ՀԱՊԿ-ի վերլուծական ծառայությունը գործում է շուրջօրյա և ուշադիր հետևում է Կուրսկի շրջանում իրավիճակի զարգացմանը՝ հայտնել են ռազմական դաշինքի մամուլի ծառայությունից։ Կազմակերպությունը խոստացել է սահմանված ժամկետում իրականացնել բոլոր անհրաժեշտ ընթացակարգերը՝ Ռուսաստանի կողմից ռազմական օգնության խնդրանքի դեպքում, սակայն մինչև օրս Կուրսկի շրջանում ստեղծված իրավիճակի առիթով Ռուսաստանի կողմից նման դիմում չի եղել։                
 

ԻՆՉՈ՞Ւ ԵՆ ՈՒԶՈՒՄ ԱՊԱՑՈՒՑԵԼ, ՈՐ ՀԻՍՈՒՍԸ ԽԱՉՎԵԼ Է ՈՉ ՄԵՐ ՊԱՏԿԵՐԱՑՐԱԾ ԽԱՉԻ ՎՐԱ

ԻՆՉՈ՞Ւ ԵՆ ՈՒԶՈՒՄ ԱՊԱՑՈՒՑԵԼ, ՈՐ ՀԻՍՈՒՍԸ ԽԱՉՎԵԼ Է ՈՉ ՄԵՐ ՊԱՏԿԵՐԱՑՐԱԾ ԽԱՉԻ ՎՐԱ
04.11.2011 | 00:00

Հոկտեմբերի 23-ին, մինչ առաքելական եկեղեցին նշում էր խաչի գյուտի տոնը, Facebook սոցիալական կայքում մի հայտագիր տարածվեց, որում մասնավորապես ասվում էր. «Ո՞վ է խաչի գյուտարարը: Ես Աստվածաշունչը կարդում եմ հունարեն վեսկոտտ-Հորտ գիտաքննական տեքստից, որում չկա «խաչ» բառը: Այսինքն, Աստվածաշնչի հունարեն բնագիր ձեռագրերում «խաչ» բառ այն պատկերացմամբ, որ մենք ունենք, գոյություն չունի: Ըստ էության, խաչը Աստվածաշնչի թարգմանությունը կեղծելու հետևանք է, երբ հունարեն բնագրերն սկսեցին թարգմանվել լատիներեն»: Ըստ հայտագրի` Աստվածաշնչում ամենահաճախ օգտագործվող հունարեն «քսիլո» բառը բառացի նշանակում և թարգմանվում է «փայտ», իսկ «ստավրոս» բառը` «սյուն», բայց թե կոնկրետ ինչպիսի տեսք է ունեցել Հիսուսի «խաչը», այդ մասին չկա որևէ պատմական կամ հնագիտական արձանագրություն: «Ինչ վերաբերում է այն բանին, թե իբր Կոնստանտին կայսեր մայրը` Հեղինե թագուհին, գտել է Հիսուսի խաչը, դա առասպել է, ինչպես հունական Զևսի և Պոսեյդոնի մասին առասպելները,- ասում է հայտագրի հեղինակը:- Հետևաբար, մինչ փայտից և մետաղից սարքված իրերը կկախեք ձեր պարանոցից, բացեք biblical archaeology review ամսագիրը և համոզվեք` արդյոք կռապաշտության զոհ չե՞ք դարձել»: Ըստ նրա` խոսքն ամենահեղինակավոր հնագիտական ամսագրի մասին է:
«Հին հունարենում տարբեր նշանակություն ունի «ստավրոս» բառը,- մեզ հետ զրույցում ասաց ՏԵՐ ՂԵՎՈՆԴ ՔԱՀԱՆԱ ՄԱՅԻԼՅԱՆԸ,- նշանակում է սյուն, փայտ, խաչ: Օրինակ, հայերենում փայտ ասելով ի՞նչ ենք հասկանում: Ասվում է` անիծյալ լինի նա, ով փայտից է կախված (Բ Օր., 21, 23), այսինքն` ծառից: Փայտը հին հայերենում նշանակել է ծառ: Բառը ապրող է, ունի կենսագրություն: Հնում Staurous բառն ունեցել է և՛ գերան, և՛ սյուն, և՛ ծառ իմաստները, բայց