«Խաղաղության համաձայնագրի տեքստի 80-90 տոկոսը, արտգործնախարարի՝ ինձ տրամադրած տեղեկություններով, արդեն համաձայնեցված է»,- Բաքվի վերահսկողությանն անցած Շուշիում հայտարարել է Ադրբեջանի նախագահ Իլհամ Ալիևը։ Նա հավելել է, որ Հայաստանին ստիպել են տեքստից հեռացնել Արցախի վերաբերյալ դիրքորոշումն ու տերմինաբանությունը, ինչը ճանապարհ բացեց կարգավորման գործընթացի հետագա զարգացման համար։ Միևնույն ժամանակ, ըստ Ալիևի, «երկու հարց բաց է մնում»։                
 

«Ես մոնտաժում եմ ոչ միայն ներկա, այլև բացակա պատկերները»

«Ես մոնտաժում եմ ոչ միայն ներկա, այլև բացակա պատկերները»
12.07.2013 | 23:24

«ՖԻԼՄԻ ՌԵԺԻՍՈՐՆ ԻՆՁՆԻՑ ՕՐԻՆԱԿ ՎԵՐՑՐԵՑ ՈՒ ԻՆՔՆ ԷԼ Է ԼՌՈՒՄ»

Անվանի կինոռեժիսոր Արտավազդ Փելեշյանին բնութագրել են իբրև կինոբանաստեղծության, կինոպոեմի վարպետ, կինոգեղագետ: Սերգեյ Փարաջանովը նրան անվանել է բացառիկ հանճար: «Փելեշյանի լռությունը» ֆիլմի ռեժիսոր Պիետրո Մարչելլոն ` փորձելով բացահայտել ռեժիսորի լռության գաղտնիքը, հետաքրքիր եզրահանգման է եկել. Փելեշյանի լռության մեջ գաղտնիքներ չկան, գաղտնիքը նրա հանճար լինելու մեջ է:

«Ոսկե ծիրան» 10-րդ միջազգային կինոփառատոնի հետահայաց ցուցադրությունների միջոցառման շրջանակում ներկայացվեցին Արտավազդ Փելեշյանի «Բնիկները», «Տարվա եղանակները», «Վերջ», և «Կյանքը» ֆիլմերը: Տեղի ունեցավ նաև հանդիպում անվանի ռեժիսորի հետ: Մաեստրոն պատասխանեց լրագրողների հարցերին: Իր խոսքը նա սկսեց հումորով, նկատեց, որ ցուցադրվում են իր այն ֆիլմերը, որոնք երիտասարդ տարիներին է նկարահանել, 30, 40, 50 տարի առաջ: «Այն ժամանակ երիտասարդ էի, գանգուր մազեր ունեի, սանր չունեի, հիմա սանր ունեմ, մազեր չունեմ»,- ասաց նա: Տեխնիկական խնդիրներին էլ անդրադարձավ, ասաց` և ժապավենն է բերել, և dividi-ն, ժապավենով ձայնն է վատ, dividi-ով`պատկերը:

«ԱՄԵՆ ԻՆՉ ՊԵՏՔ Է ԼԻՆԻ ԱՅՆՊԵՍ, ԻՆՉՊԵՍ ՊԵՏՔ Է ԼԻՆԻ, ԹԵԿՈՒԶ ԸՆԴՀԱԿԱՌԱԿԸ ԼԻՆԻ»

Արդեն երկար տարիներ կինոսիրողները սպասում են Փելեշյանի նոր ֆիլմին: Հարց է առաջանում`«Վերջը» ֆիլմը վերջակե՞տ է, թե՞ ստորակետ: Շարունակություն է` ասում է ռեժիսորը: Եթե նորից նկարահաներ «Տարվա եղանակները», ոչինչ չէր փոխի, ֆիլմը մարդկանց է վերագրվում, իսկ մարդիկ չեն փոխվել` համոզված է նա:

Եթե այսօր ֆիլմ նկարահաներ Հայաստանի մասին, կանդրադառնար բնությանը:
«Ըստ Ձեզ` 21-րդ դարի առաջին տասնամյակի ամենամեծ նվաճումը ո՞րն է» հարցին պատասխանեց հումորով` «Որ կենդանի ենք մնացել»:

Կինոաշխարհում գոյություն ունեցող փելեշյանի փիլիսոփայություն արտահայտությունը փորձեց բնորոշել մեկ բառով` «Ամեն ինչ պետք է լինի այնպես, ինչպես պետք է լինի, թեկուզ ընդհակառակը լինի»:

«Պիետրո Մարչելլոյի Ֆելեշյանի լռությունը նայե՞ լ եք, համաձա՞ յն եք այնտեղ նկարագրված ձեր լռության հետ» հարցին անդրադառնալով` ասաց. «Գիտեք ինչ, նայել եմ այդ ֆիլմը: Վերնագիրը` «Փելեշյանի լռությունը», պահանջում է, որ փոքր ինչ մոտեցում, բացատրություն լինի, թե ինչո՞ ւմ է կայանում լռության գաղտնիքը, բայց ֆիլմի ռեժիսորը ինձնից օրինակ է վերցրել ու ինքն էլ է լռում: Դա իր լռությունն է, ոչ թե Փելեշյանի»:

Փելեշյանի ֆիլմերում տեղ գտած ազգային տարրերը խոսակցությունների առիթ չեն տվել: Միայն մի դիպված է եղել. ռեժիսորին հասկացրել են, որ անհամեստություն է նման վերնագիր դնելը` «Մենք»: «Իմ կարծիքով նեղ են մոտեցել հարցին, ֆիլմին վերաբերվելով` մենք` հայերս, ես նկատի եմ ունեցել` մենք` մարդիկ, մարդկությունը, որի մի մասն են հայերը»,- ասաց նա:

ԲԱՌԵՐԸ ՇԱՏ ԿԱՐԵՎՈՐ ԵՆ

Իմ ֆիլմերում բառեր չկան, որովհետև դրա կարիքը չի եղել: Բայց բառերը շատ կարևոր են: Գիտե ՞ք ես ինչու չեմ օգտագործել բառեր: Բառը օգտագործելը պահանջում է այնքան տևողությամբ պատկեր, որքան կտևի խոսակցությունը: Իսկ դա խանգարում է կերպար ստեղծելուն, դրա համար ես հրաժարվել եմ բառերից:

Պատկերները, գործողությունը, ձայները, հնչյունը, աղմուկը, երաժշտությունը միասին խոսում են ավելի շատ, քան բառերը:

Օգտագործելով երաժշտություն, պատկերներ և այլն, այսպես ասեմ` ես ստեղծում եմ էմոցիոնալ դաշտ ֆիլմի շուրջը, ոչ թե տվյալ հատվածի, այլ ընդամենը ֆիլմի շուրջը:

ՓԵԼԵՇՅԱՆԱԿԱՆ ԿԻՆՈՆ ԱՄԵՆ ԱՆԳԱՄ ՆԱՅԵԼԻՍ ՄԻ ՆՈՐ ԲԱՆ ԵՍ ԳՏՆՈՒՄ

Գիտե՞ ք դա ինչի հետևանք է: ես չգիտեմ բառերով ինչպես արտահայտեմ, բայց ասեմ հետևալը. ես մոնտաժում եմ ոչ միայն ներկա, այլև բացակա պատկերները: Դա է պատճառը, որ դուք յուրաքանչյուր անգամ նայելիս` նոր բան եք տեսնում: Հետևաբար ամբողջ ֆիլմը կառուցված է, ֆիլմի կեսը, պատկերները բացակա են, բայց մոնտաժի, երաժշտության և պատկերների շնորհիվ նրանք ենթագիտակցության մեջ ներկա են: Ենթադրենք, եթե ես այսօր դրանք ներկայացնեմ, բացակայությունը կվերանա, կստացվի ներկայություն: Հետևաբար խոսքն իսկական բացակայության մասին է:

ՈՎՔԵՐ ԵՆ ԸՆԴՕՐԻՆԱԿՈՒՄ ՄԱԵՍՏՐՈԻՆ

Գիտեք, կրկնօրինակելը դժվար բան է: Ոչ թե վերցրել են փելեշյանի մեթոդը, ավելի լավ բառ կա, այդ մարդիկ ոգևորվել են իմ արածից (անհամեստ եմ ասում) և փորձել են մոտավորապես այդ ոճի ֆիլմեր անել, բայց դա չի նշանակում` կրկնել են Փելեշյանին, նրանք կրկնել են իրենք իրենց, բայց օգտվել են, ասենք, այդ մեթոդից:


ՎԱՎԵՐԱԳՐԱԿԱՆ ԿԻՆՈՆ ՊԵՏՔ Է ՍՑԵՆԱՐ ՈՒՆԵՆԱ

Սցենարը ձեռքիդ պետք է լինի, պետք է նախօրոք որոշես ֆիլմի գաղափարը, թե ինչի՞ ես ուզում նկարահանել, ինչի՞ մասին և դա պետք է գրես: Պարտադիր չէ, որ բոլոր դետալները համապատասխանեն, և դու կրկնես, դա քեզ է պետք` որպես ռեժիոր, որ հիշես, ինչ ես ուզում նկարահանել: Իսկ իրականությունը կօգնի քեզ, դրվագներ, դետալներ, էպիզոտներ կբերի, որը դու կվերցնես, բայց կվերցնես այն գաղափարների համար, որ դու նախօրոք մտածել ես:

Արմինե ՍԱՐԳՍՅԱՆ

Դիտվել է՝ 2290

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