ԱՄՆ-ի նախագահ Ջո Բայդենը հայտարարել է, որ ուկրաինական զորքերի հարձակումը Կուրսկի շրջանում Ռուսաստանի նախագահ Վլադիմիր Պուտինին իսկական երկընտրանքի առաջ է կանգնեցնում. սա տեղի ունեցողի վերաբերյալ ամերիկացի առաջնորդի առաջին պաշտոնական մեկնաբանությունն է։ «Մենք անմիջական, մշտական կապի մեջ ենք ուկրաինացիների հետ։ Սա այն ամենն է, ինչ ես կարող եմ ասել դրա մասին, քանի դեռ հարձակումը շարունակվում է», - ըստ Ֆրանսպրես գործակալության՝ հայտարարել է Բայդենը:               
 

«ՌԵՍՏՈՐԱՆԱՅԻՆ ԵՐԳԵՐԸ ՍՏԵՂԾՈՒՄ ԵՆ ՀԱՄԱՊԱՏԱՍԽԱՆ ՀՈԳԵՎԻՃԱԿ»

«ՌԵՍՏՈՐԱՆԱՅԻՆ ԵՐԳԵՐԸ ՍՏԵՂԾՈՒՄ ԵՆ ՀԱՄԱՊԱՏԱՍԽԱՆ ՀՈԳԵՎԻՃԱԿ»
05.10.2010 | 00:00

«Սուրբերու աչքեր», «Տանգո N7», «Իմ անուշ հայրենիք», «Տաք անձրև»… Երգահան, նկարիչ ՄԱՐՏԻՆ ԱՀԱՐՈՆՅԱՆԻ հայտնի ու անհայտ, լսված ու չհրապարակված գործերը երկար կարելի է թվարկել: Նրա առաջին ալբոմը` «Անծանոթուհին», թողարկվել է դեռևս 1996-ին: «Երգեր» խորագրով վերջին հավաքածուն ընդգրկում է շուրջ 30 երգ, թողարկվելու է Հալեպում: Արտասահմանյան շուկայում լայն տարածում ունի հատկապես «Ներշնչանք» ալբոմը: «Դրսում մեծ պահանջարկ ունեն գործիքային ստեղծագործությունները: Լեզուն միջազգային է` կա՛մ հավանում են, կա՛մ չեն հավանում, մինչդեռ մեզ մոտ այդ ժանրն անտեսվում է»,- ասում է Մարտին Ահարոնյանը: Առհասարակ, անտեսվում է լավ երաժշտությունը: Եղեռնի մասին նրա «Սուրբերու աչքեր» երգը Ավստրիայում մեծ արձագանք է գտել, տեղի հեռուստատեսությունը հաղորդում է պատրաստել այդ մասին: Մինչդեռ մեզ մոտ երգը տարին մեկ է հնչում:
-Դուք այն արվեստագետներից եք, որոնց չենք մոռանում, բայց և չենք հասցնում ճանաչել: Ինչպե՞ս կբացատրեք դա:
- Տեսակի խնդիր է: Կան մարդիկ` ողջ տարին մի գործ են ստեղծում և այդ գործով հայտնի են դառնում: Երևի ավելի հետևողական են: Չեմ ասում, թե դա վատ է: Սկսնակ արվեստագետը գուցե պետք է որոշակի ճանապարհ անցնի: Ինձ համար դրանք արդեն ավելորդ են:
-Այսինքն, որպեսզի գործը հնչի հեռուստատեսությամբ, դրա համար պետք է վճարե՞լ:
-Նախկինում` ոչ: Բայց վերջին տարիներին շատ բան փոխվել է: Ինձ նման բան չեն ասում, բայց չեն էլ ներկայացնում գործերս: Լավագույն դեպքում արբանյակային հեռուստատեսությամբ են հեռարձակվում: Երևի նկատել եք. եթե երգիչը, որքան էլ հայտնի, բացակայում է երկրից կամ հետևողական չէ, նրա տեսահոլովակները մոռացության են մատնվում:
-Բայց շատ երևալն էլ հոգնեցնում է:
-Ոմանք «աստղ» դառնալու մտադրություն ունեն: Պետք է շատ երևան, որպեսզի ճանաչեն իրենց: Հիմնական նպատակը դա է, ուրիշ առավելություն չեմ տեսնում:
-Պետական դահլիճներում ֆոնոգրամայի արգելումը, կարծում եք, մաքրե՞լ է երգարվեստի դաշտը նրանցից, ովքեր երգել չգիտեն:
-Կա ձայն, որ բնությունից գեղեցիկ է, ազդում է հոգու վրա, մեծ ջանք պետք չէ լավ կատարման համար: Բայց ճիշտ չի լինի ասել, թե մեր երգիչները երգել չգիտեն: Այլ հարց է, որ ձայնի դիապազոնը փոքր է, և կենդանի համերգի ժամանակ դա զգացվում է: Ստուդիայում ձայնագրելիս կարելի է որակ ապահովել, երգիչը չի տուժում: Թեև մեղադրում են երգիչներին, բայց մեր դահլիճներում տեխնիկան որակով չի փայլում, իսկ երբ տեխնիկան «խաբում է», լավ երգիչն էլ կարող է տուժել:
-Ի՞նչ կարծիք ունեք «Երգ երգոց» հեռուստածրագրի մասին, որը միտում ունի ներկայացնելու հին, սիրված երգերը: Նոր մեկնաբանությունները միշտ չէ, որ հաջողված են, թեև հաղորդման ընթացքում հիմնականում միատոն գովեստներ են հնչում, հիացական խոսքեր:
-Ես քիչ եմ հեռուստացույց դիտում, բայց լավ կատարումներ կան: Ինձ նույնպես հրավիրել են: Քաղաքային ռոմանս էր ներկայացվում, ինչը ժամանակին չէր հեռարձակվում եթերով, ցածր էր համարվում: Ասեմ, որ այդ գործերն ավելի մաքուր են: Չեմ ուզում քննադատել, բայց երբեմն ներկայացնում են երգեր որևէ կատարողի երգացանկից: Երեկոն նվիրվում է նրան, այն դեպքում, երբ երգն ունի հեղինակ:
-Հայ երգահաններից ո՞ւմ կառանձնացնեք:
-Առնո Բաբաջանյան, Ռոբերտ Ամիրխանյան, Խաչատուր Ավետիսյան, Արամ Մերանգուլյան: Ժամանակակից երգերը կարճ կյանք ունեն:
-Թուրքական «Յունիվերսալ» ընկերությունն ուզում էր գնել հայկական էստրադայի հայտնի ներկայացուցիչների երգերը, ինչը բողոքի ալիք բարձրացրեց մեզանում: Ինչպե՞ս եք վերաբերվում մշակութային նման համագործակցությանը:
-Մենք սխալ ընկալեցինք նրանց առաջարկը: Նրանք կատարում են նաև հունական, իսպանական երգեր: Խոսքը քնարական երգերի մասին էր: Հեղինակային իրավունքները պահպանվում են, միայն բառերն էին թարգմանվելու:
-Առանց այն էլ երբեմն վեճեր են լինում երգերի ծագման շուրջ: Դժվար է ասել` ո՞վ է ումից գողանում:
-Անկեղծ եթե լինենք` մենք ավելի շատ ենք այնտեղից այստեղ բերում: Եվ շատ վաղուց: Հայկական որոշ երգերում նույնիսկ թուրքերեն բառերն են պահպանվել: Կոմիտասը հայկական երգը մաքրել է, այդ ավելորդ խաղերը, ելևէջները մերը չեն: Շատերն ասում են` մեզնից գողացել են: Դա իրենցն է, իրենց նամազն էլ է այդ լադի վրա: Հեշտությամբ կարելի է տարբերել ադրբեջանականը, թուրքականը, արաբականը:
-Հետաքրքիր է, որ նման երգերը լավ են ընդունվում մեզանում:
-Խորհրդային տարիներին ադրբեջանական երգի ժամ կար, որը մեծ լսարան ուներ: Իհարկե, երաժշտական ցածր ճաշակ ունեցողներին էր գրավում, բայց նրանք, որպես կանոն, մեծամասնություն են: Ադրբեջանցի երգիչները մեծ թվով հանդիսատես էին հավաքում մեզ մոտ: Բայց այն ժամանակ աշխատանք էր տարվում, երգարվեստը մաքրվում էր ցածրարժեք գործերից: Ցածրորակ երաժշտությունը բարձր բեմերում չէր թույլատրվում, և նման երաժշտության սիրահարներն ամեն ինչ անում էին, որ սողոսկեն մյուս դաշտ: Հիմա հակառակ պատկերն է. լավ երաժիշտներն են գնում դեպի մյուս բևեռ, որ լսելի լինեն: Պետք է զերծ մնալ թուրքական «կլկլոցների» ազդեցությունից: Թե՛ մենք, թե՛ մուսուլմանական ազգերը նայում ենք դեպի Եվրոպա: Ավելի լավ է այդ կողմ նայել, քան հետ գալ: Ռեստորանային երգերը ստեղծում են համապատասխան հոգեվիճակ, բարքերն էլ են փոխվում: Նկատե՞լ եք` ինչպիսին են այդ երգերի տակ ուրախացողների դեմքերը:
-Ձեզ ավելի շատ երաժի՞շտ եք համարում, թե՞ նկարիչ:
-Հիմա` երաժիշտ: Քիչ եմ նկարում:
-Ինչի՞ց են ծնվում նկարները:
-Կան նկարիչներ, որ ունեն նկարելու ժամ: Ինչպես ուրիշներն աշխատանքի են գնում, իրենք էլ գնում են արվեստանոց: Թե ի՞նչ կստացվի, այլ հարց է: Կարելի է նկարել պատվերով: Դա նույնպես խթան է: Բայց այլ է, երբ նկարը ծնվում է միջիցդ, ապրումների կուտակումից: Դա կարող է սեր լինել, բնության գեղեցիկ տեսարան, տխուր վիճակ, հանգիստ հոգեվիճակ…
-Չե՞ն խանգարում մեկը մյուսին` նկարչությունն ու երաժշտությունը:
-Ոչ, օգնում են: Նկարիչները հետաքրքիր աշխարհայացք ունեն, ուրիշ կերպ են տեսնում գույները, աշխարհը: Քչերն են աշխարհին այդպես նայում: Սեզանը սարեր է նկարել, և թվում է` առանձնահատուկ ոչինչ չկա, բայց այնպես է նկարել, որ միլիոններ արժեն, անգին են:
-Չե՞ք փորձել կերպարվեստն ու երաժշտությունը սինթեզել:
-ՈՒզում էի նման մի բան անել…
-Ինչո՞ւ եք անցյալ ժամանակով խոսում։ Էլ չե՞ք ուզում:
-Ես կարող եմ տասը համերգ կազմակերպել, ցուցահանդես բացել: Լավ գիտեմ` ինչպես են դա անում: Բայց ուզում եմ, որ ամեն բան լինի բարձր մակարդակով, ինչի համար միջոցներ են պետք:
-Երկրից գնալու ցանկություն չե՞ք ունեցել: Մեր արվեստագետներից շատերը դրսում մեծ ձեռքբերումներ են ունենում:
-Հնարավորություն միշտ եղել է, բայց երևի շատ եմ հայրենասեր: Դժվար է այստեղ ապրելը, շատերը հեռանում են, փախչում: Երբ ինչ-որ բան չի ստացվում (եթե կայանային այնտեղ, հետ չէին գա), վերադառնում են ու անմիջապես կոչումներ վաստակում:
-Ի՞նչը կուզեիք փոխել մեր երկրում:
-Տղամարդիկ աշխատանք չունեն կամ քիչ են վաստակում: Չեն կարողանում ընտանիք պահել: Նրանք «փակվում» են, խեղճանում: Հիմա կանայք ավելի ակտիվ են: Կուզեի` տղամարդիկ աշխատանք ունենային, իսկ արվեստագետները` ներկայանալու հնարավորություն:
-Երիտասարդ երգահաններն ասում են, որ շատ թանկ արժեն իրենց երգերը, և հազվադեպ են նվիրում դրանք: Ձեր դեպքում ինչպե՞ս է:
-Ես հաճախ եմ նվիրում իմ երգերը։
-Ինչպիսի՞ն է Մարտին Ահարոնյան-արվեստագետը:
-Դժվար է ասել, համենայն դեպս, չար չեմ, բռնություն չեմ սիրում, դաժանություն չեմ սիրում: Ընդունված է, որ նկարիչները, առհասարակ, արվեստագետները հարբեցող են: Ես չեմ էլ ծխում: Կամ, որ արվեստանոցը պետք է թափթփված լինի: Ես կարգուկանոն եմ սիրում:
-Մեր ընթերցողներին ի՞նչ կասեք:
-Կասեի` սիրեք ու գնահատեք լավ երաժշտությունը, առհասարակ, լավ արվեստը:
Զրույցը` Արմինե ՍԱՐԳՍՅԱՆԻ

Դիտվել է՝ 1950

Մեկնաբանություններ