«Իրենց երկրներում ամերիկյան հրթիռներ տեղակայելով՝ Եվրոպան ռիսկի է դիմում. ՌԴ-ն կարող է հարվածներ հասցնել այն պետությունների մայրաքաղաքներին, որտեղ ամերիկյան հեռահար զինատեսակներ են նախատեսում տեղակայել»,- հայտարարել է ՌԴ նախագահի մամուլի քարտուղար Դմիտրի Պեսկովը։               
 

«ԵՐԲ ՄԱՐԴԸ ՀՈԳԵԿԱՆ ՊԱՀԱՆՋ ՈՒՆԻ, ՈՉ ԹԵ ԶՈՒՏ ՖԻԶԻԿԱԿԱՆ, ՉԻ ԿԱՐՈՂ ՓՐԿՈՒԹՅՈՒՆ ԳՏՆԵԼ ԴՐՍՈՒՄ»

«ԵՐԲ ՄԱՐԴԸ ՀՈԳԵԿԱՆ ՊԱՀԱՆՋ ՈՒՆԻ, ՈՉ ԹԵ ԶՈՒՏ ՖԻԶԻԿԱԿԱՆ, ՉԻ ԿԱՐՈՂ ՓՐԿՈՒԹՅՈՒՆ ԳՏՆԵԼ ԴՐՍՈՒՄ»
25.10.2011 | 00:00

«Իրատես de facto»-ի հյուրը ամերիկաբնակ նկարչուհի ԷՄՄԱ ԳՐԻԳՈՐՅԱՆՆ է: Ապրելով հայրենիքից դուրս` նա խոստովանում է, որ հոգու կապը չի խզում Հայաստանի և հայկականի հետ, թեև ինչ-որ ազդակներով հասկանալի և յուրային է դարձել նաև օտարերկրացի արվեստագետների և արվեստասերների համար: Եթե 1978-ին Պողոս Հայթայանը նրան համարել է իբրև առավել առաջադիմական դեմք երիտասարդ նկարիչների մեջ, ապա ավելի ուշ օտարազգի արվեստաբան Իզաբելա Տրիմպրը այսպես է բնութագրել հայ նկարչուհուն. «Երազն ու իրականությունը, անցյալը, ներկան ու ապագան միաձուլվել են` հավասարակշռություն պահելով գույնի ու գծի միջև: Կտավի վրա ներկը տպավորապաշտ ներշնչանքներից ձևափոխվում է գույնի, ինչպես նաև հույսի, թրթռումի և արտահայտության լիության մի աշխարհի: Նրա ոճի էությունը գույնն ու արտահայտությունն են, որոնք պար են բռնում մայրության, ընտանիքի, խաղի ու զուգորդությունների թեմաներում. զուգորդել, միշտ զուգորդել»:
-Տիկի՛ն Էմմա, Դուք Մինասի, այսինքն` 60-ականների հայտնի սերնդի hետնորդն եք: Ի՞նչ կերպ եք կարողացել ինքնահաստատվել, գտնել Ձեր ասելիքը գեղանկարչության մեջ այն մեծ պայթյունից հետո, որն առաջացրին հայ գեղանկարիչները 60-ականներին:
-Շատ կապված եմ եղել Մինասի արվեստանոցի և ընտանիքի հետ: Կապը պայմանավորված էր նաև իմ եղբորով` վաղամեռիկ նկարիչ Բագրատ Գրիգորյանով: 60-ականներից հետո շատ դժվար էր երևալ և սեփական ձայնն ունենալ գեղանկարչության մեջ: Բայց կանգ առնել պետք չէր: Պետք էր փնտրել և գտնել քեզ արվեստի մեջ: Եվ այս հարցում ինձ շատ օգնեց կապը Մինասի ու եղբորս հետ: Սկսեցի թեթև գրաֆիկական, գծային աշխատանքներից, որոնցում բացակայում էր գույնը: Բայց հետո մտա գունային աշխարհը և մինչև հիմա այդ աշխարհի մեջ եմ: Իհարկե, Հայաստանից դուրս շատ դժվար է գույնով երևալը: Համենայն դեպս, այնտեղ, որտեղ ես եմ ապրում, անմիջական ընդունելություն չգտան իմ աշխատանքները:
-Որտե՞ղ եք ապրում:
-Նյու Յորքում: Սկզբնական շրջանում դժվար էր: Բայց հետագայում ընդունեցին ինձ, իմ նկարչությունը:
-Ձեզ Նյու Յորք տարավ Հայաստանում առկա անբարենպաստ սոցիալական վիճա՞կը:
-Ո՛չ: Պատահականությունն ինձ տարավ Ամերիկա: Պատեհ առիթ էր ներկայացել ցուցադրվելու, և ես գնացի ցուցադրվելու ու վերադառնալու նպատակով: Բայց ստեղծվեցին այնպիսի պայմաններ, որ չկարողացա վերադառնալ, ստիպված եղա մնալու այնտեղ, անշուշտ, միշտ հետ նայելով: Եվ այդպես է մինչև հիմա:
-Եվ ինչպե՞ս հարթվեց Ձեր հայկական գույների ճանապարհը դեպի ամերիկյան արվեստասերի հոգին:
-Ինձ ընդունողները ոչ թե ամերիկացիներն են, այլ ամերիկահայերը, հայ համայնքը: Գույների ուժգնությունն ամերիկացիների համար շատ անսպասելի է: Սկզբնական շրջանում միայն հայկական միջավայրում եմ ցուցադրվել` մեր առաջնորդարանում, Վաշինգտոնում Հայաստանի դեսպանատանը, երբ դեսպան էր Ռուբեն Շուգարյանը, Ֆիլադելֆիայում, Բոստոնում: Միայն Նյու Յորքում ունեցել եմ 12 ցուցահանդես: Իսկ այս տարի` Կանանց միջազգային օրվա` Մարտի 8-ի հարյուրամյակի առթիվ, մեր դեսպանի` Կարեն Նազարյանի աջակցությամբ և հրավերով ցուցադրվեցի Միացյալ ազգերի կազմակերպության գլխավոր շենքի սրահում: Ինձ համար շատ պատվավոր և պարտավորեցնող ցուցահանդես էր, և այն լավ ընդունելություն գտավ մարդկանց մոտ: Ցուցահանդեսը հովանավորել էին ամերիկահայ բարերարներ Կակոսյանները:
-Փաստորեն, օտարազգի դիվանագետներին հասկանալի՞ եղավ հայ նկարչուհու ներաշխարհը:
-Շատ ջերմ ընդունելություն ունեցա: Կանադայի դեսպանն ասաց, որ կցանկանար իմ նկարները ցուցադրված տեսնել Կանադայում: Իրենց դրական կարծիքներն արտահայտեցին նաև ՈՒզբեկստանի, Ղազախստանի և այլ երկրների դեսպանները:
-Ո՞ր թեմաներն են Ձեզ գրավում: Ինչի՞ մասին եք նկարում:
-Կյանքից վերցրած թեմաներն են ինձ գրավում:
-Իսկ կարոտի թեման առկա՞ է Ձեր գործերում:

-Չէ՜, կոնկրետ կարոտի թեման արտահայտված չէ իմ գործերում: Բայց այն որոշակիորեն զգացվում է իմ նկարներում. հաճախ եմ նկարում գյուղական բնապատկերներ, որոնք պահպանված են հիշողությանս մեջ:
-Ի՞նչ նյութով եք աշխատում:
-Հիմնականում օգտագործում եմ յուղաներկ, խառը տեխնիկա, կտավ: Ամեն ինչ կարող եմ խառնել, միայն թե ստանամ այն, ինչ ուզում եմ: Իսկ վերջերս մի քիչ հեռացել եմ կտավից ու սկսել նկարել ստվարաթղթի վրա` շատ ավելի ազատ, շատ ավելի վերացական թեմաներով, աբստրակտ նկարչության ժանրում:
-Գույներից և՞ս հեռացել եք:
-Ոչ, գույները մնում են նույնը, բայց թեման կարող է լինել կամ բացակայել: Դրանք պարզապես զգացմունքների այդ վայրկյանի պոռթկումն են:
-Ձեր նկարներում առկա՞ է հարազատ եզերքի` Գյումրու թեման:
-Չէ, չեմ անդրադարձել երբևէ, չեմ նկարել Գյումրին: Բայց իմ ամբողջ էությունը գյումրեցու է: Թեև 15 տարեկանից հեռացել եմ Գյումրիից, բայց արտաբերածս առաջին իսկ բառերից մարդիկ հասկանում են, որ գյումրեցի եմ:
-Այո, դա դժվար չէ հասկանալ. թեև տասնամյակներ շարունակ կտրված եք հայաստանյան միջավայրից, սակայն գյումրեցու խոսվածքը պահպանել եք: Ի դեպ, քանի՞ տարվա բացակայությունից հետո եք եկել Հայաստան:
-Նախորդ անգամ եկել էի 2002-ին: Դա շատ հպանցիկ այցելություն էր, գործնական: Գրեթե չտեսա ո՛չ քաղաքը, ո՛չ մարդկանց: Հիմա այլ է. երեք շաբաթ է` Հայաստանում եմ, բայց այդ շաբաթները թռան երեք օրվա պես: Պիտի ասեմ, որ քաղաքի արտաքին փոփոխությունները շփոթեցնում են, վախեցնում, տխուր մի բան առաջացնում: Երբ ուզում եմ ինձ նախկինում ծանոթ մի տեղ գնալ ու այդ տեղը չեմ գտնում, շփոթվում եմ: ՈՒրախ եմ, որ կա մեծամասշտաբ շինարարություն, հսկայական շարժում, բայց, միևնույն ժամանակ, սա տխրություն է արթնացնում: Գուցե նրանից է, որ ծանոթ դեմքեր չեն հանդիպում: Մինչև նկարիչների միության շենք իջա Աբովյան փողոցով, և ոչ ոք ինձ չճանաչեց, ոչ ոք չբարևեց:
-Որովհետև շատերն են Ձեզ նման ապրում դրսում: Իսկ, ըստ Ձեզ, դրսում լինելը փրկությո՞ւն է:
-Չէ՜, ի՞նչ փրկություն: Երբ մարդը հոգեկան պահանջ ունի, ոչ թե զուտ ֆիզիկական, չի կարող փրկություն գտնել դրսում: Իհարկե, չեմ ուզում թերագնահատել ամերիկյան հոգևոր կյանքը, այն կա, գոյություն ունի, բայց իմը չէ: ՈՒստի ես հետ եմ նայում շարունակ: Միակ ցանկությունս ժողովրդիս երջանիկ, Հայաստանը ծաղկուն տեսնելն է և իմ վերադարձը հայրենիք:
Զրույցը` Կարինե ՌԱՖԱՅԵԼՅԱՆ

Դիտվել է՝ 1239

Մեկնաբանություններ