է առնում հեղեղային զարգացման փուլը:
Ահաբեկչությանը ներգրավման հաճախականությունը 20-65 տարիքի միջակայքում ընկնում է մոտ 10 անգամ՝ պայմանավորված անարդարության ընկալման թուլացման, կյանքի նկատմամբ առավել հոգատար վերաբերմունքի ձևավորման, ինչպես նաև վերլուծական հնարավորությունների մեծացման կամ պարզապես տարիքային բթացման հետ:
Անհրաժեշտություն է առաջացել նվազեցնելու տեղեկատվության սպրդումը (էքսպոզիցիան) սոցիալական անարդարությունների և այլ բացասական երևույթների մասին, փոքրացնելու դրանց ազդեցության ժամանակը, հատկապես երիտասարդության շրջանում, քանի որ նրանց ընկալունակությունը մեծ է, իսկ ժամանակն ավելի արագ է հոսում, հետևաբար միևնույն ազդեցությունն անհամեմատ ծանր հետևանքներ է առաջացնում:
Հավանաբար գոյություն ունի ահաբեկչության համար առավել օպտիմալ տարիք (թեև ահաբեկչությանը ենթակա են բոլոր տարիքները), որը կարող է ծրագրավորված լինել և դրսևորվել, եթե առկա են արտաքին և ներքին գործոնները, այսինքն, ահաբեկչության օրինաչափությունները պետք է փնտրել այն օրենքներում, որոնց համաձայն ձևավորվում և զարգանում են կյանքը, անձը, անհատը` որպես անհատականություն, և հասարակությունը` որպես անհատների միավորում, բայց ոչ մեխանիկական միավորում, այլ «մի բան էլ ավելի», և հենց այդ «ավելին» է պետք հասկանալ:
Ահաբեկչության ծագելուն պես անձը չի հանձնվում, քանի որ գոյություն ունի «Դոկտոր» ծրագիրը, յուրաքանչյուր արժեքային համակարգում` իր սեփական վերականգնիչ համակարգը: Այդ համակարգերը սկսել են աշխատել հենց կյանքի ձևավորման սկզբից, և դա նման է այն բանին, երբ հոսանքն անջատելիս լարումը կտրուկ բարձրանում է, այսինքն, պարզագույն բջջիջներն էլ ունեն իրենց ագրեսիվությունը, որի ուժով դիմադրում են և զբաղեցնում են այն տեղը, որը դատարկ է: Այս առումով ագրեսիվությունն ինչ-որ տեղ շոշափելիք է, ակտիվ հետախուզում, որի շնորհիվ կյանքը լցնում է տիեզերքը: Սակայն գոյություն ունի մի տեսակ, լինի դա բջիջ, թե մարդ, որի մեջ բնածին հատկություններ կան, ագրեսիվության պոռթկումներ, և եթե նույնիսկ միջավայրը թույլ չի տալիս ինչ-որ ժամանակ դրանց դրսևորվել, միևնույն է, կյանքի բազմազանության մեջ պատեհ պահ միշտ էլ գտնվում է` բնական, անձնական, ընտանեկան, աշխատանքային և այլն:
Հասարակական լարման սեպերը խրվում են հասարակական հարաբերությունների մեջ, մխրճվում առանձին անհատների էության մեջ և մշտական լարման տակ պահում երկար տարիներ: Բավական է մի փոքր նպաստող գործոն, և ճռռալով հասարակական մոնոլիտը կամ ամուր և ձևավորված անձը երկու կես է լինում ու վերափոխվում հրեշի:
Եթե հասարակության մեջ արհեստականորեն առաջ են գալիս սոցիալական, հոգեբանական, քաղաքական և այլ բնույթի լրացուցիչ գործոններ, լարումներ, ապա դրանց ազդեցությամբ էլ սկսվում է խթանման գործընթացը, և ագրեսիվությունը սկսում է աճել անկառավարելի ձևով.
