«Իրենց երկրներում ամերիկյան հրթիռներ տեղակայելով՝ Եվրոպան ռիսկի է դիմում. ՌԴ-ն կարող է հարվածներ հասցնել այն պետությունների մայրաքաղաքներին, որտեղ ամերիկյան հեռահար զինատեսակներ են նախատեսում տեղակայել»,- հայտարարել է ՌԴ նախագահի մամուլի քարտուղար Դմիտրի Պեսկովը։               
 

«ՑԱՎՈՔ, ՔԻՉ ՉԵՆ ԱՅՆՊԻՍԻ ԸՆԿԵՐՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐԸ, ՈՐՈՆՔ ՀԵՏԱՔՐՔՐՎԱԾ ԵՆ ՄԻԱՅՆ ԻՐԵՆՑ ԳՐՊԱՆՆԵՐԸ ԼՑՆԵԼՈՒ ԽՆԴՐՈՎ»

«ՑԱՎՈՔ, ՔԻՉ ՉԵՆ ԱՅՆՊԻՍԻ ԸՆԿԵՐՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐԸ, ՈՐՈՆՔ ՀԵՏԱՔՐՔՐՎԱԾ ԵՆ ՄԻԱՅՆ ԻՐԵՆՑ ԳՐՊԱՆՆԵՐԸ ԼՑՆԵԼՈՒ ԽՆԴՐՈՎ»
23.09.2011 | 00:00

