ԱՄՆ-ի նախագահ Ջո Բայդենը հայտարարել է, որ ուկրաինական զորքերի հարձակումը Կուրսկի շրջանում Ռուսաստանի նախագահ Վլադիմիր Պուտինին իսկական երկընտրանքի առաջ է կանգնեցնում. սա տեղի ունեցողի վերաբերյալ ամերիկացի առաջնորդի առաջին պաշտոնական մեկնաբանությունն է։ «Մենք անմիջական, մշտական կապի մեջ ենք ուկրաինացիների հետ։ Սա այն ամենն է, ինչ ես կարող եմ ասել դրա մասին, քանի դեռ հարձակումը շարունակվում է», - ըստ Ֆրանսպրես գործակալության՝ հայտարարել է Բայդենը:               
 

ԻՆՉՈ՞Ւ ԵՔ ԼՌՈՒՄ, ԵՐԲ ՆԱԽԿԻՆ ՎԱՐՉԱՊԵՏԸ` ՏԻԱՐ ԲԱԳՐԱՏՅԱՆԸ, ՑԵԽԱԿՈԽ Է ԱՆՈՒՄ ՄԵՐ ԵԿԵՂԵՑԻՆ

ԻՆՉՈ՞Ւ ԵՔ ԼՌՈՒՄ, ԵՐԲ ՆԱԽԿԻՆ ՎԱՐՉԱՊԵՏԸ` ՏԻԱՐ ԲԱԳՐԱՏՅԱՆԸ, ՑԵԽԱԿՈԽ Է ԱՆՈՒՄ ՄԵՐ ԵԿԵՂԵՑԻՆ
24.02.2012 | 00:00

ԱՆԴՐԱԴԱՐՁ ԱՆԴՐԱԴԱՐՁԻՆ
«Իրատես de facto»-ի փետրվարի 21-ի համարում պատմաբան Աբրահամ Ծատուրյանն անդրադարձել է 2011-ի նոյեմբերի 4-ին նույն թերթին տված իմ հարցազրույցին, ուր մասնավորապես ասել եմ. «Ես պատրաստվում եմ գրելու մեր ազգի բոլոր հոռի բարքերի մասին: Երբ խոսում ես պատմական փաստերի վրա հիմնված քո թերությունների մասին, դա հենց քեզ, քո ազգին է օգտակար, և դա կարող է անել միայն ուժեղ ազգի ներկայացուցիչը: Թքած ունեմ, թե ինչ կմտածեն թուրքն ու ադրբեջանցին, ինձ իմ ազգն ու նրա ճակատագիրն են հետաքրքրում: Դարերով ասում ենք, թե մեզ նմանը չկա, մենք ամենասիրունն ենք, ամենախելոքն ենք: Պիտի մեկ անգամ էլ չվախենաս ու վատը մատնացույց անես: Հովհաննես Այվազովսկու եղբայր Գաբրիել արքեպիսկոպոսն ասում էր. «Հայերը ձի հեծնան, Աստծուն կմոռնան, ձիեն իջնան, ձիուն կմոռնան»: Մենք սա էլ ունենք: Վատ կողմեր էլ ունենք, որոնց մասին պիտի խոսենք: Մենք լիարժեք ազգ ենք, չի կարելի միայն լավի մասին խոսել: Բայց եթե մի բան ասում ենք, պիտի լինի ապացուցելի, փաստական, ոչ թե փողոցային խոսակցության մակարդակի: Չպետք է վախենալ ճշմարտությունից. մենք 21-րդ դարում ենք ապրում»: Ահա այս հատվածի վրա հիմնվելով, ժուռնալիստական յուրահատուկ «պրիյոմ» կիրառելով, պարոն Ծատուրյանը փորձել է ցույց տալ մեր ժողովրդի առաքինությունները, ձեռի հետ ինձ հորդորելով նման գիրք չգրել:
Այս անդրադարձին չէի պատասխանի, բայց Աբրահամ Ծատուրյանը, ըստ երևույթին, պարզ-հայրենասեր է և, այս իմաստով, ինձ համար ընդունելի: Իրականում խնդրի հիմքն ավելի լուրջ է: Նա ինձ անվանում է գրող, բայց ես գրող չեմ, գրողները գրողների միությունում են: Ինձ անվանում է պատմաբան, բայց ես պատմաբան չեմ, պատմաբան են նրանք, ովքեր ավարտել են պատմական ֆակուլտետներ և օրնիբուն զբաղվում են իրենց մասնագիտությամբ: (ՈՒ քանի որ պատմաբան չեմ, չեմ ճանաչում Ծատուրյան-պատմաբանի):
Ես կրթությամբ լրագրող եմ և անցած 40 տարիներին թե՛ շուրջ հազար հոդվածներում, թե՛ մեկ տասնյակ գրքերում միայն ազգիս վեհությունն եմ լուսաբանել: Բայց ժամանակները փոխվել են («Օ՜, ժամանակներ, օ՜, բարքեր»): Հայաստանը նմանվել է հեղուկով լի ըմպանակի, որի մեջ գդալ են դրել և անընդհատ խառնում են, ընդ որում, խառնում մեր իսկ ձեռքով: Թերմացքը, քափը, արատները, հոռի բարքերը պատել են գավաթի մակերեսը` առաքինությունները խեղդելով ներսում:
Այժմ տեղն ու ժամանակը չէ խոսելու հոռի բարքերի մասին, բայց կբերեմ մի պարզ օրինակ: Պարոն Ծատուրյանը Գաբրիել արքեպիսկոպոս Այվազյանին որակում է «ոմն» բառով, այսինքն` մեր ամենաօգտաբեր հոգևորականներից մեկի կյանքն ու գործը ես հիմա պիտի պատմեմ և Այվազյանին պաշտպանեմ Ծատուրյանի՞ց: Սա հայրենասիրությո՞ւն է. սա հոռի բարք է: Այսօրվա թերմացքը մեր պատմության էջերում է, ես այդ էջերն եմ ուզում վեր հանել, մեր արատներն էլ ավանդույթներ ունեն:
Ի վերջո, կուզեի ուղղակի դիմել անդրադարձի հեղինակին. պարոն Ծատուրյան, հարգելիս, երբ հանրապետության նախկին վարչապետը` տիար Բագրատյանը, ցեխակոխ է անում մեր եկեղեցին ու սպառնում, թե պատրաստ է ուղղափառություն ընդունելու, ինչո՞ւ չեք անդրադառնում: Ինչո՞ւ եք լռում, երբ ճիճվազգին հայտարարում է, թե Հայաստանն իր համար ընդամենը մի կետ է քարտեզի վրա, երբ մեր ազգակիցն արտերկրում մզկիթ է կառուցում, երբ... Ո՞ր մեկն ասեմ: Բայց հարկ եք համարում մի ամբողջ հոդվածով ինձ հորդորել, որ մեր հոռի բարքերի մասին փաստական գիրք չգրեմ: Ի՞նչ գիտեք, թե ինչ եմ գրելու: Կարծում եմ, հասկանում եք, որ Ձեր հորդորը միայն ժպիտ է առաջացնում:
Մնում է` ինքս ինձ կարողանամ համոզել, դժվարը դա է:
Խաչատուր ԴԱԴԱՅԱՆ

Դիտվել է՝ 1017

Մեկնաբանություններ