1. ծագում, 2. խթանում, 3. զարգացում, 4. հեղեղային զարգացում, 5. կործանում:
Ահաբեկչությունը կարելի է կանգնեցնել, արգելակել այս փուլերից յուրաքանչյուրում, այն պայմանով, որ ներմուծվի, ձևավորվի այնպիսի միջավայր, որն աշխատի հակառակ ուղղությամբ և թունավորի գործընթացը: Ցանկալի է արտաքին կարգավորումը ներմուծել մինչև երկրորդ փուլը, որովհետև դրանից հետո ահաբեկչության ծրագիրը գերակայող է դառնում տվյալ անհատի, խմբի վրա, իսկ մյուս արժեքները ենթարկվում են դրան: Ահաբեկչության տարածման հիմնական գործոնը հասարակական, քաղաքական ակտիվությունն է, երբ ինչ-որ գաղափարներ սկսում են ակտիվորեն տարածվել հասարակությունում, գրավել մարդկանց սրտերն ու մտքերը, և որքան արագ է տեղի ունենում այդ գործընթացը, այնքան չմշակված, հում տեղեկատվությամբ ձևավորմած մտայնությունները ձևավորում են գաղափարներ, տիրում իրավիճակին և դառնում գերիշխող: Վերոնշյալ գործընթացներում հիմնավորվածությունը կապ չունի, քանի որ այն ծրագրային է, սակայն, այնուամենայնիվ ինչքան էլ փորձենք կաշկանդել ահաբեկչության հասարակական դրսևորումները, հենց «ագրեսիվություն-ահաբեկչություն» երևույթի ճնշումը այն համատեքստում, որ մեզ հետաքրքրում է ամենօրյա պայմաններում, կամ կբերի հիմարացման, նախաձեռնության կորստի, նույնիսկ ստեղծագործական ոգու նվազեցման` ընդհուպ մինչև կործանում, կամ էլ, եթե երևույթն արդեն ընթանում է, կխաղա բացառապես դետոնատորի դեր, և իրավիճակը կպայթի:
Վերոնշյալին գումարվում են նաև կենսաբանական հիմքերը, քանի որ ահաբեկչության հիմքերը, որպես ակտիվություն կամ ագրեսիվություն, գրանցվել են կյանքի ձևավորման հենց սկզբից և դիմացել ժամանակների փորձությանը, լրջագույն և կարևորագույն դերակատարում են ունեցել և, անշուշտ, ունեն` կյանքի պահպանման ու գոյատևման համար: Ահաբեկչության կենսաբանական հիմքերը ոչ միայն զարգացել են, այլև կատարելագործվել՝ անցնելով երկար ճանապարհ:
Այսպես։ Անկենդան բնությունից հետո, որպես կենդանի կյանքի դրսևորում, առաջին կենդանի բջիջը առաջացել է օվկիանոսում շուրջ 5 մլրդ տարի առաջ՝ լինելով բուսական բնույթի: Հետագայում առաջացել են բազմաբջիջ բույսեր` հիմնականում օվկիանոսի վերին շերտերում, ուր թափանցել է արևի լույսը: Կյանքի այլ ձևեր առաջացել են նաև օվկիանոսի խավար խորքերում` ստորջրյա հրաբխային ժայթքումների պայմաններում, սակայն դրանք հետագա էվոլյուցիա չեն ապրել (կամ նրանց էվոլյուցիան հենց համեմատաբար անփոփոխ մնալն է եղել) և միևնույն մակարդակի վրա են մնացել ցայսօր:
Բույսերը, կլանելով ջրում լուծված ածխաթթու գազը, արտադրել են թթվածին, որն ինքնին պիտանի չէր բույսերի կյանքի համար: Իհարկե, մասնակի դեպքերում` արևի լույսի բացակայության ժամանակ, այսինքն` գիշերը, բույսերն ինչ-որ չափով օգտագործել են նաև թթվածին` արտադրելով հաջորդ օրվա համար անհրաժեշտ ածխաթթու գազ, սակայն դա հարցի արմատական լուծում չէր, և ահա բազմազանություն ծնող Մայր ծրագրում առաջ է եկել նոր ենթածրագիր, որն ի հայտ է բերել բույս-կենդանիների, որոնք հավասարաչափ շնչում էին և՛ ածխաթթու գազ, և՛ թթվածին: Բուսական աշխարհը շարունակել է իր զարգացումը՝ բույս-կենդանիների մի մասը վերածելով բացառապես սպասարկող կենդանիների, որոնք կոչված էին ապահովելու բուսական թագավորությունը ածխաթթու գազով:
Բույսերը, լինելով անշարժ, պահանջում էին այնպիսի սպասարկող կազմ, որը կարող էր ազատ տեղաշարժվել տարածության մեջ: Սա նախատեսված էր ծրագրով, սակայն, բացի սահմանված անհրաժեշտ նվազագույնից, ինչպես միշտ, տեղի ունեցավ մի փոքր ավելին, և անսպասելի կերպով կենդանիները ձեռք բերեցին որոշ ազատություն և անկախություն` բազմացան, զարգացան, լցրին օվկիանոսի խորքերը, հավասարակշռության պահպանման նպատակով սկսեցին սնվել հենց իրենց ծնող բույսերով, ավելին` սկսեցին տեղաշարժվել դեպի ափամերձ, հեղեղվող տարածքներ` իրենց հետ տեղափոխելով նաև որոշ բույսեր:
Կենդանիների օրգանիզմում բնականորեն պահպանվեցին բուսական հիմքերը` ինչ-որ տեղ վերահսկողական մեխանիզմի ձևով` բակտերիաներ, սնկեր և այլ բուսական բնույթի կյանք կրողներ, որոնք ապահովում էին կենդանիների կենսագործունեությունը, և որոնք ծովից դուրս եկած կենդանիները տարածեցին ցամաքում` իրենց արտազատումներով կամ պարզապես լեշերով:
Քանի որ կյանքը հիմնականում ձևակերպված էր որպես բույսերի կյանք, ցամաքում նույնպես բույսերն անհավանական արագությամբ բազմացան ու տարածվեցին: Սկզբում նրանք օգտագործում էին կենդանիների արտադրած ածխաթթու գազը, սակայն հետագայում, կայծակից առաջացած յուրաքանչյուր հրդեհի, հենց բույսերի այրման կամ հրաբխի ժայթքման ժամանակ, արդեն իսկ արտադրվում էր բավական քանակի ածխաթթու գազ և ծախսվում բույսերի համար այդքան վտանգավոր թթվածինը:
Բույսերը դադարեցին կենդանիների կարիքը զգալուց, բայց արդեն ուշ էր, քանի որ կենդանիները, որպես էներգիայի միակ աղբյուր, արդեն սնվում էին բուսական աշխարհով: Սա կենդանական աշխարհի կողմից բուսական աշխարհի դեմ ուղղված առաջին ահաբեկչությունն էր, երբ որդիները, փաստորեն, ոչնչացնում էին իրենց ծնողներին: Նկատենք, որ բույսերը, որպես կանոն, միմյանց չեն սպանում, նեղում են, անհանգստացնում, խեղճացնում, նույնիսկ հնարավորություն են տալիս տեղափոխվելու, բայց չեն սպանում, այլապես անտառում կլինեին միայն բարձր ծառեր՝ առանց թփերի և խոտաբույսերի: Այսպիսով, բռնի մահն առաջին անգամ կիրառվել է կենդանիների կողմից բույսերի նկատմամբ, այնուհետև` միմյանց նկատմամբ, իսկ հետագայում դարձել է օրինաչափություն կենդանական աշխարհում` մինչև մարդը:
Ցանկացած կենդանի համակարգ ենթակա է արտաքին գործոնների ազդեցությանը, որոնք, որպես կանոն, տարբեր բնույթի են, սակայն հանգեցնում են մահվան: Ինչ վերաբերում է ներքին գործոններին, ապա դրանք ավելի կառավարելի և կանխատեսելի են, նույնիսկ ծրագրավորված, այսինքն, մահը ներքին գործոններից նույնպես ծրագրավորված է: Սակայն ծրագրավորված է ոչ թե բուն մահը, այլ այն մեխանիզմների շարքից դուրս գալը, որոնք ապահովում են կյանքը: Կենդանի բջջից մինչև մարդ հեռանկարն անխուսափելիորեն տանում է մահվան, և անհրաժեշտ էր ունենալ մի ունիվերսալ վահան` հակազդելու համար բոլոր արտաքին և ներքին վտանգներին միաժամանակ և ամենուր: Վերջինս էլ հենց կենսական ակտիվության, ագրեսիվության, իսկ ավելի բարձր մակարդակով` ահաբեկչության էներգիան է, որը թույլ է տալիս ակնթարթորեն ակտիվացնել ողջ օրգանիզմը և ուղղել բոլոր համակարգերը մեկ նպատակի` հակազդելու հենց մահվանը: Ավելի ուշ, առավել կազմակերպված և բարձրակարգ օրգանիզմների ձևավորման ընթացքում այդ տարրերը միավորվել են