ԱՄՆ-ի նախագահ Ջո Բայդենը հայտարարել է, որ դուրս կգա նախագահական ընտրապայքարից, եթե բժիշկները պարզեն, որ ինքն առողջական խնդիրներ ունի։ «Անկեղծ ասած, ես կարծում եմ, որ միակ բանը, որ տարիքը բերում է, իմաստությունն է»,- հավելել է Բայդենը։ Ավելի վաղ նա ասել էր, որ կհրաժարվի նախընտրական մրցապայքարից միայն այն դեպքում, եթե Աստված իրեն ասի դա անել։               
 

«Լինսը» իր գումարները վերահսկում է

«Լինսը» իր գումարները վերահսկում է
17.06.2008 | 00:00

«Լինսի» հիմնադրամի ծրագրերի շրջանակներում մի քանի տարի առաջ իրականացված «Բնակարանաշինություն» ծրագիրը մինչև օրս դժգոհություն չի առաջացրել ոչ միայն մասնագետների, այլև տվյալ շենքերի բնակիչների մոտ։ Թերևս առաջին ծրագրի բարեհաջող իրականացումը, կարելի է ասել, առիթ դարձավ, որ «Լինսի» հիմնադրամը ֆինանսավորի նաև «Դպրոցաշինություն» ծրագիրը, որի ավարտին հաշված ամիսներ են մնացել: Հիշեցնենք, որ «Լինսի» հիմնադրամի կողմից հատկացված 20 մլն ԱՄՆ դոլարի շրջանակներում «Դպրոցաշինություն» ծրագրով իրականացվում են հանրապետության հինգ մարզերի և Երևան քաղաքի հինգ դպրոցների ուժեղացում-վերակառուցման և նոր մասնաշենքերի կառուցման աշխատանքները։

Մեզ համար կարևոր էր ճշտել՝ շինարարությունը որակո՞վ է իրականացվում, և ո՞ր փուլում է գտնվում ծրագիրը: Այս և ծրագրի հետ կապված այլ հարցերի շուրջ զրուցեցինք «Բնակարանաշինություն» ծրագրի իրականացման գրասենյակի ղեկավար ՀՐԱՅՐ ՍԱՐԳՍՅԱՆԻ հետ։

-Նախագծային աշխատանքների իրականացման փուլում մանրամասն ուսումնասիրվեցին ծրագրում ընդգրկված դպրոցները, որոնք լուրջ խնդիրներ ունեին սեյսմիկ պաշտպանվածության առումով: Բոլոր դպրոցների շենքերի նախագծերի կոնստրուկտիվ մասերի հաշվարկները կատարվեցին հայտնի համակարգչային «Լիրա» ծրագրի միջոցով` օգտագործելով պատասխանատվության 1.3 գործակիցը, ինչը սեյսմիկ պաշտպանության լուրջ ցուցանիշ է: Նշեմ, որ ուժեղացվող շենքերի սեյսմիկ չափորոշիչները հասցվել են նորակառույց շինարարության սեյսմիկ պահանջներին:

Ծրագրի շրջանակներում քանդվեցին ավելի քան 3000 քմ մակերեսով անթույլատրելի լուծումներ ունեցող շինություններ, ուժեղացվում-վերակառուցվում են շուրջ 30 հազար քմ մակերեսով շենք-շինություններ, և կատարվում է ավելի քան 16 հազար քմ նորակառույց շինարարություն: Սեյսմիկ պայմաններին բավարարելու հետ մեկտեղ դպրոցների հատակագծային լուծումները համապատասխանեցվեցին 12-ամյա կրթության չափանիշերին: Նոր պայմաններում, երբ կողք-կողքի պետք է սովորեն 6-ամյա մանուկները և 18-ամյա երիտասարդները, մեր կողմից կարևորվեց հոսքերի տարանջատման հնարավորինս հստակ իրագործումը: Ընդլայնվեցին հանգստի գոտիները, որոնք հնարավորություն կտան աշակերտներին առավել կազմակերպված անցկացնել դասամիջոցները: Դպրոցներում հաշմանդամ երեխաների համար ստեղծվեցին հնարավորինս հարմարեցված մուտքեր, սանհանգույցներ, դասասենյակներ: Ձևավորվեցին ընդարձակ նախամուտք և բուֆետ-ճաշարաններ, հանդերձարաններ, բուժկետ, գրադարան, լաբորատոր կաբինետներ: Հատուկ ուշադրության առարկա են համակարգչային և ռազմագիտության կաբինետները, որոշ դպրոցներում արդեն կան հրաձգարաններ, իսկ, օրինակ, Երևանի թիվ 168 դպրոցի հրաձգարանն ունի 50 մ երկարություն և իր տեսակի մեջ միակն է ողջ հանրապետության դպրոցներում: Նախկինում հարմարեցված հանդիսությունների և մարզադահլիճները համապատասխանեցվեցին պահանջվող նորմերին, կառուցվեցին լրացուցիչ մարզադահլիճներ, ի դեպ, վերջիններին կից հանդերձարաններն ունեն սանհանգույցներ՝ տաք ջրամատակարարման ցնցուղարաններով:

