ԱՄՆ-ի նախագահ Ջո Բայդենը հայտարարել է, որ դուրս կգա նախագահական ընտրապայքարից, եթե բժիշկները պարզեն, որ ինքն առողջական խնդիրներ ունի։ «Անկեղծ ասած, ես կարծում եմ, որ միակ բանը, որ տարիքը բերում է, իմաստությունն է»,- հավելել է Բայդենը։ Ավելի վաղ նա ասել էր, որ կհրաժարվի նախընտրական մրցապայքարից միայն այն դեպքում, եթե Աստված իրեն ասի դա անել։               
 

«Պե­տու­թ­յու­նը կորց­րել է իր դեմ­քը, և ե­թե մենք թույլ տանք, որ այս ճգնա­ժամն ա­վե­լի խո­րա­նա, ուղ­ղա­կի կկոր­ծան­վենք»

«Պե­տու­թ­յու­նը կորց­րել է իր դեմ­քը, և ե­թե մենք թույլ տանք, որ այս ճգնա­ժամն ա­վե­լի խո­րա­նա, ուղ­ղա­կի կկոր­ծան­վենք»
18.12.2020 | 00:53
«Ի­րա­տե­սի» հյու­րը գրող, հրա­պա­րա­կա­խոս ԴԱ­ՎԻԹ ՍԱՐԳՍ­ՅԱՆՆ է:


-Պա­րոն Սարգ­սյան, օ­րեր ա­ռաջ Վազ­գեն Մա­նու­կյա­նը հան­դիպ­ման էր հրա­վի­րել հայ մտա­վո­րա­կան­նե­րին, ո­րոնց թվում նաև Դուք էիք: Ի՞նչ տվեց այդ հան­դի­պու­մը, որևէ ելք նա­խանշ­վե՞ց մեր երկ­րի հա­մար, որևէ հույս ծն­վե՞ց, թե՞ ա­նո­րո­շու­թյունն ա­վե­լի խո­րա­ցավ:
-Մենք հի­մա և՛ հո­գե­բա­նո­րեն, և՛ պե­տա­կան բո­լոր կա­ռույց­նե­րի ա­ռու­մով կաթ­վա­ծա­հար վի­ճա­կում ենք: Պե­տու­թյու­նը կորց­րել է իր դեմ­քը, ին­չը սպառ­նում է նաև մեր ազ­գա­յին դի­մագ­ծի ա­ղա­վաղ­մա­նը, և ե­թե մենք թույլ տանք, որ այս ճգ­նա­ժամն ա­վե­լի խո­րա­նա, ուղ­ղա­կի կկոր­ծան­վենք: Բազ­միցս ա­սել եմ, որ կա­րե­լի է տն­տե­սու­թյու­նը վե­րա­կանգ­նել, կորց­րած տա­րածք­նե­րը հետ բե­րել, բայց կորց­րած մարդ­կա­յին ռե­սուրսն այլևս չենք վե­րա­դարձ­նի: Սա­կայն պի­տի հաս­կա­նանք, որ նո­րե­րը պի­տի ծն­վեն: Այ­սինքն՝ ապ­րող­նե­րը պար­տա­վո­րու­թյուն ու­նեն շա­րու­նա­կե­լու կյան­քը նաև մեր հայ­րե­նի­քի հա­մար նա­հա­տակ­ված­նե­րի հրա­մա­յա­կա­նով:
-Դե, կյան­քը նույ­նիսկ 1915-ին չի ա­վարտ­վել, բայց ո՞ր կե­տից է շա­րու­նակ­վել. այս է խն­դի­րը:
-Մենք կա­րող ենք հե­տա­գա­յում ձեռք բե­րել ա­վե­լի մեծ տա­րածք­ներ՝ ի հե­ճուկս շա­տե­րի: Բայց դրա հա­մար անհ­րա­ժեշտ են ար­մա­տա­կան գոր­ծո­ղու­թյուն­ներ` շտ­կելու համար բազ­մա­պի­սի և բազ­մա­թիվ կոպ­տա­գույն սխալ­ներ։ Պար­տա­վոր ենք հզո­րաց­նել տն­տե­սու­թյու­նը, վե­րա­կանգ­նել և ար­դիա­կա­նաց­նել այն, ո­րի հա­մար հո­գե­բա­նա­կան գեր­լա­րում է պա­հանջ­վում, ո­գե­ղեն ուժ և ամ­րու­թյուն: Ես վս­տա­հում եմ Վազ­գեն Մա­նու­կյա­նին: Վեր­ջին եր­կու-ե­րեք տա­րում այն­պի­սի մթ­նո­լորտ էր ստեղծ­վել, որ մաս­նա­գե­տը, փոր­ձա­ռու գոր­ծի­չը, բա­նի­մաց մար­դը բա­ցար­ձա­կա­պես ար­հա­մարհ­ված էին: Եվ սա կա­տար­վեց շատ ա­րագ, այն­պես, որ չէիր հասց­նում կռա­հել, թե ինչ է կա­տար­վում, և ժո­ղո­վուր­դը շա­րու­նա­կում էր հա­վա­տալ ի­րեն ան­ծա­նոթ, բայց իր քվեն ստա­ցած նո­րա­թուխ կա­ռա­վա­րիչ­նե­րին: Հապ­ճե­պո­րեն գլ­խատ­վե­ցին բո­լոր կարևոր ա­ռաջ­նա­հեր­թու­թյուն­նե­րը: Փոր­ձեր կա­տար­վե­ցին վար­կա­բե­կե­լու մեր ե­կե­ղե­ցին, աղ­ճա­տե­լու կր­թու­թյու­նը, մշա­կույ­թը: Դա­դա­րեց­վեց ազ­գա­պահ­պան և կեն­սա­կան նշա­նա­կու­թյուն ու­նե­ցող բազ­մա­թիվ ար­ժե­քա­վոր նա­խագ­ծե­րի ֆի­նան­սա­վո­րու­մը, ինչ­պես, օ­րի­նակ, պե­տա­կան պատ­վե­րով գր­քե­րի և պար­բե­րա­կան­նե­րի հրա­տա­րա­կու­թյու­նը և այս տե­սակ այլ ծրագ­րե­րի: Ազ­գա­յին ար­ժե­հա­մա­կար­գի դեմ ար­շավն այն­քան ա­րագ և անս­պա­սե­լի ըն­թացք էր ստա­ցել, որ մար­դիկ չէին հասց­նում սթափ­վել: Դա նման էր ռին­գում բռնց­քա­մար­տի­կին ա­նընդ­հատ հասց­վող ուժ­գին հար­ված­նե­րի, ո­րոն­ցից մար­դը չի հասց­նում ուշ­քի գալ ու պաշտ­պան­վել կամ պա­տաս­խան հար­ված տալ: Եվ այս ա­մե­նը հասց­րեց ներ­կա­յիս ող­բեր­գա­կան, ծայ­րա­հեղ վի­ճա­կին: Անդ­րա­դառ­նա­լով մտա­վո­րա­կան­նե­րի հան­դիպ­մա­նը՝ նշեմ, որ սա ա­ռա­ջին նման հան­դի­պումն էր և հու­սադ­րող էր: Հու­սադ­րող էր նախ և ա­ռաջ նրա­նով, որ հրա­վիր­ված էին ստեղծ­ված ի­րա­վի­ճա­կով մտա­հոգ մտա­վո­րա­կան­ներ՝ գիտ­նա­կան­ներ, մշա­կույ­թի գոր­ծիչ­ներ: Մշա­կույ­թի մարդն ան­հա­տա­կա­նու­թյուն է, յու­րա­քան­չյուրն իր տե­սակն ու­նի, և այդ ամ­բող­ջա­կա­նու­թյամբ է ձևա­վոր­վում երկ­րի մշա­կու­թա­յին դեմ­քը: Մենք պի­տի կա­րո­ղա­նանք ստա­նալ մեկ ընդ­հան­րա­կան դի­մա­պատ­կեր, բո­լո­րին պի­տի հա­վա­քենք մի ընդ­հա­նուր կտա­վի վրա, որ­տեղ ա­մեն մեկն իր գույ­նը, ա­սել է թե՝ իր ա­նե­լիքն ու­նի: Այդ մար­դիկ ծա­րա­վի և պատ­րաս­տա­կամ են՝ ի­րենց բո­լոր կա­րո­ղու­թյուն­նե­րը ներդ­նե­լու երկ­րի և հայ­րե­նի­քի փր­կու­թյան գոր­ծին, միևնույն ժա­մա­նակ ցան­կա­նում են հաս­կա­նալ ա­նե­լի­քը:
