«Խաղաղության համաձայնագրի տեքստի 80-90 տոկոսը, արտգործնախարարի՝ ինձ տրամադրած տեղեկություններով, արդեն համաձայնեցված է»,- Բաքվի վերահսկողությանն անցած Շուշիում հայտարարել է Ադրբեջանի նախագահ Իլհամ Ալիևը։ Նա հավելել է, որ Հայաստանին ստիպել են տեքստից հեռացնել Արցախի վերաբերյալ դիրքորոշումն ու տերմինաբանությունը, ինչը ճանապարհ բացեց կարգավորման գործընթացի հետագա զարգացման համար։ Միևնույն ժամանակ, ըստ Ալիևի, «երկու հարց բաց է մնում»։                
 

ԴԻՎԵՐՍԻՈՆ ԳՐՈՀՆԵՐ ԱՊՐԻԼԻ 24-Ի ՆԱԽԱՇԵՄԻՆ

ԴԻՎԵՐՍԻՈՆ ԳՐՈՀՆԵՐ ԱՊՐԻԼԻ 24-Ի ՆԱԽԱՇԵՄԻՆ
25.03.2011 | 00:00

Հայոց ցեղասպանության 100-ամյա տարելիցին ընդառաջ հայ ժողովրդի դեմ ուղղված քաղաքական, հոգեբանական դիվերսիոն գրոհները հայ-թուրքական հարաբերությունների հոլովույթում է՛լ ավելի են հաճախանալու: Հնարավոր բոլոր առիթներն ու հարթակները թուրքերն օգտագործելու են արևմտահայոց կոտորածի ժխտողականության և պատմության կեղծարարության իրենց թեզն աշխարհին ներկայացնելու համար: Ընտրելով «ինքնաարդարացման» տեղեկատվական պատերազմի ճանապարհը, անկախ արդյունքից, նրանք գրոհելու են… և այնքան ժամանակ, քանի դեռ անպատիժ են մնում:
Այն պահին, երբ աշխարհն ուշի ուշով հետևում է արաբական երկրներում հեղափոխության ալիքի ծավալմանը, շատ երկրների ղեկավարներ շտապում են վերանայել իրենց նախընտրական խոստումները, բարեփոխումների ծրագրերն ու հետագա անելիքները: Մինչ գարնան զարթոնքի հետ Հայաստանում «հեղափոխական» ալիքի շունչը «կբացվի», որպես ներքաղաքական զգուշավորություն, վաղօրոք ստորագրվեց կոալիցիոն հուշագիր: Այդուհանդերձ, աշխարհում ծագած հեղափոխությունները և հայաստանյան ներքաղաքական զարգացումները չքողարկեցին ղարաբաղյան հակամարտության կարգավորման հարցի օրակարգային լինելու հանգամանքը: Հայաստանի, Ռուսաստանի, Ադրբեջանի նախագահների հերթական հանդիպման շուրջ քաղաքագետների տարաբնույթ կարծիք-վերլուծությունների, ազերիների կողմից պատերազմի վերսկսման սպառնալիքի պակաս այս անգամ ևս չզգացվեց: Չնայած ԵԱՀԿ դիտորդներն ու հանձնակատարները Հարավային Կովկասը դարձրել են իրենց «երկրորդ» հայրենիքը, տարածաշրջանը շարունակում է մնալ «նիրհած» հակամարտությունների խառնարան` ցանկացած պահի ժայթքելու պատրաստ:
Մինչ մեր հասարակությունը հետևում է միջազգային ու ներքաղաքական զարգացումներին, Հայաստանում և նրա սահմաններից դուրս տեղի են ունենում թուրք-ադրբեջանական, արևմտաեվրոպական քաղաքական և հոգեբանական դիվերսիոն հարձակումներ` ուղղված հայ ժողովրդի դեմ: Միջերկրական ծովի ավազանում նոր դիրքեր ամրագրող Արևմուտքն ու Եվրոպան չեն հրաժարվում իրենց ոչ վաղ անցյալի ծրագրից. պարբերաբար հանդես են գալիս Հայաստան-Թուրքիա արձանագրությունները վավերացնելու կոչերով: Իսկ թուրք-ադրբեջանական դիվերսիոն գրոհներն այլևս վաղուց անակնկալ չեն: Դրանց պետք է, պարզապես, ժամանակին արձագանքել և հակազդել:
Ժամանակն օգնում է առերեսվել ճշմարտությանը, ինչից խուսափում են գերտերությունները. այն հակասում է իրենց շահերին: Թուրքիայի մեկդարյա մեղսակցության անպատժելիությունը «քողարկվում է» գերտերությունների ինքնախաբեության շղարշի ներքո: Թուրքերի շրջանում առկա հակահայ հիստերիան բացահայտ արտացոլվում է պետական բարձրաստիճան մարմինների, քաղաքական գործիչների շրջանում, ովքեր հրապարակայնորեն միմյանց վիրավորում են` «հայ» անվանում կամ «հայկական ծագում» վկայակոչում:
Հակահայ քարոզչության մեքենան աշխատում է անդադրում, առավել ակտիվանում է ապրիլի 24-ի նախաշեմին: Հերթական ստոր քայլերից մեկը շաբաթներ առաջ Նյու Յորքում թուրք-ամերիկյան համատեղ նախագծով «Սիրել» պիեսի բեմադրումն էր` ըստ Նեհիր Ռոգենդորֆ Էյուբօղլու «Հերոսի տխուր սերը» վեպի, որը ներկայացնում էր 1920-ականներին Ստամբուլին հարող կղզիներից մեկում ապրող հայ գեղեցկուհու և Աթաթուրքի «սիրային» պատմությունը: Անարգելով սիրո գեղեցիկ զգացումը` լկտիաբար «դարի ոճրագործին» դարձնում են «ռոմանտիկ սիրահար», հայուհուն` «սիրո էակ»: Եվ դա` 1920 թվականին, երբ Հայոց ցեղասպանությունը դեռ չէր ավարտվել: Ինչպե՞ս կարող էր հայուհին` Հերմինեն, երազել բոլոր ժամանակների մեծագույն դահճի սերը, որը ոչ միայն իր հարազատներին ու բարեկամներին, այլև հարազատ ժողովրդի մտավոր ու գալիք սերնդի սերուցքը գազանաբար խոշտանգեց: Թուրքիան հնարավոր բոլոր լծակներն օգտագործում է, այդ թվում` մշակութային, Արևմուտքին ու Եվրոպային, առհասարակ, ողջ աշխարհին հիմարացնելու իր թեզը պաշտպանելու համար: Անբարո զազրանք` հայ նահատակների հիշատակի ոգեկոչման տարելիցի նախաշեմին, անհեթեթ բարբաջանք, թե դեռևս 1920 թվականին «թուրքերի ու հայերի սերը փոխադարձ է եղել»: Այնինչ ատելության ու վրեժի ցա սումն է, որ մեկ դար է` հանգիստ չի տալիս արևմտահայոց ցեղասպանությունից մազապուրծ հայության ժառանգներին։
Աշխարհասփյուռ հայությանն ուղղված քաղաքական և հոգեբանական դիվերսիան օրերս իր տրամաբանական շարունակությունն ունեցավ Հայաստանում. փետրվարի 20-26-ին Հայաստանի «Երիտասարդ կենսաբանների ասոցիացիա» ՀԿ-ի և «Federation of European Biochemistry Societies» (FEBS) աջակցությամբ Երևանում կազմակերպված «Ժամանակակից գենետիկա. գենոմենի առկայություն և դրա պատասխանները» թեմայով դասախոսությունների ժամանակ, որի շրջանակներում Հայաստան էին ժամանել մի խումբ գիտնականներ: Նրանց գալն ու գնալը, ծավալած գործունեությունը մեր ուշադրությունից կվրիպեին, եթե սույն թվականի փետրվարի 22-ին http://hetq.am/am/society/dnt/ էլեկտրոնային կայքում տեղ չգտներ ԱՄՆ-ի Բոյզելի պետական համալսարանի մոլեկուլային կենսաբանության լաբորատորիայի վարիչ Գրեգ Համփիկյանի հետ Ինգա Մարտինյանի հարցազրույցը` «Հայերի և թուրքերի ԴՆԹ-ն նո՞ւյնն է» վերտառությամբ:
Կենսաբանական փորձաքննության կարիք չկա, անշուշտ, Գրեգ Համփիկյանի քրոմոսոմների հայկական ծագումը պարզելու համար. ամեն ինչ պարզ է. ինքնաարտահայտման հնարավորությունն օգտագործելով, նա անզգուշորեն ցույց տվեց իր քողազերծված դեմքը: «Գիտնականի» անզուսպ արտահայտությունները վրիպեցին ոչ միայն ՀՀ ազգային անվտանգության աշխատակիցների, այլև շատերի ուշադրությունից: Մինչդեռ նա պետք է բացատրություն տար իր խոսքերի համար։ Հարցազրույցի ընթացքում, զգալով սխալը, Համփիկյանը փորձել է ուղղել, նախ` բարեկիրթ երևալու համար հաճոյախոսել է հայուհիներին. «Անչափ տպավորված էի հայ կանանց սև մուգ մազերով և աչքերով», և չնայած իր` մասնագիտությամբ լրագրող կնոջ հետ է