ԱՄՆ-ի նախագահ Ջո Բայդենը հայտարարել է, որ դուրս կգա նախագահական ընտրապայքարից, եթե բժիշկները պարզեն, որ ինքն առողջական խնդիրներ ունի։ «Անկեղծ ասած, ես կարծում եմ, որ միակ բանը, որ տարիքը բերում է, իմաստությունն է»,- հավելել է Բայդենը։ Ավելի վաղ նա ասել էր, որ կհրաժարվի նախընտրական մրցապայքարից միայն այն դեպքում, եթե Աստված իրեն ասի դա անել։               
 

Քառասուն մանկանց հիշատակին

Քառասուն մանկանց հիշատակին
20.03.2009 | 00:00

ԱՂՈԹՔԻ ՈՒԺԸ
«ԲԱՐՁՐՅԱԼԻՆ ՔԵԶ ԱՊԱՎԵՆ ԱՐԵՑԻՐ»
Սկսենք նրանից, որ աղոթողները, որպես աղոթաբուժման «բաղադրամաս», կարող են օգտագործել անուշահոտ խնկի բուրմունքը, որը հիվանդի վրա խաղաղարար ներգործություն է ունենում: Մեր նախնիները Սուրբ Ծնունդից ու Զատիկից հետո քահանաներին հրավիրել են իրենց տները՝ օրհնելու և խնկարկելու, որը բարերար ազդեցություն է ունեցել քրիստոնյա ընտանիքի անդամների փոխհարաբերությունների վրա: Հիմա քչերն են օգտվում այդ հոգեշահ արարողությունից, ինչը մեր թերահավատության կամ անտեղյակության արդյունք է: Եվ ընդհանրապես լավ կլիներ, որ քրիստոնյաները, Նարեկ ու սաղմոսներ կարդալով, երբեմն-երբեմն խունկ վառեին իրենց բնակարաններում, մանավանդ կիրակնամուտին, այսինքն՝ շաբաթ օրվա երեկոյան, երբ Տերունական սուրբ օրն է սկսվում: Այդ ժամանակ օգտակար է կարդալ 90/91-րդ սաղմոսը, որտեղ բազմաթիվ խոստումների հետ ասվում է. «Բարձրյալին քեզ ապավեն արեցիր: Քեզ չարիք չի պատահի, և տանջանքները չեն մերձենա քո տան հարկին»:
Հաջորդ օգտակար միջոցը օրհնված ձեթն է, որ մարդկանց բժշկության համար օգտագործում են մյուս բոլոր առաքելահիմք եկեղեցիները: Այս արտասանելով և կանթեղի ձեթն առնելով՝ քահանան օծում է հիվանդին: Թեև սա մոռացության է մատնվել, բայց մեր հավատավոր ժողովրդի մեջ դեռևս պահպանվել է օրհնված ձեթով հիվանդությունների բժշկման սովորությունը: Այդ նպատակի համար օգտագործում են 316 թ. Սեբաստիայում նահատակված Քառասուն մանուկների (զինվորների) հիշատակին տարեկան մեկ անգամ կատարվող արարողության ժամանակ օրհնվող ձեթը։ Այդ սրբերի տոնակատարության ժամանակ օրհնվում է կանթեղների ձեթը, իսկ արարողության ավարտին բաժանվում է հավատացյալներին, որոնք տանում են իրենց տները՝ որպես հիվանդությունների բուժման միջոց:
Իսկ ովքեր կցանկանան մասնակցել ձեթի օրհնության արարողությանը, տեղեկացնենք, որ այդ սրբերի հիշատակությունը, ըստ մեր առաքելական եկեղեցու տոնացույցի, միշտ կատարվում է Մեծ պահքի Տնտեսի կիրակիին հաջորդող շաբաթ օրը, առավոտյան ժամերգության ընթացքում: Այսինքն, այս տարի մարտի 21-ին։
Այսքանից հետո մեզ մնում է աղոթքների միջոցով հայցել Աստծո օրհնությունն ու ողորմությունը՝ հայոց ազգիս թե՛ հոգու, թե՛ մարմնի հիվանդությունների ու տկարությունների ապաքինման համար:
ՎԿԱՅՈՒԹՅՈՒՆ ՕՐՀՆՎԱԾ ՁԵԹՈՎ ԲԺՇԿՎԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ
Մի անհավատ, կոմունիստական դաստիարակություն ստացած և կուսակցական բարձրապաշտոն կնոջ մայր, ականջի թարախածոր բորբոքման ու սաստիկ ցավի պատճառով հիվանդանոց է ընկնում: Բժիշկները զանազան միջոցներ են գործադրում, բայց անզոր են լինում բուժելու հետզհետե խլացող ականջը: Մնում էր վիրահատական միջամտությունը: Հիվանդը, բարեպաշտ քրիստոնյա լինելով, չէր դադարում աղոթքներով Աստծո օգնությունը հայցել: ՈՒ երբ լսում է, որ երկուշաբթի օրը իրեն պետք է վիրահատեն, աղջկան խնդրում է, որ գնա եկեղեցի և իր համար բերի Քառասուն մանուկների հիշատակության արարողության ժամանակ օրհնվող ձեթից, որոնց տոնը նշվելու էր առաջիկա շաբաթ` հենց հաջորդ օրը: Աղջիկը, որ նման «պառավական» բաների չէր հավատում, հրաժարվում է գնալ, պատճառաբանելով, որ եթե բժիշկները չեն կարողանում ժամանակակից դեղերով բուժել, հասարակ ձեթն ի՞նչ կարող է անել: Բայց տեղի տալով մոր թախանձանքներին՝ առավոտյան մի ձեթի սրվակ առած գնում է եկեղեցի և, մյուսների հետ իր բերած ձեթն էլ լցնելով կանթեղներից մեկի մեջ, անկյունում կանգնած անհամբեր սպասում է ժամերգության ավարտին: Ու երբ ձանձրացած այս ու այն կողմ է նայում, մեկ էլ հայացքը կանգ է առնում վառվող կանթեղների վրա: Ու ապշած, իր աչքին չհավատալով, տեսնում է, թե ինչպես ամեն կանթեղի պռնկին մի փոքրիկ հրեշտակ է նստել ու ոտքերով խառնում է ձեթը. ճիշտ այնպես, ինչպես երեխաներն են խաղում՝ ոտքերը ջրում թափահարելով: Եվ այդ անհավատ կինը, սարսափելով տեսիլքից, տեղում մեղա է գալիս իր «երկարամյա» կարծրասրտության համար և, արցունքն աչքերին, հոգին ուրախությամբ լեցուն, ձեթը տանում է հիվանդ մորը ու պատմում տեսածը: Մայրը օրհնությամբ և ուրախությամբ փառք է տալիս Աստծուն այդ մեծ ողորմության համար (որով նախ և առաջ իր անաստված աղջկա հոգին էր բժշկվել) և, ձեթից աղոթքով մի քանի կաթիլ լցնելով ականջը, այդ օրը քնում է հանգիստ:
Մյուս օրը կիրակի էր: Աղջիկը գնում է սուրբ պատարագի, աղոթում է իր մեղքերի համար ու թողություն աղերսում: Միաժամանակ մոր համար է բժշկություն խնդրում, քանի որ արդեն հավատում էր Աստծո ամենակարող զորությանը: Եվ երբ եկեղեցուց ուղիղ հիվանդանոց է գնում, որտեղ հաջորդ օրը պիտի վիրահատեին մորը, անսովոր իրարանցում է նկատում: Մտնելով հիվանդասենյակ՝ տեսնում է հերթապահ բժշկին, որը մոր հիվանդ ականջն էր զննում զարմացած ու գլուխն օրորում, այսինքն՝ ոչինչ չեմ հասկանում: Թարախակալած ու դեռ մի օր առաջ ամբողջովին վերքերի մեջ կորած ականջը լիովին բժշկվել էր այդ ամենից, և ամենակարևորը՝ հիվանդը կարողանում էր հստակ լսել:
Իհարկե, մոր ու աղջկա վկայությունները, թե եկեղեցուց բերած ձեթով է բուժվել հիվանդությունը, չեն համոզում աթեիզմի հիվանդությամբ «տառապող» բժշկին: Բայց մենք գիտենք, որ Աստված ամոթով չի թողնում հավատով Իրեն ապավինողներին և Իր ամենաբույժ խոսքով դարմանում է ամենայն ցավ ու հիվանդություն, ինչն ամենալավ վկայությունն է դեռևս անհավատության խավարում գտնվող այն հոգիների համար, որոնք կուզենային դուրս գալ այդտեղից:
Այս ամենից հետո, որպես լրում և հաստատում վերոգրյալների, շեշտենք, որ Նարեկացու աղոթքով են հագեցած մեր եկեղեցու շատ ժամերգություններն ու պատարագը, առանց որոնց անհնար է վարել հոգևոր այն բարի պատերազմը, որը մղվում է մեր հավիտենական հոգիների սրբության, զորացման և, ի վերջո, փրկության համար: Ինչպես սրբազան Պողոս առաքյալն է ասում` այս աշխարհում ամեն քրիստոնյա բարի պատերազմում զինվոր է, որը կարող է և՛ հիվանդանալ, և՛ վիրավորվել: Եվ այս աղոթքները շուտափույթ առողջանալու, նորից պատերազմի դաշտ դուրս գալու և հոգիների փրկության համար պայքարելու նպատակով են:
Մեհրուժան ԲԱԲԱՋԱՆՅԱՆ

Դիտվել է՝ 2247

Մեկնաբանություններ