ԱՄՆ-ի նախագահ Ջո Բայդենը հայտարարել է, որ դուրս կգա նախագահական ընտրապայքարից, եթե բժիշկները պարզեն, որ ինքն առողջական խնդիրներ ունի։ «Անկեղծ ասած, ես կարծում եմ, որ միակ բանը, որ տարիքը բերում է, իմաստությունն է»,- հավելել է Բայդենը։ Ավելի վաղ նա ասել էր, որ կհրաժարվի նախընտրական մրցապայքարից միայն այն դեպքում, եթե Աստված իրեն ասի դա անել։               
 

Մեր հիմնական թշնամին եղել է գաղափարական

Մեր հիմնական թշնամին եղել է գաղափարական
07.04.2009 | 00:00

ՍԽԱԼՎԵԼՈՒ ԻՐԱՎՈՒՆՔՈՎ
Այս նոր խորագրի տակ «Իրավունքը de facto»-ն պատրաստ է տպագրելու խորքային խնդիրներ շոշափող հոդվածներ` ընդսմին համամիտ չլինելով կամ ոչ միշտ համամիտ լինելով դրանցում արտահայտված տեսակետներին և առաջնորդվելով ֆրանսիացի դասականի հայտնի իմաստախոսությամբ. «Ես բացարձակապես չեմ կիսում Ձեր տեսակետը, սակայն կյանքս կտամ` այն արտահայտելու Ձեր իրավունքը պաշտպանելու համար»։
Նրանք, ովքեր մենաշնորհ ունեն տիրապետելու հասարակական կարծիքի հսկայական իշխանությանը, քաջատեղյակ են, որ տեղեկատվական զանգվածային միջոցները մշտապես պետք է գտնվեն վերահսկողության տակ: Նույնիսկ ներկա «ազատությունների» ժամանակներում այն, ինչի մասին կխոսենք ստորև, լայն լսարաններում, հեռուստաեթերներում, մեծատիրաժ թերթերի էջերում դժվարությամբ է հայտնվում կամ ամենատարբեր պատճառաբանություններով ընդհանրապես չի հայտնվում:
Հասարակական գիտակցության ձևավորման գործընթացում ամենակարևորը պահպանողական գործոնն է, որը հասարակական գիտակցության մեջ է մուծվում սովորույթի ուժով: Բավական է միայն սովորույթների թափանվի պտտման ուղությունը փոխել ըստ հարկի, և կփոխվի մտածողության գործելակերպը: Այդ դեպքում ստանդարտների գնահատումը կարող է կատարվել արհեստականորեն պատվաստված օտար, նեղ կենսական շահերին համապատասխան` ազգային ընդհանրական շահերի փոխարեն:
Պատվաստումը համարվում է հաջող կայացած, եթե ժամանակի ընթացքում նոր սովորույթը թվում է ծանոթ, բնական, բերում է կարգ ու կանոն, հաստատում կայուն վիճակ: Որքան էլ նոր տեղեկույթն ամբողջությամբ խեղաթյուրված լինի, մակերեսային ըմբռնողականության համար դառնում է անհատի հոգեկան անկապտելի տարրը:
Վերլուծելով մեր անցյալը հնարավորինս անկողմնապահորեն ու իրատեսորեն, նկատում ենք, որ մեր հիմնական թշնամին եղել է գաղափարական: Նա եղել է լրջմիտ, հստակ իմացել է իր անելիքը, այն, ինչ կոչվում է լուծ, նա նետել է մեր դեմ և ստիպել, որ դա կամավոր, հենց մեր ձեռքերով դնենք մեր վզին:
Դավաճանությունը կատարվել է ամենամոտիկների ձեռքով` մարդասիրության և ընդանրապես սիրո քարոզի հիման վրա: Այս քարոզի հիմնարար էությունը սուտն է, խաբեությունը, որ կոչված է իրոք քող, դիմակ լինելու համար: Մեր պարարտ հողում օտար սերմերն ա՛յդ սիրով էլ ցանված են եղել վաղուց, վաղուց էլ բերքը հավաքվել է և հավաքվում է այսօր: Սակայն «գործը» փակված չէ. փորձենք այն բացել էջ առ էջ։
ԷՋ Ա. Մովսեսը համարվում է հրեական կրոնի` հուդաիզմի հիմնադիրը: Իսկ քրիստոնեությունն ու իսլամը հիմնված են հուդաիզմի վրա, ահա թե ինչու քրիստոնյաներն ու մահմեդականները, հրեաների նման, Մովսեսին նույնպես համարում են աստծո պատվիրակ, սուրբ ու Աստվածաշնչի առաջին հինգ գրքերի (Հնգամատյանի) հեղինակ: Զավեշտական է, որ հուդաիզմի, քրիստոնեության և իսլամի հետնորդներն անվերապահորեն ընդունում են, որ Հնգամատյանը գրել է անձամբ Մովսեսը և թելադրված է անձամբ Եհովա աստծո կողմից, չնայած այդտեղ նկարագրվում է նաև Մովսեսի մահն ու հուղարկավորությունը: Գիտնականները պնդում են ավելին. խախտված են պատմական դեպքերի ժամանակագրությունը, աշխարհագրական տեղանունները և այլն: Այս ամենը, իհարկե, առողջ բանականությունից հրաժարվել չցանկացող, սակայն դեռ «հավատացյալ» մնացածների մեջ կասկածներ է առաջացնում, սակայն ցանկացած կրոնի համար կասկածելի հարցերի առաջ աչք փակելն ու սթափ դատողունակությունը խլացնելը նրա կարևոր հատկություններից է: Մեր խնդիրը, իհարկե, աստվածաբանական վիճաբանություն սկսելը չէ, քանի որ հարցադրումը ձևակերպվում է հստակ և այս կերպ.
-Ինչո՞ւ ազգայնականները, ովքեր իրենց նաև քրիստոնյաներ կամ մահմեդականներ են համարում և թվում է, թե քաջ գիտակցում են սեփական և մյուս ժողովուրդների վզին փաթաթված հրեա-սիոնիստական լուծը, չեն տեսնում, որ իրենք ինչ-որ մի պահից սկսած կրում են հրեական կրոնը` Մովսեսի Հնգամատյանի միջոցով:
Հնագույն հեթանոսական կրոնները, այդ թվում և` հայկականը, հիմնված էին Արևապաշտության` լույսի, ջերմության, կենարար պաշտամունքի վրա: Հուդա-քրիստոնեական կրոնն իր «աստվածաշնչային» հրահանգավորումներով դրանց բոլորին մահվան դատապարտեց. «Վտարե՛ք երկրի բոլոր բնակիչներին ու ոչնչացրե՛ք: Ոչնչացրե՛ք և դրանց ձուլածո պաշտամունքներն ու բոլոր պատկերները, բոլոր սրահները թալանեցե՛ք: Բոլոր հողերը գրավեցե՛ք և այդտե՛ղ բնակվեցեք»: Բնականաբար, հուդայական նման անմարդկային պատգամները «մարդասիրորեն» էին կիրառում քրիստոնեությունը տարածողները` մյուս ժողովուրդներին կերակրելով ապազգայնությամբ ու թուլամտությամբ, իրենք իրենց հեռու պահելով դրանցից:
Քրիստոնեությունն ու իսլամը հուդաիզմի էքսպորտ տեսակներն են, որ հրեաներն արտադրել ու արտահանել են մյուս ժողովուրդներին հոգեպես ու գաղափարապես թուլացնելու, իրար դեմ լարելով նաև նյութապես ու ֆիզիկապես տկարացնելու, հետևաբար և իրենց ենթարկելու նպատակով:
ԷՋ Բ. Հուդաիզմի զարգացման առաջընթացի հետագա փուլը քրիստոնեությունն էր: Ըստ ծագման, Հիսուսը մաքուր հրեա էր` Աբրահամի և Դավթի ուղղակի ժառանգը, և որպես հրեա` թլպատվեց ծննդյան ութերորդ օրը: Այդ առթիվ քրիստոնյաները հետագայում հայտարարեցին մեծ տոն, որ նշում են նոր տոմարով հունվարի մեկին, թեև հունվարի 1-ը որպես Նոր տարի հռոմեական կայսրությունում նշվում էր ավելի վաղ, այս թ. ա. 46 թվականից, Հուլիոս Կեսարի հրամանով: Սակայն տերտերները Հիսուսին անմիջապես չաստվածացրին: Միայն 325 թվականին Նիկեայի Առաջին Տիեզերական ժողովում, եկեղեցու հրեա-մասոնական հոգևորականները ձայների մեծամասնությամբ նրան նշանակեցին «աստված»: Իր այդ նոր պաշտոնում հրեա Հիսուսը հետմահու շատ կարևոր խնդիր էր լուծում` հրեական հանցախմբի հանձնարարությունը. մնացյալ ժողովուրդների հոգևոր տարրալուծում: Դավթի որդին հստակ նպատակ ուներ` կոտրել ժողովուրդների ինքնապահպանման բնական ձգտումն ու ընդդիմանալու ճիգերն այլոց հարձակման դեպքում, հատկապես հրեական նվաճմանը: Քրիստոսը քարոզում էր. «Դուք լսեցիք, թե ինչ են ասում. ակն ընդ ական, ատամն ընդ ատաման: (Սա իրատեսական հրահանգն է, որ վերաբերում է միայն հրեաներին, իսկ մնացյալներին ահա թե ինչ է սովորեցնում- Ն. Ն.) Իսկ ես ասում եմ ձեզ. մի՛ ընդդիմացեք չարին: Ով կխփի ձեր աջ այտին, նրա կողմ շրջիր և մյուսը: Ով կցանկանա վերցնել շապիկդ, վրայինդ էլ տուր (տուր և վարտիքդ)»:
Քարոզի այս սկզբունքը` «Մի դիմադրիր չարին», գլխավորն է քրիստոնեության մեջ: Այս պախարակելի միտքը Քրիստոսն իր հավատարիմ գործակալների միջոցով աշխատում է տեղադրել անմիտ հավատացյալների գլխում` դրանց չառարկող ճորտեր դարձնելու բուն նպատակով: Հրեաները, իհարկե, շատ կցանկանային, որ քրիստոնյա ճորտերն իրենց այնպես պահեին, ինչպես սովորեցնում է Եհովա աստծո պաշտոնը վարող Հիսուսը: «Դուք գիտեք ինչ էր ասվում. «Սիրի՛ր մերձավորիդ և ատիր թշնամուդ», իսկ ես ասում եմ, սիրեցե՛ք ձեր թշնամիներին, օրհնեցե՛ք անիծողին, աստվածացրե՛ք ձեզ ատողին, աղոթեցե՛ք ձեզ նեղացնողների համար…»: Քրիստոնյան պիտի լիներ իրական ստրուկ: Նման ստրուկը, անկասկած, գերադասելի էր հին ստրուկներից, որոնք երբեմն ծառանում էին: Իսկ այս նոր ստրուկի մոտ շղթաներն ուղիղ գլխի մեջ էին, գիտակցության մեջ: Հոգևոր ճորտը` քրիստոնյան, ավելի շահավետ էր, քան հին միջոցներով ճորտացվածը: Քրիստոսի քարոզչությունը ճգնում է բացառել մարդկանց դիմադրությունը հրեական զավթմանն ու աճին: Քրիստոնեությունն արդյունքի հասավ, չնայած ամբողջ ապազգայինին, քանզի դիմեց և բնականին` սրին ու կրակին, դրանցով բնաջնջելով ժողովուրդների առողջ ուժերը, այլ ոչ թե մյուս այտն էլ հակառակորդին տրամադրելով, ինչպես քարոզում է առայսօր այլոց: Ինքը և այսօր դեռ նվաճում է, իսկ այլք կորցնում, ընդ որում` ոչ միայն ռազմաճակատում: Ինչն ավելի սարսափելի է` նվաճում է մարդկանց ուղեղը, առնում հոգին, տեր կանգնում կյանքին…