-Այդ հար­ցը ինքս ինձ տա­լիս եմ ար­դեն բա­վա­կան ժա­մա­նակ, ինչ­պես բո­լոր բա­նա­կան հա­յե­րը: Բայց մենք կորց­րել ենք մեր ոտ­քի տա­կի հո­ղը: Յու­րա­քան­չյուրս փոր­ձում է հաս­կա­նալ, թե ինչ է կախ­ված մե­զա­նից, ինչ կա­րող ենք ա­նել, որ մեկ քայլ ա­ռաջ շարժ­վենք այս դժո­խա­յին ի­րա­վի­ճա­կում: Ինձ հե­տաք­րք­րում է՝ այդ հան­դիպ­ման ժա­մա­նակ ինք­ներդ Ձեզ հա­մար գտա՞ք այս հար­ցի պա­տաս­խա­նը: Որևէ մտա­վո­րա­կան հաս­կա­ցա՞վ, թե որն է իր ա­նե­լի­քը: Ես ցան­կա­նում եմ ա­ռա­ջադ­րանք ստա­նալ և գոր­ծել, բայց չկա այդ ա­ռա­ջադ­րան­քը տվո­ղը:
-Ա­սեմ՝ այդ ա­ռա­ջադ­րան­քը չկար ա­ռա­ջին հան­դիպ­ման ժա­մա­նակ և չէր էլ կա­րող լի­նել: Ես հա­մա­րում եմ, որ սա ծա­նո­թու­թյուն էր Վազ­գեն Մա­նու­կյա­նի ծրագ­րե­րին, ինչ­պես նաև Վազ­գեն Մա­նու­կյա­նի ծա­նո­թու­թյունն էր մտա­վո­րա­կան­նե­րի մտա­հո­գու­թյու­ննե­րին: Ցա­վոք սր­տի, նաև ժա­մա­նակն էր սեղմ: Ես այս հան­դի­պումն ըն­դու­նում եմ որ­պես սկիզբ, մեկ­նարկ՝ հա­մա­տեղ ջան­քե­րի ներ­դր­ման ա­ռու­մով: Շատ հար­ցեր կան, որ պի­տի քն­նարկ­վեն, պար­զա­պես ա­րագ պի­տի ար­վի ա­մեն ինչ, սա­կայն, ինչ­պես ա­սում են, դան­դաղ շտա­պել՝ հա­վա­սա­րակշ­ռու­թյու­նը և համ­բե­րու­թյու­նը պահ­պա­նե­լով: Մշա­կույ­թի գոր­ծիչ­նե­րից յու­րա­քան­չյու­րը նախ և ա­ռաջ իր գոր­ծը պիտք է ա­նի: Հի­մա բո­լորս մի կողմ ենք դրել մեր հիմ­նա­կան ա­նե­լի­քը, ո­րով­հետև այս վի­ճա­կում հնա­րա­վոր չէ մտա­ծել ստեղ­ծա­գոր­ծե­լու, մաս­նա­գի­տա­կան ո­լոր­տում ինչ-որ բան ա­նե­լու մա­սին: Բո­լորս կենտ­րո­նա­ցած ենք մեկ խնդ­րի վրա, ու­զում ենք հաս­կա­նալ, թե ինչ է ա­նում իշ­խա­նու­թյան ղե­կին գտն­վող այս ոհ­մա­կը, հեր­թա­կան ինչ ա­նակն­կալ է մա­տու­ցե­լու մեզ նրանց պա­րագ­լու­խը: Ոս­կե­ղե­նիկ հա­յոց լե­զուն այն­քան ազ­նիվ է, որ ես չեմ գտ­նում այն դի­պուկ բնո­րո­շու­մը, ո­րից կհա­գե­նամ դրանց բնո­րո­շե­լիս: Ա­սում են՝ դա­վա­ճան, ա­սում են՝ սրի­կա, ա­սում են՝ գոր­ծա­կալ: Բայց այս բո­լոր բա­ռե­րը բա­վա­րար չեն, բնու­թյան մեջ սա ե­զա­կի և բա­ցա­ռիկ տե­սակ է, ո­րի բնո­րո­շու­մը