Հիսուսի ժամանակներում ուներ խաչ իմաստը` մեր ավանդական ընկալմամբ: Դրանք Եհովայի վկաների տարածած ստերն են, սակայն նրանք մինչև 1930-ական թվականները հրատարակած պարբերականներում Քրիստոսի խաչելությունը պատկերել են ավանդական ձևով, դրանից հետո, նրանց ղեկավարը, «լույսի շողերի» փայլատակումով լուսավորվեց և հայտնեց «վկաներին», թե Հին Հռոմում էլ ճիշտ չեն խաչել, և հետագա հրատարակություններում մեջտեղ եկավ սյուն-գերանը: Սա ամենամեծ տգիտությունն է, չի կարող մինչև 1930 թվականը մի բան ճշմարիտ լինել,ետո` սխալ»:
Տեր Ղևոնդը նշեց, որ հնագիտական պեղումների ժամանակ միշտ գտել են խաչի այն ձևը, որ մենք ենք պատկերացնում, քանի որ Հռոմում այդպես են խաչել մարդկանց: Հայտնի է Պոլիբիոս պատմիչի նկարագրությունը Կարթագենի ապստամբության, ուր ապստամբները պատժվում են` խաչվելով խաչի վրա (Полибий, “Всеобщая история”, հ. 1, 1994, էջ 200): Եվ այսպես, շատ ականատեսների վկայությունն ավելի վավերական է, քան դատավոր Ռուտերֆորդի պնդումը երկու հազար տարի անց:
«Հովհաննեսի ավետարանում Հիսուսը, դռները փակ լինելով, հայտնվում է առաքյալներին, Թովմասը այնտեղ չի լինում: Հետո նա ասում է. «Եթե չտեսնեմ Նրա ձեռքերի վրա մեխերի տեղը և իմ մատները մեխերի տեղը չդնեմ…» (Հովհ. 20, 25): Այսինքն, խոսքը մեկ մեխի մասին չի եղել,- ասում է տեր Ղևոնդը,- այստեղ ավետարանիչը (ի միջի այլոց, նա վկա է եղել խաչելությանը) օգտագործում է «մեխեր» բառը հոգնակի թվով, քանի որ, հակառակ դեպքում կօգտագործեր «մեխ» բառը եզակի թվով: Մեկ այլ դրվագում` Մատթեոսի ավետարանի մեջ (27, 37), երբ Հիսուսին խաչում են, ասվում է, որ Պիղատոսը մի տախտակի վրա գրում և կախում է Հիսուսի գլխավերևում: Այստեղից ենթադրվում է, որ եթե գերանին խաչված լիներ, կգրվեր` ձեռքերի վերևը, և ոչ թե գլխավերևում: Նման օրինակներ շատ կան»:
Իսկ թե ինչո՞ւ են ուզում ապացուցել, որ Հիսուսը խաչվել է ոչ մեր պատկերացրած խաչի վրա, տեր Ղևոնդը բացատրում է նրանով, որ Եհովայի վկաները խաչի թշնամիներ են: «Պողոսի մատնանշած խաչի թշնամիներն (Փիլ. 3, 18) այսօրվա Եհովայի վկաներն են,- ասում է նա։- Պողոսն ասում է. «Իմ մտքում չեմ դրել ձեր մեջ իմանալ այլ բան, եթե ոչ Հիսուս Քրիստոսին և նույն ինքը խաչվածին» (Ա Կորնթ. 2, 2): Մենք` հայերս, խաչի կերպարանք պիտի կրենք մեզ վրա, խորհուրդ է սա: Մենք պաշտում ենք խաչյալին, ով նույնացված է Խաչի հետ: Այդ առումով էլ մենք խաչապաշտներ ենք:
Արմինե ՍԱՐԳՍՅԱՆ

Դիտվել է՝ 2635

Մեկնաբանություններ