ԱՄՆ-ի նորընտիր նախագահ Դոնալդ Թրամփը, պաշտոնը ստանձնելու առաջին իսկ օրից, ծրագրում է վերականգնել իր «առավելագույն ճնշման ռազմավարությունն Իրանին սնանկացնելու համար»՝ գրում է Financial Times-ը: «Առավելագույն ճնշման» արշավը նպատակ ունի զրկել Իրանին բանակը հզորացնելու հնարավորությունից, սակայն վերջնական նպատակը Թեհրանին միջուկային նոր համաձայնագրի շուրջ բանակցությունների մղելն է։               
 

Կարողանում էր իրենով տարածությունը լցնել, իմաստավորել, տան ու հայրենիքի զգացողություն առաջացնել

Կարողանում էր իրենով տարածությունը լցնել, իմաստավորել, տան ու հայրենիքի զգացողություն առաջացնել
03.07.2009 | 00:00

ՄԵՐ ԺԱՄԱՆԱԿԻ ԱՌԱՍՊԵԼՆԵՐԸ. ՄՀԵՐ ՄԿՐՏՉՅԱՆ
1930 թ. հուլիսի 4-ին է սկսվել այս պատմությունը: ՈՒրախությամբ, որ ամեն հայի տուն բերում է արու զավակը:
...Մարդիկ, որ մասնագիտության կամ ճակատագրի բերումով ընտրում են հրապարակային կյանքը, դատապարտված են մշտապես ուշադրության կենտրոնում լինելու և, որքան էլ առեղծվածային է, մենակության:
Նրա կյանքը հայտնի էր բոլորին ու ամեն մեկին: Արտիստ: Ճակատագրով: Ներքին այրումով: Խաղում էր` ինչպես չէր խաղում: Բեմում ապրում էր իր համար օտար մարդկանց կյանքը, որ հանդիսատեսի հարազատն էին դառնում: Նրան սիրեցին միանգամից, բայց նա ապրեց կայացումի բոլոր դժվարությունները: Չհասկացվելու: Դեր չունենալու: Կասկածների: Որոնումների` դաժան ու անարդյունք: Նրա կյանքում ամեն ինչ եղավ` դավաճանություն, ցավ, կորուստ, գեհենի բոլոր ոլորաններով անցավ` մնալով ինքը: Մարդ, որի շուրջ ստեղծվում էր բարության և ուրախության մագնիսական դաշտ: Մարդ, որի հետ շփումը դժվար էր, բայց հետաքրքիր: Նա քչերին էր ճանաչում բոլոր այն մարդկանցից, որ նրան համարում էին իրենց ընկերը: Թվում էր` բաց ու մատչելի է բոլորի առաջ, անգաղտնիք ու յուրային: Նաև` անպաշտպան, բայց երբ բեմ էր բարձրանում, տեր էր ու տիրական: Մի բառ էլ չասեր` հանդիսատեսի աչքն իր վրա էր: Որովհետև կարողանում էր իրենով տարածությունը լցնել, իմաստավորել, տան ու հայրենիքի զգացողություն առաջացնել` դերասան էր. ներշնչում էր, ինչ պետք էր:
Թատրոն ու կինո` նրա երկու ասպարեզները: Թատրոնից մնացին առասպելներ` ինչ ու ինչպես էր խաղում, մնաց հանդիսատեսների հիշողությունը և մեկ էլ պատմությունը: Կինոն, բարեբախտաբար, մերն է ու մեզ հետ է` «Լուսանկարից» մինչև «Հին օրերի երգը» ու էլի տասնյակ ֆիլմեր ու դերեր, որոնցից ամեն մեկը` գլխավոր, թե ոչ գլխավոր դերով, կրում է նույն լիցքը` եթե նա կադրում է, կադրի տերն է: Միութենական հանդիսատեսը նրան ընդունեց յուրայինի նման, սիրեց ու հիշեց, որովհետև գործում էր ձգողականության նույն օրենքը` տաղանդը վարակիչ հիվանդություն է, վարակիչ ու անբուժելի: Բարեբախտաբար:
Գեղեցիկ չէր, բայց որևէ մեկը նրան տգեղ չէր տեսել: Աչքերի մեջ հազարամյակների գոյության թախիծ կար, հազարամյակների գոյության ճանապարհը: Իր պարագայում գործում էր անպարագիծ հմայքը, ձայնի մեջ էլ անարտահայտելի աշխարհի բոլոր արտահայտությունները կային: Միայն ձայնով նա կարող էր խաղալ համաշխարհային դերացանկի բոլոր առանցքային դերերը: Նույնը կարող էր անել` առանց որևէ բառի:
...ՈՒ եթե Աստված որևէ մեկին շռայլորեն այսքանը տալիս է, նաև ինքն է նրա կարիքը զգում ու տանում է իր հայտնի անհայտության մեջ: Վաղ հեռացավ, բայց մի՞թե իր մեղքով: Ամենագլխավորը հասցրեց` հազարավոր մարդկանց համար դարձավ անհրաժեշտություն, և Մհեր Մկրտչյան ասելիս ու Ֆրունզ հասկանալիս նրանց համար նորից ու նորից բարձրանում է վարագույրն ու թատրոնի կախարդանքն ապրում է հիշողության մեջ նրա կերպարով, կինոդերերը գալիս ու ջերմացնում են իրենց պարզ, տաքուկ ու մարդկային անկեղծությամբ ու մտերմությամբ, և այլևս հավերժությանն է նրա ներկայության չհորինված առասպելը:
Ծնունդդ շնորհավոր:
Անահիտ ԱԴԱՄՅԱՆԿարողանում էր իրենով տարածությունը լցնել, իմաստավորել, տան ու հայրենիքի զգացողություն առաջացնել
ՄԵՐ ԺԱՄԱՆԱԿԻ ԱՌԱՍՊԵԼՆԵՐԸ. ՄՀԵՐ ՄԿՐՏՉՅԱՆ
1930 թ. հուլիսի 4-ին է սկսվել այս պատմությունը: ՈՒրախությամբ, որ ամեն հայի տուն բերում է արու զավակը:
...Մարդիկ, որ մասնագիտության կամ ճակատագրի բերումով ընտրում են հրապարակային կյանքը, դատապարտված են մշտապես ուշադրության կենտրոնում լինելու և, որքան էլ առեղծվածային է, մենակության:
Նրա կյանքը հայտնի էր բոլորին ու ամեն մեկին: Արտիստ: Ճակատագրով: Ներքին այրումով: Խաղում էր` ինչպես չէր խաղում: Բեմում ապրում էր իր համար օտար մարդկանց կյանքը, որ հանդիսատեսի հարազատն էին դառնում: Նրան սիրեցին միանգամից, բայց նա ապրեց կայացումի բոլոր դժվարությունները: Չհասկացվելու: Դեր չունենալու: Կասկածների: Որոնումների` դաժան ու անարդյունք: Նրա կյանքում ամեն ինչ եղավ` դավաճանություն, ցավ, կորուստ, գեհենի բոլոր ոլորաններով անցավ` մնալով ինքը: Մարդ, որի շուրջ ստեղծվում էր բարության և ուրախության մագնիսական դաշտ: Մարդ, որի հետ շփումը դժվար էր, բայց հետաքրքիր: Նա քչերին էր ճանաչում բոլոր այն մարդկանցից, որ նրան համարում էին իրենց ընկերը: Թվում էր` բաց ու մատչելի է բոլորի առաջ, անգաղտնիք ու յուրային: Նաև` անպաշտպան, բայց երբ բեմ էր բարձրանում, տեր էր ու տիրական: Մի բառ էլ չասեր` հանդիսատեսի աչքն իր վրա էր: Որովհետև կարողանում էր իրենով տարածությունը լցնել, իմաստավորել, տան ու հայրենիքի զգացողություն առաջացնել` դերասան էր. ներշնչում էր, ինչ պետք էր:
Թատրոն ու կինո` նրա երկու ասպարեզները: Թատրոնից մնացին առասպելներ` ինչ ու ինչպես էր խաղում, մնաց հանդիսատեսների հիշողությունը և մեկ էլ պատմությունը: Կինոն, բարեբախտաբար, մերն է ու մեզ հետ է` «Լուսանկարից» մինչև «Հին օրերի երգը» ու էլի տասնյակ ֆիլմեր ու դերեր, որոնցից ամեն մեկը` գլխավոր, թե ոչ գլխավոր դերով, կրում է նույն լիցքը` եթե նա կադրում է, կադրի տերն է: Միութենական հանդիսատեսը նրան ընդունեց յուրայինի նման, սիրեց ու հիշեց, որովհետև գործում էր ձգողականության նույն օրենքը` տաղանդը վարակիչ հիվանդություն է, վարակիչ ու անբուժելի: Բարեբախտաբար:
Գեղեցիկ չէր, բայց որևէ մեկը նրան տգեղ չէր տեսել: Աչքերի մեջ հազարամյակների գոյության թախիծ կար, հազարամյակների գոյության ճանապարհը: Իր պարագայում գործում էր անպարագիծ հմայքը, ձայնի մեջ էլ անարտահայտելի աշխարհի բոլոր արտահայտությունները կային: Միայն ձայնով նա կարող էր խաղալ համաշխարհային դերացանկի բոլոր առանցքային դերերը: Նույնը կարող էր անել` առանց որևէ բառի:
...ՈՒ եթե Աստված որևէ մեկին շռայլորեն այսքանը տալիս է, նաև ինքն է նրա կարիքը զգում ու տանում է իր հայտնի անհայտության մեջ: Վաղ հեռացավ, բայց մի՞թե իր մեղքով: Ամենագլխավորը հասցրեց` հազարավոր մարդկանց համար դարձավ անհրաժեշտություն, և Մհեր Մկրտչյան ասելիս ու Ֆրունզ հասկանալիս նրանց համար նորից ու նորից բարձրանում է վարագույրն ու թատրոնի կախարդանքն ապրում է հիշողության մեջ նրա կերպարով, կինոդերերը գալիս ու ջերմացնում են իրենց պարզ, տաքուկ ու մարդկային անկեղծությամբ ու մտերմությամբ, և այլևս հավերժությանն է նրա ներկայության չհորինված առասպելը:
Ծնունդդ շնորհավոր:
Անահիտ ԱԴԱՄՅԱՆ

Դիտվել է՝ 4264

Մեկնաբանություններ