ՀՐԱՅՐ ԹՈՎՄԱՍՅԱՆ (ՀՀ արդարադատության նախարար)
-Դուք կարծիք եք հայտնել, թե օրենքները չպետք է կուսակցությունները մշակեն: Ասել է՝ ո՛չ ԱԺ-ում, քանի որ այնտեղ բոլորը կուսակցական են: Ինչո՞ւ:
-Ավելի ճիշտ, չինովնիկները, որովհետև դա բավականին բարդ գործընթաց է, և քաղծառայողներից պահանջվող հմտությունից ավելին պիտի ունենան օրենք գրողները: Իդեաները, գաղափարները պիտի տան քաղաքական գործիչները, իսկ դրանց մշակման լիազորությունները մասնագիտացված որոշակի ինստիտուտները պիտի իրականացնեն: Եթե անգամ ընդունենք, որ դրանք չինովնիկներն են իրագործում, դրանից հետո պիտի լինի մասնագիտական խումբ, որը պետք է դա հիմնավորի: Հակառակ պարագայում մենք ունենալու ենք այն խնդիրները, որոնք այսօր առկա են օրենսդրության մեջ:
-Այդուհանդերձ, օրենք ընդունողները կուսակցությունների ներկայացուցիչներ են. այդ առումով ի՞նչ խնդիրներ են ստեղծվում:
-Ընդունողները, այո, նրանք պիտի լինեն: Խոսքը մշակողների մասին է: Միջազգային փորձը հաշվի առնելով, դժվար չէ նկատել, որ բոլորն ունեն խորհրդարանին առընթեր օրենսդրությունը համակարգող ինստիտուտներ, մասնագետներ:
-Դա էր պատճառը, որ վերջերս կառավարությունն օրենքները մշակող համապատասխան կառույց է ստեղծել:
-Այո, դա այս մեծ խնդիրը լուծելու օղակներից մեկն է:
-Ի դեպ, դա որոշ պատգամավորների շրջանում վրդովմունք առաջացրեց, թե ի՞նչ է, իրենք չե՞ն կարող օրենք մշակել:
-Դրա համար էլ Սահմանադրությունն օրենսդրական նախաձեռնության երկու սուբյեկտներ է նախատեսում՝ կառավարություն և պատգամավոր: Ոչ ոք չի կարող կաշկանդել պատգամավորին օրենսդրական գործունեություն ծավալելու հարցում:
-Հայտնի փաստ է, որ այսօրվա ԱԺ-ում քիչ թվով պատգամավորներ են օրենսդրական բուն աշխատանքով զբաղվում:
-Թող այնպիսի տպավորություն չստեղծվի, որ աշխարհի մյուս պառլամենտներում պատգամավորները նստած միայն օրենքներ են գրում: Չէ, նրանք առաջին հերթին քաղաքական գործիչներ են, օրենքներ գրելը նրանց հիմնական գործը չէ, նրանք այդ ամբողջի նկատմամբ քաղաքական դիրքորոշում պիտի ունենան, ձևակերպեն քաղաքական պատվերը, ուղղությունը և իրենց թիմը, որտեղ պիտի լինեն իրավաբաններ, տնտեսագետներ, փորձագետներ, և դա իրականացնեն: Օրենքներ գրելը նեղ մասնագիտական խնդիր է: Այս առումով մեզ մոտ գերաքննադատվում է, թե մեր պատգամավորներն օրենքներ չեն գրում:
-Օրենսդիր մարմնի դերը, որպես այդպիսին, այս պարագայում չի՞ նվազում:
-Օրենսդիր մարմնի դերն օրենք ընդունելն է: Մենք խոսում ենք տարբեր փուլերի մասին` օրենք գրելու և ընդունելու, որոնք տարբեր բաներ են:
Ճեպազրույցը՝ Ռուզան ԽԱՉԱՏՐՅԱՆԻ