ԱՄՆ-ի նախագահ Ջո Բայդենը հայտարարել է, որ դուրս կգա նախագահական ընտրապայքարից, եթե բժիշկները պարզեն, որ ինքն առողջական խնդիրներ ունի։ «Անկեղծ ասած, ես կարծում եմ, որ միակ բանը, որ տարիքը բերում է, իմաստությունն է»,- հավելել է Բայդենը։ Ավելի վաղ նա ասել էր, որ կհրաժարվի նախընտրական մրցապայքարից միայն այն դեպքում, եթե Աստված իրեն ասի դա անել։               
 

Բաժանում

Բաժանում
08.09.2020 | 12:20

-Սիփանն ասաց՝ տունն առնող կա, լավ էլ գին է տալիս, վաղը գնալու ենք նոտարի մոտ:

Սոնայի դեմքը չէր երևում: Ձայնը լսվում էր տժժացող բադրիջանների միջից: Չգիտես ինչու՝ ուզեց տեսնել Սոնայի դեմքը, երբ ասում էր՝ վաղը գնալու ենք նոտարի մոտ: Բայց Սոնան չէր շրջվում, պատառաքաղով շուռ էր տալիս բադրիջանները ու խոսում էր ինքնապատասխանիչի ձայնով՝ ես տանը չեմ, թողեք հաղորդագրություն, կամ ավելի ուշ զանգեք:
«Հրամայող տո՜նը...Ձայնը ոնց որ կարծր մետաղ լինի»,- ասաց մայրը, երբ զանգեց ու առաջին անգամ որդու ձսյնի փոխարեն լսեց Սոնայի «ուղերձը»: Ուղերձը մոր բառն էր՝ կինդ ուղերձ է հղել. երեխային կտանես շախմատի: Կամ՝ քեզ եմ փոխանցում կնոջդ ուղերձը. երեկոյան պաշտոնական ճաշկերույթ ունի, ընթրիքին չսպասես:
Ինչո՞ւ մայրը չսիրեց Սոնային: Առաջին օրվանից չսիրեց: Սոնայի պահվածքում ինչ-որ ուժեղ, տիրական շեշտ կա, որ շատերին դուր չէր գալիս: Իսկ իրականում Սոնան խոցելի էր ու անպաշտպան: Հոր մահից հետո միայնակ ինքն իր համար ճանապարհ էր հարթել՝ ճակատը հազար պատի խփելով: «Էդ զրահս էլ որ չլինի, կուլ կտան»,- ասաց մի անգամ անկեղծության հազվադեպ պահին: Տանն էլ էր զրահով: Ինչպե՞ս եղավ, որ սկսեց տանն էլ զրահ հագնել: Երբվանի՞ց: Ինքը ո՞նց չնկատեց էդ պահը:
Բադրիջանների տժժոցն ուժեղացել էր: Սուրճի բաժակը վերցրեց, գնաց պատշգամբ: Վաղը էս տունն էլ իրենցը չի լինի: Սրտի մեջ ինչ-որ բան սեղմվեց, նվաց: Բացեց պատուհանը: Հազար անգամ էս լուսամուտին կռթնած սուրճ էր խմել առավոտ ծեգին: 8 տարի: Երբ տունը նոր էին առել, լուսամուտի տակի ընկուզենին բարակ շիվ էր, հիմա ահռելի ծառ է դարձել, հասել է երկրորդ հարկ ու ամեն անգամ փեղկը բացելիս համառորեն խցկվում է ներս:
-Բարև, բարեկամ,- շշուկով ասաց, որ Սոնան չլսի: Ընկուզենին դողում էր քամուց: Ծիծեռնակներն էլի խուռներամ լցվել էին երկինք ու պտույտներ էին գործում՝ կապույտի ֆոնին բարձր ծլվլալով: Սովորական առավոտ էր:
-Մի քանի օր հետո այս լուսամուտից ուրիշ մարդ կնայի:
Ծառը խշշում էր խուլ:
-Դու կհիշե՞ս ինձ: Քո ծառային սիրտը քանի՞ տարի կպահի անցյալի պատկերները... Իսկ գուցե դուք՝ ծառերդ, մարդկանցից զգայո՞ւն եք... Դրա համար էլ երբեք չեք բաժանվում...
Սենտիմենտալ է դառնում: Պետք է ինչ-որ բան նկարել, քանի ձեռքը չի տարել օղուն:
«Դու նկարիչ չես, սովորական ալկաշ ես: Քեզ նման մի քանի ալկաշ ընկեր ունես, մորդ ձայնակցելով՝ քեզ ներշնչել են, որ դու տաղանդավոր ես, հանճար ես: Իրականում դու...»: Գլուխը շարժեց, որ պատկերն անհետանա; Չանհետացավ: «Իսկ դու կին չես, վաղուց արդեն կին չես դու: Յուբկա հագած ռոբոտ ես, որը սեփական խոսք չունի, թութակի պես կրկնում է ուրիշի ասածը: Դու ոչինչ չես ստեղծում, ոչինչ չես անում, ոչինչ չես ասում, դու ուրիշների ասածը թշվառ փոխանցող ես: Երկրի լավագույն թարգմանչուհի: Չէ մի՝ տիեզերքի...»: Ինչպե՞ս եղավ, որ սկսեցին հաճույք ստանալ միմյանց ցավ պատճառելուց:
-Արամ...
Սոնայի ձայնն էր: Վաղուց այդ ձայնը չէր լսել: Ասես՝ անցյալից կանչեց՝ Արա՜մ: Փափուկ, թավշյա, սիրով լի... Թվաց՝ ձայնը ճեղքեց տարիներով կուտակված տիղմն ու հևիհև հասավ իրեն: Ո՜նց էր սիրում այդ ձայնը մի ժամանակ:
-Արամ, ամոթ է, որ դատավորը կիսի էս տան եղած-չեղածը: Մենք ինքներս կբաժանենք:
Հազիվ ընկալեց լսածը: Կբաժանենք: Մայրը երեկ էլի սկսեց փնթփնթալ:
«Հազար անգամ ասացի՝ տուն ես առնում, քո անունով գրիր: Առար, նվեր տվեցիր կնոջդ: Ես վախենամ՝ դա տունը ծախի, քեզ մի քոռ կոպեկ էլ չտա:
-Էդ տունը ես չեմ առել, մամ, ես ու Սոնան միասին ենք առել: Սոնան միշտ ավելի շատ է վաստակել, քան ես: Նա իսպաներենի լավագույն մասնագետներից է:
-Պաշտպանի, պաշտպանի...կյանքդ խորտակեց»:
-Արամ, ես մի քանի բան կվերցնեմ միայն: Ինձ շատ բան պետք չէ, մամայի տանը ամեն ինչ կա, իսկ դու չես կարող եղբորդ ընտանիքի հետ ապրել, պիտի նոր տուն առնես, կահավորես: Տան վաճառքի գումարից քեզ համար մեկ սենյականոց բնակարան կգնես, տակն ինչ կմնա, կտաս ինձ:
-Ընդհակառակը, եթե երեխան քեզ հետ է մնալու, պիտի գումարի մեծ մասը վերցնես... Որ ինձ համար բնակարան առնենք, քո բաժինը շատ քիչ կլինի:
-Արամ, ես տուն ունեմ, ի տարբերություն քեզ: Էնպես արա, որ խիղճս հանգիստ լինի:
-Ես էլ արվեստանոց ունեմ:
-Կես մետրանոց նկուղ:
Երկուսն էլ լռեցին: Սոնան նստել էր բազմոցին՝ ձեռքերը գերազանցիկ աշակերտուհու պես ծնկներին դրած: Գունա՞տ էր, թե՞ իրեն թվաց: Միայն թե չխեղճանա: Երբ Սոնան նայում էր այդ խաղաղ, տխուր հայացքով, ինքը կոտրվում էր միանգամից: Նայում էր՝ դեմքին տիեզերական հուսահատություն: Իսկ երբ գոռում էր, ամեն բան հեշտ էր դառնում:
-Դաշնամուրը թող մնա քեզ: Կտանես արվեստանոց: Ուզում էիր, չէ՞: Ասում էիր՝ երբ նկարելուց առաջ նվագում եմ, ավելի լավ եմ նկարում: Մեկ էլ տեսար՝ իրոք, հանճարեղ նկարիչ դարձար:
-Չդիմացար, կծեցիր:
-Կատակ եմ անում:
-Չէ, կատակ չես անում, դու միշտ էլ ասել ես, որ ես շարքային ներկող եմ:
-Միշտ չէ: Կար ժամանակ,որ ես սիրում էի քո նկարները, քանի դեռ հավատում էի դրանց:
-Երբ սիրահարված էինք, ժամերով նստում էիր մի անկյունում ու նայում, թե ոնց եմ նկարում: Հետո սկսեցիր արվեստանոց չգալ: Ցուցահանդեսներիս ժամանակ կանգնում էիր մումիայի տեսքով, որ ներկա ստանաս, որ մարդիկ չբամբասեն:
-Ուղղակի, սիրուհիներիդ հետ հարմար չէր նույն սրահում:
-Երկրպագուհիները սիրուհի չեն:
-Դու ու էն կիսատ-պռատ երգչուհին արվեստանոցի հատակին ի՞նչ էիք երկրպագում կիսամերկ: Գոնե դուռը փակեիք: -Ես հարբած էի:
-Դու միշտ էլ հարբած էիր:
Գնդակը իր դաշտում մնաց: Ինչպես միշտ: Հանկարծ հոգնեց: Հոգնեց այս անիմաստ ռմբահարումից: Դժվար էր պատասխանել Սոնայի հարվածներին, երբ միտքն ուրիշ տեղ էր: Դաշնամուրը: Փողը կոպեկ- կոպեկ էր հավաքել: Իր սկզբունքներին դեմ գնալով՝ պատվեր վերցրեց ինչ-որ հիվանդանոցից: Տերը գերմանացի էր, սրսկիչներ էր ուզում ու նշտարներ՝ հիվանդասայլակների ու սպիտակ խալաթների ֆոնին: Իր հիվանդանոցի պատին էր կախելու: Լավ էր վճարում, ու ինքը նկարեց էդ անիծված սրսկիչները, որ կարողանա դաշնամուր նվիրել Սոնային՝ ծննդյան 30-ամյակի առթիվ: Ժամերով փակվում էր արվեստանոցում ու նկարում: Նկարում էր, ասես՝ տենդի մեջ, վաճառում էր առաջին պատահած գնորդին՝ առանց սակարկելու: Միայն թե հասցներ:
Սոնան մոր տանը դաշնամուր ուներ, բայց ասում էր՝ երբեմն ուզում եմ ստեղները իմ փոխարեն ասեն, թե որքան շատ եմ սիրում քեզ: Երբեք չի մոռանա այդ օրը: Սոնան դաշնամուրը տեսնելով՝ մի պահ քարացավ; Հետո զիլ ճչաց ու հարձակվեց իր վրա, համբույրներով ծածկեց դեմքը, մազերը, պարանոցը, ուսերը...
-Սոն, հիշո՞ւմ ես դաշնամուրի պատմությունը: Ես արվեստանոցում նկարում էի, իսկ դու ասում էիր՝ սիրուհի ունես...
Սոնան մանրիկ ծիծաղեց: Նա միշտ էլ արտակարգ գեղեցկանում էր ծիծաղելիս, ասես՝ դեմքին վառվռուն լույս էր ցայտում:
-Ուզում եմ՝ իմ նկարները ինձ տաս: Ինչքան ինձ նկարել ես, տուր:
-Բոլո՞րը:
-Հա, ինչի՞դ է պետք: Երբ նորից ամուսնանաս, կինդ իզուր խանդելու է:
-Ի՞նչ ամուսնանալ:
-Դե, հո մենակ չե՞ս մնալու: Սիրուհիներիցդ մեկին տուն կբերես:
-Ես միշտ եմ մենակ եմ եղել: Ամուսնացած ժամանակ էլ էի մենակ:
-Արամ...
Ինքը գիտեր էդ հայացքը: Դրանից հետո Սոնան կծկվում էր տան մի անկյունում անտեր, ծեծված շան պես, գլուխը թաղում բարձի տակ ու անշարժանում ժամերով:
Սրտում ինչ-որ բան խլրտաց, տաք ալիք հասավ սրտին:
-Իսկ մեր հիշողությունները ո՞նց ենք բաժանելու: Մեր տասը տարիները: Երջանկությունը, որ կարճ տևեց, բայց գուցե էլ չկրկնվի երբեք: Ո՞նց ենք կիսելու...,- մտքի մե՞ջ ասաց, թե բարձրաձայն:
Սոնան խցկվեց բազմոցի մեջ, խխունջի պես սեղմվեց, փոքրացավ, ձեռքերով գրկեց ծնկները:
-Ես գնամ:
Արագ, համարյա վազքով մոտեցավ դռանը: Հետևից հողաթափերի քստքստոց լսվեց;
-Արամ:
Սոնան չէր լալիս: Նույնիսկ շուրթերի անկյուններում ժպիտ կար:
-Արամ, դու տաղանդավոր նկարիչ ես: Ես միշտ էլ իմացել եմ, որ դու տաղանդավոր ես:


Գայանե ՊՈՂՈՍՅԱՆ

Դիտվել է՝ 35230

Մեկնաբանություններ