ԱՄՆ-ի նախագահ Ջո Բայդենը հայտարարել է, որ դուրս կգա նախագահական ընտրապայքարից, եթե բժիշկները պարզեն, որ ինքն առողջական խնդիրներ ունի։ «Անկեղծ ասած, ես կարծում եմ, որ միակ բանը, որ տարիքը բերում է, իմաստությունն է»,- հավելել է Բայդենը։ Ավելի վաղ նա ասել էր, որ կհրաժարվի նախընտրական մրցապայքարից միայն այն դեպքում, եթե Աստված իրեն ասի դա անել։               
 

«Այն­պի­սի տպա­վո­րու­թ­յուն է, որ Սուն­դու­կ­յա­նից ու Պա­րո­ն­յա­նից հե­տո մենք էլ հե­ղի­նակ չենք ու­նե­ցել»

«Այն­պի­սի տպա­վո­րու­թ­յուն է, որ Սուն­դու­կ­յա­նից ու Պա­րո­ն­յա­նից հե­տո մենք էլ հե­ղի­նակ չենք ու­նե­ցել»
26.11.2019 | 00:30

Վա­նա­ձո­րի Հով­հան­նես Աբել­յա­նի ան­վան պե­տա­կան դրա­մա­տի­կա­կան թատ­րո­նի խա­ղա­ցան­կը հա­մալր­վում է նոր ներ­կա­յաց­մամբ: Դեկ­տեմ­բե­րի 5-ին և 6-ին Արամ Մխի­թար­յա­նի բե­մադ­րու­թյամբ կներ­կա­յաց­վի Ար­շակ Սե­միրջ­յա­նի «Թան­կար­ժեք դի­ակ» մեկ գոր­ծո­ղու­թյամբ կա­տա­կեր­գու­թյու­նը: «Թան­կար­ժեք դի­ա­կը» 2017-ին թարգ­ման­վել է ռու­սե­րեն ու հրա­տա­րակ­վել Մոսկ­վա­յի «Երի­տա­սար­դա­կան թա­տե­րա­կան ֆո­րում-3» լա­վա­գույն պի­ես­նե­րի ալ­մա­նա­խում: ԱՐ­ՇԱԿ ՍԵ­ՄԻՐՋ­ՅԱ­ՆԸ նշեց, որ իր հա­ջո­ղու­թյու­նը կի­սում էր Վա­նա­ձո­րի թատ­րո­նի դե­րա­սան, դրա­մա­տուրգ Էլ­ֆիկ Զոհ­րաբ­յա­նը, կա­րե­լի է ասել՝ յու­րա­քանչ­յուրն իր պի­ե­սով ներ­կա­յաց­րել է Հա­յաս­տա­նը:

-Ժա­մա­նա­կա­կից դրա­մա­տուրգ­նե­րը իրենց գոր­ծե­րը ներ­կա­յաց­նե­լու, բե­մադ­րե­լու խն­դիր ու­նեն: Ձեր թա­տեր­գու­թյունն ինչ­պե՞ս է աչ­քի ըն­կել, ճեղ­քել այդ պատ­նեշն ու հայտն­վել Վա­նա­ձո­րի թատ­րո­նի բե­մում:

-Սա իմ չոր­րորդ թա­տեր­գու­թյունն է, որ բարձ­րա­նում է պե­տա­կան թատ­րո­նի բեմ: Կա­րե­լի է ասել`փոր­ձա­ռու­թյուն և հա­մար­ձա­կու­թյուն ու­նե­ի` ժա­մա­նա­կա­կից ռե­ժի­սոր­նե­րին ներ­կա­յաց­նե­լու իմ թա­տեր­գու­թյու­նը: «Թան­կար­ժեք դի­ա­կը» պա­րոն Շահ­վերդ­յա­նին ներ­կա­յաց­րել էի մոտ մե­կու­կես տա­րի առաջ, ու եր­կար ժա­մա­նակ պա­տաս­խան չէի ստա­նում: Այս տար­վա մա­յի­սի 13-ին Վա­հե Շահ­վերդ­յա­նը զան­գա­հա­րեց ինձ ու ասաց, որ թա­տեր­գու­թյունն ու­ղար­կեմ թատ­րո­նի էլեկտ­րո­նա­յին կայք­է­ջին: Այդ­պես սկս­վեց մեր հա­մա­գոր­ծակ­ցու­թյու­նը: Ինձ հա­մար դա ան­չափ հա­ճե­լի անակն­կալ էր: «Թան­կար­ժեք դի­ա­կը» բե­մադր­վում է Վա­նա­ձո­րում, և ժա­մա­նա­կի սղու­թյան պատ­ճա­ռով չեմ կա­րո­ղա­նում ներ­կա լի­նել փոր­ձե­րին, բայց առաջ­նա­խա­ղին ան­պայ­ման կլի­նեմ:

-Այ­սինքն՝ չգի­տեք ինչ­պես է մեկ­նա­բան­վե­լու Ձեր ստեղ­ծա­գոր­ծու­թյու­նը, անակն­կալ է լի­նե­լու: Ցան­կու­թյուն չկա՞ր որևէ կերպ մի­ջա­մա­տե­լու, օգ­նե­լու, մաս­նա­կից լի­նե­լու ստեղ­ծա­գոր­ծա­կան պրո­ցե­սին:

-Ես մտա­ծել եմ այդ հար­ցի շուրջ: Կա­րե­լի է ասել` ներ­կա­յաց­ման ծնուն­դին չեմ մաս­նակ­ցել, ին­չը և՛ լավ է, և՛ վատ: Պրո­ֆե­սի­ո­նալ տե­սանկ­յու­նից` լավ կլի­ներ, որ մաս­նակ­ցե­ի, եթե ինչ­-որ բան բե­մում այն­պես չլի­ներ, ինչ­պես ես էի պատ­կե­րաց­րել-գ­րել, կա­րո­ղա­նա­յի ասել այդ մա­սին: Բայց ես հաս­կա­ցա, որ հե­տաքր­քիր է նաև այս տար­բե­րա­կը, սա իս­կա­պես անակն­կալ է լի­նե­լու: Ես անակն­կալ­ներ սի­րում եմ:

-Ո­րոշ­ա­կի ու­ղերձ, հա­սա­րա­կա­կան-­քա­ղա­քա­կան են­թա­տեքստ ու­նի՞ այս կա­տա­կեր­գու­թյու­նը: Թե՞ գլ­խա­վոր մի­տու­մը, հան­դի­սա­տե­սին զվար­ճաց­նելն է՝ ժա­ման­ցը:

-Ճիշտն ասած ,Ձեր նշած երեք կե­տերն էլ առ­կա են ներ­կա­յաց­ման մեջ: Նաև քա­ղա­քա­կան են­թա­տեքստ կա: Ներ­կա­յաց­ման առանց­քա­յին կեր­պա­րը քա­հա­նան է, նրա շուրջն է պտտ­վում գոր­ծո­ղու­թյուն­նե­րի ամ­բողջ շղ­թան:

-Ի՞նչ կար­ծիք ու­նեք հա­յաս­տան­յան թատ­րոն­նե­րի գոր­ծու­նե­ու­թյան մա­սին. թա­տե­րա­կան մթ­նո­լորտ, խա­ղա­ցա­նակ, վե­րա­բեր­մուն­քը ժա­մա­նա­կա­կից դրա­մա­տուրգ­նե­րին:

-Ինչ­պես ասա­ցի՝ «Թան­կար­ժեք դի­ա­կը» իմ չոր­րորդ ներ­կա­յա­ցումն է, որ բեմ է բարձ­րա­նում: «Վա­ճառ­վում է տղա­մարդ» թա­տեր­գու­թյունս բե­մադր­վել է Կա­պա­նի Ալ. Շիր­վան­զա­դե­ի ան­վան պե­տա­կան դրա­մա­տի­կա­կան թատ­րո­նում: Պա­րոն­յա­նի ան­վան երաժշ­տա­կան կո­մե­դի­ա­յի պե­տա­կան թատ­րո­նու­մում հա­մա­գոր­ծակ­ցու­թյունս Եր­վանդ Ղա­զանչ­յա­նի հետ էր, բե­մադր­վեց «Դու էիր պա­կաս» թա­տեր­գու­թյու­նը: Ինձ հա­մար դա ստեղ­ծա­գոր­ծա­կան գոր­ծու­նե­ու­թյանս գա­գաթ­նա­կետն էր: Դրան հա­ջոր­դեց Ար­տաշ­ա­տի Ամո Խա­րազ­յա­նի ան­վան պե­տա­կան դրա­մա­տի­կա­կան թատ­րո­նում «Դար­պաս­նե­րը բաց­վում են» ներ­կա­յա­ցու­մը: Պա­րոն Շահ­վերդ­յա­նի անակն­կալ հե­ռա­խո­սա­զան­գը չոր­րորդն էր: Կար­ծում եմ՝ հա­ճախ մեր թատ­րոն­նե­րում հաշ­վի չեն առ­նում հան­դի­սա­տե­սի պա­հան­ջը: Ես հաս­կա­նում եմ, դա­սա­կան գրո­ղի ստեղ­ծա­գոր­ծու­թյունն ավե­լի ար­ժե­քա­վոր է, չէ՞ որ տվ­յալ ստեղ­ծա­գոր­ծո­ղը ճա­նա­պարհ է ան­ցել, բայց մի հա­սա­րակ փաստ վերց­նենք. Չե­խո­վը, Գո­գո­լը, Պա­րոն­յա­նը կամ Սուն­դուկ­յա­նը իրենց ժա­մա­նա­կին` 28-30 տա­րե­կա­նում դա­սա­կան գրող­ներ չեն եղել: Նրանց սկ­սել են արժևորել մա­հից հե­տո: Ինձ դուր չի գա­իս, երբ հա­մե­մա­տա­կան են տա­նում կամ անդ­րա­դառ­նում են մի­այն դա­սա­կան­նե­րին, այն­պի­սի տպա­վո­րու­թյուն է, որ Սուն­դուկ­յա­նից ու Պա­րոն­յա­նից հե­տո մենք էլ հե­ղի­նակ չենք ու­նե­ցել: Ես բո­ղո­քի նո­տա­յով սկ­սե­ցի ասե­լիքս, բայց իրա­կա­նում, որ­պես դրա­մա­տուրգ ինձ շոյ­ված եմ զգում, որ գնա­հատ­վում եմ իմ ժա­մա­նա­կի մեջ: Հա­կոբ Պա­րոն­յա­նը մեր դա­սա­կան հե­ղի­նակ­նե­րից է, ան­գամ իր անու­նով թատ­րոն կա, բայց նա իր կեն­դա­նու­թյան օրոք իր թա­տեր­գու­թյու­նը բե­մում չի տե­սել: Հի­մա մենք փա­ռա­բա­նում ենք, աստ­վա­ծաց­նում Պա­րոն­յա­նին, իր ժա­մա­նակ նրան ոչ ոք ուշ­ադ­րու­թյուն չէր դարձ­նում:

-Ինչ­պես հի­մա շատ ու շատ դրա­մա­տուրգ­նե­րի:

-Ա­յո, այս խն­դի­րը այ­սօր էլ կա, բայց ես փոր­ձել եմ հաղ­թա­հա­րել, անընդ­հատ թա­կել թատ­րո­նի դու­ռը: Նույն Պա­րոն­յան թատ­րոնն իմ ներ­կա­յաց­րած թա­տեր­գու­թյու­նը բե­մադ­րել է 7 տա­րի անց:

-Որ­պես գրող՝ հաշ­վի առ­նու՞մ եք հան­դի­սա­տե­սի պա­հան­ջը, թե՞ գրում եք այն, ին­չը, Ձեր կար­ծի­քով, անհ­րա­ժեշտ է:

-Այս հար­ցը մի քիչ հա­կա­սա­կան է: Փոր­ձում եմ մեկ­տե­ղել: Ես հետևում եմ ժա­մա­նա­կից հայ և՛ ար­տա­սահ­ման­յան դրա­մա­տուր­գի­ա­յին, և տես­նում եմ, ինչ­պես են մտա­ծում, ինչ խն­դիր­ներ են դնում իրենց առաջ՝ թա­տեր­գու­թյու­նը գրե­լիս, կեր­պար­ներն ինչ­պես են ներ­կա­յաց­նում և այլն: Ամե­նա­կարևորը՝ կեր­պար­նե­րը պետք է լի­նեն մե­րօր­յա: Չեմ կա­րող ինձ ռե­ա­լիստ գրող հա­մա­րել, բայց ինձ հա­մար ու­նեմ կա­նոն, որ այն, ինչ կյան­քում է, դա բե­մում է, բայց կա սահ­մա­նա­գիծ. թա­տե­րա­կան ստեղ­ծա­գոր­ծու­թյու­նը պետք է լի­նի գե­ղար­վես­տա­կան: Մենք խն­դիր ու­նենք նաև կո­մե­դիա­յի ու դրա­մա­յի հետ կապ­ված: Եթե թա­տեր­գու­թյու­նը բեմ է բարձ­րա­նում, ու­րեմն ու­նի ասե­լիք, բայց երբ մար­դը գնում է թատ­րոն` կա­տա­կեր­գու­թյուն նա­յե­լու, ժա­մա­նա­կը պի­տի անց­նի ծի­ծա­ղով լի, ու­րախ մթ­նո­լոր­տում, նկա­տի չու­նեմ հռհ­ռոց, գռե­հիկ ծի­ծաղ: Այ­նինչ մե­րօր­յա թա­տե­րա­կան ռե­ժի­սոր­նե­րից շա­տե­րը փոր­ձում են զս­պել ծի­ծա­ղը: Ասում են՝ դահ­լի­ճում չպետք լի­նի ծի­ծաղ և պա­թո­սա­կան վի­ճակ­նե­րով կա­տա­կեր­գու­թյուն են բե­մադ­րում: Ես սա չեմ ըն­դու­նում: Կա­տա­կեր­գու­թյու­նը ծի­ծաղ է, դրա­ման` լաց: Ես հս­տակ սահ­մա­նա­զա­տել եմ այս եր­կուսն ինձ հա­մար:

