«Խաղաղության համաձայնագրի տեքստի 80-90 տոկոսը, արտգործնախարարի՝ ինձ տրամադրած տեղեկություններով, արդեն համաձայնեցված է»,- Բաքվի վերահսկողությանն անցած Շուշիում հայտարարել է Ադրբեջանի նախագահ Իլհամ Ալիևը։ Նա հավելել է, որ Հայաստանին ստիպել են տեքստից հեռացնել Արցախի վերաբերյալ դիրքորոշումն ու տերմինաբանությունը, ինչը ճանապարհ բացեց կարգավորման գործընթացի հետագա զարգացման համար։ Միևնույն ժամանակ, ըստ Ալիևի, «երկու հարց բաց է մնում»։                
 

«Ո՞ՒՐ ԵՆ ՏԱՆՈՒՄ ՎԱՀՐԱՄ ՓԱՓԱԶՅԱՆԻ, ՀՐԱՉՅԱ ՆԵՐՍԻՍՅԱՆԻ, ԳՈՀԱՐ ԳԱՍՊԱՐՅԱՆԻ ԺՈՂՈՎՐԴԻՆ»

«Ո՞ՒՐ ԵՆ ՏԱՆՈՒՄ ՎԱՀՐԱՄ ՓԱՓԱԶՅԱՆԻ, ՀՐԱՉՅԱ ՆԵՐՍԻՍՅԱՆԻ, ԳՈՀԱՐ ԳԱՍՊԱՐՅԱՆԻ ԺՈՂՈՎՐԴԻՆ»
24.05.2011 | 00:00

«Թանգարանային գիշեր» համաեվրոպական ակցիայի շրջանակներում Դերենիկ Դեմիրճյանի տուն-թանգարանում «Դեմիրճյանական և նորօրյա քաջնազարներ» խորագրի ներքո կազմակերպվել էր գրական քննարկում: Առանցքում արձակագիր, դրամատուրգ, գրականագետ ՆՈՐԱՅՐ ԱԴԱԼՅԱՆԻ «Ծաղրածուն մեծ քաղաքում» վեպն էր: Ներկայացնում ենք ճեպազրույցը հեղինակի հետ:
-Պարոն Ադալյան, ի՞նչ տպավորություն ստացաք միջոցառումից:
-Շատ բարձր եմ գնահատում նման միջոցառումները: Թանգարանները երկրի կարևորագույն հոգևոր օջախներից են: Ցավոք, ներկայումս հասարակությունն անտարբեր է թանգարանների նկատմամբ, և այս համաեվրոպական միջոցառումը կօգնի, որ մենք սիրենք թանգարանները: Ես Դեմիրճյանի թանգարան առաջին անգամ չէ, որ այցելում եմ: ՈՒրախ եմ, որ այսօր մեծ գրողի տուն-թանգարանը նույնպես մասնակից է, և ուրախ եմ, որ ինչ-որ չափով ես էլ եմ մասնակցում այս միջոցառմանն իմ վեպով: Պատիվ է ինձ համար Դերենիկ Դեմիրճյանի տանը, թանգարանում հանդիպել ընթերցողներին, զրուցել նախ և առաջ Դեմիրճյանի մասին, Դեմիրճյանի հետ: «Հետ» բառը պատահական չեմ օգտագործում, որովհետև նա մեր այն սակավաթիվ գրողներից է, որ այսօր էլ ապրում է:
-Ինչի՞ մասին է «Ծաղրածուն մեծ քաղաքում» վեպը:
-Ժամանակակից քաջնազարության մասին է: Սա հայտնի հեքիաթի մշակումը չէ, ինչպես մեր դասականներն են արել` Թումանյանը, Համաստեղը, Դեմիրճյանը: Քաջնազարությունը մարդկային արգահատելի տեսակ է, որն անբաժան է ապրողներիցս: Այս խնդիրն է ինձ հուզել, ու այդ մասին է վեպը: Իմ հերոսի անունն էլ է Նազար, նրա կին թագուհին` ՈՒստիան: Անունները հեքիաթից են, բայց նյութը հեքիաթից չէ:
-Եվ, իհարկե, փոխվել է այսօրվա Քաջ Նազարը:
- Այն խիստ ժամանակակից է: Ընթերցողները հարցնում են` այս կերպարն այսինչ մարդը չէ՞: Բայց վեպը միայն հայ ժամանակակից քաջնազարության մասին չէ, այլ ավելի մեծ, ավելի ընդարձակ, որովհետև քաջնազարությունը ոչ միայն հայերին է հատուկ, այլև ամեն ազգի:
-Դեմիրճյանն այսօր որքա՞ն է գնահատվում:
-Դեմիրճյանը մեր մեծ դասականներից է, սակայն անհրաժեշտ չափով չի գնահատվել: Նրա «Վարդանանք» վեպը հայ լավագույն պատմավեպերից է: Ես այն կդնեի Րաֆֆու «Սամվելի», Մուրացանի «Գևորգ Մարզպետունու» կողքին: Մենք մեծ թվով պատմավեպեր ունենք, բայց լավագույնները սրանք են: «Վարդանանքը» կարևոր դեր է կատարել, կատարում է ու տասնամյակներ դեռ կատարելու է մեր ժողովրդի ճակատագրում: Սա այն է, ինչը մեզ պակասում է, ինչն օգնում է մեզ, որ աշխարհում ավելի ճիշտ ապրենք: Էլ չեմ ասում նրա «Քաջ Նազար» կատակերգության մասին: Մեր դրամատուրգիան հարուստ չէ ընտիր պիեսներով: Եթե նշելու լինենք հինգ լավագույն պիեսները, մեկը Դեմիրճյանի «Քաջ Նազարն» է: Արժե, որ նոր սերունդը նորովի ընթերցի և մեկնաբանի Դերենիկ Դեմիրճյանին:
-Բայց «նորովին» այլ «մեկնաբանություն» է ստացել. գրախանութներում կարելի է գտնել մեր պատմավեպերի համառոտ տարբերակները, իբր դյուրացրել են դրանց ընթերցումը: Ինչպե՞ս եք նայում այս երևույթին:
-Վատ եմ նայում: Վեպը, ընդհանրապես, գրականությունը չի կարելի համառոտագրել: Ի՞նչն ես համառոտագրում` հոգեբանությո՞ւնը, մարդկային ճակատագրե՞րը, թողնում ես սյուժեն, վիպաշարը, որ իմանանք` ինչից հետո ի՞նչ է գալիս: Դա վեպ չէ, վեպի ծաղր է: Գրականությունը չի կարելի համառոտագրել, չի կարելի մտցնել համացանց, գրականությունը պետք է կարդալ: Ընթերցանությունը լուրջ աշխատանք է պահանջում, մենք այդ աշխատանքից հեռացել ենք: Չենք կարդում: Համառոտագրելով ներկայացնելը համացանցում կամ մեր գոյություն չունեցող գրախանութներում` գրականության ճանապարհը չէ:
-Ժամանակակից գրականությունն այսօր գովազդվում, պրոպագանդվում է համացանցի միջոցով:
-Ոչ, չի պրոպագանդվում գրականությունը: Երևանի տասնյակ գրախանութներից մեկ-երկուսն են մնացել, մտնում ես այդ գրախանութները, հնարավոր չէ գիրքը տեսնել, այնքան խցկված են, որ քեզ հետաքրքրող գիրքը չի երևում: Գրականության, ընդհանրապես, մշակույթի, արվեստի նկատմամբ վերաբերմունքը ողբերգական է: Ես առիթ եմ ունեցել ասելու, որ բաղաձայն երգիչ-երգչուհիները, նրանց նկատմամբ մեծահարուստների վերաբերմունքն ի՜նչ ողբերգական փաստ է: «Տաշիրները» և մյուս մեծահարուստները ո՞ւր են տանում Վահրամ Փափազյանի, Հրաչյա Ներսիսյանի, Գոհար Գասպարյանի ժողովրդին, ի՞նչն են պրոպագանդում: Ահա, խնդրեմ, վերջին օրինակը` ճղճղան երգչուհին չհաղթահարեց առաջին իսկ արգելափակոցը:
-Ասում են` սփյուռքն է մեղավոր, ձայներ չի տվել: Նեղացած է մեզնից:
-Սփյուռքն ինչո՞ւ պետք է մեզնից` հասարակ մարդկանցիցս խռովի: Սփյուռքը խռոված է այն վերաբերմունքից, որ կա կամ չկա լուրջ մշակույթի նկատմամբ: Ինձ համար շատ կարևոր է մշակույթի ասպարեզում, ամենուրեք ճիշտ չափանիշների կիրառումը: Մենք չունենք չափանիշ, մենք կորցրել ենք բոլոր չափանիշները, ում ձեռքը, լեզուն երկար են, վերցնում է ամեն ինչ` առանց դրա բարոյական իրավունքն ունենալու:
Զրույցը` Արմինե ՍԱՐԳՍՅԱՆԻ

Դիտվել է՝ 1774

Մեկնաբանություններ