«Խաղաղության համաձայնագրի տեքստի 80-90 տոկոսը, արտգործնախարարի՝ ինձ տրամադրած տեղեկություններով, արդեն համաձայնեցված է»,- Բաքվի վերահսկողությանն անցած Շուշիում հայտարարել է Ադրբեջանի նախագահ Իլհամ Ալիևը։ Նա հավելել է, որ Հայաստանին ստիպել են տեքստից հեռացնել Արցախի վերաբերյալ դիրքորոշումն ու տերմինաբանությունը, ինչը ճանապարհ բացեց կարգավորման գործընթացի հետագա զարգացման համար։ Միևնույն ժամանակ, ըստ Ալիևի, «երկու հարց բաց է մնում»։                
 

«ՀԵՂԻՆԱԿԱՅԻՆ ԵՐԳԸ ԳՐՈՒՄ ԵՆ ՄՏԱԾՈՂ ՄԱՐԴԻԿ ՄՏԱԾՈՂ ՄԱՐԴԿԱՆՑ ՀԱՄԱՐ»

«ՀԵՂԻՆԱԿԱՅԻՆ ԵՐԳԸ ԳՐՈՒՄ ԵՆ ՄՏԱԾՈՂ ՄԱՐԴԻԿ ՄՏԱԾՈՂ ՄԱՐԴԿԱՆՑ ՀԱՄԱՐ»
24.05.2011 | 00:00

«Հեղինակային երգ» տերմինը հայերենում փոխառվել է ռուսերենից (ՈՉՑՏՐրՍՈ տպրվ): «Ինչ-որ ժամանակ վեճեր են եղել դրա շուրջ, քանի որ առանց հեղինակի երգ չի կարող լինել: Այսօր կարծես ոչ ոք չի վիճում»,- ասում է «Իրատես de facto»-ի այսօրվա հյուրը` երգիչ-երգահան ԷԴՈՒԱՐԴ ԶՈՐԻԿՅԱՆԸ։
-Երգն ու երաժշտությունը, շոուները չափից ավելի են ողողել հեռուստատեսությունը. սա ի՞նչ է` hայկական սովորությո՞ւն, կրկնել այն, ինչն ուրիշների մոտ լավ է ստացվո՞ւմ, թե՞ «Հաց ու զվարճանք» հայտնի քաղաքական ենթատեքստն է ներառում:
-Յուրաքանչյուր կատարողի թիկունքին կանգնած է որևէ պրոդյուսեր, այսինքն, գումար վաստակելու խնդիր է: Հեռուստատեսությամբ, ռադիոյով, տարբեր ամսագրերում ներկայացնում են որևէ մեկին, դարձնում ժողովրդի սիրելին, հետո այդ անձը սկսում է «կլկլացնել», հետո էլ պարզվում է, որ շաբաթը չորս հարսանիքում է երգում: Հայկական բնավորություն է` գլուխ են գովում, որ իմ հարսանիքին երգելու է «այսինչը», թեկուզ մեկ երգ: Եվ, որքան գիտեմ, բավականին մեծ գումարներ են վերցնում:
-Չգիտեմ, հասարակությո՞ւնն է մեր շոու-բիզնեսի ներկայացուցիչներին հասցրել աստղային մակարդակի, թե՞ իրենք իրենց: Փաստն այն, է, որ նույն հասարակությունը ցավագին տարավ նրանց բնակարանային մրցանակները: Հանկարծահաս այդ ցնցումը, ենթադրում եմ, խոր հիմքեր ուներ:
-Որքան ինձ հայտնի է (գուցե ասեկոսեներ են, չգիտեմ) մրցանակաբաշխության կազմակերպիչները երկու խմբի են բաժանվել, մի խումբն անցկացնում է «Տաշիր», մյուսը` «Արմենիա» մրցանակաբաշխությունը: Մրցակցության խնդիր է եղել, մասնակիցներին իրենցով անելու քաղաքականություն:
-Լավ, իսկ ժողովո՞ւրդն ինչու այդպես բուռն արձագանքեց, եթե, ասենք, մեր մարզիկները ստանային այդ մրցանակը, համոզված եմ` նման հակազդեցություն չէր լինի:
-Չեմ կարծում, թե ճիշտ է այն, ինչ առաջարկում էր հասարակությունը` բնակարանները զիջել կամ նվիրել մարդկանց` երկրաշարժից տուժածներին, փախստականներին: Նման մարդկանց բնակարաններով ապահովելը պետության խնդիրն է, ոչ թե երգչի, երգչուհու կամ գործարարի: Գործարարը թող իր հարկերը վճարի ճիշտ ժամանակին, ճիշտ չափով և ոչ թե հարկային դաշտից դուրս գա ու բարեգործությամբ փորձի թոզ փչել ժողովրդի աչքին: Մեր ժողովուրդը շատ լավ հասկանում է` ինչ արժեն այդ նվերները, որն է դրանց գինը: Եթե այդ գործարարներին կարողանային բերել հարկային դաշտ, կասկածում եմ, որ նրանք դրանից հետո բարեգործությամբ զբաղվեին:
-«Տաշիր 2011»-ի մրցանակները 10-1000 անգամ գերազանցում են ՀՀ-ում ընդունված և գործող գիտական, մշակութային և այլ պետական մրցանակները, պարգևավճարներն ու դրամաշնորհները: Այսինքն, խոսքը ծայրահեղ բևեռացման մասին է: Վիրավորանքի, արդար զայրույթի գործոն չե՞ք տեսնում այս բոյկոտի մեջ:
-Ժողովուրդը չպետք է վիրավորվի աստղերից, պետք է վիրավորվի իր ղեկավարներից: Որքան գիտեմ` միայն տափաստաններում, անապատներում օրենքներ չկան, դրանցից դուրս, երկրագնդի ցանկացած կետում, գործում է օրենքը: Եթե գործարարները հարկ չեն վճարում, նշանակում է սա պետություն չէ, այլ տափաստան, անապատ, մի կետ, որտեղ դեռ օրենք չի հաստատվել: ՈՒզում ենք ունենալ պետություն, բայց, չգիտես ինչու, մեքենաների քանակն է ավելանում, ամառանոցների ու արտասահմանյան բանկերի հաշիվները:
-Մեր երգարվեստում մեծ տեղ էր զբաղեցնում ադրբեջանական «խաղերով» երաժշտությունը, սակայն երբ մեր երիտասարդ երգահաններից մեկն արտահայտեց իր սերը ադրբեջանական երաժշտության նկատմամբ, նրա դեմ բողոքի հսկա ալիք բարձրացավ: Սա՞ էլ կեղծ բոյկոտ էր:
-Դա սուտ, որևէ հիմք չունեցող խոսակցություն է: Երիտասարդին բոյկոտում են, բայց իրենց տներում լսում են այդ երաժշտությունը: Երբ խորհրդային տարիներին գնում էիր մերձբալթյան որևէ հանրապետություն և ռուսերեն էիր խոսում, քեզ չէին պատասխանում: Որովհետև այդ մարդիկ, իրոք, գերված էին ռուսական կայսրության կողմից ու ազատագրում էին երազում: Սա է պատճառը, որ այսօր այդ հանրապետությունները ծաղկում են, ոչ այն պատճառով, որ Եվրոպային մոտ են, կամ Ամերիկան է օգնում: Ոչ, իրենք ուզում էին ազատ ու անկախ լինել։ Իսկ մենք այդ 70 տարիներին գլուխ ենք գովել, որ ամենահյուրասեր ժողովուրդն ենք: Այն, ինչ մենք անվանում էինք հյուրասիրություն, ստրկամտություն էր: Երբ դու ավելի լավ ես խոսում ռուսերեն, քան ռուսը, սա աննորմալ երևույթ է: Մինչդեռ մենք հպարտանում էինք, թե միակ ժողովուրդն ենք, որ առանց առոգանության խոսում ենք ռուսերեն: Նույն սուտն այսօր էլ կա. բոլորի մեքենաներից այդ երգը լսվում է, տներից լսվում է, ռեստորաններում նույն կլկլոցն է, ու մեկ էլ մի երիտասարդ հանդգնում է ինչ-որ խոսք ասել, քիչ է մնում դավաճան որակեն նրան: Մարդը շատ ճիշտ արեց, ապտակեց բոլորին, այն միտքը, թե` այդ երաժշտությունն ինձ իմ ընկերներին դուր է գալիս, կարծում եմ, բոլորին էր ուղղված: Այսինքն, ժողովո՛ւրդ, քեզ դուր է գալիս դա, դրա համար էլ ինքն ու իր նմանները կլկլացնում են: Որովհետև դա՛ է վարձատրվում, դա՛ է խրախուսվում:
-Սոցկայքերը հնարավորություն են տալիս երիտասարդների տարբեր խմբերի մասին պատկերացում կազմելու, և պետք է ասել, որ հայրենասիրական, առողջ գաղափարներ են նկատվում երիտասարդների շրջանում: Իրո՞ք ունենք լավ երիտասարդություն, դա էլ հո կեղծ չէ՞:
-Ոչ, կեղծ չէ: Շատ ուրախալի է, որ նման երիտասարդություն կա, չէ՛ր կարող չլինել, պիտի՛ լիներ, բայց դրա կողքին կարող եմ բերել երիտասարդության մյուս հատվածի օրինակը, որը, մեկի հրամանով, կարող է միանգամից հարձակվել ինչ-որ մեկի վրա, ցույցեր անել և այլն: Իշխանական թևի երիտասարդությանը նկատի ունեմ: Թող չարգելեն ազատ արտահայտվելու իրավունքը, ժամանակի ընթացքում ամեն բան իր տեղը կընկնի:
-Կա՞ այդ արգելքը:
-Իհարկե, կա: Քանի՞ հեռուստաընկերություն կա, քանի՞ թերթ կա, ու քանի՞սն են անկախ: Այսինքն, այն օղակը, որն ազդեցիկ ուժ պիտի լիներ, վերցնում են իրենց թևի տակ կամ նախապայմաններ են ստեղծում, որ փակվի։
-Խոսենք Ձեր արվեստի մասին: Հեղինակային երգն այսօր ունկնդիր ունի՞:
-Նման երգաոճը քչերին է դուր գալիս: Եթե ուշադիր լինեք, պատկերասրահներում մարդիկ մեծ մասամբ անցնում են այն նկարների կողքով, որոնք ստիպում են մտածել: Սա լավ երևույթ չէ: Մարդուն բնորոշ են մտածելը, նայելը, փնտրելը: Պիտի թույլ տա, որ կտավն իր վրա ազդի, երգն իր վրա ազդի: Բայց մեծ մասը գերադասում է չմտածել, որովհետև այդպես դժվար է ապրելը: Անդրեյ Տարկովսկին ասել է` հեղինակային երգը գրում են մտածող մարդիկ մտածող մարդկանց համար: Հաճախ հարցնում են` հանդիսատեսը շա՞տ է, քի՞չ է: Դե, եթե Տարկովսկին ճիշտ է ասել (իսկ նա, վստահ եմ, ճիշտ է ասել), ուրեմն, քիչ է հանդիսատեսը, բայց ուրախալի է, որ չի պակասում:
-Հեղինակային երգի վարպետները նույնպես քիչ են, մրցակցություն կա՞:
-Մրցակցությունը հայտնվում է այնտեղ, ուր փող կա: Նույն կերպ չկա մրցակցություն դասական երաժշտության ոլորտում: ՈՒղղակի, դու անում ես մի բան, որ չես կարող չանել:
-Ո՞Ւմ եք լսում Դուք:
- Ժամանակ ու հանգիստ վիճակ չի լինում, որ լսես ինչ-որ բան: Ռուբեն Հախվերդյանի երգերն են ինձ դուր գալիս: Վերջերս լսում էի «Արաքս» խմբի կատարումները: Տիգրան Տեր- Ստեփանյանն է ղեկավարում խումբը, որը ներկայումս Բելգիայում է ապրում: Խմբում կան և՛ հայեր, և՛ բելգիացիներ, կատարում են ժողովրդական, Կոմիտասի երգերը: Եթե տեսահոլովակներն առաջարկեին Հ1-ին, համոզված եմ, լավագույն դեպքում մի անգամ կհայտնվեր եթերում:
-Ի՞նչ է անում այսօր Էդուարդ Զորիկյանը:
-50-ամյակս է լրանում, և ընկերներս նախատեսել են համերգի ձևով նշել, կմասնակցեն հեղինակային երգաոճում ստեղծագործող մարդիկ:
-Առհասարակ, հեղինակային երգի կատարողներն ունե՞ն հավաքվելու, միասին երգելու ավանդույթ:
-Այո, Թումանյան 40 հասցեում գտնվող ակումբում ամեն ուրբաթ հավաքվում ենք, ի դեպ, գալիս են ոչ միայն Երևանից, այլև հանրապետության տարբեր մարզերից: Ամեն մեկը ներկայացնում է իր երգը:
-ՈՒնենք սիրված անուններ հեղինակային երգի ասպարեզում` Վահան Արծրունի, Ռուբեն Հախվերդյան, Արմեն Մարտիրոսյան, Արթուր Մեսչյան, Էդուարդ Զորիկյան: Երիտասարդների շրջանում հայտնի անուններ կա՞ն:
-Արեգ Նազարյան, որն այսօր բնակվում է Բելգիայում:
Զրույցը` Արմինե ՍԱՐԳՍՅԱՆԻ

Դիտվել է՝ 1448

Մեկնաբանություններ