եկել, բայց նրան էլ խոստովանել է, որ այստեղ կանայք շատ գեղեցիկ են, ապա, սրտացավ հայրենասերի ու հավատացյալ հայի կերպար ստեղծելու համար, հայտարարել, թե «Հայոց ցեղասպանության թանգարան ու Սուրբ Սարգիս եկեղեցի է գնացել»: Նա «Հայաստանում ամեն ինչ հավանել է, բացի փակ սահմանից…». այս «երգն» արևմտաեվրոպական նոտաներ ունի, և Համփիկյանն ամենևին էլ Արարատ լեռան լանջին փարվելու կամ մի բուռ հող տուն տանելու փափագով չի տառապում: Ասելիքը հիմնավորելու համար վկայակոչում է ԱՄՆ-ի և Ճապոնիայի օրինակը. «…այս երկրները մոռացել են Հիրոսիման ու Նագասակին և համատեղ տնտեսական ծրագրեր են իրականացնում»:
Որքանո՞վ է համոզված և վստահ, որ ճապոնացիները մոռացել են ատոմային ողբերգությունը, որի կործանարար հետևանքները մինչ օրս զգում են։ Ո՞րն է բուն ասելիքը Արևմուտքի «գիտության բարեխոս գործակալի», եթե ոչ` 1915-ին Թուրքիայի իրականացրած Հայոց ցեղասպանությունը մոռանալու առաջարկ, ոճրագործին ներելու և Հայաստան-Թուրքիա արձանագրությունները վավերացնելու հերթական էժանագին կոչ: Եվ այս ամենն ապրիլի 24-ի նախաշեմին, երբ աշխարհասփյուռ հայությունը պատրաստվում է Հայոց ցեղասպանության նահատակների ոգեկոչման 96-րդ տարելիցին: Համփիկյանին ու նրա նմաններին հիասթափեցնեմ` հայ ժողովուրդը չի՛ տառապում ամնեզիայով (հիշողության կորստով) և չի՛ պատրաստվում ներել ոճրագործին, որը չի ապաշխարում իր կատարած ոճիրների համար և դեռ անպատիժ է մնացել:
Խոսքի ազատության իրավունքի ամրագրումն ամենևին չի նշանակում, որ Գրեգ Համփիկյանը կարող է իրավունք վերապահել իր «գիտական ցնդաբանությունը» բարձրաձայնելու ի լուր աշխարհի. «ՈՒսումնասիրելով ԴՆԹ-ն` հանգել է այն եզրակացության, որ թուրքերի և հայերի միջև տարբերություններ չկան, Աստված նրանց նման է ստեղծել», բացի դրանից, նա նշեց նաև մշակութային և կենցաղային նմանությունները: Հայոց և համաշխարհային պատմությունից տկար գիտնականին հիշեցնեմ, որ քոչվոր ու խաշնարած ցեղախումբը չէր կարող մտքի ու երևակայության թռիչք ապրել` հավասարվելով հազարամյակների հայ քաղաքակրթական մշակույթին: Ինչ վերաբերում է գիտական եզրակացությանը` «թուրքերի և հայերի գեների նմանության» զառանցանքին, հավելեմ, որ Հայոց ցեղասպանության տարիներին հազարավոր հայ մանուկներ իրենց ինքնությունը` հայ լինելը, չհասցրին գիտակցել. բռնությամբ դարձան մահմեդական։ Մի՞թե նրանց ժառանգները չեն, որ այսօր Համփիկյանին գիտական մեծ շփոթության առաջ են կանգնեցրել, ինչն էլ հիմք է հանդիսացել «գեների նմանության» նրա վարկածին: Երկու ժողովուրդների «գեների նմանության» հակագիտական «թեզը» պետք է Համփիկյանն անձամբ վերանայի ու սրբագրի և լավություն անի այն «թուրքերին», որոնց գենը նման է հայերի գենին` օգնի նրանց վերադառնալու ինքնության ակունքներին` հայկական արմատներին: Դա կլինի այն գրքի նախաբանը, որը ցանկանում է գրել Համփիկյանը։
Հակահայ դիվերսիոն գործողությունները, լինեն քաղաքական, հոգեբանական թե ռազմական, մեզ ստիպում են սթափ լինել և արագ արձագանքել, կանխարգելելով ցանկացած ոտնձգություն` հայ ժողովրդի, հայոց պետականության, հայ մշակույթի դեմ:
Ջեմմա ԲԱՂԴԱԴՅԱՆ
«ՈՒխտ Արարատի» ամսագրի փոխխմբագիր

Դիտվել է՝ 1141

Մեկնաբանություններ