«Խաղաղության համաձայնագրի տեքստի 80-90 տոկոսը, արտգործնախարարի՝ ինձ տրամադրած տեղեկություններով, արդեն համաձայնեցված է»,- Բաքվի վերահսկողությանն անցած Շուշիում հայտարարել է Ադրբեջանի նախագահ Իլհամ Ալիևը։ Նա հավելել է, որ Հայաստանին ստիպել են տեքստից հեռացնել Արցախի վերաբերյալ դիրքորոշումն ու տերմինաբանությունը, ինչը ճանապարհ բացեց կարգավորման գործընթացի հետագա զարգացման համար։ Միևնույն ժամանակ, ըստ Ալիևի, «երկու հարց բաց է մնում»։                
 

«ՈՉ ՄԻԱՅՆ ՔԱՂԱՔԱԿԱՆՈՒԹՅՈՒՆԸ, ԱՅԼԵՎ ՈՉԻՆՉ Ի ԶՈՐՈՒ ՉԷ ՓՈԽԵԼՈՒ ՄԱՐԴՈՒ ԷՈՒԹՅՈՒՆԸ»

«ՈՉ ՄԻԱՅՆ ՔԱՂԱՔԱԿԱՆՈՒԹՅՈՒՆԸ, ԱՅԼԵՎ ՈՉԻՆՉ Ի ԶՈՐՈՒ ՉԷ ՓՈԽԵԼՈՒ ՄԱՐԴՈՒ ԷՈՒԹՅՈՒՆԸ»
11.03.2011 | 00:00

Մեր այսօրվա հյուրը քաղաքական շրջանակում առավել հայտնի է իր կոռեկտությամբ ու զուսպ պահվածքով: Լինելով իշխանական ուժի ներկայացուցիչ՝ նա աչքի չի ընկնում ընդդիմադիր դաշտին ուղղված սուր քննադատությամբ, հասցեական վիրավորանքներով: Ինչպե՞ս է հաջողվում պահպանել հավասարակշռություն վայրիվերումներով լի իրականությունում, պարզաբանում է ԱԺ ՀՀԿ խմբակցության անդամ, գիտության, կրթության, մշակույթի, երիտասարդության և սպորտի հարցերի մշտական հանձնաժողովի նախագահ ԱՐՏԱԿ ԴԱՎԹՅԱՆԸ:
-Աշխատում եմ լինել այնպիսին, ինչպիսին ներկայացրիք,- անկեղծացավ պարոն Դավթյանը:- Փորձում եմ ներկայացնել իմ մտքերը, դատողությունները՝ տուրք չտալով որոշակի կոնյունկտուրայի: Իհարկե, սա ոչ միշտ է հաջողվում: Սենեկան ասում է. «Հաճախ, երբ հիշում ենք, թե ինչ ենք ասել, պիտի նախանձենք խուլ ու համրերին»: Երբեմն այսպիսի զգացողություն ես էլ եմ ունենում: Քաղաքական պայքարն իր չգրված ու գրված օրենքներն ունի, ու հաճախ այդ պայքարի բովում մոռանում ես այն մտքերը, որոնք արտահայտել ես: Դրանք չէին ասվի, եթե շատ ավելի հավասարակշիռ, հանգիստ մթնոլորտում լինեիր:
-Քաղաքականությամբ զբաղվելիս մարդու բնավորության մեջ որոշակի հատկանիշներ են «ներմուծվում»: Եթե համեմատելու լինեք այն տարիները, երբ քաղաքականությունում չէիք ու հիմա, տարբերությունը, փոփոխությունը շա՞տ է:
-Ամբողջ կյանքում սովորելը մարդու ինքնազարգացման կարևորագույն բաղկացուցիչն է: Յուրաքանչյուր ապրած ժամը ինչ-որ չափով հարստացնում, բայց ամենևին չի փոխում մարդուն: Համոզված եմ՝ ոչ միայն քաղաքականությունը, այլև ոչինչ ի զորու չէ փոխելու մարդու էությունը: Պարզապես որոշակի իրավիճակում, երբ դու բիզնես կամ քաղաքական միջավայրում ես, հնարավոր է լինում բացահայտել մարդու և՛ դրական, և՛ բացասական հատկանիշները: Սա կարելի է որակել «պրովոկացիա» անձի հանդեպ, երբ մարդն ինքնաբացահայտվում է:
-Ինքնաբացահայտման ճանապարհին հաճա՞խ են վեճեր լինում Ձեր ներքին մարդու հետ:
-Ես հանգիստ, ներդաշնակ եմ ապրում, երկփեղկված վիճակում չեմ: Մարդու հոգեվիճակը լավագույնս ներկայացրել է Գրիգոր Նարեկացին, այդպես դեռ չի հաջողվել համաշխարհային և ոչ մի մեծության: Մշտապես հիշում եմ նրա խոսքերը՝ տարակուսելի երկու ապավեն, մեկը՝ թերևս, մյուսը՝ գոնե: Ոչ թե անցյալը, ներկան, ապագան իրար հետ խռովքի մեջ են, այլ որոշակի հարցի շուրջ իրարամերժ տեսակետները մշտապես պայքարում են: Քանի որ քաղաքական կյանքն այնպիսին է, որ այս կամ այն ժամանակահատվածում որևէ հարց ավելի է կարևորվում, ապա որոշակի հակադրություն, ներքուստ կռիվ լինում է՝ ո՞րն է ավելի ճիշտը:
-Դուք նաև դասախոսում եք: Ինչպիսի՞ն է հայ երիտասարդը Ձեր աչքերով:
-Շատ ավելի լավը, քան մենք էինք: Մենք դատապարտված կլինեինք, եթե այդպես չլիներ: Այսօրվա երիտասարդության առջև լիովին այլ խնդիր է դրված, քան քսան տարի առաջվա երիտասարդի: Հիմա, երբ որոշակի քննադատում ենք մեր երիտասարդությանը, կարծում եմ, ճիշտ է: Քննադատությունը ճիշտ է, երբ հարցին մոտենում ես սրտամոտ և ազնվորեն: Սակայն քննադատությունն էլ պիտի լինի չափավոր, ոչ թե ոչնչացնող: Մեր երիտասարդները ոչ պակաս հայրենասեր են: Եթե մեզ նման ժամանակի կեսը գրադարանում չեն անցկացնում, չի նշանակում, որ հաղորդակից չեն համաշխարհային քաղաքակրթության նվաճումներին, մեր մշակույթին: Եթե հաշվի առնենք նաև, որ տեղեկատվական իրողությունների մեջ ենք ապրում, ապա մեր երիտասարդությունն ավելի շատ է տեղեկացված ու հաղորդակից ժամանակակից տեխնոլոգիաներին:
-Կա՞ մի բան նրանց մտածելակերպում, որ կցանկանայիք փոխել:
-Կցանկանայի հարցերին մոտենային ավելի ստեղծագործաբար, քան ընդունեին որպես դոգմատիկ ճշմարտություն: Թեև երիտասարդներին հատուկ է որոշակի ռոմանտիզմը:
-Ասել է՝ մեր երիտասարդներն ավելի պրագմատի՞կ են:
-Կարծում եմ՝ այո: Իմ ուսանողությունն անցել է խորհրդային տարիներին, բոլորովին այլ հասարակական-տնտեսական համակարգ էր, կային որոշակի կարծրատիպեր, որոնցից ինչքան էլ փորձում էինք հեռու մնալ, ամբողջովին չէր ստացվում: Տեղեկատվական արդի հոսքերը մեր երիտասարդությանը պարզապես հեռու են պահում նմանատիպ խնդիրներից: Սրանով էլ նրանք մեզնից տարբերվում են: Յուրաքանչյուր ժամանակ շատ կարևոր է ապրել ներկայով, սխալ է ապրել անցյալով կամ սավառնել ապագայի տեսիլքների ու երազանքների մեջ: Եթե մեզ հաջողվի անցյալը գնահատելով ու ապագային միտված հայացքներով լինել ներկայում, կարծում եմ, հաջողությունը միշտ կուղեկցի մեզ:
-Եթե ընտրության առջև կանգնեիք՝ քաղաքականությա՞մբ զբաղվել, թե՞ դասախոսել, ո՞րը կընտրեիք:
-Միշտ աշխատում եմ հեռու լինել կամ-կամ հարցերի պատասխանից: Կարծում եմ՝ մեկը մյուսին չի խանգարում, փոխադարձաբար լրացնում է: Այն, ինչ ձեռք է բերվում գործնականում, ի վերջո, այդ փորձը փոխանցվում է երիտասարդներին: Շատ կարևոր է ուսանողներին հաղորդակից դարձնել այն ամենին, ինչի միջով անցնում ենք: Այսինքն՝ ոչ միայն տեսական գիտելիքի փոխանցում, այլև փորձ, պրակտիկա, ինչն էլ պակաս կարևոր չէ երիտասարդի ճիշտ ինքնադրսևորման համար: Կամքի ազատության խնդիրն ինձ համար ոչ մի արժեքի հետ համեմատելի չէ:
-Ազատությունն ի՞նչ է Ձեզ համար:
-Գործողությունների ազատություն, երբ դրանք չեն հակասում այլոց իրավունքներին և ամբողջովին տեղավորվում են բարոյական վարվելաձևի, առաջին հերթին, չգրված կանոնների մեջ: Ազատությունը սահմանափակվում է, երբ դու քո գործողություններով այլոց իրավունքներն ես խախտում և նրանց անհանգստացնում: Բայց ազատությունն առանց օգտակարության որոշակի հատկանիշների ինձ համար անընդունելի է: Ազատության օգտագործման ամենաճիշտ եղանակն այլոց օգտակարության մեջ է: Այսինքն, քեզ տրված շնորհը հնարավորինս ի նպաստ բերես, պետքական լինես մարդկանց:
-Մարդիկ առավել ազատ են զգում նաև իրենց ընտանիքում: Ի՞նչ եք կարծում, ավանդական հայկական ընտանիքի մոդելն այսօր որոշակի փոփոխություն կրե՞լ է:
-Ես չափավորության կողմնակից եմ: Ոչ ծայրահեղ ավանդականություն և ոչ էլ ծայրահեղ ազատականություն: Լիովին համամիտ եմ Մուրացանի այն տեսակետին, որ ընտանիքը համարում էր և՛ հասարակության, և՛ պետականության հենք և մեր զարգացման, ապագայի տեսլականի գրավական: Ժամանակը, սակայն, իր ճշգրտումները մտցնում է նաև ընտանիքի մոդելի մեջ, բայց ինձ համար անընդունելի է, երբ ամուսին-կին հարաբերությունները երկրորդում են երեխաներին: Շատ ենք հանդիպում այսպիսի արտահայտությունների՝ կինս երեխաներիս մայրն է կամ` ամուսինս երեխաներիս հայրն է: Կարծես ամենակարևորն այս հարաբերություններում սա է, որն առաջնայինը երկրորդ պլան է մղում: Սա ինձ համար անընդունելի է, քանի որ, կարծում եմ, ընտանիքի հիմքն ամուսին-կին հարաբերությունն է: Այդ կապն Աստծո կամոք է լինում: Ավելին, եթե առաջնայնությունը հենց այդ կապը տեսնենք, ոչ մի ժամանակ չի կարող խաթարել ամուր ընտանիքի հիմքերը:
-Հաշվի առնելով ամուսնալուծությունների թվի աճը, այդ կապի ո՞ր օղակը լավ չի աշխատում:
-Գլխավոր պատճառը սոցիալական վիճակն է: Երբ բարեկեցությունն ապահոված լինի, այդ ցուցանիշը ոչ միայն կնվազի ու կհասնի խորհրդային տարիների վիճակագրությանը, երբ հայկական ընտանիքն ամենաամուրն էր, այլև ավելի լավ արդյունք կունենանք: Բոլոր դժվարություններն ու փորձությունները նախ և առաջ հաղթահարվում են կին-ամուսին ամուր կապով: Ցանկացած փորձություն ընտանիքը կապում է ամուր թելերով:
-Որպես ընտանիքի հայր` ի՞նչն եք կարևորում երեխաների դաստիարակության գործում:
-Ես ու կինս աշխատում ենք նրանց ազատ հայ մարդ դաստիարակել, ամեն ինչ անում ենք, որ հասկանան, թե իրենք պետք է ինքնուրույն որոշումներ կայացնեն ու պատասխանատվություն կրեն դրանց համար: Իսկ այդպիսին դառնալու համար աշխատում ենք մեր երեխաներին ապահովել գիտելիքներով, փոխանցել հայ ընտանիքներին հատուկ արժեքային համակարգը:
-Տասը տարի անց ինչպիսի՞ Հայաստանում կուզենայիք ապրել:
-Առաջընթացը լիներ այնպիսին, ինչպիսին 2008-ին էր 1998-ի համեմատ: Խոսքը վերաբերում է զուտ տնտեսական աճին, սոցիալական խնդիրների լուծմանը: Եթե սոցիալական արդարությունը բարձր մակարդակի վրա լինի, կոռուպցիան հաղթահարված, տասը տարի հետո կունենանք ավելի ամուր ընտանիքներ: Եթե այս ճանապարհով ընթանանք, ապա ապագայի տասը տարիները Հայաստանի Հանրապետությանն են լինելու:
Զրուցեց Ռուզան ԽԱՉԱՏՐՅԱՆԸ

Դիտվել է՝ 1174

Մեկնաբանություններ