ԱՄՆ-ի նախագահ Ջո Բայդենը հայտարարել է, որ դուրս կգա նախագահական ընտրապայքարից, եթե բժիշկները պարզեն, որ ինքն առողջական խնդիրներ ունի։ «Անկեղծ ասած, ես կարծում եմ, որ միակ բանը, որ տարիքը բերում է, իմաստությունն է»,- հավելել է Բայդենը։ Ավելի վաղ նա ասել էր, որ կհրաժարվի նախընտրական մրցապայքարից միայն այն դեպքում, եթե Աստված իրեն ասի դա անել։               
 

«ԱՅՆ, ՈՐ ՊԱՏԱՍԽԱՆԱՏՈՒ ՊԱՇՏՈՆ ԵՄ ՍՏԱՆՁՆԵԼ, ԻՆՁ ԹՎՈՒՄ Է` ՄԵԾ ԲԱՆ ՉԻ ՓՈԽԵԼՈՒ»

«ԱՅՆ, ՈՐ ՊԱՏԱՍԽԱՆԱՏՈՒ ՊԱՇՏՈՆ ԵՄ ՍՏԱՆՁՆԵԼ, ԻՆՁ ԹՎՈՒՄ Է` ՄԵԾ ԲԱՆ ՉԻ ՓՈԽԵԼՈՒ»
03.02.2012 | 00:00

և ոչ միայն մշակույթի մասին
«Իրատես de facto»-ի հյուրը Սունդուկյանի անվան ազգային ակադեմիական թատրոնի նորանշանակ գլխավոր ռեժիսոր ՏԻԳՐԱՆ ԳԱՍՊԱՐՅԱՆՆ է, ով ներկայումս զբաղված է Շեքսպիրի «Ջոն արքա» թատերգության բեմադրության աշխատանքներով: Այն պիտի դառնա հայկական թատերախմբի այցեքարտը Լոնդոնում կայանալիք շեքսպիրյան թատերգությունների փառատոնում: Եթե սունդուկյանցիներին հաջողվի որոշակի նվաճումներով վերադառնալ միջազգային այդ փառատոնից, գուցե և հայ հասարակության մեջ հանդարտվեն տարակուսանքներն ու տարակարծությունները` կապված Տիգրան Գասպարյանին մայր թատրոնի ղեկը վստահելու փաստի հետ: Մեր ընթերցողին ներկայացվող այս զրույցը ներառում է թե՛ հիշյալ փառատոնին, թե՛ այլ խնդիրների առնչվող հարցադրումներ:

«ՇԱՏ ՈՒՐԱԽ ԵՄ ԱՅՍ ՏԱՆՋԱՆՔԸ, ԱՅՍ ՊԱՐՏԱՎՈՐՈՒԹՅՈՒՆՆ ՍՏԱՆՁՆԵԼՈՒ ՀԱՄԱՐ»
-Պարո՛ն Գասպարյան, նախ և առաջ շնորհավորում եմ Ձեզ Սունդուկյանի թատրոնի գլխավոր ռեժիսոր նշանակվելու առթիվ: Հետաքրքիր է իմանալ, թե Ձեր լսած ամենաիմաստուն բարեմաղթանքը ո՞րն է եղել նշանակումից հետո:
-Նախ` շնորհակալ եմ շնորհավորանքի համար: Երևի թե ամենաիմաստուն խոսքը, որ լսել եմ հենց նույն այդ օրը, երբ ինձ ներկայացնում էին թատրոնում` իբրև գլխավոր ռեժիսորի, եղել է Նարեկ Դուրյանինը (եթե չեմ սխալվում, Նարեկն էր ասողը): Այսպիսի խոսք ասվեց. «Լա՜վ, ի՞նչն եք շնորհավորում: Տանջա՞նքը, որ պիտի քաշի»: Երևի թե ամենաիմաստուն խոսքը սա էր: Իսկապես տանջանք է սա: Իհարկե, պիտի խոստովանեմ, որ շատ ուրախ եմ այս տանջանքը, այս պարտավորությունն ստանձնելու համար: Շատ եմ ուրախ: Որովհետև ցանկանում եմ, որ իմ տանը լավ լինի, իսկ այս թատրոնն իմ տունն է եղել միշտ:
-Իսկ ո՞րն է այն ժամանակահատվածը, որ լինելով այս տանը, Ձեզ լավ եք զգացել, Ձեզ համար իսկապես լավ է եղել այստեղ:

-Չտամ տարբեր անուններ: Թե ով ինչ և ինչպես է արել, չասեմ: Այստեղ կյանքը միշտ եղել է պայքար: ՈՒղղակի ասեմ մի անուն, ում օրոք ինձ համար լավ է եղել թատրոնում: Դա Հրաչյա Ղափլանյանն էր: Այդ ժամանակ ես բեմադրել եմ «Ոտքի՛, դատարանն է գալիս» ներկայացումը: ՈՒրիշների օրոք էլ եմ ներկայացումներ արել, բայց այնքան հանգիստ, ինչպես Հրաչյա Ղափլանյանի ղեկավարությամբ եմ աշխատել, երբեք չի եղել: Հետո հանգիստ եմ աշխատել այն ընթացքում, երբ թատրոնում ղեկավարություն չի եղել: Այդ ընթացքում հանգիստ եմ շնչել: Ոչ մեկին չնեղացնելու համար այլ անուններ չեմ ուզում տալ:
-Բեմադրում եք Շեքսպիրի «Ջոն արքա» թատերգությունը, ներկայացում, որ տարիներ առաջ այս բեմում արել է Խորեն Աբրահամյանը` Սոս Սարգսյանի գլխավոր դերակատարմամբ: Ինչ-որ ազդակներ ներգործո՞ւմ են Ձեր ստեղծագործական մոտեցումների վրա ավագների «Ջոն արքայից»:
-Բարեբախտաբար, ո՛չ: Բացատրեմ` ինչու: Այն ներկայացումը, որ արել էր Խորեն Աբրահամյանը (շատ լավ մի ներկայացում), տեսակով չի համապատասխանում այն պայմաններին, որ մեզ թելադրում են անգլիացիները` ելնելով լոնդոնյան փառատոնի հայեցակարգից: Մեզ դրել են այնպիսի ընտրության առաջ, որ ստիպված ենք եղել ընդհանրապես փոխել պիեսի կոնցեպցիան ու խաղալ բոլորովին ուրիշ տեսակի ներկայացում:
-Որքան գիտեմ, անգամ կրճատվել են գործող անձինք բեմադրության մեջ:
-Այո՛: Եթե նախկին ներկայացման մեջ զբաղված էր ամբողջ թատրոնը` բառիս բուն իմաստով, այստեղ զբաղված են տասը դերասան և երեք երաժիշտ: Սա կոնցեպտով փոխում է ամեն բան: Չեմ ասի, թե դրա պատճառով ներկայացումը կտուժի: Բոլորովի՛ն: Պարզապես կդառնա ուրիշ տեսակ, կմատուցվի ուրիշ մտածողությամբ:
-Փաստորեն, Հայաստանը մեկն է երեսունյոթ երկրներից, որ մասնակցելու է Լոնդոնում կայանալիք շեքսպիրյան փառատոնին: Ի՞նչ սկզբունքով է կատարվել ընտրությունը. ըստ երկրի՞, ըստ թատրոնի՞, ըստ ռեժիսորի՞…
-Ըստ երկրի:
-Ի՞նչ հիմքով է ընտրվել Հայաստան երկիրը: Այստեղ Շեքսպիր բեմադրելու փո՞րձն է գրավել անգլիացիներին, թե՞ այլ գործոն է աշխատել:
-Ո՜չ: Անգլիացիները ոչ միայն շեքսպիրյան, այլև ընդհանրապես որևէ ներկայացում չէին դիտել Հայաստանում: Եկան, նայեցին «Գոյան»: Շշմած էին: Շատ գովեստի խոսքեր ասացին: Մեծապես տպավորված էին Հայաստանից, զարմացած: Իրենք չէին պատկերացնում, որ այսպիսի երկիր է Հայաստանը: Անտեղյակ էին, որ եվրոպական տեսակի երկիր կարող է լինել Հայաստանը: Ես հիմա բառացի կրկնում եմ այն խոսքերը, որ լսել եմ ինքս, ինչպես և ինձ հետ այդ պահին եղող շատերը. «Այդքան երկրներում ենք եղել: Ձեզնով ուղղակի հիացած ենք: Այս ի՜նչ ժողովուրդ եք»: Այսպիսին էր նրանց կարծիքը: Համաձա՞յն ենք մենք դրան, թե՞ ոչ, ուրիշ խնդիր է:
-Այսինքն, ոչինչ չիմանալով Հայաստանի մասին` անգլիացիները որոշել էին իրենց համար բացահայտել էկզոտիկ մի երկի՞ր: Ա՞յս մտայնությամբ էր ընտրությունը կանգ առել Հայաստանի վրա:
-Ո՜չ: Այս ընտրության հարցում մեծ դերակատարություն է ունեցել «Գլոբուսում» խաղացող հայազգի մի դերասան, որ ծնվել է Թուրքիայում, ապա տեղափոխվել Անգլիա: Նա նկարահանվել է «Կեսգիշերային ճեպընթաց» ֆիլմում:
-Չգիտեի, որ Ալան Փարքերի ֆիլմում հայազգի դերասան է խաղում: Ո՞վ է նա և ի՞նչ կերպար է մարմնավորել:
-Գևորգ Մալիկյանն է: Թուրք մեղադրողի դերն է կատարում: Նա իրենից կախված ամեն բան արեց, որ Հայաստանն էլ մտնի շեքսպիրյան փառատոնի մասնակիցների ցանկի մեջ:

«ՈՐՊԵՍ ՍՏԵՂԾԱԳՈՐԾՈՂ` ՀԻՄԱ ԷԼ ԻՆՁ ՊԱՇՏՈՆՅԱ ՉԵՄ ԶԳՈՒՄ»
-Ինձ համար երկու հեղինակավոր արվեստագետներ` Վարդան Պետրոսյանն ու Սոֆիկ Սարգսյանը, հիացմունքով են խոսել Ձեր դիպլոմային աշխատանքի` «Մոլիերի կյանքը» բեմադրության մասին` ըստ Բուլգակովի: Ես, իհարկե, այն չեմ դիտել: Բայց հետաքրքիր է իմանալ, թե ինչ հետագծով է կապված այսօր գլխավոր ռեժիսորի կարգավիճակում մայր թատրոնում բեմադրություն անող Տիգրան Գասպարյանը երբեմնի դիպլոմային աշխատանք բեմադրող Տիգրան Գասպարյանի հետ: ՈՒղի՞ղ է այդ գիծը, զիգզա՞գ, տափա՞կ, խորդուբո՞րդ:
-Այդ հետագիծը բնութագրող բանաձև չկա: Եթե մի բառով բնութագրելու լինեմ այդ ճանապարհը, պիտի ասեմ, որ եղել է խորդուբորդ, շա՜տ խորդուբորդ: Բայց ոչ` ստեղծագործական առումով: Պարզապես տարբեր անձանց հետ ունեցած հարաբերությունները նկատի ունեմ:
-Իսկ զգացումների առումո՞վ: Հոգեբանական ի՞նչ վիճակներ են բնութագրում դիպլոմային աշխատանք և մայր թատրոնի բեմադրություն անող ռեժիսորին:
-Այն ժամանակ, երբ անում էի դիպլոմային բեմադրությունը, 23-24 տարեկան էի: ՈՒրիշ տեսակ էին ընկալումներս: Կան բաներ, որ մի քիչ փափկում են տարիքի հետ, մի քիչ ավելի հանդարտվում: Դրա կողքին նաև կան բաներ, որ սովորում ես տարիների ընթացքում, պրոֆեսիոնալ առումով ավելի իմաստուն ես դառնում, ավելի փորձառու: Միշտ մտածում ես` ի՜նչ լավ կլինի, որ կարողանաս այդ երկուսը խառնել իրար` այն ժամանակվա ու այսօրվա բեմադրիչին: ՈՒ հենց դա ստացվում է, շատ լավ որակ է տալիս:
-Ձեր «Գոյա» ներկայացումը, որ, կարծում եմ, քիչ դեր չի խաղացել այս պաշտոնին նշանակվելու հարցում, արծարծում է անհատի, ստեղծագործողի անհաշտության, բախումի թեման պետության, իշխանության հետ: Այս պաշտոնը վարելու պարագայում ինչպե՞ս եք կարգավորելու Ձեր հարաբերությունները պետության, իշխանության հետ` իբրև անհատ ստեղծագործող և իբրև պատասխանատու ղեկավար:
-Փա՜ռք Աստծո, դեռ հարաբերություններ կարգավորելու առիթ չեմ ունեցել: Ասեմ, որ որպես ստեղծագործող` հիմա էլ ինձ պաշտոնյա չեմ զգում: ՈՒ դժվար թե երբևէ զգամ: Բայց այն, որ պատասխանատու պաշտոն եմ ստանձնել, ինձ թվում է` մեծ բան չի փոխելու, մանավանդ ներկայիս պարագաներում: Այսօր, երբ շատ հաճախ թույլատրված է ամեն ինչ, առանձնապես բարդ չէ հաշտության եզրեր գտնել իշխանության, պետության հետ, եթե դրա անհրաժեշտությունը ծագի: Ցավոք, մեր ժամանակներում թույլատրված է ամեն ինչ:
-Այսինքն` մենք ամենաթողության վիճակո՞ւմ ենք գտնվում:
-Ոչ միայն մենք: Ամբողջ աշխարհն է ամենաթողության վիճակում: Առավելապես սա վերաբերում է Ռուսաստանին և նախկին խորհրդային հանրապետություններին: Առաջ ցենզուրա կար, և շատ էին բարձր արժեքներ ստեղծվում: Հիմա ցենզուրա չկա, և արժեքները մի քիչ պակասել են: Բոլոր երկրներին է վերաբերում խոսքս: Եվ այս հարցն իր լուծումը չունի: Ճիշտ է սա, թե սխալ, չգիտեմ: Բայց որ ամենաթողությունն էլ ճիշտ չէ, կասկածից վեր է:
-Ձեր ականջին չե՞ն հասել խոսակցություններ այն մասին, որ այս պաշտոնը նախընտրական նվեր է Ձեզ և իր խորքում ունի քաղաքական ենթատեքստ:
-Իմ ականջին նման խոսակցություններ չեն հասել: Իսկ եթե հասնեին էլ, այնքա՜ն աբսուրդային կհնչեին: Ինձ ճանաչելով` ոչ ոք նման բան չի կարող ասել: Ես ինձ երբեք այնպես չեմ դրսևորել, որ մարդկանց առիթ տամ այդ կերպ մտածելու իմ մասին կամ նման նվեր ինձ մատուցելու:

«ԵՐԲ ԺՈՂՈՎՈՒՐԴԸ ԴԵՐԱՍԱՆԻՆ ՍԿՍՈՒՄ Է ՆԿԱՏԵԼ, ՍԻՐԵԼ ՍԵՐԻԱԼՈՒՄ, ՀԵՏՈ ԳԱԼԻՍ Է ԹԱՏՐՈՆ ՈՒ ԱՅՍՏԵՂ Է ՆՐԱՆ ՍԻՐՈՒՄ»
-Չեմ կարծում, որ իբրև դերասանի` Ձեզ այսուհետ կհետաքրքրեն սերիալները: Իսկ իբրև ռեժիսորի՞, իբրև արվեստագետի՞: Կփորձե՞ք ինչ-որ անձնական ներդրում ունենալ այս ոլորտի զարգացման ուղղությամբ:
-Ես անվերջ կրկնում եմ` իսկ ո՞վ խաղա սերիալում, եթե ոչ` դերասանը, եթե ոչ` պրոֆեսիոնալը: Ես հիմա խաղում եմ և, իհարկե, կխաղամ, մինչև ֆիլմը վերջանա: Հետագայում, եթե ժամանակս ների, էլի կշարունակեմ խաղալ: Եթե ոչ` չեմ խաղա սերիալում, որովհետև ավելի կարևորը թատրոնն է, անկասկած: Ինչ վերաբերում է սերիալի ժանրը զարգացնելու մեջ ներդրում անելուն, ես դրանով չեմ զբաղվի: Բայց այդ զարգացման հեռանկարները տեսնում եմ մի բանում. սերիալում պիտի խաղան ուժեղ, պրոֆեսիոնալ դերասաններ: Բացի դերասանի մասնակցությունից, որակական հատկանիշներից, լավ խաղից, պրոֆեսիոնալ դերասանը նաև արգելք է դառնում ցածրաճաշակ բաների համար, ուղղակի հրաժարվում է խաղալուց: Սա արդեն նպաստում է որակի բարձրացմանը: Միայն բարձր պրոֆեսիոնալիզմի տեր դերասանների մասնակցությամբ կարող է այդ ոլորտը շտկվել, կարգավորվել: ՈՒրիշ ոչ մի կերպ: Ոչ միայն պրոֆեսիոնալ դերասանների, այլև պրոֆեսիոնալ ռեժիսորների ու սցենարիստների ներգրավմամբ պիտի լուծվի այդ խնդիրը: Ընդամենը երեք տարի է, որ ես նկարահանվում եմ սերիալում: ՈՒ ես դերասան չեմ: Ինձ չեմ էլ համարում դերասան: Խաղում եմ սերիալում, խաղս դիտում են, ասում են` լավ է: Ինձ, գոնե, այդպես են ասում: Բայց միևնույն է, ես ինձ դերասան չեմ համարում: Ես միշտ եղել եմ ռեժիսոր:
-Այսինքն` սերիալում նկարահանվելը եղել է միայն ֆինանսակա՞ն խնդիր լուծելու միջոց, ինչպես գրեթե բոլոր պրոֆեսիոնալների դեպքում:
-Ոչ միայն: Ընդհանրապես, երբ դերասանները խաղում են սերիալում, դա նույնն է, ինչ նկարչի համար ճեպանկար անելը: Ես ավարտել եմ Կոջոյանի անվան դպրոցը, սովորել Թերլեմեզյանի անվան ուսումնարանում: ՈՒ սերիալում նկարահանվելու մեջ միշտ նկատել եմ այդ զուգահեռը ճեպանկար անելու հետ: Սերիալում նկարվող դերասանը միշտ աշխատանքային վիճակում է լինում: Իսկ թատրոնում նա կարող է մի դեր ստանալ, խաղալ, հետո շատ երկար ժամանակ մնալ անգործ: Եվս մի դրական բան ունի սերիալը. աբսուրդ է, բայց փաստ: Երբ ժողովուրդը դերասանին սկսում է նկատել, սիրել սերիալում, հետո գալիս է թատրոն ու այստեղ է նրան սիրում:
-Այսինքն` սերիալը, անկախ իր անլուրջ, մակերեսային բնույթից, հասարակությանը կապում է լուրջ արվեստի՞ն:
-Այո՛, այդպիսի մի աբսուրդ բան կատարվում է: Ծանոթանում են սերիալի միջոցով, հետո գալիս են թատրոն ու տեսնում, որ իրենց սիրելի դերասանն ավելի լուրջ բանով է զբաղված թատրոնի բեմում: Այս առումով սերիալն ունի իր դրական դերակատարությունը:
Զրույցը վարեց Կարինե ՌԱՖԱՅԵԼՅԱՆԸ

Դիտվել է՝ 1071

Մեկնաբանություններ