Լրացավ հանրաճանաչ մանկավարժ, ՀՍՍՀ վաստակավոր ուսուցիչ ՀՈՒՍԻԿ ՄԵԼԻՔ- ԱԴԱՄՅԱՆԻ 100-ամյակը:
Մեր խառնակ օրերում հակահայ դիվահարների գրոհը ազգի և պետության հիմնասյուների դեմ անսքող մարտաշունչ է։ Պատերազմ է հայտարարվել հայկական ինքնությանը, Հայ առաքելական սուրբ եկեղեցուն և հայ դպրոցին։ «Հայ» արմատի դեմ պայքարող բոլոր թափթփուկների ջգրու սիրով մեր ընթերցողներին ներկայացնում եմ հայ դպրոցի երախտավոր Հուսիկ Մելիք-Ադամյանին, համոզված, որ նրա հետևորդներն այսօր էլ անտեսելով ու արհամարհելով թրքաբարո զանգվածի հակահայ գործունեությունը, նվիրվածությամբ կծառայեն սերնդակրթման վեհ գործին։
Ծնվել է 1920-ի սեպտեմբերի 18-ին Թբիլիսիում հայտնի մտավորական, Գերմանիայի Մագդեբուրգի համալսարանի աստվածաբանական ֆակուլտետի շրջանավարտ, Հայաստանի ավետարանական համայնքի առաջնորդներից մեկի, ծագումով ագուլիսցի Մելիք-Ադամյանների գերդաստանից սերող Ռաֆայելի ընտանիքում:
1922-ին Մելիք-Ադամյանների ընտանիքը տեղափոխվում է Լենինական, և Ռաֆայելը նշանակվում է Ամերկոմի թիվ 17 որբանոցի վարիչ, զուգահեռաբար տարբեր ուսումնական հաստատություններում դասավանդում է գերմաներեն և գլխավորում Լենինական քաղաքի քրիստոնյա-ավետարանական համայնքը, սակայն 1937 թ.՝ որպես կրոնական գործիչ, ձերբակալվում է, իսկ մեկ տարի անց՝ ՀԽՍՀ ՆԳԺԿ եռյակի որոշմամբ՝ գնդակահարվում:
Չնայած «ժողովրդի թշնամու զավակի» պիտակին և զանազան հալածանքների, երիտասարդ Հուսիկին հաջողվում է գերազանցությամբ ավարտել Լենինականի երկաթգծի թիվ 51 հայկական դպրոցը և, շնորհիվ իր բացառիկ մաթեմատիկական ընդունակությունների, 18-ամյա պատանին դպրոցն անմիջապես ավարտելուն պես, առանց բարձրագույն կրթության նշանակվում է նույն դպրոցի բարձր դասարանների մաթեմատիկայի ուսուցիչ, ինչը Լենինականի կրթական համակարգում աննախադեպ երևույթ էր: Աշխատելուն զուգահեռ նա 1947-ին կրկին գերազանցությամբ ավարտում է մանկավարժական ինստիտուտի Լենինականի մասնաճյուղի ֆիզիկամաթեմատիկական ֆակուլտետը: Լենինականում դասավանդելու տարիներին նրան աշակերտել են ՀՀ ճարտարագիտական ակադեմիայի փոխնախագահ, պրոֆեսոր Սուրեն Շահինյանը, հայտնի աշխարհագրագետ պրոֆեսոր Լեմվել Վալեսյանը, վաստակավոր էներգետիկ Սպարտակ Ղաբուզյանը, Լենինականի գլխավոր սրտաբան Իվետա Ամատունին և այլք: Նրա թերևս ամենամեծ ավանդը Հայաստանի ամենահռչակավոր մաթեմատիկոսներից մեկի՝ ապագա ակադեմիկոս Ալեքսանդր Թալալյանի մաթեմատիկական տաղանդը բացահայտելն էր: Ինչպես նշվում է 2008-ի «Ազգ» օրաթերթի թիվ 169 համարում, դպրոցական տարիներին Թալալյանը չափազանց հետաքրքրված էր պատմությամբ և միայն իր մաթեմատիկայի ուսուցչի՝ Հուսիկ Մելիք-Ադամյանի հորդորներին անսալով ընտրեց մաթեմատիկայի ասպարեզը:
1951-ից Հ. Մելիք-Ադամյանը տեղափոխվում է Երևան, աշխատում տարբեր ուսումնական հաստատություններում որպես ուսուցիչ և դասախոս՝ այդ թվում Խ. Աբովյանի անվան մանկավարժական ինստիտուտում և ԵՊՀ մաթեմատիկայի ֆակուլտետին կից հատուկ ֆիզմաթ դպրոցում: (Նա իր տարեկից աշակերտների, Լենինականի բնակիչների, հետո նաև Երևանի գործընկերների համար եղավ և մնաց «ընկեր Հուսիկ»)։
1964-ից մինչև իր կյանքի վերջին ամիսները ղեկավարել է Երևանի ուսուցիչների կատարելագործման քաղաքային ինստիտուտի մաթեմատիկայի կաբինետը, բազմիցս հանդիսացել մաթեմատիկայի հանրապետական դպրոցական օլիմպիադաների հանձնաժողովի նախագահ և «Մաթեմատիկան և ֆիզիկան դպրոցում» ամսագրի խմբխորհրդի անդամ: Հեղինակ է մաթեմատիկայի ուսուցիչների համար նախատեսված մի շարք մեթոդական ձեռնարկների:
Նրա ջանքերի և անձնական ծանոթությունների շնորհիվ Երևանի մաթեմատիկայի ուսուցիչները հնարավորություն ունեցան ունկնդրելու հանրահռչակ մաթեմատիկոսներ, ՍՍՀՄ մանկավարժական գիտությունների ակադեմիայի փոխնախագահ Ա. Ի. Մարկուշկևիչի, մոսկվայաբնակ պրոֆեսորներ Ի. Մ. Յագլոմինի, Ս. Ի. Թումանովի և այլոց դասախոսությունները:
Վրեժ ԱՌԱՔԵԼՅԱՆ