որպես կենսաբանական համակարգեր, որոնք տեղավորվել են երեք հիմնական խոշոր համակարգերի միջև` վերարտադրողական, էներգետիկ, ադապտացիոն, որոնք էլ միասին հենց կոչվում են կյանք, և որոնց կառավարումն իրականացվում է կոնկրետ տարածքային տեղորոշում ունեցող ամենակատարյալ կիբեռնետիկական համակարգի` կենտրոնական նյարդային համակարգի կողմից: Այնուհետև, հասարակության ձևավորմանը զուգընթաց, նույն էներգիան սկսել է սնուցել նաև առավել բարձր համակարգերը՝ արդեն սոցիալական, հոգեբանական, տեղեկատվական և այլ բնույթի:
Գիտակցության և բանականության մակարդակներում շերտերով կուտակված տեղեկատվության տնօրինման մեխանիզմների ձևավորվումն ավարտվում է մոտ հինգ տարեկան հասակում, երբ պարզագույն քմահաճույքներն արդեն բախվել են «չի կարելիի» հետ, սակայն այդ մեխանիզմները հզորանում են հետագայում, և դրանց գործունեությունը, անձի ձևավորմանը զուգընթաց, ավելի համակարգված է դառնում: Այս զենքն ունի յուրաքանչյուրը, գիտի դրա տեղն ու դերը, ուժը, բայց պահում է անհրաժեշտ պահի համար, և այս զենքի մյուս երեսն էլ հենց ահաբեկչության ուժն է:
Հասարակական մակարդակով ահաբեկչական ծրագրի ակտիվացման համար անհրաժեշտ գործոնների որակական և քանակական ամբողջականությունը խորքային հետազոտման կարիք ունի յուրաքանչյուր գենոտիպի, էթնոսի, ազգի համար: Բարձր կազմակերպվածության պայմաններում այդ հրեշը կարող է դառնալ մարդկության առաջընթացն ապահովող հզոր էներգետիկ գործոն, իհարկե, մշտական վերահսկման պայմանով: Սակայն, ծայրահեղ ռեժիմում այն ի զորու է ոչնչացնելու ամեն ինչ, և որևէ զսպող ուժ չի կարող լինել, քանի որ դրա նկատմամբ որևէ արտաքին ծրագիր կամ զսպող գործոն գոյություն չունի, եթե այն արդեն շարժվում է, բայց մինչ այդ հնարավոր է կանխատեսել, հնարավորինս կանխել կամ գոնե մեղմել հետևանքները:
Ահաբեկչությունը մի վիճակ է կյանքի ողջ համակարգում, երբ անգիտակցությունից և ենթագիտակցությունից բխող հզոր տարերքը խիստ կարճ ժամանակում կտրուկ կերպով առաջ է քաշում կոնկրետ պահանջներ, և եթե նույնիսկ աննշան կասկած կամ տարակուսանք կա, դրանք անմիջականորեն ոչնչանում են առանց որևէ խղճի և փոխզիջման, իսկ եթե կան գիտակցական հիմնավորումներ, անհամաձայնություններ կամ փաստարկներ, ապա խզվում է կապը դրանց հետ, դրանք պարզապես ջարդուփշուր են արվում` առանց նույնիսկ փորձելու հասկանալ դրանցում ամփոփված արժեքները:
Անհրաժեշտություն է առաջացել վեր հանելու ահաբեկչության` նման արտոնություններ տրամադրելու իմաստը: Ահաբեկչությունն ունի մի ուղղություն` ապահովել կյանքն ամեն գնով, նույնիսկ կյանքի արագընթաց սլացքը դեպի առաջ, ուր մահն է, որը մագնիսի պես ձգում է նրան՝ հաշվի չնստելով նույնիսկ մահվան հետ: Այն ժամանակի մեջ տարածվում է մահից էլ այն կողմ: Այն միտված է մահով հաղթելու հենց մահվանը, և այդ փուլում որևէ ռացիոնալ գործոն պարզապես չի կարող փոխազդել, էլ չենք ասում` ազդել նրա վրա:
Փաստորեն, ահաբեկչությունն ինչ-որ չափով հանդես է եկել որպես «մեղք», երբ առաջին անգամ ձևավորվել են կենդանական աշխարհի գիտակցության հյուլեները, որոնք հետագայում ուղղվել են հենց այդ աշխարհի դեմ: Դրանով գոյատևել է բնությունը, կյանքը, բայց այն` լինելով բացարձակ, ինքն իրեն տրամադրված, պարտական չէր ոչ ոքի, նրան ենթակա են բոլորը և ամեն ինչ: Նա իրավունք է վերապահում իրեն տնօրինելու նույնիսկ կյանքն ու ճակատագիրն ամբողջությամբ և ամենուր:
Ամփոփելով կարող ենք փաստել, որ ահաբեկչության ծրագիրն ունի ինքնազարգացման ու ինքնաահաբեկչական բնույթ և բնորոշ է յուրաքանչյուրին` բջջից մինչև բարձրակարգ օրգանիզմներ: Այդ ծրագիրը ագրեսիվությունն է, ակտիվությունը, գոյատևման ուժը, արվեստը, սպորտը և այլն, ինչը թույլ է տալիս ահաբեկչությանը նման արհամարհանքով վերաբերվել ամեն ինչին: Փաստորեն, նրա դեմ պայքարը պայքար է կյանքի դեմ: Այն չարիք է ինչ-որ աստիճանից սկսած, և դրա դեմ պետք է պայքարել զգուշավոր ու շրջահայաց կերպով` միշտ հիշելով, թե արդյոք ծուղակի մեջ չե՞նք մտնում հերթական անգամ. հիշենք պատերազմները, հավատաքննության ժամանակները, մարդկանց զանգվածային խոշտանգումները և այլն, չէ՞ որ այդ բոլորը ներկայացվում էր որպես առաջադեմ մարդկության պայքար հանուն առաջընթացի, Աստծո, հայրենիքի և այլն, և այլն։
Ահաբեկչության ծրագիրը մեկ անհատի մակարդակով ապահովում է վնասվածքների դեպքում վերականգնումը, դրանով իսկ` ապահովում կյանքը: Սակայն ինչո՞ւ և հատկապես որ պահից է այն դառնում չարիք: Հարց, որը դեռ պետք է հասկանալ. գուցե վերջինս հենց ագրեսիվ և սանձարձակ դարձած կենդանական աշխարհի ոչնչացման միակ համընդհանուր ճանապարհն է, որի ազդանշանը բոլոր կենդանիների ներսում բնակվող բույս-զինվորները ստանում են Մայր ծրագրից, այդ թվում` բակտերիաները, սնկերը, քանի որ կենդանական աշխարհն արդեն իսկ միմյանց ոչնչացնելուց հասել է աշխարհի և համայն տիեզերքի կործանման հնարավորությանը:
Բնական է, որ նման պայմաններում պետք է փոփոխվեն վարչական կամ սպասարկող ծրագրերը, այսինքն, բուսական թագավորությանը անհրաժեշտ է այլ սպասարկող. կամ էլ կենդանական աշխարհը պետք է մուտացիայի ենթարկվի, այլասերվի կամ ոչնչացվի, և մշակվի սպասարկման նոր ծրագիր: Կենսաբանական դաշտում թվում է, թե ինչ-որ բաներ պարզ են և տրամաբանական, բայց հասարակական մակարդակում, երբ մարդը ոչ միայն տեղեկություն է սպառում, այլև արտադրում, միաժամանակ արտադրելով անհամար գնահատականներ, տարանջատել այս բոլոր երևույթները հնարավոր է միայն հիմնարար և բազմաշերտ ծրագրերի օգնությամբ, որոնք թույլ կտան գրանցել, գնահատել տեղեկատվական դաշտը, ինչպես նաև կայացնել որոշումներ և իրականացնել դրանք:
Քանի որ վերջինս համընդհանուր գործընթաց է, ուստի այն հասարակությունները, որոնք մյուսների հետ զուգահեռ և համահունչ չեն իրականացնի այն, ֆիզիկապես կոչնչացվեն, որպեսզի պարզապես խանգարիչ տեղեկատվություն չարտադրեն: Աստվածաշնչյան մոլախոտերի քաղհանը հավանաբար հենց այս երևույթն է բնութագրում. մոլախոտը նույնպես Աստծո կողմից է ստեղծվել, բայց տվյալ ժամանակում չի համապատասխանում համընդհանուր ընկալմանը, նպատակին և, պարզապես, կրակն է նետվում:
Այսպիսով, ահաբեկչությունը ագրեսիվության առավել վտանգավոր դրսևորումն է, այդ տեսակետից ամենաարմատականը, ամենաանմարդկայինը և ամենակործանարարը: Ահաբեկչության մեջ աննկարագրելի սերտ ձևով են կապվում կենսաբանական ուժն ու հասարակական կամ անձնական ինտելեկտը, ինչը նրան դարձնում է ամենավտանգավոր երևույթը, որը երբևէ ուղեկցել է մարդկությանը:
Ահաբեկչության դեմ պայքարելու համար պետք է օգտագործել տվյալ էթնոսի, ազգի հասարակությանը ծանոթ կարծրատիպերը, ավանդույթները, մոտեցումները, արժեքները, այլապես նույնիսկ ամենահանճարեղ մոդելները չեն ընդունվի և դուրս կնետվեն կամ կօգտագործվեն հակառակ ճամբարում, իսկ դա ավելի կվատթարացնի իրավիճակը, ինչի ականատեսն ենք լինում շատ դեպքերում: Մինչև տվյալ մոդելը յուրացվի հասարակության կողմից և ընկալվի որպես սեփական, անհրաժեշտ է ժամանակ: Կարևորվում է նաև հասարակության ադեկվատ ընկալումը նոր երևույթի նկատմամբ: Միաժամանակ, օտար երևույթների նկատմամբ ընկալունակությունը պետք է բթացած լինի, իսկ վերջինս պահանջում է, որ մեթոդը կիրառողը լինի հեղինակավոր, ազդեցիկ, որի խոսքն ու գործը անվերապահորեն են ընդունվում, քանի որ սկզբնական շրջանում ինտելեկտով պայքարի ծրագիրը չի ընդունվի. այն պետք է ընկալվի և իրականացվի բացառապես հավատով և ներշնչանքով:
Ահաբեկչության հարուցիչը սկսել է գործել շատ վաղուց` նախապատմական ժամանակներից, ժամանակ առ ժամանակ սուզվել, անհետացել, նորից հայտնվել, և այդպես բազմիցս: Ագրեսիվության դրսևորումը ահաբեկչության ձևով վկայում է, որ էներգիան ռացիոնալ, կառուցողական ճանապարհով չի օգտագործվում, այսինքն, տվյալ մարդը, հասարակությունը, ազգը գտնվում են ապակառուցողական դաշտում և ի վիճակի չեն սթափ, տրամաբանորեն, գիտականորեն հիմնավորված մտածելու, որոշումներ կայացնելու և հասնելու դրանց իրականացմանը: Կարելի է ստույգ արձանագրել` եթե ահաբեկչությունը դրսևորվել է, ուրեմն վերջին ճիգն է, ջանքը, քանի որ այն ամենաստորն ու ամենացածրն է: Ահաբեկչությունը երբեք լուսավոր կամ ոգևորիչ չի լինում: Այն ուղեկցվում է հուսահատությամբ, շտապողականությամբ, ազդեցության ուժը իրականության նկատմամբ անհամաչափ օգտագործմամբ, ճնճղուկի վրա հրանոթից կրակելով, հիստերիկ ճիգերով և այլն: Ահաբեկիչների սիրտը միշտ կախ է, որովհետև նույնիսկ ամենադաժան վրեժը չի կարող երկար ժամանակ բավարարել, այն դառնում է վարք, ծրագիր, որոնք ծնվում են վրեժից, հուզմունքից, վիրավորանքից, և քանի որ վերջիններս ժամանակի մեջ փոփոխվելու հատկություններ ունեն, ուրեմն` ահաբեկչության ուժը պահպանելու համար անհրաժեշտ է դրանք մշտապես վերախմբավորել, բերել այլ դիզայնի, միաժամանակ հարմարեցնել, առասպելավորել, դարձնել գաղափարախոսական:
Մաքուր վիճակում ահաբեկչության դրդապատճառները բացահայտել հնարավոր չէ, դրանք միշտ զուգորդվում են այլ ապակառուցողական տարրերով և հաճախ քողարկված են լինում: Նման ապակառուցողական աղմուկը խանգարում է էությունը տեսնելուն, բուն պատճառներն ու շարժառիթները հասկանալուն: Եվ հաճախ այդ պայքարն ընթանում է ոչ թե պատճառի կամ երևույթի, այլ ապակառուցական աղմուկի դեմ, իսկ բուն երևույթը շարունակում է զարգանալ իր սեփական տրամաբանությամբ, և երբ ի հայտ է գալիս, արդեն չափազանց ուշ է լինում:
Հասարակության մեջ գործում է ծրագիր, որը, ամեն ինչից անկախ, կարգավորում է ագրեսիվության դրսևորումները և ներդաշնակեցնում է մարդ-հասարակություն-մարդկություն-տիեզերք... բաց համակարգերը: Այս ծրագիրը մշտապես է գործել: Ահաբեկչությունը կարելի է կանգնեցնել միայն հիմնարար երևույթների շնորհիվ: Չի կարելի բռնել ինչպես ջուրը, քամին, լույսը, այդպես էլ ահաբեկչությունը: Այն չի կարելի բռնել և սաստել, այն կարելի է ուսումնասիրել և սանձահարել, ինչպես սանձահարում են