«Խաղաղության համաձայնագրի տեքստի 80-90 տոկոսը, արտգործնախարարի՝ ինձ տրամադրած տեղեկություններով, արդեն համաձայնեցված է»,- Բաքվի վերահսկողությանն անցած Շուշիում հայտարարել է Ադրբեջանի նախագահ Իլհամ Ալիևը։ Նա հավելել է, որ Հայաստանին ստիպել են տեքստից հեռացնել Արցախի վերաբերյալ դիրքորոշումն ու տերմինաբանությունը, ինչը ճանապարհ բացեց կարգավորման գործընթացի հետագա զարգացման համար։ Միևնույն ժամանակ, ըստ Ալիևի, «երկու հարց բաց է մնում»։                
 

«ԱՐՎԵՍՏԱԳԵՏԻ ԿՈՉՈՒՄԸ ԿՅԱՆՔՆ ԻՆՉ-ՈՐ ՉԱՓՈՎ ՓՈԽԵԼՆ Է»

«ԱՐՎԵՍՏԱԳԵՏԻ ԿՈՉՈՒՄԸ ԿՅԱՆՔՆ ԻՆՉ-ՈՐ ՉԱՓՈՎ ՓՈԽԵԼՆ Է»
27.04.2010 | 00:00

Սատանային ու մամոնային հոգին ծախած արվեստագետների կամ, որ ավելի հաճախ է հանդիպում, արվեստի մեջ վարժանքներ անողների պակաս, ցավոք, չունենք: Ի դժբախտություն բոլորիս, սրանք ամենուրեք են և, ստեղծագործողի քղամիդ հագած, ոչ միայն իրենցով լցրել են դաշտը, այլև, կանգնելով լծակների գլխին, անարգել տնօրինություն են անում այնտեղ, որտեղ և ոչ մի տրամաբանությամբ լինելու իրավունք չունեն: Արվեստն արհեստի վերածած այս խեղկատակներն իրենց վերապահված դերին հավատարիմ, աջ ու ահյակ պատմություն ու ժամանակ են խմբագրում, հոգիներ են անդարձ ապականում, և այս ամենը հանուն մի փոր հացի, հանուն կերակրատաշտին մոտ կանգնելու: Բարեբախտաբար, մեր ներկայացնելիք անձն այլ որակի արվեստագետ է, մտավորականի այն տեսակը, որն իր դժվար հացն արդար քրտինքով է վաստակում, խղճի, էության, կոչվածության հետ գործարքի մեջ չի մտնում, լուռ իր գործին է, ապրում է առանց աչքը թերմացքի պես շպրտվող «կոչումներին», «շնորհներ», որոնք վարձի դիմաց պարտադրված ծառայություն են ենթադրում, օտարում սեփական սկզբունքներից ու բարոյականության մասին ունեցած պատկերացումներից:
ԱՐՄԵՆ ԽԱՉԱՏՐՅԱՆ: Կինոռեժիսոր: Տասը ֆիլմի հեղինակ և ավելի քան 40 ֆիլմի համահեղինակ: Առանձնապես չի կարևորում կինոնկարների փառատոնային հաջողությունները` համոզված, որ դրանք ֆիլմերն արժևորելու լուրջ չափանիշ չեն: Փոքրիկ հավելում. նրա ֆիլմերից երկուսը` «Հեքիաթ թևավոր ձիու մասին» և «Հույս, հավատ, սեր» վավերագրությունները, փառատոնային երեք գլխավոր մրցանակ ունեն: Չենք հիշատակում այլ մրցանակների արժանացած մյուս ֆիլմերը, թեպետ մեզանում այսօր կան կինոռեժիսորներ, որոնք այս կամ այն փառատոնին ունեցած սոսկ մասնակցությունը մրցանակ են համարում:
-Ձեր ֆիլմերը ծանր թեմաների մասին են, սակայն դրանք, ոնց էլ «պտտվեն», գալիս-հանգում են հույս-հավատ-սեր եռամիասնությանը: Ակամայից ստացվեց ֆիլմերիցդ մեկի վերնագրի ամբողջական հիշատակումը, սակայն սա չէ խնդիրը. ինչո՞ւ ծանր թեմաներ:
-Մի շատ պարզ պատճառով` թեթև թեմաներ չկան, եթե, իհարկե, արվեստի մեջ տնփեսա չես:
-Ընդունենք, որ ճշմարիտ արվեստի համար թեթև թեմաներ գոյություն չունեն, սակայն այս դեպքում հարց` մեկ այլ անդրադարձումով. ծանր թեման լսարան ունի՞:
-Առաջին հայացքից որքան էլ տարօրինակ կարող է թվալ` այո, սակայն այս այո-ով էլ պիտի բավարարվենք, որովհետև իր ամբողջության մեջ խնդիրը, որ թվում է, թե լուծում է ստացել, առկախված է մնում:
-Բացեք փակագծերը:
-Ֆիլմիս հերոսներից մեկն ուրախ-ուրախ զանգեց, թե պետությունը տուն է ուզում տալ, սակայն չինովնիկները 1000 դոլար մաղարիչ են ուզում: Պատկերացնո՞ւմ ես` փող են ուզել անտեր երեխայից, որը գրպանում 100 դրամ իսկ չունի: Հասկանո՞ւմ ես, թե որտեղ է շան գլուխը թաղված: Խնդրի լուծման ցանկության մեջ պետությունը, որպես պետություն, կա, սակայն խնդրի լուծման ճանապարհին այդ պետությունն ամենակարող չինովնիկի առաջ դառնում է անզոր, որովհետև չինովնիկը վեր է պետությունից:
-Բավականին «խղճմտանքով» են եղել իրենց պահանջի մեջ: Չարացա՞ր:
-Նույնիսկ չզարմացա:
-Բա առանց զարմանալու մինչև ո՞ւր: Բացառո՞ւմ ենք արվեստը շարժող ուժը:
-Արվեստը շարժող ուժը միայն զարմանքը կամ զարմանալը չէ: Զայրանալն էլ է ազդու գործոն:
-Եվ այնուամենայնիվ` դժվար չէ՞ այդպես ապրելը:
-Սարսափելի տառապանք Է, բայց այնպիսի տառապանք, որը չի թողնում տեղդ անտարբեր վեր ընկնես-մնաս, ստիպում է ձեռք զարնել հաջորդ տաք թեմային: Բնականաբար` ինչ-որ բան փոխելու ակնկալիքով:
-Հե՞շտ է այսօր Հայաստանում կինո նկարելը:
-Ահավոր դժվար է: Որովհետև ոչ մեկին պետք չէ:
-Չափազանց կատեգորիկ չե՞ս:
-Երբ ասում եմ` ոչ մեկին պետք չէ, նկատի չունեմ հանդիսատեսին:
-Տակը մնում է չինովնիկը:
-Գլուխը քարը, եթե տակը մնացողը մաքուր չինովնիկը լիներ: Շատ ավելի սարսափելի է արվեստագետ չինովնիկը, որը և՛ յուղում է, և՛ դեղում:
-Այսի՞նքն…
-Ասում է` շատ լավն է, բայց մեզ պետք չէ:
-Իսկ գուցե իրենց լղոզված ֆիլմե՞րն են պահանջված:
-Երևի, քանի գնում, համոզվում եմ:
-Անդե՞մ ժամանակներում ենք ապրում:
-Անդե՞մ... մեղմ է ասված: Ես կավելացնեի նաև «անգրագետ»-ը: Անդեմ ու անգրագետ` այսպես ասելն ավելի ճիշտ է:
-ՈՒրեմն` պոռնիկը` պոռնիկ, գողը գո՞ղ է…
-Եթե նկատի ունես ֆիլմիս հերոսուհուն, ինքն իր բնութագրականի մեջ շատ ավելի ճիշտ է` կուրտիզանուհի: Թող որ նրա այս ձևակերպման մեջ մի քիչ պատմականություն կա ու մի քիչ էլ ռոմանտիզմ, բայց հավատա` նա շատ ավելի մաքուր է, քան այն մեկը` հոգով շնացողը, որը հազար դեմք ունի` արվեստագետից մինչև բարերարի թանձր շպարով և, հմտորեն օգտվելով դիմակից, իրեն սրբի տեղ է «նաղդում»:
-Ձեր ասածից ելնելով` պոռնիկը ոչ այնքան անձ է, որքան կատեգորիա:
-Ինչ ձևակերպում ուզում ես` տուր: Կոնկրետ ինձ համար պոռնիկը մեր մեջ եղած անտարբերն է:
-Լավ, հետևեմ քո տրամաբանությանն ու հարցնեմ նույն ոճով` հնարավո՞ր է վերափոխել իրական պոռնիկին:
-Ֆիզիկապես տրվողին` այո, հոգեպեսին` ոչ:
-Ե՞լքը։
-Չնմանվել նրանց:
-Պատահե՞լ է, որ հերոսներդ հարցնեն` ինչի՞ հասար:
-Մենք անջատ-անջատ չենք գործում, ինչի էլ հասնում ենք, իրար հետ ենք հասնում: Այնպես որ, մեր միջև տարաձայնություն չկա: Տարաձայնությունն այլ հարթությունում է:
-Ստիպված եմ կրկնել` վճարվող գինը թանկ չէ՞:
-Թանկ, թե էժան` ամեն մեկն ինքն է ընտրում իր ճանապարհը:
-Ինչի՞ ես ուզում հասնել:
-Ինչի՞… Դժվար հարց ես տալիս: Ես անում եմ այն, ինչը զգում եմ: Կարևորը չկեղծելն է, դիմացինի ցավը զգալը, սրտացավ լինելը:
-Այդքանը բավարա՞ր է ինչ-որ բան փոխելու համար:
-Նախքան ինչ-որ բան փոխելն այդ ինչ-որ բան փոխելու կոչվածի գիտակցության մեջ պիտի ինչ-որ բան փոխես:
-Ծանր խնդիր է:
-Հեշտ չէ: Սա էլ արվեստագետին բաժին հասած խաչն է, նրա գողգոթան: Իմ ֆիլմերից մեկի հերոսուհին, որը նախախնամության կամոք առայժմ զրկված է սեփական երեխա ունենալու երջանկությունից, այդ բացը լրացրել է դպրոց բացելով ու, ի դեմս այդ դպրոցի երեխաների, իր կյանքի մեծ բացը այդպես լցնելով, այսպիսի մի խոստովանություն է անում. «Իմ կարծիքով` ես տիեզերական մայր եմ»: Ասել է թե` տիեզերական էություն է: Եթե արվեստագետի մեջ չկա տիեզերականի ընկալումը, անիմաստ է նրան գոնե ինչ-որ մեկին դարձի բերելու պահանջ ներկայացնելը: Արվեստագետի կոչումը կյանքն ինչ-որ չափով փոխելն է, թեկուզ մեկ հյուլեի չափով: Եթե չկա այս զգացողությունը, ուրեմն, հաստատ «տնփեսա» է այնտեղ, որտեղ ճշմարիտ արվեստագետը լիարժեք տեր է։
Զրուցեց Մարտին ՀՈՒՐԻԽԱՆՅԱՆԸ

Դիտվել է՝ 1182

Մեկնաբանություններ