դեռ գտն­ված չէ, ո­րին հա­ջող­վեց կարճ ժա­մա­նա­կաըն­թաց­քում կոր­ծան­ման եզ­րին հասց­նել ա­ռանց այն էլ բարդ վի­ճա­կը դժ­վա­րու­թյամբ հաղ­թա­հա­րող եր­կի­րը: Սա բա­վա­կան լուրջ վեր­լու­ծու­թյուն պա­հան­ջող խն­դիր է: Իսկ այդ վեր­լու­ծու­թյան հա­մար մենք պի­տի «գույ­քագ­րենք» մեր հոգևոր-բա­րո­յա­կան աշ­խար­հը: Մեր գրա­կա­նու­թյունն այս հար­ցում մեծ ա­նե­լիք ու­նի, բայց գրե­թե անհ­նա­րին է այս պա­հին գրիչ վերց­նել ու գրել: Ինչ գրես, չա­րու­թյուն ու հայ­հո­յանք է դառ­նա­լու, ո­րով­հետև քեզ սար­սա­փե­լի դառ­նաց­րել ու վի­րա­վո­րել են: Իսկ ես կար­ծում եմ, որ ե­թե գրի­չը վերց­րիր, չա­րու­թյու­նը պար­տա­վոր ես վա­նել մի­ջիցդ: Սպի­տակ թղ­թի առջև նս­տե­լը ա­ղո­թա­րա­նի նման մի բան է, սր­բա­վայ­րում, ա­ղոթք­նե­րում ան­թույ­լատ­րե­լի է չա­րա­ցա­ծու­թյու­նը, ըն­թեր­ցո­ղին անհ­րա­ժեշտ է հու­սադ­րել, դրա­կան լից­քեր հա­ղոր­դել, ո­գեշն­չել, լավ բան ա­սել: Միևնույն ժա­մա­նակ պետք է ազ­նիվ լի­նել նրա հետ: Այս ի­րա­վի­ճա­կում և պայ­ման­նե­րում դա ա­ներևա­կա­յե­լի ջան­քեր է պա­հան­ջում, գրե­թե անհ­նար է: Ըստ իս՝ ար­դյու­նա­վետ կլի­նի, ե­թե ար­վես­տա­գետ­նե­րը նո­րո­վի խմ­բեր, հա­մայ­նք­ներ ձևա­վո­րեն և հա­մա­տեղ ո­րո­շեն ի­րենց ա­նե­լի­քը: Ինձ, օ­րի­նակ, այս օ­րե­րին շատ հու­զե­ցին Շու­շիի խո­նարհ­ված ե­կե­ղե­ցում թավ­ջու­թա­կա­հա­րի կա­տա­րու­մը, մշա­կու­թա­յին մի շարք բարձ­րա­ճա­շակ և ինք­նա­բուխ մտահ­ղա­ցում­ներ, ո­րոնք վկա­յում են մեր քա­ղա­քակր­թա­կան ո­րակ­նե­րի մա­սին: Սա է մեր ազ­գա­յին նկա­րա­գի­րը: Եվ սա ան­հա­րիր է այ­սօր­վա հա­մաշ­խար­հա­յին ըն­թաց­քին, ա­ռա­վել ևս՝ մեր պե­տա­կան ըն­թաց­քին: Մենք մեր նկա­րագ­րով իս­կա­պես քրիս­տո­նեա­կան ազգ ենք, դա­վա­նում ենք մար­դա­սի­րա­կան բարձր ար­ժեք­ներ: Եվ այս տե­սա­կին ի հա­կադ­րու­թյուն՝ մեր կող­քին ապ­րում է քոչ­վոր վայ­րե­նի­նե­րի մի ցե­ղա­խումբ, որն ա­մե­նաան­մարդ­կա­յին վե­րա­բեր­մուն­քը կա­րող է ցու­ցա­բե­րել նույ­նիսկ գե­րի­նե­րի նկատ­մամբ:
-Մենք դրա­նում ակն­հայ­տո­րեն հա­մոզ­վե­ցինք գե­րի­նե­րի վե­րա­դար­ձի տե­սա­նյու­թում: Հաշմ­ված, խոշ­տանգ­ված մեր տղա­նե­րին էլ տե­սանք, կե­րած-խմած ադր­բե­ջան­ցի­նե­րին էլ: Եվ ի՞նչ փոխ­հա­տու­ցում ստա­ցավ Ադր­բե­ջանն այդ 44 գե­րի­նե­րին վե­րա­դարձ­նե­լու դի­մաց: ՈՒ ի՞նչ է ակն­կա­լում դեռ չվե­րա­դարձ­ված­նե­րի դի­մաց: Սրանք հար­ցեր են, ո­րոնց են­թադ­րյալ պա­տաս­խան­ներն ուղ­ղա­կի սար­սա­փեց­նող են:
-Ար­դեն ստա­ցան մի փոխ­հա­տու­ցում՝ Ադր­բե­ջա­նին վե­րա­դարձ­րին հան­ցա­գործ­նե­րի: Դրանք ռազ­մա­գե­րի­ներ չէին, այլ հան­ցա­գործ մար­դաս­պան­ներ, որ խա­ղաղ պայ­ման­նե­րում մտել էին Քար­վա­ճառ ու ոչ պա­տե­րազ­մա­կան ի­րա­վի­ճա­կում սպա­նել խա­ղաղ բնա­կիչ­նե­րի և դա­տա­պարտ­վել: Հի­մա նրանք, ըստ մի­ջազ­գա­յին օ­րենք­նե­րի, պի­տի շա­րու­նա­կեն ի­րենց պա­տի­ժը կրել այն­տեղ:
-Ինչ­պես Սա­ֆա­րո՞­վը:
-Ինչ­պես Սա­ֆա­րո­վը: Վա­խե­նամ՝ կրկն­վի նաև հե­րո­սի կո­չում տա­լու դր­վա­գը:
-Ես այդ հար­ցում կաս­կած էլ չու­նեմ:
-Այ­սինքն՝ մենք գտն­վում ենք այս­պի­սի աշ­խար­հա­քա­ղա­քա­կան վի­ճա­կում: Եվ մեզ պետք է ոչ թե մեկ Վազ­գեն Մա­նու­կյան, այլ մի քա­նի այդ­պի­սի գոր­ծիչ­ներ՝ եր­կի­րը փլա­տակ­նե­րից դուրս բե­րե­լու հա­մար: Վազ­գեն Մա­նու­կյա­նի վի­ճա­կը ան­նա­խան­ձե­լի և շատ ծանր է: Բայց ես ու­րախ եմ, որ մեր հան­դիպ­ման ժա­մա­նակ ակ­ներև էր փո­խըմ­բռ­նու­մը, այն, որ գո­նե մշա­կույ­թի գոր­ծիչ­նե­րը պատ­րաս­տա­կամ են մտ­նե­լու այն բա­նա­կի մեջ, ո­րը կա­ռաջ­նոր­դի Վազ­գեն Մա­նու­կյա­նը: Մենք պատ­րաստ ենք ծա­ռա­յե­լու մեր հայ­րե­նի­քին, մեր ժո­ղովր­դին, սա­տա­րե­լու ցան­կա­ցած նա­խա­ձեռ­նու­թյան, որ ի նպաստ մեր երկ­րի կլի­նի: Թե ինչ պի­տի ա­նենք, սա դեռ քն­նարկ­ման ա­ռար­կա է, ո­րով­հետև մեկ հան­դիպ­ման շր­ջա­նակ­նե­րում այդ հար­ցե­րի լու­ծու­մը չէր կա­րող գտն­վել: Ես կար­ծում եմ՝ Վազ­գեն Մա­նու­կյա­նը ո­րոշ հար­ցեր պար­զա­պես մի­տում­նա­վոր շր­ջան­ցեց և չբարձ­րա­ձայ­նեց՝ չհան­րայ­նաց­նե­լու նպա­տա­կով, և դա բխում էր անհ­րա­ժեշ­տու­թյու­նից: Այ­նուա­մե­նայ­նիվ, ես վս­տա­հում եմ նրա փոր­ձա­ռու­թյա­նը:

-Այս­պես կոչ­ված վար­չա­պե­տի հե­ռա­նալն ինչ­պե՞ս եք պատ­կե­րաց­նում: Ըն­դա­մե­նը պի­տի հրա­ժա­րա­կան տա ու գնա հա­նգիստ ապ­րե­լու՞, թե՞ պի­տի են­թարկ­վի պա­տաս­խա­նատ­վու­թյան՝ ռազ­մա­կան հան­ցա­գոր­ծու­թյուն­նե­րի հա­մար, ո­րոնց օ­րի­նակ­նե­րը բա­զում են այս պա­տե­րազ­մի ըն­թաց­քում, իսկ երկ­րի գե­րա­գույն հրա­մա­նա­տա­րը չի կա­րող դրանց մեղ­քը կամ մեղ­քի զգա­լի բա­ժինն իր ու­սե­րին չկ­րել:
-Վար­չա­պետ կոչ­վա­ծը սա­տա­նա­յա­կան ո­րակ­նե­րի մի խտա­ցում է, ո­րը եր­բեք հրա­ժա­րա­կան չի տա­լու կա­մա­վոր: Եվ ես ապ­շում եմ, որ ժո­ղովր­դի մեջ կա մի զանգ­ված, ո­րը կու­րո­րեն հա­վա­տում է սրան:
-Դե՛ռ հա­վա­տում է, ո­րով­հետև նրան հա­վա­տա­ցող­ներս քիչ չէինք սկզ­բում:
-Մենք ա­կանջ­նե­րով հա­վա­տա­ցող ժո­ղո­վուրդ ենք՝ խոս­տում­նե­րի, խոս­քի, երդ­ման: Դյու­րա­հա­վատ՝ նույ­նիսկ աչ­քը տե­սած ակն­հայտ ստա­խո­սու­թյան պա­րա­գա­յում: Մենք դժ­գոհ էինք նա­խորդ­նե­րից, ո­րոնց օ­րոք տե­ղի էին ու­նե­ցել ա­ղա­ղա­կող ա­նար­դա­րու­թյուն­ներ և հան­ցանք­ներ: Եվ դա էլ հասց­րեց մի ի­րա­վի­ճա­կի, երբ մեր ամ­բողջ ան­ցյալն ու պատ­մու­թյու­նը, մեր հոգևոր, մշա­կու­թա­յին, ազ­գա­յին և այլ ար­ժեք­ներ ժխ­տող ան­հայ­րե­նիք ու­ժը հա­վա­նու­թյան ար­ժա­նա­ցավ ժո­ղովր­դի կող­մից: Մար­դիկ պատ­րաստ էին ցան­կա­ցա­ծին ըն­դու­նե­լու, միայն թե ա­զատ­վեին նախ­կին­նե­րից:

-Դեռ այն ոգևո­րու­թյան օ­րե­րին ես միշտ ա­սում էի, որ դրանց ստա­ցած 70 և ա­վե­լի տո­կոս ձայ­նե­րը ոչ թե ի­րենց հան­դեպ վս­տա­հու­թյան ու սի­րո ցու­ցիչն են, այլ նախ­կին­նե­րի հան­դեպ ա­տե­լու­թյան: Գո­նե ես և իմ շր­ջա­պա­տի մար­դիկ այս դիր­քո­րոշ­ման կրող­ներն ենք ե­ղել:
-Ցա­վոք, մենք ե­րե­սուն տա­րում չու­նե­ցանք մշակ­ված ազ­գա­յին, պե­տա­կան քա­ղա­քա­կա­նու­թյուն, ո­րը պետք է մշակ­վեր ո­լորտ առ ո­լորտ, և դրա վրա ձևա­վոր­վեր մեր ազ­գա­յին, պե­տա­կան քա­ղա­քա­կա­նու­թյու­նը: Գլո­բա­լի­զա­ցիա՞ն խան­գա­րեց, մեր ան­պատ­րաս­տու­թյու­՞նը, մեր ան­կա­րո­ղու­թյու­՞նը, թե՞ մեկ ու­րիշ բան, ես չգի­տեմ: Ար­դյուն­քում ե­կավ մե­կը, որ չգի­տես՝ գոր­ծա­կա՞լ է, հի­վա՞նդ է, ի՞նչ է: Հաս­կա­նա­լի չէ, թե ինչ գա­ղա­փար­նե­րով, ինչ փի­լի­սո­փա­յու­թյամբ է սն­վում, ո­գեշ­նչ­վում: Հո­գեմ­տա­վոր խան­գա­րում­նե­րի աս­տի­ճա­նի ինք­նավս­տա­հու­թյուն ու­նի: Սրա ձեռ­քով ուղ­ղա­կի գլ­խատ­վեց մտա­վո­րա­կա­նու­թյու­նը: Ե­թե չկա ու­ղե­ղը, ե­թե ու­ղե­ղը չի ղե­կա­վա­րում, ա­մեն բան վե­րած­վում է