-Չ­նա­յած դրա­մա­յի մեջ կա­րող է ծի­ծաղ լի­նել, կա­տա­կեր­գու­թյան մեջ՝ լաց:

-Ա­մեն ինչ հնա­րա­վոր է, բայց կա­տա­կեր­գու­թյունն իր շուն­չը պետք է ու­նե­նա, դրա­ման` իր: Դա պայ­մա­նա­վոր­ված է ստեղ­ծա­գոր­ծա­կան խմ­բի աշ­խա­տան­քով՝ գրող, դե­րա­սան, ռե­ժի­սոր. շղ­թա­յա­կան կապ է, մե­կը մյու­սին լրաց­նում են, երե­քից մե­կին հա­նես, մի բան կի­սատ է մնում: Ստա­նիս­լավս­կին է ասել` ստեղ­ծա­գոր­ծա­կան խում­բը պետք է լի­նի նույն ափ­սե­ի մեջ ու նա­յի մի կե­տի: Եթե մե­կը դուրս եկավ այդ ափ­սե­ից, թա­տե­րա­կան ան­սամբ­լը խախտ­վում է: Այ­սօր կա­րող ես տես­նել ինչ­պես են դե­րա­սան­նե­րը բե­մում խա­ղում. ոչ թե իրար հետ են խա­ղում, այլ յու­րա­քանչ­յուրն իր հա­մար տեքստ է ասում: Հան­դի­սա­տե­սը զգում է կեղծ նո­տան: Ավե­լին՝ մար­դը կա­րող է առա­ջին ան­գամ գալ թատ­րոն, տես­նել դա ու դարձ­նել չա­փա­նիշ: Սա էլ կարևոր է, որ առա­ջին ան­գամ թատ­րոն եկո­ղը չհի­աս­թափ­վի: Գո­նե ես մի քա­նի նման դեպք գի­տեմ:

-Արդ­յո՞ք լավ ներ­կա­յա­ցու­մը մեր տեխ­նո­դա­րում կա­րող է կտ­րել մարդ­կանց սոց­ցան­ցե­րից, աշ­խա­տան­քից, հոգ­սե­րից ու բե­րել թատ­րոն:

-Մի­ան­շա­նակ, բայց այս պա­րա­գա­յում կարևոր է գո­վազ­դը, ճիշտ մո­տե­ցում է պետք, որ թե­կուզ հա­մա­ցան­ցա­յին տի­րույ­թում մար­դը տես­նի գո­վազ­դը ու վս­տահ լի­նի, որ գնա­լու է դի­տե­լու հե­տաքր­քիր մի բան, և իր ժա­մա­նա­կը լավ է անց­նե­լու: Հ.Գ. Մեր զրույ­ցից հե­տո տե­ղե­կա­ցանք, որ Գր­քի երևան­յան փա­ռա­տո­նի շր­ջա­նա­կում անց­կաց­վող գրա­կան մր­ցու­թյում Ար­շակ Սե­միրջ­յա­նը ար­ժա­նա­ցել է առա­ջին մր­ցա­նա­կի «Դրա­մա­տուր­գի­ա» ան­վա­նա­կար­գում:


Զրույցը՝ Ար­մի­նե ՍԱՐԳ­ՍՅԱ­ՆԻ

Դիտվել է՝ 5010

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