Ծրագիրը մոտենում է ավարտին, և արդեն շահագործման են հանձնվել երեք դպրոց, Գյումրիի թիվ 30 դպրոցի մարզական և հանդիսությունների դահլիճների մասնաշենքը, Վանաձորի թիվ 10 դպրոցի մարզական և հանդիսությունների դահլիճների մասնաշենքերը, իսկ Աշտարակ քաղաքի թիվ 1 դպրոցի շահագործման հանձնելու հանդիսավոր արարողությունը կայացավ հանրապետության նախագահ Ս.Սարգսյանի մասնակցությամբ: Նախագահը բարձր գնահատականի արժանացրեց կատարված աշխատանքը և արժանավոր սերունդ ունենալու հարցում կարևորեց կրթօջախների բարեկարգ մակարդակի ապահովումը:

Մինչև հունիսի ավարտը շահագործման համար պատրաստ կլինեն ևս հինգ դպրոցներ:

-Իսկ ինչպե՞ս են իրականացվում դպրոցների ներքին հարդարման աշխատանքները, արդյո՞ք այս դեպքում ևս նոր մոտեցումներ եք կիրառել:

-Ներքին հարդարման աշխատանքներն իրականացնելու ընթացքում լուջ ուշադրություն ենք դարձրել ժամանակակից շինանյութերի օգտագործմանը՝ հնարավորինս գեղեցիկ և բարենորոգ դպրոցներ ունենալու նպատակով, միաժամանակ կարևորելով սանիտարահիգիենիկ պահանջների պահպանումը: Բարձրորակ ներկանյութերը, փայտյա դռները, մետաղապլաստե պատուհանները` շերտավարագույրերով և ժամանակակից տեխնիկական միջոցների լայն կիրառումը դպրոցներին բոլորովին այլ տեսք են տվել, որի մասին երազել անգամ դժվար էր: Քանի որ որոշ դպրոցների տարածքների չափը հասնում է մինչև 2.5 հեկտարի, մենք, ըստ դպրոցի հնարավորության, կառուցել ենք սպորտային, հանդիսությունների և հանգստի գոտիներ, վազքուղի: Տարածքներն ամբողջովին պարսպապատվել են, անցկացվել է արտաքին լուսավորություն, որոշ դպրոցներում՝ ոռոգման ցանց:

Հիշեցնեմ նաև, որ շենքերում տեղադրվել են անվտանգության, հակահրդեհային, զանգ-ժամացույցի միասնական համակարգեր, ռադիոհանգույց, ինչպես նաև տաք օդի ներածման համակարգեր, կառուցվել են կաթսայատներ, որոնք կապահովեն դպրոցների անխափան աշխատանքները տարվա բոլոր եղանակներին:

-Նորացված շենքերում դպրոցական գույքը նույնպես թարմացվելու է ծրագրի շրջանակներում, դրանք տեղակա՞ն արտադրության են, թե՞ ներմուծված են, և ի՞նչ տիպի գույք է ձեռքբերվում:

-Այո, ծրագրի շրջանակներում դպրոցները կունենան անհրաժեշտ ուսումնական գույք` աշակերտական և ուսուցչական աթոռ, սեղան, պահարան, գրատախտակ` իր լուսատուով, ֆիզիկայի և քիմիայի լաբորատոր կաբինետներում` ֆունկցիոնալ նշանակության սեղաններ, կահավորվում են նաև սպորտային, հանդիսությունների դահլիճները, բուֆետ-ճաշարանը և հանդերձարանները, գրադարանը, բուժկետը: Հատուկ ուզում եմ նշել, որ աշակերտական գույքը, մասնավորապես աթոռները և սեղանները, ունեն տարիքային բաշխվածություն և համապատասխանում են էրգոնոմիկայի պահանջներին: Գույքի մի մասը ներկրվում է արտասահմանից, մյուս հատվածը տեղական արտադրության է:

-Այս ամենն իրականացնելու համար, կարծում եմ, շատ լուրջ ծախսեր են պահանջվել: Կարելի՞ է «Դպրոցաշինությունը» համարել թանկ ծրագիր: Եթե գաղտնիք չէ, որքա՞ն գումար է արդեն ծախսվել:

-Այս պահին ծախսվել է գումարի մոտ 90 տոկոսը: Ի դեպ, գումարների ծախսը խիստ վերահսկողության է ենթարկվում: Շինարարական աշխատանքների համար ծախսված գումարները միայն առաջին հայացքից կարող են խոշոր թվալ, փաստացի ունենք չորսից ութ հազար քմ մակերեսով կառույցներ, որոնց զուտ շինարարության վրա ծախսված գումարը 1 քմ համար կազմում է միջինը մոտ 115 հազար դրամ: Կարծում եմ ավելի շուտ ծրագիրը «թանկ» է իր բարոյահոգեբանական արժեքով, քան` ֆինանսական:

-Ի՞նչն եք համարում ծրագրի հաջողության գաղտնիքը:

-Այն նվիրվածությունը, որով մենք իրականացնում ենք մեր աշխատանքը: Դա ուղղակի շարունակությունն է նույն վերաբերմունքի, ինչը ցուցաբերում է մեծ բարերար Քըրք Քըրքորյանը` իր անձնական գումարների միջոցով անհատույց հոգալով իր ժողովրդի կարիքները:

Ժասմեն ՎԻԼՅԱՆ

Դիտվել է՝ 5403

Մեկնաբանություններ