ԱՄՆ-ի նախագահ Ջո Բայդենը հայտարարել է, որ ուկրաինական զորքերի հարձակումը Կուրսկի շրջանում Ռուսաստանի նախագահ Վլադիմիր Պուտինին իսկական երկընտրանքի առաջ է կանգնեցնում. սա տեղի ունեցողի վերաբերյալ ամերիկացի առաջնորդի առաջին պաշտոնական մեկնաբանությունն է։ «Մենք անմիջական, մշտական կապի մեջ ենք ուկրաինացիների հետ։ Սա այն ամենն է, ինչ ես կարող եմ ասել դրա մասին, քանի դեռ հարձակումը շարունակվում է», - ըստ Ֆրանսպրես գործակալության՝ հայտարարել է Բայդենը:               
 

ԽԱՂԱԼ ՍՏԵՂՆԱՇԱՐՈՎ, ՍՈՎՈՐԵԼ ԳՐՉՈՎ

ԽԱՂԱԼ ՍՏԵՂՆԱՇԱՐՈՎ, ՍՈՎՈՐԵԼ ԳՐՉՈՎ
01.02.2011 | 00:00

Եթե դպրոցահասակ երեխա ունեք տանը ու նաև համակարգիչ, մի շտապեք արագացնել նրանց «ինտելեկտուալ» ծանոթությունը: Չնայած մեր փոքրիկները հատուկ հրավերի չեն էլ սպասում, բայց աշխատեք, որ երեխայի ու համակարգչի ընկերությունը սահմանափակվի խաղերի ոլորտով, իսկ ուսուցումը վստահեք սովորական գրքին, թղթին ու գրչին:
Եվրոպացի մի խումբ գիտնականների դիտարկմամբ` այն դպրոցահասակ երեխաները, ովքեր ուսումնական ծրագիրը յուրացնում են տպագիր դասագրքերի, սովորական թուղթ ու գրչի օգնությամբ, ավելի շոշափելի արդյունքների են հասնում, քան համակարգչային ստեղնաշարից օգտվող նրանց տարեկիցները: Բացատրությունը հետևյալն է. թուղթ ու գրչից օգտվելու ընթացքում, ձեռքի շարժումների շնորհիվ, ակտիվանում են երեխայի ուղեղի այն հատվածները, որոնք պատասխանատու են մարմնի հենաշարժողական համակարգի համար։ Հենց այս հանգամանքն էլ հեշտացնում է տառերի և սիմվոլների յուրացումը: Բացի այդ, ավելի շատ զգայարաններ են ներգրավվում գրելու ընթացքում, և ուղեղն ավելի երկար է «միացված» մնում, քան այն ժամանակ, երբ նոր գիտելիքի յուրացումը վստահվում է համակարգչի էկրանաստեղնաշարային «եղբայրությանը»:
Վերոնշյալ դիտարկումները հիմնավորելու համար գիտնականները հետազոտություն են անցկացրել. երկու խումբ դպրոցահասակ կամավորների առաջարկել են զբաղվել մինչ այդ անծանոթ լեզվի այբուբենի ուսումնասիրմամբ: Առաջին խումբն այբուբենի ուսուցումը պետք է սկսեր թուղթ ու գրչով, երկրորդը` ստեղնաշարով: Ամեն շաբաթավերջին կազմակերպիչներն ստուգում էին յուրացվող ծրագրի արդյունավետությունը: Շուտով պարզ դարձավ, որ առաջին խումբն զգալիորեն ավելի արագ և հիմնավոր է յուրացրել անծանոթ տառերը: Բանն այն է, որ ձեռքով գրելու ընթացքում նոր նյութն ուղղակիորեն դաջվում է միաժամանակ և՛ գիտակցության, և՛ ենթագիտակցության մեջ` մնալով այնտեղ անհամեմատ ավելի երկար:
Իհարկե, երեխային համակարգչից հեռու պահելը գործնականում բավականին բարդ է, եթե չասենք` անհնար: Անհրաժեշտ է փոքրիկների մեջ սեր արթնացնել կենդանի գիր ու գրականության նկատմամբ:
Այնպես որ, չէր խանգարի, եթե մեր ԿԳ նախարարն էլ, հերթական դպրոցին համակարգիչներ տրամադրելուց առաջ, փոքր-ինչ խորհեր վերոնշյալի մասին:
Առանց այն էլ իմ սերունդը, թերևս, վերջինն է, որ սովորեց այբուբենն առանց ստեղնաշարի օգնության:
Անի ՄԱՐՏՈՅԱՆ

Դիտվել է՝ 1876

Մեկնաբանություններ