քաո­սի: Իսկ դրա­կան ու­ժե­րը միշտ զի­ջող են, միշտ հա­մեստ են: Դժ­վար հա­մախ­մբ­վող են նաև: Չար ու­ժը մո­լա­խոտ է, իսկ մո­լա­խո­տը պետք չէ խնա­մել, մո­լա­խո­տը ինքն ի­րեն բազ­մա­նում-տա­րած­վում է: Բա­ցա­սա­կան ու­ժե­րը միշտ գտ­նում են ի­րար: Ինչ վե­րա­բե­րում է այս ա­րա­րա­ծի հե­ռա­նալ-չհե­ռա­նա­լուն, դատ­վել-չդատ­վե­լուն, ես վս­տահ եմ, որ ան­շուշտ պի­տի լր­ջա­գույն քն­նու­թյուն կա­տար­վի, և նա պի­տի դատ­վի: Այն, ինչ կա­տար­վեց, դա­վա­ճա­նու­թյուն կո­չե­լը շատ մեղմ է: Դա­վա­ճա­նել կա­րե­լի է սկզ­բունք­նե­րին, դա­վա­ճա­նել կա­րե­լի է շատ ու շատ ար­ժեք­նե­րի, բայց սր­բա­պիղծ լի­նել չի կա­րե­լի: Ես նույ­նիսկ թշ­նա­մուս կա­րող եմ հան­դուր­ժել, բայց դա­վա­ճա­նին՝ եր­բեք: Սրանք ե­կել են իշ­խա­նու­թյան՝ ա­ռա­ջադ­րե­լով մի խրտ­վի­լա­կի՝ որ­պես ղե­կա­վար, ո­րը հրա­պա­րա­կում ճառ ա­սե­լու է բե­րում Ռո­բերտ Ա­բա­ջյա­նի պապ ներ­կա­յա­ցող մի ա­վան­տյու­րիս­տի, ո­րը ոչ մի կապ չու­նի մեր հե­րո­սի հետ: Սա սր­բապղ­ծու­թյուն է: Այ­սօր­վա ղե­կա­վա­րու­թյու­նը ի սկզ­բա­նե հիմն­ված է կեղ­ծի­քի և ստի քա­րոզ­չու­թյան վրա: Սրանց գոր­ծած մեղ­քե­րը ներ­ման են­թա­կա չեն: Կար­ծում եմ, որ սա ազ­գա­յին ար­ժեք­նե­րի ոչն­չաց­ման մի­ջո­ցով պե­տու­թյան անվ­տան­գու­թյա­նը և մեր ազ­գա­յին ինք­նու­թյա­նը սպառ­նա­ցող կոնկ­րետ ծրա­գիր է: Ես չգի­տեմ, թե ի՛նչ հոդ­վա­ծով կա­րե­լի է դա­տել այս խմ­բին և նրա ա­ռաջ­նոր­դին: Մի­գու­ցե ի ցույց դնել՝ որ­պես մարդ­կա­յին խայ­տա­ռա­կու­թյան և նող­կան­քի խոր­հր­դա­նի­շե­րի: Գո­շի դա­տաս­տա­նագր­քով մար­դուն պատ­ժում են հան­ցան­քին հա­մա­պա­տաս­խան նույ­նա­կան մո­տե­ցու­մով: Այս դեպ­քում կգտն­վի՞ հա­մար­ժեք մո­տե­ցում: Կաս­կա­ծում եմ: Այս նզով­քը, այս խայ­տա­ռա­կու­թյու­նը, ո­րի մեջ մենք ապ­րում ենք, հա­մե­մա­տե­լի չէ ոչն­չի հետ: Այն սու­տը, այն խա­բեու­թյու­նը, ո­րի մեջ մենք ապ­րում ենք, եր­կար չի դի­մա­նա­լու և կպայ­թի: Եվ դա ակ­նա­ռու է: Բայց ես ապ­շում եմ, որ մեր երկ­րում այս իշ­խա­նու­թյա­նը դեռ հա­վա­տա­ցող­ներ կան:
(շա­րու­նա­կե­լի)


Զրույ­ցը վա­րեց
Կա­րի­նե ՌԱ­ՖԱ­ՅԵ­ԼՅԱ­ՆԸ

Դիտվել է՝ 49655

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