«Խաղաղության համաձայնագրի տեքստի 80-90 տոկոսը, արտգործնախարարի՝ ինձ տրամադրած տեղեկություններով, արդեն համաձայնեցված է»,- Բաքվի վերահսկողությանն անցած Շուշիում հայտարարել է Ադրբեջանի նախագահ Իլհամ Ալիևը։ Նա հավելել է, որ Հայաստանին ստիպել են տեքստից հեռացնել Արցախի վերաբերյալ դիրքորոշումն ու տերմինաբանությունը, ինչը ճանապարհ բացեց կարգավորման գործընթացի հետագա զարգացման համար։ Միևնույն ժամանակ, ըստ Ալիևի, «երկու հարց բաց է մնում»։                
 

«Թուրքական պետությունը շարունակում է պայքարել նույնիսկ ավերակների դեմ»

«Թուրքական պետությունը շարունակում է պայքարել նույնիսկ ավերակների դեմ»
29.03.2013 | 12:48

Թուրքիայի Սվազ (Սեբաստիա) նահանգի Գյուրուն քաղաքի Փընարյոնու թաղամասում գտնվող Սուրբ Մարիամ Աստվածածին եկեղեցին վերականգնվելու է:
19-րդ դարում կառուցված հայկական եկեղեցին նախկինում որպես բանտ է օգտագործվել, ապա կինոթատրոն ու պահեստ: Վերականգնումից հետո վերածվելու է քաղաքային թանգարանի:
Հարց է առաջանում. երբ պատմական Հայաստանի եկեղեցիները զբոսաշրջիկներին ներկայացվում են որպես թանգարան, նշվո՞ւմ է դրանց ազգային պատկանելության ու ճարտարապետական նկարագրի մասին:
«Հիմնականում ներկայացվում են որպես քրիստոնեական ժառանգություն, չի շեշտվում հայկական պատկանելությունը,- մեզ հետ զրույցում ասաց ԵՊՀ-ի արևելագիտության ֆակուլտետի փոխդեկան, բանասիրական գիտություների թեկնածու, դոցենտ ՌՈՒԲԵՆ ՄԵԼՔՈՆՅԱՆԸ:- Գուցե մամուլում կամ հայտարարության մեջ, որպես թուրքական տոլերանտության նշան, ասվի, որ իրականացվում է հայկական եկեղեցու վերականգնում, բայց պաշտոնական տեղեկատվության մեջ կամ նշվում է ուղղակի եկեղեցի, կամ, եթե հստակեցնելու խնդիր կա, քրիստոնեական եկեղեցի: Անգամ Անիի եկեղեցիներից որևէ մեկի հայկական պատկանելությունը հստակ նշված չէ, և կարծում եմ, որ այս եկեղեցին նույն ճակատագիրն է ունենալու»:
Ռուբեն Մելքոնյանը նշեց, որ Թուրքիայում սկսվել է եկեղեցիների վերանորոգման գործընթաց. ոչ միայն հայկական, այլև հունական և ասորական եկեղեցիներ են վերանորոգվում: Նրա տեղեկացմամբ` այս պահի դրությամբ մոտ հինգ եկեղեցի վերանորոգվել կամ գտնվում են վերանորոգման փուլում: «Ինֆորմացիան երբեմն ուռճացված են ներկայացնում,- ասաց նա,- բայց գիտենք, որ առաջինը վերանորոգվեց Աղթամարի Սուրբ խաչ եկեղեցին, որին տրվեց թանգարանի կարգավիճակ, երկրորդը Դիարբեքիրի Սուրբ Կիրակոս եկեղեցին էր, որը վերանորոգվեց ոչ թե պետության, այլ համայնքի ջանքերով ու գործարարների աջակցությամբ, և այդ եկեղեցին, ի տարբերություն Աղթամարի, պատկանում է հայ համայնքին` պաշտոնապես հայ եկեղեցի է: Վերանորոգվում են մերձսևծովյան տարածքում գտնվող հունական երկու եկեղեցի, ինչպես նաև Մարդինի Միդյաթ գավառի Մոր Գաբրիել ասորական եկեղեցին»: Թուրքագետը հստակեցրեց, որ այս գործընթացը հստակ ներառում է նաև քարոզչական տարրեր:
Անդրադառնալով մեր` «Վերանորոգմանը զուգահեռ շարունակում են նաև քանդվե՞լ հայկական եկեղեցիները» հարցին, պատասխանեց, որ եկեղեցիները ոչ միայն քանդվում են, այլև եկեղեցու ավերակներն են ոչնչացվում: Վերջին ամենացայտուն և ցավալի օրինակը Սասունի շրջանում գտնվող Մարութա սարի Սուրբ Աստվածածին եկեղեցու ավերակներն են:
«Վերջին շրջանում այդ տարածքում ակտիվացել էր ուխտագնացությունը, մարդիկ բարձրանում էին Մարութա սարի գագաթը, եկեղեցու ավերակներին ուխտի էին գնում, և իբրև թե առանց պետության գիտության` եկեղեցու ավերակները պայթեցվեցին։ Այսօր շատ փոքր հատված է մնացել»,- ասաց Ռուբեն Մելքոնյանը: Նրա խոսքով` թուրքական պետությունը շարունակում է պայքարել նույնիսկ ավերակների դեմ, իսկ եթե անգամ վերանորոգվում են եկեղեցիները, շատ խոր վնաս է հասցվում ճարտարապետական նկարագրին: «Ինքս ականատես եմ եղել` ինչպես է Անիի եկեղեցիներից մեկի վերանորոգումն ուղղակի հասցրել այդ եկեղեցու ճարտարապետական տեսքի աղճատմանը,- ասաց նա։- Անիի պարիսպը վերանորոգել են, պարսպից անհետացել են Բագրատունյաց զինանշանը և հայկական խաչը: Այսինքն, վերանորոգում ասվածին էլ պետք է մի փոքր վերապահումով մոտենալ»:


Արմինե ՍԱՐԳՍՅԱՆ

Դիտվել է՝ 2200

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