«Խաղաղության համաձայնագրի տեքստի 80-90 տոկոսը, արտգործնախարարի՝ ինձ տրամադրած տեղեկություններով, արդեն համաձայնեցված է»,- Բաքվի վերահսկողությանն անցած Շուշիում հայտարարել է Ադրբեջանի նախագահ Իլհամ Ալիևը։ Նա հավելել է, որ Հայաստանին ստիպել են տեքստից հեռացնել Արցախի վերաբերյալ դիրքորոշումն ու տերմինաբանությունը, ինչը ճանապարհ բացեց կարգավորման գործընթացի հետագա զարգացման համար։ Միևնույն ժամանակ, ըստ Ալիևի, «երկու հարց բաց է մնում»։                
 

Նկարիչների միության պատմությունը` պետպատվերի շրջանակում

Նկարիչների միության պատմությունը` պետպատվերի շրջանակում
28.05.2012 | 05:05

Լույս է ընծայվել «Հայաստանի նկարիչների միության պատմությունը անկախության 20-տարիներին» գիրքը` պետպատվերի շրջանակում: Այն ներկայացնում է հանրապետության ամենախոշոր ստեղծագործական միության գործունեությունը 1991-2011 թվականներին: Այստեղ փաստերի և դեպքերի նկարագրությամբ ներկայացված են ինչպես կորուստներն ու բացթողումները, այնպես էլ ձեռքբերումներն ու նվաճումները:
Այս ուշագրավ պատմությունը համահունչ է նորանկախ հանրապետության պատմությանը: 1991-ից սկսվում է ՀՆՄ գույքի ապօրինի օտարումը, անհայտ հանգամանքերում մասնավորեցվում են ոչ միայն Հայաստանում, այլև ողջ Խորհրդային Միությունում հռչակված գեղարվեստի խանութ-սրահները, անհավանական խարդավանքներից հետո վաճառվում է «Մոսկվա» կինոթատրոնի և նկարիչների միության միջև գտնվող նորակառույց շինությունը, որ միության սեփականությունն էր և ազատ շուկայական հարաբերությունների պայմաններում էապես կնպաստեր նկարիչների միության բնականոն գործունեությանը: 1995-ին հսկա շինության դիմաց նկարիչները չեն ստանում ոչինչ: Ժամանակ անց օտարվում է մայրաքաղաքային նշանավոր բոհեմ-կենտրոններից մեկը` «Նկարիչ» սրճարանը:
Պետք է նշել, որ յուրաքանչյուր ստեղծագործական միության գույքը նրա անդամների սեփականությունն է և ենթակա է օտարման կամ վաճառքի միայն նրանց համաձայնությամբ՝ արտահերթ համագումարում կամ ընդհանուր ժողովում: 1991-1998-ին, երբ ՀՆՄ-ն ղեկավարում էին Արա Շիրազը, այնուհետև Պողոս Հայթայանը, Հայաստանի նկարիչների միությունը, ըստ էության, հայտնվել էր ինքնալուծարման եզրին:

1998-ին գումարվում է միության 15-րդ համագումարը: Կերպարվեստի հայ վարպետների առջև գերխնդիր էր ծառացած` փրկել միությունը հետագա աղետալի գործընթացներից, ի մի գալ և սկսել կառուցողական գործընթացներ:
Տասը առաջադրված թեկնածուների ցանկում նկարիչները նախընտրում են Կարեն Աղամյանին ու նրան պատգամում վերականգնել միության հեղինակությունը:
Աղամյանին և նրա թիմին (ՀՆՄ փոխնախագահ՝ Կարապետ Փաշյան, քարտուղարներ` Մարտին Տոնոյան, Արմեն Սավայան, Խաչատուր Ազիզյան և Գագիկ Ղազարյան) հաջողվում է նախ արվեստասեր հանրությանն ու նկարիչներին վերադարձնել ՀՆՄ ցուցասրահներ, մեկը մյուսին են հաջորդում հանրապետական, թեմատիկ և անհատական ցուցահանդեսները: Զուգահեռաբար վերականգնվում են Սևանի և Ծաղկաձորի ստեղծագործական հանգստի տները:
Սակայն արդեն 2005-ին պարզվում է, որ միության ցուցասրահների մասնաշենքը փլուզման եզրին է, զգացնել են տալիս անցած ժամանակաշրջանի դառը հետևանքները (երկար տարիներ դահլիճները չէին ջեռուցվում, չէին ենթարկվում ընթացիկ նորոգման):
Սկսվում է նոր փուլ Հայաստանի նկարիչների միության կյանքում:
Կառուցվում են նոր, միջազգային նորմերին համապատասխան դահլիճներ: Տարեկան հնարավոր է դառնում 1-ին, 2-րդ և 3-րդ հարկերի ցուցասրահներում կազմակերպել 50-60 ցուցահանդես: Միության շքասրահում գործունեությունն է սկսում «Այվազովսկի» սրճարանը, անց են կացվում մրցանակաբաշխություններ, քննարկումներ, սիմպոզիումներ և պլեներներ: 2003-ից հրատարակվում է հայ իրականությունում նախադեպը չունեցող «Կերպարվեստ» մասնագիտական հանդեսը:
ՀՆՄ կազմավորման 70 և 75- ամյակների կապակցությամբ հրատարակվում են շքեղ տեղեկատու-պատկերագրքերը:

Այս և այլ ուշագրավ եղելություններ է ներկայացնում «Հայաստանի նկարիչների միության պատմությունը անկախության 20-տարիներին», որը շուտով կհայտնվի մայրաքաղաքի և հանրապետության գրադարաններում ու գրախանութներում:

Վրեժ ԱՌԱՔԵԼՅԱՆ

Դիտվել է՝ 4940

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