«Վաղուց ժամանակն է, որպեսզի Ալլա Պուգաչովան ճանաչվի որպես օտարերկրյա գործակալ և զրկվի Ռուսաստանի Դաշնությունում իր ամբողջ ունեցվածքից՝ Ռուսաստանի Դաշնության զինված ուժերը վարկաբեկելու և արևմտյան քարոզչության օգտին աշխատելու համար»,- հայտարարել է ՌԴ Պետդումայի պատգամավոր Ալեքսեյ Ժուրավլյովը։ Ավելի վաղ Պուգաչովան Instagram սոցիալական ցանցում Կիևի մանկական հիվանդանոցի վրա հրթիռի խոցման մասին գրառում էր արել։               
 

Անխուսափելի սերիալներն ու մերօրյա հայկական լավ կինոն

Անխուսափելի սերիալներն ու մերօրյա հայկական լավ կինոն
12.12.2008 | 00:00

ՆՈՐ ՍՏԵՂԾՎՈՂ ՖԻԼՄԵՐ
«Հաստատուն» և արագ քայլերով հայկական հեռուստասերիալները գրավում են եթերը։ Շատ են և՛ քննադատողները, և՛ իրենց առօրյան տարաբնույթ սերիալներով լցնողները։
«Սերիալը նման է բամբասանքի, ազգ-բարեկամ-հարևան շարունակական պատմությունների, որոնք առկա են յուրաքանչյուր ընտանիքում»,- ասում է կինոռեժիսոր, սցենարիստ ԳԱԳԻԿ ՀԱՐՈՒԹՅՈՒՆՅԱՆԸ։- Հեռուստադիտողը մասնակից է դառնում նաև այս «բամբասանքին»։
Գագիկ Հարությունյանին հեռուստադիտողը ճանաչում է վերջին տարիներին նկարահանված «Յարխուշտա», «Որոգայթ», «Խնկարկում» ֆիլմերից։ Առաջին աշխատանքը «Տեսուչ» կարճամետրաժ կինոնկարն էր` նկարահանված 1992-ին։ Այնուհետև մեկնել է ՈՒկրաինա, աշխատել տեղի հեռուստատեսությունում։ Նկարահանել է մեկ-երկու րոպեանոց սյուժեներ` աֆորիզմների հիման վրա, որոնք ցուցադրվում են մինչ օրս։ Փաստավավերագրական մի շարք ֆիլմերի հեղինակ է։
Չի սիրում մերօրյա երգարվեստը, չի կարողանում լսել այդ «սիրում եմ, սիրում եմ, սիրում եմ»-ները։ Չի նայում սերիալ, բնականաբար։ Բայց քանի որ մարդիկ նայում են, փորձում է իր հերթին մի բան անել։ Հանրային հեռուստատեսությամբ ցուցադրվում է նրա «Աքլորակռիվ» հեռուստասերիալը։ Ներկայացնում է գյուղական մաքուր կենցաղը` փորձելով զերծ մնալ ավելորդ խոսք ու զրույցից, ծիծաղ առաջացնելու անիմաստ ճիգերից։ Որակյալ սերիալ ստեղծելու համար ֆինանս է անհրաժեշտ, ժամանակ, ասելիք, որ նայողը հաճույք ստանա, և, ինչու ոչ, ֆիլմը վաճառվի նաև հարևան երկրներում։ Նկարում է գրեթե կինոյի կանոններով, ինչը դժվար է։ Տեսարաններ կան, որ կարող էին լիարժեք տրագիկոմեդիայի նյութ դառնալ։
