ԱՄՆ-ի նախագահ Ջո Բայդենը հայտարարել է, որ դուրս կգա նախագահական ընտրապայքարից, եթե բժիշկները պարզեն, որ ինքն առողջական խնդիրներ ունի։ «Անկեղծ ասած, ես կարծում եմ, որ միակ բանը, որ տարիքը բերում է, իմաստությունն է»,- հավելել է Բայդենը։ Ավելի վաղ նա ասել էր, որ կհրաժարվի նախընտրական մրցապայքարից միայն այն դեպքում, եթե Աստված իրեն ասի դա անել։               
 

«Դասական երաժշտությունը Հայաստանում փոքր օգտագործման և սպառման ոլորտ ունի»

«Դասական երաժշտությունը Հայաստանում փոքր օգտագործման և սպառման ոլորտ ունի»
22.09.2009 | 00:00

«ՉԱՐԱԿԱՄՈՒԹՅՈՒՆ, ԻՆՏՐԻԳ ՉԿԱՆ ԱՅԴ ՄԻՋԱՎԱՅՐՈՒՄ»
Ինչպես արդեն տեղեկացրել ենք, հայաստանցի հանդիսատեսն աշխարհահռչակ երգչուհի ՀԱՍՄԻԿ ՊԱՊՅԱՆԻՆ լսելու առիթ կունենա ամիսներ հետո: Օպերայի և բալետի ազգային ակադեմիական թատրոնի բեմում նա հանդես կգա Աիդայի դերերգով՝ Վերդիի համանուն օպերայում: Կարծում ենք` այս հարցազրույցը կհետաքրքրի երգչուհու արվեստի երկրպագուներին:
-Հասմիկ, գերմանացի բանաստեղծների խոսքերով Կոմիտասի գրած երգերը հայերեն է թարգմանել բանասիրության դոկտոր Ալբերտ Մուշեղյանը: Դրանց երկլեզու կատարումներով Դուք թողարկել եք ձայնասկավառակ Բեռլինում: Ինչպե՞ս է հայի ազգային ինքնությունը ներկայացնող այդ երգաշարն ընդունել եվրոպացի ունկնդիրը:
-Շատ չեն եղել դրսում այդ ձայնասկավառակով հետաքրքրվողները: Չեմ կարող ասել, թե ինչ պատճառով: Երբ դահլիճներում երգում եմ Կոմիտաս, արտասահմանցի ունկնդիրները շատ սիրով են ընդունում, բայց ձայնասկավառակը լայն լսարան չունեցավ, գուցե թե գովազդի բացակայության պատճառով: -Մշակութային մենեջերի, իմպրեսարիոյի ինստիտուտը, ըստ Ձեզ, որքանո՞վ է կայացած աշխարհի առաջադեմ երկրներում և որքանո՞վ՝ Հայաստանում: Մենք շա՞տ ենք հետ մնում Արևմուտքից այս առումով:
-Դրսում այդ ինստիտուտը շատ զարգացած է, Հայաստանում՝ ոչ: Հայաստանում էստրադային աստղերն են ուշադրության կենտրոնում: Նրանք են անվերջ գովազդվում, նույնիսկ՝ չափից ավելի: Դասական երաժշտությունը չեն գովազդում: Մի բան, որ չի կարելի ասել արտասահմանյան երկրների մասին: Ես գիտեմ, որ Հայաստանում կա «XXI-ի հեռանկարներ» նախագիծը, որի կազմակերպիչները զբաղվում են դրսից աստղեր հրավիրելու գործով: ՈՒ դա շատ լավ են անում: Բայց դասական երաժշտությունը Հայաստանում այսօր այնպիսի փոքր օգտագործման և սպառման ոլորտ ունի, որ անհնար է ինչ-որ մեծ ու լուրջ քայլեր սպասել:
-Ի՞նչ կարծիք ունեք Հայաստանի կրթական մակարդակի, մասնավորապես, երաժշտական կրթության վերաբերյալ:
-Մեր ազգն ունի այնպիսի ֆենոմեն, որ ցանկացած պայմաններում, ցանկացած ժամանակ ծնում է տաղանդներ՝ անկախ ընդհանուր կրթական համակարգից: Իհարկե, կրթական համակարգից շատ տեղեկացված չեմ: Քսանհինգ տարի առաջ եմ ավարտել կոնսերվատորիան և չգիտեմ, թե հիմա այնտեղ ինչպիսի կրթություն են ստանում: Բայց կարող եմ ասել, որ օպերայի թատրոնն այսօր նույնը չէ, ինչ քսաներեք տարի առաջ էր, երբ ես սկսեցի այնտեղ երգել: Այն ժամանակ մենք ունեինք քսանհինգ անուն ներկայացում, խաղում էինք ամեն օր, բացի երկուշաբթիից: Այսօր դա չկա: Թե այսօր ովքեր և ինչպես են դասավանդում կոնսերվատորիայում կամ այլ բուհերում, չգիտեմ, բայց որ մեծ թվով հայ մասնագետներ դրսում ըստ արժանվույն ներկայացնում են հայ մշակույթը և գիտությունը, փաստ է: Օրինակ, ամուսնուս եղբայրը, որն անվանի պրոֆեսոր է ջրածնային ֆիզիկայի ասպարեզում, աշխատում է Վիրջինիայում և իր հաստատությունում ունի վեց ֆիզիկոս աշխատակից Հայաստանից: Բայց ես զգում եմ, որ Հայաստանում կրթական համակարգն առաջվանը չէ: Եվ այդ փոփոխությունը, որ կոչվում է Բոլոնիայի գործընթաց, թե ինչ, ինձ այնքան էլ հավատ չի ներշնչում: Չեմ կարծում, թե դա ճիշտ մոտեցում է Հայաստանի համար:
-Ինքներդ չե՞ք զբաղվում մանկավարժությամբ:
-Ոչ, առայժմ միայն կատարող եմ: Դեռևս չեմ մտածում մանկավարժական աշխատանքի մասին: Մանկավարժությունն ինձ համար շատ նրբին գործ է: Կարծում եմ` երբ որևէ երիտասարդ որոշում է երգիչ դառնալ, սա շատ կարևոր վճիռ է, կյանքի ճանապարհ է, ճակատագիր: Եվ մեծ պատասխանատվություն է այդպիսի մեկի ճակատագիրը վերցնել քո ձեռքն ու տնօրինել այն: Ես հիմա չեմ կարող դա անել, որովհետև շատ զբաղված եմ համերգային գործունեությամբ: Վիեննայում լինում եմ տարվա մեջ երեք շաբաթ, այնտեղի որևէ թատրոնի անդամ չեմ: Վիեննայի օպերային թատրոնում երգում եմ տարեկան երկու-երեք ներկայացումներում, իսկ մնացած ժամանակ շրջագայում եմ տարբեր երկրներում, երգում տարբեր թատրոններում: Բոլոր պայմանավորվածությունները կայացնում է Նյու Յորքում ապրող իմ անձնական մենեջերը:
-Ո՞ր երկրի հանդիսատեսին եք նախապատվություն տալիս:
-Ես սիրում եմ օբյեկտիվ հանդիսատես, որը ծափահարում է, եթե հավանում է և չի ծափահարում, եթե չի հավանում: Այդպիսին են ֆրանսիացիք: Ֆրանսիացի հանդիսատեսը շատ կիրթ է: Իսկ, օրինակ, ամերիկացիները չափազանց ներողամիտ են, և թատրոն գալը նրանց համար միշտ տոն է: Անկախ նրանից, թե արտիստն ինչպես է երգում, ինչպիսի ձայն ունի, նրանք բար-յացակամ են: Չեն սուլում, ջերմորեն ծափահարում են և չեն ուզում իրենց տոնը փչացնել: Եթե նրանք տնից դուրս են գալիս ու գնում թատրոն, արդեն մտածում են միայն վայելելու մասին: Գերմանացի հանդիսատեսը շատ շփացած է: Նա այնպիսի հնարավորություններ ունի լավ երգիչների, երաժիշտների տեսնելու, լսելու, որ նրան ընդհանրապես դժվար է գոհացնել: Այդ երկրի ամեն մի գյուղում կա օպերային թատրոն. 148 օպերային թատրոն ունեն: Նրանք շատ զուսպ են իրենց գնահատականների, վերաբերմունքի մեջ: Իտալացիները կարծում են, որ իրենցից է սկսվել երգը, և, իրենցից բացի, ոչ ոք չի կարող երգել: Այս իմաստով նրանք շատ ազգայնամոլ են, թեպետ վաղուց դրա համար բավարար հիմքեր չունեն: Այսօր դասական երգարվեստի լավագույն դպրոցը գտնվում է Նյու Յորքում:
-Մարդկային շփման, փոխըմբռնման իմաստով դժվարություններ չե՞ք ունենում օտարազգի Ձեր կոլեգաների հետ:
-Բոլորովին: Եթե ունես համապատասխան պայմանագիր, ապա ունես այդ պայմանագրի բոլոր կետերով սահմանված հնարավորություններ, արտոնություններ: Մարդիկ իրար հարգում են, գնահատում: Եթե նույնիսկ կա մրցակցության պահը (որն անպայման կա. բնությունը տարբեր մարդկանց տարբեր չափով է օժտել), ապա մեկ ուրիշից ավելի լավը լինելու, առաջ անցնելու մղումները դրսևորվում են շատ քաղաքակիրթ ձևով: Չարակամություն, ինտրիգ և նման բաներ չկան այդ միջավայրում: Կարելի է ասել` հիմնականում աշխատում ենք կատարյալ պայմաններում:
Զրույցը` Կարինե ՌԱՖԱՅԵԼՅԱՆԻ

Դիտվել է՝ 1708

Մեկնաբանություններ