Գարեգին Նժդեհն ի խորոց սրտի հարցում է հղում հայ ժողովրդին. «…Ի՞նչը մղեց քեզ միամտորեն հավատալու ցնորապաշտ Նազովրեցու վսեմ, բայց վտանգավոր խոսքին: Ո՞վ ասաց, որ թույլը մեղավոր չէ, որ թույլ է, և ուժեղը երախտիք չունի, որ ուժեղ է: Դու խաբված ես, ժողովուրդ, դու զոհն ես քրիստոնեական բարոյախոսության, որ շարունակում է մնալ որպես ներկ և շպար, որպես քող և դիմակ ուժեղների հոգու համար»:
Քրիստոնեության (հուդաիզմի) ընդունումով հայկական արիական մտածողության թափանիվը շուռ եկավ հօգուտ հրեականի: Հայ ցեղի պահապան աստվածները կործանվեցին` տեղը զիջելով հուդաիզմի սրբերին:
Յուրաքանչյուր գաղափարական զիջում տանում է նաև բարոյական, հոգևոր, նյութական անկման: Իսկ այն, որ քրիստոնեությունը հայ ժողովրդի բնական դիմադրողականության հատկությունն անկում տարավ, ընդուպ մինչև հայ ժողովրդի ամենաողբերգական էջը` ցեղասպանությունը, ապացուցում է պատմությունը: Գիտելիքներ կան, որ հատկապես խանգարում են սթափ դատողականությանը: Ոչ ուսյալը շատ դեպքերում թերուսից ավելի արդյունավետ է դիմակայում վտանգին: «Անհարկի վերաբերմունք կյանքի հանդեպ», «կյանքի արժեզրկում» քրիստոնեության բերած գաղափարախոսությամբ անընդհատ ներշնչվում էր մոռանալ արիական ծագումնաբանությունն ու կյանքի կենսունակության պահանջները, և որպեսզի հայը լինի առաջադեմ, պետք է հրաժարվի սեփական աստվածներից: Եզովպոսը մի այսպիսի առակ ունի. «Գայլերը փորձում էին հարձակվել ոչխարների հոտի վրա, բայց դա նրանց չէր հաջողվում, որովհետև շները պահպանում էին ոչխարներին: Իրենց նպատակին հասնելու համար գայլերը դիմում են խորամանկության և ոչխարների մոտ պատվիրակներ են ուղարկում, որոնք ջանք չեն խնայում նրանց համոզելու, որ իրենք անտառում խաղաղ կապրեն, եթե հրաժարվեն շների պահպանությունից: Այդ չար շներն են խանգարում իրենց բարեկամությանը, պետք է քշել դրանց: Ոչխարներին հրապուրում է գայլերի հետ բարեկամանալու հեռանկարը, և նրանք վարվում են գայլերի խորհրդով, և մնալով անպաշտպան, հեշտությամբ հայտնվում են «նոր բարեկամների» ստամոքսում»:
Հրեաները հենց նման խորամանկ պատվիրակների քարոզներով էլ կարողացան խաբել մեր պապերին` համոզելով հրաժարվել հայ ցեղի պահապան աստվածներից` հօգուտ իրենց հետ բարեկամության: Հետագայում նույնպիսի «նոր բարեկամներ» դարձան նաև երիտթուրքերը:
ԷՋ Գ. Քրիստոնեությունը բնական զարգացման վերելք ապրող Հայաստանին որպես «փրկագոտի» մատուցվեց հռոմեական կայսրության անկումից հետո հզոր երկիր դառնալու տեսլականով: Այն, ինչը բժիշկ, փրկիչ էր ներկայացվում, իրականում պարզ մոլորություն էր, ռազմական ուժին փոխարինելու էր եկել նոր հավատ` սին խոստումներով: Դա մի ինքնախաբեություն էր, երբ դուրսն իրական պատերազմ էր: Արցախյան ազատամարտի առաջին տարիներին մեզ հետ դիրքերում էր հայտնվել նաև ոմն հավատացյալ: Սա ամեն կերպ փորձում էր համոզել, որ հայի դժբախտությունների պատճառն այն է, որ հեռացել է «ճշմարիտ» հավատից, հարկավոր է անընդհատ աղոթել առ Քրիստոս, նա ողորմած է, կգթա: Հավատացյալն ինքնամոռաց աղոթում էր, իսկ «Հիսուսը» նրա վրա ուշադրություն չէր էլ դարձնում, և թուրքերը շարունակում էին կրակել: Ես նրան խորհուրդ տվեցի անցնել թուրքերի կողմը և քրիստոնեություն քարոզել նրանց, և եթե նահատակվի ինչպես քրիստոնեությունն առաջինը Հայաստան ներմուծած «կույսերը», հետագայում կսրբանա թուրքերի կողմից: Նա, իհարկե, վախեցավ այդ հեռանկարից, ինչպես որ այժմ եկեղեցու սպասավորները, որոնք իրենց բարեկեցիկ կյանքը չեն թողնի ու վտանգելով երկրային կյանքը` չեն գնա թուրքերի մոտ քրիստոնեություն տարածելու` հանուն հայ ժողովրդի բարգավաճման կամ գոնե հանուն իրենց երկնային երջանիկ ու հավիտենական կյանքի:
Իսկ ի՞նչ կկատարվեր, եթե հայերը ազգովի հավաքական ուժ ցուցաբերեին և մերժեին քրիստոնեությունը: Ահա թե ինչպես է այդ հարցին անկաշկանդ ու համարձակ պատասխանում ԽԱՉԻԿ ԴԱՇՏԵՆՑԸ.
Թե մնայինք հեթանոս,
Այսքան չէինք մորմոքի:
Եվ ի՞նչ տվեց անամոթ,
Սուտ Եհովան մեր ազգին…
Անվերջ օգնեց թշնամուն,
Անվերջ զարկեց մեր բազկին:
Իսկ մեծ հայրենասեր Րաֆֆին իր վերլուծություններում հանգել է հետևյալ հստակ եզրակացությանը. «Վանքերից ծագեց մեր երկրի կործանումը, նրա՛նք խլեցին մեր սիրտն ու քաջությունը, նրա՛նք ձգեցին մեզ ստրկության մեջ, սկսած այն օրից, երբ Տրդատը թողեց իր սուրը և թագը, վերցրեց խաչը և մտավ Մանիա այրը` ճգնելու… Ո՛վ Հայոց հին աստվածներ, ո՜վ Անահիտ, ո՜վ Վահագն, ո՜վ Հայկ, դո՛ւք փրկեցեք մեզ…»
ԷՋ Դ. Թե ինչպես և ինչու Հայաստանում տարածվեց քրիստոնեությունը, խոր վերլուծության է ենթարկել հայ մեծ պատմաբան Լեոն. «Այդ մի գաղափարական շարժում չէր, մտցված ժողովրդական զանգվածների մեջ` համոզում, գիտակցություն առաջ բերելու համար: Այդ մի հրաման էր. ձևական արարողություն: Գրիգորը լուսավորում էր ոչ թե խոսքով, համառ ու երկարատև քարոզչությամբ, այլ հրով ու երկաթով: ...Հիմնովին կործանել հեթանոսական տաճարները, կոտորել կամ փախցնել նրա պաշտոնյաներին. այս էր, որ Գրիգորի համար նշանակում էր «տարածել քրիստոնեություն», երբ թագավորական զորքերի գլուխ անցած մի տեղից թռչում էր մյուս տեղը` մեհյանները քանդելու և քուրմեր փախցնելու համար… »: «Իսկ իսկությո՜ւնը…,- գրում է Պարույր Սևակը,- Հավասարության ու եղբայրության ազնիվ քարոզով /Ուրիշի տուն ու երկինք էր մտնում /Օտար վարք ու բարք, /Օտար ծես ու կարգ…»:
Հմայելու առաջին վարպետի իրավունք ձեռք բերած և գործելու անսահմանափակ լիազորություններ ստացած Գրիգորը, օգտագործելով խարդավանքի, ներքին պառակտումներ ստեղծելու և խոստումներ շռայլելու իր ձիրքերը, կարողացավ հայ ազնվականությանը «ուժեղ ու միասնական Հայաստանի» հեռանկարով գայթակղել և լարել իրար դեմ: Հզոր Հայաստանի ձգտում էր յուրաքանչյուր հայ նախարար: Երկիրն իրոք բուժման կարիք ուներ, և գուցե նաև հանուն դրա նրանք տուրք տվեցին նախնիների հավատի ուրացմանը: Հուդաիզմը հայերին որպես բուժում առաջադրվելով` նախ ուժազերծեց, ապա, ծածկելով բռնակալի իր սարսափելի այլանդակությունը քրիստոնեության թվացյալ անմեղությամբ, փաստորեն, տեր դարձավ ողջ երկրին: Միայն արտաքնապես բարոյական կերպարանք ունեցող քրիստոնեությունը հայ ժողովրդին զրկեց բանականության պայծառ լույսով ղեկավարվելու ունակությունից, և բնազդական ինքնապաշտպանությունը փոխարինվեց հետմահու «երջանկություն» տանող պատրանքով: Հայ ժողովուրդն իր ամբողջ մոլեռանդությամբ նետվեց «փրկչին» փրկելու գործին, նահատակության` հանուն հետմահու կյանքի, իսկ դա արդեն բուժում չէր, այլ լուրջ հիվանդություն, որ ձգվելով երկար միայն մեկ հետևանք կարող էր ունենալ` կործանում: Բժիշկը հիվանդին ասում է. «Մենք երեքով ենք. ես, դու և հիվանդությունը։ Եթե դու միանաս ինձ, հիվանդությունը կմնա մենակ, և մենք կհաղթենք նրան»: Բայց վա՜յ այն հիվանդին, որի բժիշկը միանում է հիվանդությանը: Վա՜յ հայ ժողովրդին, որի բժիշկը հուդաիզմին միացած քրրիստոնեությունն է:
Այսօր յուրաքանչյուր հայրենասեր հայ, եթե իր մեջ դեռ կրում է պատմական առողջ զգացողություն, խաբեությունը հայտնաբերելու, հասկանալու և դրան հակադրվելու համարձակություն, որքան էլ դառը լինի, պարտավոր է արդեն բարձրաձայն ասել ճշմարտությունը, որպեսզի սկսի նաև ի՛ր և ի՛ր ժողովրդի ճշմարիտ բուժումը։
1915 թ. Հայոց ցեղասպանությունը հանկարծակի տեղի չունեցավ, դա հայերի դիմադրողականության թուլացման նպատակով մոտ մեկուկես հազարամյակ առաջ հուդաիզմի նախապատրաստած և վարած հետևողական քաղաքականության արդյունքն էր, որ հրեաները կարողացան չորրորդ դարում ցանած սերմերի պտուղները քաղելով` քսաներորդ դարի սկզբներին առատ հունձ կատարել մոտ մեկ ու կես միլիոն հայերի ոչնչացում, այս անգամ` իրենց երիտթուրք ժառանգների միջոցով իրականացնելով այն, ինչն ընդունված է անվանել Հայոց ցեղասպանություն:
Ներսես ՆԵՐՍԻՍՅԱՆ

Դիտվել է՝ 3065

Մեկնաբանություններ