«Մի ժամանակ ունեինք լավ հանդիսատես։ Մերօրյա հանդիսատեսն այնքան է տափակություններ նայել, որ դժվարանում է հասկանալ` ինչ է իսկական կինոն։ Իսկ լավ կինո, իհարկե, կա։ Եվ կան ժամանակակից հայկական կինոարվեստը ձևավորող ու պահող արվեստագետներ։ Պարզապես գեղարվեստական արժեք ունեցող ֆիլմ ստեղծելու համար համապատասխան գումարներ պիտի ծախսվեն»,- ասում է կինոռեժիսորը, շեշտելով, որ «Շանթ» հեռուստաընկերությամբ հեռարձակվող «Որոգայթ» հեռուստասերիալը ոչ մի կապ չունի իր համանուն ֆիլմի հետ։ Ընդօրինակել են ֆիլմի անվանումը, տառատեսակները։ Մտադիր է պաշտպանել հեղինակային իրավունքը։ Միայն թե ազատ ժամանակ է պետք։ Քանի որ խոսվեց «Որոգայթի» մասին, փորձեցի պարզել շատերին հետաքրքրող հարցը` իրական հիմք ունի՞ ֆիլմի սյուժեն։ Պարզվեց` նմանատիպ պատմություն եղել է, բայց չի հիշում` երբ և որտեղ է լսել։
ՈՒղղիչ հաստատության պետի համաձայնությամբ` երիտասարդ ռեժիսորը, մահվան դատապարտված կալանավորների մասին ֆիլմ նկարահանելու համար մեկ շաբաթ անցկացնում է կալանավորների հետ միևնույն խցիկում։ Պայմանավորված օրը ռեժիսորը դուրս էր գալու բանտից և նկարելու էր իր տեսածն ու զգացածը։ ՈՒղղիչ հաստատության պետի անժամանակ մահը փոխում է դեպքերի ընթացքը։ Ռեժիսորն իրապես վերապրում է և՛ սպասվելիք մահվան սարսափը, և՛, ի վերջո, պատիժը։ Կարծում եմ` վերապրում է նաև ֆիլմը դիտողը։ Թվում է` ֆիլմը բողոք է մահապատժի դեմ, մանավանդ որ գնդակահարվում է միանգամայն անմեղ մարդը։ Սակայն Գ. Հարությունյանը շրջանցել է այդ փաստը։ Ֆիլմը դաստիարակչական նպատակ ունի, առանցքում պատվիրանն է` մի՛ սպանիր։
Ռեժիսորի ասելիքը հասել է իր նպատակին։ Ֆիլմը դիտելիս խղճում ես անգամ մահապատժի նախօրեին ինքնասպան լինող Սպիցին, ով մարդկային տականքի խտացումն է։ Գ. Հարությունյանի կարծիքով` 14-15 տարեկան երեխաներին պետք է մեկ անգամ կալանավայր բերել. դա կլինի փորձաշրջան` այդ աշխարհը ճանաչելու և նրանից մեկընդմիշտ խուսափելու համար։ «Որոգայթը», կարծում եմ, նույնպես փորձաշրջան է։
Գագիկ Հարությունյանը ժամանակակից կինոաշխարհում ներկայանում է նոր ու ինքնատիպ ձեռագրով։ «Ռեժիսորը նկարում է ինքն իրեն,- ասում է նա,- դու ինքդ պիտի անցնես այդ ամենի միջով»։
Առջևում կան հետաքրքիր նախագծեր, մասնավորապես Վահան Թոթովենցի «Մի կյանք և մի սեր» պատմվածքի հիման վրա գրված սյուժեի նկարահանումը։ Նպատակ կա ֆիլմ նկարահանել Գերմանիայի, Թուրքիայի հետ համատեղ` Մարկ Արմենի «Այնտեղ, որտեղ ծաղկում են վայրի վարդերը. անատոլիական պատմություն» վիպակի հիման վրա։ Դա եղեռնի պատմություն է` անսպասելի սյուժեով և նույնքան անսպասելի, անակնկալ վերջաբանով։
Կինոռեժիսորի ֆիլմերում գերակայում է տրագիկոմեդիկ ժանրը։ Նա չի հեռանում իրականությունից, իսկ իրական կյանքը հենց տրագիկոմեդիա է` լաց, ծիծաղ, կյանք և մահ, որոգայթ և խնկարկում։
Արմինե ՍԱՐԳՍՅԱՆ

Դիտվել է՝ 5295

Մեկնաբանություններ