Հասանք` իջեք
17.03.2020 | 00:04
Նորից քվանտի մասին: Ասել ենք` «վերջին օրերին», երբ նուրբ աշխարհը գրեթե հպվում է կոշտ, հորիզոնական աշխարհին, վիբրացիաներն անչափ մեծ արագություն են ձեռք բերում: Նախկինում գործած մեղքը, որ կարող էր անգամ գործող սերնդի վճարմանը չարժանանալ, «սպասել» եկող սերնդի չորրորդ պորտին, դադարում էր գործոն լինելուց, անչափ մեծ արագություն ձեռք բերում, օգնում հենց այս սերնդին, մարդուն` հետահայացի մեջ մնալ, զգալ դրանք շատ արագ:
Բայց որ այսպես արագ ու այսքան «բեղմնավոր», ամենևին սպասելի չէր, ինչն էլ իր հերթին արձանագրումն է` շարունակականությունը պետք է միայն ու բացառապես «տեղավորել» ուղղահայացի` հոգևորի մեջ, այլապես հետևանքներն անդառնալի կլինեն:
Ասված է` վերջից առաջ գալիս է հպարտությունը: Չկրկնենք. այն ամենասատանայական-լյուցիֆերյան վիճակն է, որը հիմնահատակ է անում իր ճամփին պատահած ամեն բան: «Հպարտ քաղաքացու» այն դոզան, որն ամեն օր, ամեն վայրկյան ներարկվում է քրիստոնեությունն առաջինն ընդունած ժողովրդի ենթագիտակցության ծալքերում` երկրի, պետության, ոչ բարով, ղեկավարի կողմից, ամենաահավորն էր` տրանսգենդերների, եկեղեցու, դպրոցի, բանակի` բոլոր կարգի արժեհամակարգերի քանդման «ոլորտում»:
Արդյունքը չուշացավ: Ի դեպ. նկատենք, որ Իրանից ու Չինաստանից հետո հայաստանյան կորոնավիրուսյան «հաջողության պատմությունն» ամենացավոտը, եթե չասենք` ողբերգականն ու խորհրդապատկերայինն է` իր բոլոր դրսևորումներվ:
Կասկածվում, թեստավորվում է իշխող ընտանիքը, որն ինքամատույց` հանրաքվեի է տրված` երեխաներով ներառյալ, խցանվել է Սևանում: Այդ օրերին նրանց ավագ որդու ծննդյան օրն է եղել, ընտանիքը չէր երկնչել այն տոնելուց: Ընտանիքը հանրաքվեի է մասնակցում Սյունիքում` դեպ Արցախ տանող «տաճարի» դարպասների մոտ, ուր գնում են բոլոր «ճանապարհները»:
Լոկ մեկ` հպարտ պատճառով. «ընտանիքը» և նրա գլուխը չեն ուզում ունենալ այն Սահմանադրական դատարանը, որը մասնակիորեն խոչընդոտում է իր և իր արտասահամյանյան բոսերի ինքնազգացողությանը, հպարտության դոզայավորման չափաքանակին` Արցախը տալու, Ստամբուլյան այլասերվածություն և մնացյալ «անամոթությունները» «հավաստագրելու» համար:
Հաջորդիվ. Իտալիան. այն էլ ինչ-որ չափով, նշանային է. Իտալիայից վերադարձածները նշանդրեք են անում ու….. արդյունքները չեն ուշանում:
Հաջորդ նշանայինն է՛լ ավելի «անհերքելի» է, Աստծո դատաստանը. Սուրբ գիրքն ասում է` սկսվելու է իր իսկ տանից: Բա մի հատ հարց չտա՞. եթե Էջմիածինը «ծննդավայրն է իմ հոգուս», ինչպե՞ս եղավ, որ սուրբ քաղաքից այն սկսեց տարածականություն ունենալ: Արդյոք Խորենացու ողբի այն հատվածը չէ՞, որ շատ դեպքերում եկեղեցին էլ չեղավ իր բարձունքին, ու ի անհրաժեշտություն իր ձայնը, աղմուկը` ՃԻՉԸ չարարեց` այս ամենի դեմ. արտաքին «հեզաբարոյությունն» առավել նախընտրեց, երբ բողոքական, եհովական, մորմոն եկեղեցիները լցվել են մեր կյանք, մեր փողոցներ, մեր հոգի` տոնելու իրենց հաղթանակը:
Այս բոլոր արձանագրումները զուտ ճանաչողական բնույթի են: Կրկին խփում ենք նույնին: Որքան էլ աշխարհիկ իշխանությունները փորձեն միջոցներ ձեռնարկել (փա՜ռք Աստծո, որ արդեն իսկ նորմալ քայլեր անում են. էդպես է` վտանգը մինչև մաշկիդ, ջանիդ չդիչպի, ուշքի չես գա), բայց ամենամեծ անելիքն ունի հոգևոր շերտը:
ՈՒ այս դեպքում ամենևին չի նկատառվում եկեղեցին ու եկեղեցականը: Չեմ ասում` կղերականությունը հոգնեցնող է: Ասում եմ, որ հոգևոր մեկի` մի քանիսի գոյությունն իսկ զորու էր Սոդոմ-Գոմորը որը հենց այս` կորոնավիրուսային համաճարակի տակ էր, եթե ունենար 10… երկու` մեկ, արդար, կարող էր կանխել չարիքը, շարժել Աստծո գութը:
Միստի՞կ է: Բայց Իրականությունն ու Ճանապարհն է: Փորձենք գտնել այ սրա կոդը, անհատներին. մեկտեղ հառաչելու ուղերձ հղել նրանց` գիտակցական հասունությամբ շարժելու մեր ներսում ապրող ԱՄԵՆԱՄԵԾԻՆ, որն էլ կշարժի բոլորիս, այդ թվում` աշխարհիկ իշխանություններին, որոնցից, որքան էլ պարադոքսալ, այս պահին կախված է Հայաստանի ու Արցախի` բոլորիս ճակատագիրը:
Աղերսում եմ նախ` իմ ներքին համերաշխությունը իրենց հետ, ու հետո` նույն այդ այրերի` ժողովրդի հետ իրական, ներողությամբ, կատարվածն ու կատարվողը հասկանալով (ոչ կապիկաբար, ոչ պոպուլիստաբար, ոչ ամբիցիաբար, ոչ իրենա` այդ ամենից օգտվելու այլանդակ խասյաթի հանգույն):
Ներքին դարձ:
Ամե՜ն:
Կարմեն ԴԱՎԹՅԱՆ
Հեղինակի նյութեր
Մեկնաբանություններ