«Ըստ ստացվող տեղեկությունների՝ Կիևի ռեժիմը սկսել է հարձակում նախապատրաստել Կուրսկի ատոմակայանի ուղղությամբ։ Միջազգային կազմակերպություններին, հատկապես ՄԱԿ-ին և ՄԱԳԱՏԷ-ին կոչ ենք անում անհապաղ դատապարտել Կիևի ռեժիմի նախապատրաստվող սադրիչ գործողությունները և կանխել Կուրսկի ԱԷԿ-ի միջուկային և ֆիզիկական անվտանգության խախտումը, որը կարող է Եվրոպայում լայնածավալ աղետի հանգեցնել»,- հայտարարել է ՌԴ ԱԳՆ պաշտոնական ներկայացուցիչ Մարիա Զախարովան։                
 

«Ո՞վ է ներկրել սպիտակ համարանիշերը»

«Ո՞վ է ներկրել սպիտակ համարանիշերը»
20.03.2013 | 16:13

Տաքսու վարորդները տարակուսում են. «Ինչո՞ւ պարտադրեցին դեղին համարները, որ հետո էլ հանել տան էլի պարտադրանքով»։ Առաջիկայում կառավարությանն է ներկայացվելու նոր նախագիծ, որով նախատեսվում է հեշտացնել տաքսու վարորդների գործը։

Մասնավորապես ենթադրվում է, որ դեղին համարանիշերը կրկին կփոխվեն սպիտակներով։ Ավելին, ըստ նախագծի, փոքրանալու է նաև տաքսու վարորդների տարվա վճարի չափը` գործող 140 հազար դրամի փոխարեն վճարելու են 117 հազար դրամ։ Նախագիծը չի պարտադրում նաև հավելյալ փաստաթղթեր, որոնց համար տաքսու վարորդներն այժմ ստիպված են կոշիկ կամ էլ, ավելի ճիշտ է ասել` անվադող մաշել պատկան մարմիններ գնալ-գալով։ Պարտադիր չի դառնում նաև բժշկական ամենօրյա ստուգումը։ Ըստ տրանսպորտի և կապի նախարարության, սպիտակ համարանիշերը նաև մրցակցության խնդիր չեն ստեղծի մասնավոր և տաքսի ծառայությունների միջև, քանի որ դրանք վերաբերում են երկուսին էլ։
Ի դեպ, նկատենք, որ մրցակցության առնչությամբ ժողովուրդն այլ կարծիքի է. «Դեղին համարանիշով տաքսիների դեպքում հստակ գիտեինք, որ գրանցված ավտոմեքենա է և խելքից դուրս գումարներ չի պահանջի, այլ աշխատում է հաշվիչով։ Իսկ սպիտակների դեպքում ամեն ինչ էլի իրար կխառնվի»։ Այլ կերպ ասած, բնակչությունը մտահոգված է իր գրպանի համար, ինչը բնական է։
Չնայած առաջին հայացքից նշված նախագծով դրական փոփոխությունները շատ են, այնուհանդերձ, տաքսիստները դժգոհ են։ Ինչո՞ւ, փորձեցինք հասկանալ խնդիրը` զրուցելով նրանց հետ։ «Մի քանի տարի առաջ դեղին համարանիշերի դեմ մեր բողոքի համար մեզ քիչ էր մնում ազգի դավաճան հանեն։ Կառավարությունը մեզ համոզում էր, որ դեղին համարանիշը մեր շահերից է բխում։ Հիմա էլ պարզել են, որ դա էնքան էլ մեր շահերից չէ, ու տեսեք, տեսեք, սկսեցին մեր մասին մտածել։ Ո՞վ գիտի` հիմա էլ ով է սպիտակ համարանիշի բիզնես դրել` ներմուծել ու դրա համար էլ դեղինը որոշել են փոխել սպիտակով։ Ինչ ասենք` մալադեց իրանց. մենք քրտնաջան աշխատենք, ինչ-որ մի քանիսի գրպանը լցվի»։ Իրականում այս մարդկանց վրդովմունքը, կարծում ենք, կարելի է հասկանալ։ Դեղին համարանիշերի ներդրման գործընթացը շատ ծանր և ցավոտ անցավ, հատկապես, եթե նկատենք, որ դրան զուգահեռ պահանջվեց գործածությունից դուրս հանել տասը տարեկանից բարձր ավտոմեքենաները` արգելվեց դրանց շահագործումը որպես տաքսի։ Սա լուրջ խնդիր առաջացրեց։ Արդյունքում շատ մարդիկ մնացին անգործ կամ էլ ովքեր ռիսկով էին, ընկան վարկի բեռի տակ, և մինչև հիմա էլ շատերը չեն կարողանում դուրս գալ այդ լծի տակից։
Սակայն ասում են` սխալի կեսից հետ դառնալը նույնպես հաջողություն է և քաջություն է պահանջում։ Այս առումով, եթե կառավարությունը որոշել է իր սխալն ուղղել, ապա դա վատ չէ։ Բայց կա մեկ այլ խնդիր` տաքսու վարորդները չեն վստահում ո՛չ պատկան կառույցներին, և ո՛չ էլ կառավարության անշահախնդրությանը։ Իսկ անվստահությունն արդեն լուրջ հիվանդություն է իր բոլոր ծանր հետևանքներով։ Նկատենք, որ տաքսիստների խոսքում գլխավոր հարցադրումն այն էր, թե ով է հիմա էլ սպիտակ համարանիշի բիզնես դրել։ Վերջիններիս տառապանքը փորձ ունի, չմոռանանք, որ շատ հաճախ մեզանում ներդրվում են օրենքներ այս կամ այն անհատի, բայց` «կարևոր» անհատի, պահանջները բավարարելու համար։ Այս ավանդույթը ներդրվեց 90-ականներին Վանո Սիրադեղյանի թեթև ձեռքով։ Այն ժամանակ պարտադրվեց կարմիր կրակմարիչների առկայությունը ավտոմեքենաներում։
Դեղին համարանիշերը սպիտակներով փոխելու օրինագծից գործնականում որքա՞ն կշահեն տաքսու վարորդները, ժամանակը ցույց կտա, սակայն, այս պահին պարզ է մի բան. տաքսու վարորդների տարակուսանքն անհիմն չէ։ Ի՞նչ է ստացվում. նրանք մի քանի տարի է, ինչ պարտադրված վճարում են 140 հազար դրամ, բայց այսօր պարզվում է, որ կառավարությունը սխալվել է իր հաշվարկներում և կարելի էր վճարել 117 հազար դրամ։ Հարց է առաջանում` ո՞վ է փոխհատուցելու տաքսիստներին հասցված վնասը, և ինչո՞ւ հնարավոր չէ նույն դեղին համարանիշերը թողնելով նվազեցնել վճարի չափը և կրճատել թղթաբանությունը։


Ժասմեն ՎԻԼՅԱՆ

Դիտվել է՝ 2107

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