«Իրատես de facto»-ի հյուրը ՎիվաՍել-ՄՏՍ-ի գլխավոր տնօրեն ՌԱԼՖ ՅԻՐԻԿՅԱՆՆ է: Նրա հետ զրույցն անդրադարձ է իր ղեկավարած ընկերության և «Ոսկե ծիրան» միջազգային կինոփառատոնի համագործակցությանը, հովանավորչական այն գործընթացին, որի արդյունքում կայացել և շարունակական ընթացք է ձեռք բերել երևանյան ամենակարևոր կինոիրադարձությունը:
-Պարոն Յիրիկյան, տարիներ առաջ, երբ «Ոսկե ծիրանը» կանգնած էր փակվելու վտանգի առջև, ՎիվաՍել-ՄՏՍ-ը դարձավ «Ոսկե ծիրանի» հովանավորը, և ինչպես բազմիցս նշել է փառատոնի գլխավոր տնօրեն Հարություն Խաչատրյանը, ոչ միայն ֆինանսապես, այլև բարոյապես ամուր նեցուկ եղաք փառատոնի համար: Ի՞նչ դրդապատճառներ ունեիք այս քայլին գնալու համար:
-Միայն «Ոսկե ծիրանը» չէ, որ հովանավորում ենք: Բայց բացատրեմ, թե ինչու հատկապես հովանավորեցինք «Ոսկե ծիրանը»: Որևէ ծրագիր հովանավորելիս, դրա կողքին կանգնելիս մարդը պետք է գիտակցի, թե ինչքան է այդ ծրագիրը նպատակային, ինչ առաքելություն է հետապնդում: Այս առումով «Ոսկե ծիրանը» յուրահատուկ է: Սա միայն կինոփառատոն չէ, միայն կինոյին, արվեստին ծառայող ծրագիր չէ: «Ոսկե ծիրանը» յուրահատուկ դեսպանի դեր է կատարում և ներկայացնում է մեր երկիրը, լսելի դարձնում մեր երկրի անունը: Կարող եմ ասել, որ այն մեր երկրի «ապրանքանիշն» է արտասահմանում: Եվ տարեցտարի «Ոսկե ծիրանի» համբավն ավելի հզորանում է: ՈՒ իր անունով հզորացնում է մեր երկրի անունը:
-Այսինքն` փառատոնը հովանավորելն առավելապես պայմանավորված է հայրենիքի՞ հանդեպ սիրով, հայրենիքի շահի՞ն նպաստելու մղումով և ո՞չ հատկապես կինոարվեստի նկատմամբ տածած շահագրգիռ մոտեցմամբ:
-Չեմ ցանկանում հատուկ ընդգծել, թե դա հայրենիքին ծառայելու համար է: Միշտ էլ ասել ու ասում եմ, որ ընկերությունը միայն գումար աշխատելու, շահույթներ ունենալու համար չի կոչված: Ընկերությունն ունի որոշակի պատասխանատվություն և պարտականություններ: Սրանից բխում է կորպորատիվ պատասխանատվության գաղափարը: Այդ պատասխանատվություններից մեկն էլ այն է, որ ընկերությունը, աշխատելով երկրում, գտնվելով երկրի տնտեսական ոլորտի մեջ, պետք է ամեն բան անի, որ զարգացնի տվյալ երկիրը, խթանի ընդհանուր գործընթացների զարգացումը, որի արդյունքում ընդհանուր գլոբալ զարգացման կգնան երկիրը, միջավայրը, տնտեսությունը, ժողովուրդը, հասարակությունը: Միանշանակ է, որ եթե որևէ երկրի անուն ավելի հաճախ լսվի դրսում, եթե օտար երկրները տեղյակ լինեն այդ երկրի մասին, ավելի հետաքրքրված կլինեն այդ երկրով, և դա փոխադարձ դրական հետևանքներ կունենա: Օտար երկրներից մարդիկ կսկսեն այցելել մեզ, ներդրումներ կանեն: Դա ճանապարհ կբացի շատ զարգացումների համար, և այդ զարգացումները կներառեն ոչ միայն տնտեսությունը, բիզնես միջավայրը, այլև ուրիշ ոլորտներ, ինչպես, ասենք, կրթությունը, բնապահպանությունը, արվեստը: Մենք այս սկզբունքներով ենք գնահատում, ընտրում մեր կողմից հովանավորվող ծրագրերը, մասնավորապես` «Ոսկե ծիրանը»: Եվ սա ծառայում է իբրև պլատֆորմ, որի վրա բարձրանում է կինոարվեստը: Կինոարվեստի առջև դարպասներ են բացվում: «Ոսկե ծիրանը» տարբեր ուղղվածության արժեքներ ու կարևորություններ ունի, բայց ամենախոր գաղափարն այն էր, որի մասին արդեն ասացի:
-Այս տարի կինոփառատոնի բացման արարողության ժամանակ Հարություն Խաչատրյանը բարձրաձայն երազեց հազարտեղանոց կինոդահլիճ ունենալու մասին, քանի որ հյուրերից շատերը կանգնած էին ոտքի վրա: Եթե այդ ամենը դրվի կոնկրետ հիմքերի վրա, Դուք կնպաստե՞ք, որ կառուցվի այդպիսի կինոդահլիճ:
-Այստեղ ՎիվաՍել-ՄՏՍ-ի աջակցել-չաջակցելու հարցը չէ, որ պիտի շեշտադրել: ՎիվաՍել-ՄՏՍ-ը մեր երկրում գործող միակ ընկերությունը չէ: Կան շատ ուրիշ ընկերություններ, որոնք երբեմն ինչ-որ սահմանափակ լումա ներդնում են տարբեր ծրագրերի մեջ: Եվ ցավոք, քիչ չեն այնպիսի ընկերությունները, որոնք հետաքրքրված են միայն իրենց գրպանները լցնելու խնդրով: Նրանք ոչ էլ ցանկանում են մտածել իրենց գրպանների սահմաններից դուրս: Ձեր նշած խնդիրը, որ բարձրացվեց կինոփառատոնի բացմանը, ՎիվաՍել-ՄՏՍ-ի խնդիրը չէ: Դա խնդիր է, որով պետք է զբաղվեն համապատասխան լիազորություններ ունեցող մարդիկ, որոնք կոչված են նստելու ու մտածելու մշակույթի, արվեստի, մասնավորապես` կինոարվեստի զարգացման ուղիների, հնարավորությունների, գործընթացն առաջ մղող բաղադրիչների մասին, որի արդյունքում կարելի կլինի հասնել որոշակի մակարդակի: Այն, ինչ ՎիվաՍել-ՄՏՍ-ն արդեն անում է «Ոսկե ծիրանի» համար, կարծում եմ, բավարար է: Դա ավելին է, քան որևէ մեկն անում է «Ոսկե ծիրանի» կամ որևէ այլ փառատոնի համար: Մեր ցանկում միայն «Ոսկե ծիրանը» չէ: Մենք ունենք շատ ծրագրեր, որոնք միայն մշակութային չեն: Ժամանակին խոստացվեց «Ոսկե ծիրանի» ժողովրդին, որ ինչ-որ լուծում կտրվի կինոդահլիճի խնդրին: Գուցե մի փոքր սպասել է պետք: Տեսնենք, թե ինչ կլինի:
-Նպատակահարմա՞ր է Երևանում ունենալ այդ մեծության կինոդահլիճ, մենք ունե՞նք այդ քանակությամբ կինոսիրող: Ըստ իս` մեր հասարակությունն օտարված է մեծ զանգվածներով կինո դիտելու սովորույթից, մի բան, որ շատ ընդունված էր մեզանում խորհրդային տարիներին:
-Հիմա Հայաստանը խորհրդային տարիների Հայաստանը չէ: Հիմա այստեղ կան շատ սփյուռքահայեր: Սա կարևոր հանգամանք է: Երբ սփյուռքահայը գնում է կինոթատրոն և տեսնում, որ ցուցադրվող ֆիլմերի մեծ մասը ռուսերեն է, դա իր համար դժվարություն է առաջացնում: Բայց եթե հատուկ քաղաքականություն մշակվի, որպեսզի մարդն ունենա ընտրություն` կինոդահլիճներում ցուցադրվող ֆիլմերը դիտելու հայերեն, անգլերեն, ֆրանսերեն, համոզված եմ, որ հազարտեղանոց դահլիճը կարող է անգամ փոքր լինել: Որովհետև կան տարբեր տարիքի և հետաքրքրության կինոսիրողներ` սկսած հենց մեր ընտանիքից: Երբ կինս ցանկություն է հայտնում կինո նայելու, մենք հավանություն ենք տալիս այդ ցանկությանը, բայց հետո անդրադառնում ենք այն հարցին, որ եթե ֆիլմը հայերեն չէ, ռուսերեն է, ուրեմն ոչինչ չենք հասկանալու, ուստի գերադասում ենք չգնալ: Բայց եթե այս և որոշ այլ խնդիրներ կարգավորվեն, այդ դահլիճի գոյությունը, կարծում եմ, կարդարացվի:
-Փաստորեն, Դուք և Ձեր ընտանիքի անդամները կինոսիրողներ եք: «Ոսկե ծիրանն» իր փառատոնային ծրագրերով բավարարո՞ւմ է Ձեր ճաշակը:
-Ես այդ հարցին չեմ կարող հստակ պատասխանել, որովհետև դրա համար պետք է հետևած լինեմ ցուցադրվող ֆիլմերին, այնինչ այդ հնարավորությունը չեմ ունեցել: Ժամանակը չի բավարարում, որ նստեմ ու կինո նայեմ: Իհարկե, իմ աշխատակազմը նայում է, զեկուցում, ներկայացնում տեսածի մասին իր կարծիքը: Ես էլ տեսնում եմ ֆիլմերի ցանկը, գիտեմ, թե ինչ է ցուցադրվում փառատոնի օրերին: Կան ֆիլմեր, որ ինձ չեն հետաքրքրում, որովհետև ամեն մարդ իր անհատական ճաշակն ունի: Բայց անհրաժեշտ է, որ լինի ֆիլմերի հարուստ տեսականի, որը կարողանա բավարարել տարբեր ճաշակներ: Հասարակության մի մասը կարող է սիրել կատակերգություն, մյուս մասը` դրամա, մեկին կարող են դուր գալ «էքշըն» ֆիլմերը, մյուսին` մելոդրաման, ոմանք փաստագրական, գիտահանրամատչելի ժանրերն են գերադասում: ՈՒրեմն պետք է հաշվի առնել բոլորի ճաշակը և ցուցադրել ֆիլմերը ոչ թե մեկ, այլ բազմաթիվ կինոթատրոններում:
-Յուրաքանչյուր գործարար որևէ քայլ անելիս հաշվարկում է իր հետադարձ շահը: Ո՞րն է ՎիվաՍել-ՄՏՍ-ի շահը «Ոսկե ծիրանը» հովանավորելու պարագայում:
-Այստեղ այնքան էլ էական չէ շահի խնդիրը: Միանշանակ է, որ կա ապրանքանիշի խնդիրը: Փառատոնի օրերին, իհարկե, անընդհատ հնչում է ՎիվաՍել-ՄՏՍ-ի անունը: Սա դրական ազդեցություն ունի ապրանքանիշի վրա: Բայց, մյուս կողմից, կա մեր համընդհանուր շահը, այն է, որ մեր երկրի անունն ավելի լավ հնչի, ավելի լավ դիտվի արտասահմանից: Շահը կամ նպատակը, ինչպես ես բազմիցս ասել եմ ու հաճախ կրկնում եմ դասախոսությունների ժամանակ, հետևյալն է. եթե մենք ապրում ենք, սիրում ենք մեր ինքնությունը, ուրեմն պետք է ծառայենք այդ ինքնությանը: Իսկ ծառայելու ձևերից մեկն էլ այս է` ներդնել կարողությունը, հատկացնել հնարավոր ներուժը` խթանելու համար այն գործընթացները, որոնք վերջին հաշվով ծառայում են մեր գերագույն ապրանքանիշին` մեր երկրին:
Հարցազրույցը` Կարինե ՌԱՖԱՅԵԼՅԱՆԻ

Դիտվել է՝ 983

Մեկնաբանություններ