ատոմային ուժը: Որպեսզի ահաբեկչությունը սկսվի, անհրաժեշտ է, որ այն թափանցի գլուխներն ու սրտերը, անհրաժեշտ է, որ տվյալ փուլում լինեն երիտասարդ մարդիկ, որոնք ազատ են, մոլորված են, չունեն զբաղմունք: Լինեն մեծեր, որոնք դժգոհ են, տուժած են, վրիժառու են և այլն, այսինքն` շարժում կա հասարակության, ազգի սրտում և մտքում, որը վառելիք է պահանջում (շինանյութ է պահանջում): Սակայն անհրաժեշտը, օրինականը չի տրվել, առաջ է եկել ճեղքվածք, և հենց այդտեղ էլ միանում է կենսաբանական շարժիչը, որը պարզապես էներգիա է տալիս բոլոր մասնակիցների միջոցով, բայց որը տնօրինում է ինչ-որ մի առաջնորդ՝ արդեն իր սեփական հայեցողությամբ:
Այսպիսով, ահաբեկչությունը, ինչպես և բոլոր երևույթները, ունի տեղեկատվական բնույթ: Դրանք ունեն իրենց տեղն ու դերը համընդհանուր տեղեկատվական դաշտի յուրաքանչյուր կետում և մշտապես կարող են ծագել ցանկացած կետում ու տարածվել ամենուր: Նրանց դեմ պայքարը կարող է լինել տեղեկատվական շերտում և բացառապես տեղեկատվության նուրբ ու բազմաշերտ ելևէջները որսացող բազմակողմանի զարգացած ինտելեկտների միջոցով, որոնք արդեն իսկ ամբողջ աշխարհում սկսել են անհանգստանալ, ինչը դրսևորվում է տարբեր ձևաչափերով և կարիք ունի միասնական համակարգման:
Առկա են ահաբեկչության ծավալման բոլոր նախապայմանները, քանի որ՝
* Այն պետությունները, որոնք կարող են հակազդել դրան ֆինանսապես և տեխնիկապես, խիստ հեռացել են ահաբեկչության արմատների թե՛ ուսումնասիրությունից, թե՛ ընկալումից:
* Վերջիններիս կողմից հակազդումն իրականացվում է պարզապես մեխանիկական միջոցներով, լիովին ունենալով այն համոզմունքը, որ բարեկեցության բարձրացմանը զուգահեռ կլուծվեն հասարակության սոցիալական բոլոր խնդիրները, իսկ ընչազուրկ և սոցիալապես դժգոհ խավերը աստիճանաբար կանհետանան, ինչը կհանգեցնի համընդհանուր ներդաշնակության, փոխադարձ հանդուրժողականության և համախմբվածության:
* Թույլ զարգացած պետությունները, որոնք գերհագեցած ու ներծծված են սոցիալական ու տարրատեսակ այլ հակասություններով և բարդույթներով` ի վիճակի չեն որևէ տրամաբանական և համակարգված պայքար իրականացնելու: Արդյունքում վերջիններս կուլ կգնան ահաբեկչության ահագնացող ալիքին, որն այնուհետև անխուսափելիորեն կտարածվի դեպի առավել զարգացած աշխարհը:
* Վերոնշյալ երկու խմբերի միջև գոյություն չունի և չի կարող լինել իրական համախմբվածություն: Չկան նաև համախմբվելու համար բավարար հիմքեր, քանի որ համընդհանուր անվտանգությունն ապահովելու համար պետք է լինեն նաև ընդհանուր բարեկեցության հիմքեր, ընդհանուր իդեալներ, ընդհանուր արժեհամակարգ և, անշուշտ, հավասար հնարավորություններ, իսկ այս հարցերում, բացի դեկլարատիվ հայտարարություններից, որևէ այլ բան չի արվում:
* Աշխարհը մտել է տեղեկատվական հակամարտության և տեղեկատվական պատերազմների աննախադեպ փուլ, որտեղ տեղեկատվական առաջադեմ տեխնոլոգիաներին տիրող երկրները փաստացի նախաձեռնել են աշխարհի զավթումը:
* Պարզ է դառնում, որ այլևս երբեք հաշվի չեն առնվելու, այսպես կոչված, զարգացող կամ թույլ զարգացած երկրների դիրքորոշումներն ու կարծիքները, իսկ տեղեկատվական պատերազմն իր էությամբ ամենաանմարդկայինն է, քանի որ մղվում է սիմվոլների և տեղեկատվական զենքերի միջոցով, որտեղ ինչպես մարդկային, այնպես էլ բարության և զգացմունքային տարրեր չեն կարող լինել:

Աշխարհի կործանումն ունի կոնկրետ ժամանակ, որը նույնպես կարելի է հաշվել, երբ

1) կսպառվի մեկ առանձին վերցրած մարդու ուղեղի՝ տիեզերքից ստացված և մարդկության կողմից արտադրված տեղեկատվության տեղավորման և վերջինիս հետ գոնե մեկ գործողություն իրականացնելու հնարավորությունը:
2) Մարդկության միասնական ուղեղը, որպես բաց և հակասական համակարգ, կհասնի իրեն կառավարող գերհզոր, բայց փակ և ոչ հակասական ծրագրի սահմաններին և կձուլվի դրա հետ, այսինքն` կվերանա որպես առանձին համակարգ:
3) Կավարտվի մարդկության ստեղծման և զարգացման ադմինիստրատիվ ծրագիրը, այսինքն` մարդկության գենոմում դրված տեղեկատվության իրականացումը, որի կառավարումը դեռևս անհասանելի է գիտության համար:
4) Արդեն իսկ առկա են ծրագրի ավարտին մոտենալու կանխանշանները, քանի որ, այսպես կոչված, «հակասություններ ծնող ծրագրերը», որոնք մինչ այժմ գործել են որպես զարգացման խթաններ, սկսել են սրընթաց զարգանալ` դառնալով գերակա, և շուտով աղետալի կերպով կսկսվի դրանց ապակառուցողական ազդեցության ակնհայտ գերազանցությունը ցանկացած այլ, թեկուզ և ողջ մարդկության միասնական, կառուցողական, ստեղծագործ մտքի նկատմամբ, ինչն աննախադեպ արագությամբ կհանգեցնի մարդկային քաղաքակրթության կողմից մինչև այժմ կուտակած փորձի ու գիտելիքների ավերմանը և սրընթաց կերպով կտանի դեպի կործանում:
Եթե մարդկությունը ցանկանում է գոյատևել ահաբեկչության դեմ պայքարում, ապա պետք է նախ ստեղծի ճիշտ տեղեկատվություն, հետո էլ կառավարի այն, դադարեցնելով ինտերնետի նման համակարգերի հետագա զարգացումը և մարդկության սնուցումը սուտ, ոչ հավաստի, կեղծ տեղեկատվությամբ:
Ահաբեկչությունը բնական է, այսինքն ոչ հակասական և ամբողջական, իսկ մարդկության ստեղծած ցանկացած համակարգ հակասական է, որովհետև բխում է խելքից և գիտելիքներից, որ ամբողջական չէ, բայց ողբերգությունն այն է, որ վերոնշյալ համակարգերն անհամատեղելի են մարդու բանականության հետ, որի մի փոքր մասն է կազմում խելքը, քանի որ բանականությունը, լինելով համայն տիեզերքի արտացոլումը, ոչ հակասական է և համահունչ տիեզերքին, որն էլ իր հերթին ոչ միայն հակասական չէ, այլև ամբողջական:
Այսպիսով, ահաբեկչությունը, լինելով համընդհանուր, առկա է միշտ և ամեն տեղ, և դրա դեմ ոչ միայն հնարավոր է պայքարը սկսել ցանկացած կետում, այլև տեղեկատվական դաշտում այդ առաքելությունը կարող է մեկնարկել մեկ մարդու, մեկ ազգի կողմից, բայց դրան անպայմանորեն պետք է ներգրավվի ողջ մարդկությունը: Այսինքն, ստեղծվել են հավասար պայմաններ, երբ մեծն ու փոքրը դառնում են մեկ, և այն ազգերը, որոնք այսօր կանտեսեն այդ հնարավորությունը, չեն կարող արտացոլված լինել համայն տեղեկատվության դաշտում և պարզապես կդառնան կենսաբանական հումք մյուսների համար: Նրանց գենոմը կքանդվի և կօգտագործվի մաս-մաս, և դա արդեն չի կոչվի անմարդկային պատերազմ, այլ իրոք կլինի օբյեկտիվ անհրաժեշտություն կամ մարդկության գոյապահպանման համար մղվող պայքար:
Սա հենց այն դեպքն է, երբ տեղեկատվության կամ ցանկության բացակայությունը, կամ իրականությունը չհասկանալու կամակորությունը չեն կարող ազատել անխուսափելի կործանումից:


Արամ ԹԱՆԱՆՅԱՆ
Փորձագետ

Դիտվել է՝ 6215

Մեկնաբանություններ