ԱՄՆ-ի նախագահ Ջո Բայդենը հայտարարել է, որ ուկրաինական զորքերի հարձակումը Կուրսկի շրջանում Ռուսաստանի նախագահ Վլադիմիր Պուտինին իսկական երկընտրանքի առաջ է կանգնեցնում. սա տեղի ունեցողի վերաբերյալ ամերիկացի առաջնորդի առաջին պաշտոնական մեկնաբանությունն է։ «Մենք անմիջական, մշտական կապի մեջ ենք ուկրաինացիների հետ։ Սա այն ամենն է, ինչ ես կարող եմ ասել դրա մասին, քանի դեռ հարձակումը շարունակվում է», - ըստ Ֆրանսպրես գործակալության՝ հայտարարել է Բայդենը:               
 

«ՊԵՏՔ Է ՌՈՒՍՆԵՐԻՑ ՊԱՀԱՆՋԵԼ, ՈՐ ԳԱԶԻ ԳԻՆԸ ԵՐԵՔ ԱՆԳԱՄ ԻՋԵՑՆԵՆ»

«ՊԵՏՔ Է ՌՈՒՍՆԵՐԻՑ ՊԱՀԱՆՋԵԼ, ՈՐ ԳԱԶԻ ԳԻՆԸ ԵՐԵՔ ԱՆԳԱՄ ԻՋԵՑՆԵՆ»
05.04.2011 | 00:00

«Իրատես de facto»-ի հարցերին պատասխանում է ԱԺ տնտեսական հարցերի հանձնաժողովի նախագահ Վարդան ԱՅՎԱԶՅԱՆԸ
-Ձեր հանձնաժողովը հերթական լսումներն է անցկացնում. ի՞նչ թեմայով և ի՞նչ ակնկալիքներ ունեք:
-Թեման առաջադրել է ԱԺ ՀՅԴ խմբակցությունը` ՀՀ գազամատակարարման համակարգի գործունեության ուսումնասիրության նպատակով ԱԺ ժամանակավոր հանձնաժողով ստեղծելու հարցը: Մեր գործընկերները հանդես են եկել օրենսդրական նախաձեռնությամբ, և ոլորտին վերաբերող բոլոր մանրամասները քննարկելու խնդիր է առաջացել, ԱԺ ղեկավարությունը և մեր հանձնաժողովն ընդառաջ գնացին, և հրավիրեցինք խորհրդարանական լսումներ, որոնց կմասնակցեն սպառողների շահերը պաշտպանող կազմակերպությունների, գազամատակարարումն իրականացնող մասնավոր կառույցների ներկայացուցիչներ։
-Իմ հիշողության մեջ տարբեր գումարումների խորհրդարաններում գործած տասնյակ նման հանձնաժողովներ կան, որոնց օգտակար գործողության գործակիցը, մեղմ ասած, շատ միակողմանի է եղել: Ի՞նչ ակնկալիքներ կան հիմա:
-Հարցն ավելի շատ պետք էր ուղղել ՀՅԴ խմբակցության անդամներին:
-Ձեզ` իբրև հանձնաժողովի նախագահի եմ հարցնում, որը խորհրդարանական լսումներ է կազմակերպում:
-Գազի սակագնի սահմանման մեջ սակագները կարգավորող հանձնաժողովն առաջնորդվում է ոչ թե բարոյահոգեբանական կամ սոցիալական տեսակետներով, այլ այն գնով, որով գնվում է գազը, փոխադրման ծախսերը, ավելացրած մարժան: Նրանք չեն կարող մտածել` ՀՀ-ում անապահով ընտանիքները կարո՞ղ են օգտվել այդ գազից: Դա նրանց խնդիրը չէ: Սոցիալական նպատակային քաղաքականությունը կառավարության և քաղաքական մեծամասնության խնդիրն է: Ապրիլի 1-ից սոցիալապես անապահով ընտանիքների համար սկսվել է գազի գնի էական նվազեցման լուրջ ծրագիր. դա հասցեական քաղաքականություն է: Հանձնաժողովից պահանջել, որ գինը մատչելի լինի, մեղմ ասած, իրատեսական չէ. պետք է ռուսներից պահանջել, որ գազի գինը երեք անգամ իջեցնեն: Կանե՞ն: Իհարկե ոչ: Քաղաքական փոքրամասնությունը, բնականաբար, կարող է նման հարցեր բարձրացնել, որը վերաբերում է բոլորին, բայց կա ռեալ իրավիճակ: Իհարկե, կարելի է քննարկել գործընթացին վերաբերող բոլոր մանրամասները` գազամատակարարման համակարգի արտաքին ու ներքին մարտահրավերները, գազի սպառման ծավալների կրճատման պատճառները, հանրապետություն մտնող և իրացվող գազի ծավալների, որակական հատկանիշների վերահսկման հարցում պետության կիրառած սխեմաներն ու մեխանիզմները, ծախսերի կառուցվածքը, գազի որակի հարցերը... Տասնյակ հարցեր կան, և ես համոզված եմ, որ այս քննարկումը դրական արդյունք կունենա:
-Ինչո՞վ է պայմանավորված գնաճը, որ հենման կետ չի գտնում` կանգ առնելու:
-Ֆունդամենտալ հարց եք տալիս, որ չի կարող կարճ պատասխան ունենալ: Համեմատության համար` Վրաստանում գնաճն ավելի մեծ է. բենզինի գինն ավելի բարձր է, շաքարի գինը: Գնաճը պայմանավորված է միջազգային շուկայում տվյալ ապրանքատեսակի կամ ապրանքախմբերի գնաճով: Մասնավորապես, սննդային շուկայում գներն անընդհատ բարձրանում են, և պատահաբար չեն բոլոր տնտեսագետները մատնանշում, որ եթե լուրջ ներդրումներ չլինեն գյուղատնտեսության ու ձկնարդյունաբերության ոլորտում, սննդային ճգնաժամն անխուսափելի է: Իհարկե, կա նաև շուկայի մենաշնորհային կարգավիճակը: Մեր հանձնաժողովը լուրջ առաջարկներ է արել հակամրցակցային օրենսդրության կարգավորման շրջանակներում, երբ չհիմնավորված գնի բարձրացման պարագայում ստացված ամբողջ գերշահույթը գանձվում է պետական բյուջե, կիրառվում են տուգանքներ: Այսինքն` խստացվում են պատժամիջոցները, մեխանիզմներ են տրվում մրցակցային պաշտպանության հանձնաժողովին, որ կարողանա իր գործառույթները կատարել: Միայն հարկային մարմնին ներկայացվող փաստաթղթերը 50-ով պակասել են. սա ևս կարևոր արդյունք է: Լուրջ խնդիրներ կան աշխարհագրական դիրքի պատճառով, օրինակ, երկաթուղային բեռնափոխադրումների ժամանակ նույն ճանապարհահատվածի համար հարևանները կարող են երկու անգամ պակաս վճարել մեզնից: Չորս հարևաններից միայն մենք Վրաստանի հետ լավ հարաբերություններ ունենք:
-Ինչո՞ւ, Իրանի հետ մեր հարաբերությունները վա՞տ են:
-Իրանը մեր լավագույն բարեկամներից է, բայց տնտեսական առումով մենք այլ հարթություններում ենք գտնվում, Իրանն այլ տնտեսակարգ ունեցող երկիր է, այլ քաղաքականություն վարող: Իրանում էլեկտրաէներգիան կարող է անվճար տրվել` պետական լրավճարով փակվել... Իրանական ներքին շուկայի մոտեցումները շատ տարբեր են:
-Ինչո՞ւ արտաքին շուկայի բացասական բոլոր գործոնները Հայաստանի վրա ազդում են, բայց դրական ոչ մի գործոն չի ազդում:
-Չգիտեմ` ինչ նկատի ունեք, բայց ակնհայտորեն Ձեր ասածը վերաբերում է առանձին դեպքերի: Մեր ապրանքների գների 40-50 տոկոս անկում եղավ արտաքին շուկայում: Մենք հարցնում ենք` գներն ինչո՞ւ չեն իջնում: Կա մենաշնորհային կարգավիճակի շահագործման խնդիր, որի լուծման միջոցները ևս ստեղծված են:
-Ես սպառող եմ և ինձ, անկեղծ ասած, արտադրակազմակերպական խնդիրները չեն հետաքրքրում, ես ուզում եմ, որ ապրանքներն ունենան մատչելի գին, համենայն դեպս` վճարվող աշխատավարձերին համարժեք: Ես ուզում եմ ստանալ էժան և որակյալ ապրանք:
-Հասկանում եմ, իսկ արտադրողի համար ճիշտ հակառակն է. նա ուզում է շահույթ ստանալ: Բիզնեսի հիմնական նպատակը բարոյահոգեբանական չէ, նա պետք է շահույթ ստանա:
-Գազի սակագնի բարձրացումից հետո սպառողների թիվը կտրուկ կրճատվեց: Բարոյահոգեբանական նպատակներ չունեցող բիզնեսը պիտի՞ հաշվի առնի իրականության գործոնը:
-Գազը և նավթը միշտ եղել են քաղաքականություն: Ձեզ թվում է, որ մեր ջղաձիգ շարժումներից հետո Ռուսաստանը իջեցնելո՞ւ է գազի գինը:
-Ռուսներն իրենք են ասում, որ «Գազպրոմը» վաղուց արդեն քաղաքական կառույց է։
-ՈՒզում եք ասել, որ Ռուսաստանը պիտի հաշվի առնի ոչ միայն տնտեսական, այլև քաղաքական շահե՞րը, ռազմավարական գործընկերությունը։ Ձեր կարծիքով` հաշվի չի՞ առնում: Գնաճին անդրադառնալով` պիտի ասեմ, որ առաջին խնդիրը մենաշնորհային դիրքն է: Եթե բոլոր պայմաններն առկա են, եթե գների իջեցում կա համաշխարհային շուկայում, ու Հայաստանում գինը չի իջնում, միայն մենաշնորհային դիրքով կարելի է բացատրել: Դուք ակնկալում եք, որ ապրանքը էժան է գնվել, ուրեմն պիտի էժան վաճառվի, իսկ հաշվի առնո՞ւմ եք, որ գործընթացը շարունակական է, և նոր ապրանքներ պետք է գնվեն, շահույթ պիտի ստացվի` բիզնեսի կենսունակության համար: Կառավարության խնդիրը զսպման մեխանիզմներ գտնելն է:
-Լավ, համաշխարհային ֆինանսատնտեսական ճգնաժամը տնտեսության կառուցվածքի ի՞նչ փոփոխություններ է թելադրում Հայաստանի դեպքում:
-Առաջին խնդիրն արտադրության ոլորտի, տնտեսության դիվերսիֆիկացիան է: Առաջ կարողանում էինք երկու-երեք ոլորտով տնտեսական աճ ապահովել, մասնավորապես` շինարարության սպասարկման և հանքահումքային ոլորտներով: Դա նշանակում է, որ եկամուտները մի տեղից էին ստացվում:
-Հայաստանը դիվերսիֆիկացիոն ի՞նչ հնարավորություններ ունի` հաշվի առնելով հաղորդակցուղիների գործոնը:
-Գյուղատնտեսության զարգացումը, բարձր տեխնոլոգիաների, հանքահումքային ոլորտը: Առաջին հերթին պետք է ապահովել հանքահումքային ոլորտի արտադրությունը երկրի ներսում: Մենք հումքը արտահանում ենք, ապրանքը` ներմուծում: Մինչդեռ ոլորտի զարգացումը բոլորովին այլ տրամաբանություն ունի, որը ոչ միայն տնտեսական, այլև սոցիալական հարցերի լուծում կբերի:
-Հայաստանում սոցիալական բունտ հնարավոր համարո՞ւմ եք:
-Քիչ հավանական է:
-Կանխելու տարբերակները որո՞նք են:
-Սոցիալական խնդիրներ միշտ էլ կան ու կլինեն: Ցանկացած երկրում է այդպես: Դրա համար կան սոցիալական ծրագրեր` սկսած նպաստների տրամադրումից: Կառավարության քայլերը նպատակաուղղված են այդ խնդրի լուծմանը: Հենց վերջինը` անապահով ընտանիքներին գազիֆիկացման համար տրամադրվող աջակցությունը: Մեր ընդդիմախոսներն ասում են` ինչո՞ւ այդքան քիչ: Ինչքան կա: Ես չեմ կարծում, թե որևէ կառավարություն կցանկանա, որ իր ժողովուրդը վատ ապրի: Տնտեսությունն օրգանիզմ է, որ պիտի համաչափ զարգանա, բացի սոցիալականից, մենք ունենք խնդիրներ, ունենք գերխնդիրներ, որ պիտի լուծենք: Լիբիային սոցիալական խնդիրնե՞րը պատերազմի հասցրին: Մեր իրավիճակը հաճախ են համեմատում Վրաստանի հետ: Վրաստանը 14000 քառակուսի կիլոմետր տարածք տվեց, մենք էլ տանք, կարող է` լավ ապրենք: Համամի՞տ եք:
-Ոչ:
-ՈՒրեմն սոցիալական խնդիրները բարձրացնելու հետ հաշվի առեք բոլոր խնդիրները և լուծումների համաչափության հնարավորությունը:
Զրույցը` Անահիտ ԱԴԱՄՅԱՆԻ

Դիտվել է՝ 1114

Մեկնաբանություններ