ԱՄՆ-ի նախագահ Ջո Բայդենը հայտարարել է, որ դուրս կգա նախագահական ընտրապայքարից, եթե բժիշկները պարզեն, որ ինքն առողջական խնդիրներ ունի։ «Անկեղծ ասած, ես կարծում եմ, որ միակ բանը, որ տարիքը բերում է, իմաստությունն է»,- հավելել է Բայդենը։ Ավելի վաղ նա ասել էր, որ կհրաժարվի նախընտրական մրցապայքարից միայն այն դեպքում, եթե Աստված իրեն ասի դա անել։               
 

«Քո խաչին երկրպագենք...»

«Քո խաչին երկրպագենք...»
05.09.2008 | 00:00

ՀԻՆԳԵՐՈՐԴ ՏԱՂԱՎԱՐ. ԽԱՉՎԵՐԱՑ
Այլադավաններին անհասկանալի է, բայց քրիստոնյաներս կարող ենք վկայել, որ խաչի նշանը մեր ենթագիտակցության մեջ, մեր հոգևոր աշխարհում է ներգործում, տալով մեզ ներքին խաղաղություն և հանգստություն, մեր մեջ ծագեցնում է հույս, վստահություն և առաջնորդում է հաղթանակների: Ասել է՝ հավատացողին Քրիստոսը հովանի է լինում իր խաչելությամբ մահին հաղթելու նշանով: Իսկ խաչի նշանը մեզ այլ բան չի հուշում, քան խաչելությամբ աշխարհի ու մահվան պարտությունը Քրիստոսից:
Եվ պատահական չէ, որ մարդկությունն այն խաչափայտը, որի վրա զոհագործվեց Աստծո որդին, դիտեր որպես հաղթության դուռ, պահեր այն անգամ պատերազմով:
Նախ` ասենք, որ խաչի խորհրդի նշանը եկեղեցում առաջին անգամ բարձրացրել է Տիրոջ եղբայրը՝ Հակոբոսը, Հակոբոս արդարը, որի մասին Խորենացին գրում է. «Սուրբ Կույսին սպասավորում էր Հակոբ արդարը, որ Հովսեփից էր սպասավորելու հանձնարարություն ստացել: Որովհետև Հովսեփի ժամանակ էլ նա նույն հեզն ու արդարն էր, որ ծառայաբար հոգ էր տանում սրբուհու համար, մինչև որ Քրիստոսի կողմից Հովհաննեսին հանձնվեց»: Այս Հակոբոս արդարն էր, որը եղավ Երուսաղեմի առաջին եպիսկոպոսը և «Քո խաչին երկրպագենք...» խոսքով մեծարեց մեր Տիրոջ Խաչի խորհուրդը:
Իսկ Խաչվերացի տոնը վերաբերում է Փրկչի խաչափայտին: Խաչափայտը որոնելու ելավ Հեղինե թագուհին՝ մայրը մեծ հավատացյալ Կոնստանդինոս արքայի: Թագուհին Երուսաղեմում գտավ Հուդա անունով մի հրեայի, որը ցույց տվեց այն տեղը, որտեղ երեք խաչափայտերն էին թաղված: Մեկն էր մեր Փրկչինը, երկուսը երկու ավազակներինն էին: Երեք խաչափայտերից, սակայն, ո՞րն էր մեր Փրկչինը, ինչպե՞ս գտնել այն: Այդ պահին կողքից թաղման փոքրիկ մի թափոր էր անցնում. մահացածը մի երիտասարդ էր: Հեղինե թագուհու հրամանով երիտասարդի աճյունը հերթով դրեցին երեք խաչափայտերին էլ: Եվ երբ մեռելին դրեցին Տիրոջ խաչափայտին, նա հարություն առավ և ոտքի ելավ: Այդպես գտնվեց մեր Տիրոջ խաչափայտը:
Մ. թ. 610-ին, երբ պարսիկները գրավեցին Երուսաղեմը, Փրկչի խաչափայտը որպես ավար տարան իրենց հետ: 627 թվականին Հերակլես կայսրը, հաղթելով պարսիկներին, խաչափայտը հետ վերադարձրեց: Խաչափայտի հետգրավմանը հայերը ևս մասնակցեցին՝ նախարար Մժեժ Գնունու հրամանատարությամբ: Եվ խաչափայտը հետ բերելիս հանգրվանեցին Կարնո լեռներում: Եվ հանգրվանի տեղում, վկայվում է, որ բժշկող մի աղբյուր բխեց: Այդտեղ կառուցվեց եկեղեցի, և այդ տեղն ուխտավայր դարձավ: Խաչափայտը կրկին իր տեղը՝ Երուսաղեմ հասցվեց սեպտեմբեր ամսի տասնչորսին: Եվ ըստ այդմ էլ Խաչվերացի տոնը մայր եկեղեցին տոնում է սեպտեմբերի տասնչորսի ամենամոտ կիրակի օրը:
Մեր ժողովրդի մեջ Խաչվերացը, որ նշանակում է Խաչի վերադարձնելը, հաճախ անվանում են` Սրբխեչ կամ Սուրբ Խաչ։
Ճիշտ է, բոլոր տաղավար տոների հաջորդ օրը, որ Մեռելոց է, մեր հավատացյալ ժողովուրդը գերեզմաններ է այցելում, սակայն հատկապես Խաչվերացի ժամանակ հավատացյալների այցելությունը գերեզմաններ գրեթե համաժողովրդական նվիրյալ շարժ է հիշեցնում: Ասես այս տոնը բուն հայկական տոն լինի, և ամենքիս մեջ նման հարազատություն է առաջացնում: Պատճառը, կարծում եմ, հետևյալն է. Խաչյալի նման ճակատագիր ապրած ազգ լինելով, մենք նախանձախնդիր ենք մեր ննջած մերձավորների այնկողմնային կյանքի համար: Եվ այդ օրն ազգովին առավել ենք աղոթում, որ Քրիստոսի Խաչելության կենդանարար ճառագայթը նրանց էլ լուսավորի Տիրոջ հարության խոստման հույսով:
Մաքսիմ ՈՍԿԱՆՅԱՆ

Դիտվել է՝ 3383

Մեկնաբանություններ