«Խաղաղության համաձայնագրի տեքստի 80-90 տոկոսը, արտգործնախարարի՝ ինձ տրամադրած տեղեկություններով, արդեն համաձայնեցված է»,- Բաքվի վերահսկողությանն անցած Շուշիում հայտարարել է Ադրբեջանի նախագահ Իլհամ Ալիևը։ Նա հավելել է, որ Հայաստանին ստիպել են տեքստից հեռացնել Արցախի վերաբերյալ դիրքորոշումն ու տերմինաբանությունը, ինչը ճանապարհ բացեց կարգավորման գործընթացի հետագա զարգացման համար։ Միևնույն ժամանակ, ըստ Ալիևի, «երկու հարց բաց է մնում»։                
 

«Այս հայը նույնիսկ իմ գերեզմանին է թամաշա սարքում»

«Այս հայը նույնիսկ  իմ գերեզմանին է  թամաշա սարքում»
13.07.2012 | 01:36

Ասում են` նրա ֆիլմերն ամենայն նրբանկատությամբ պատկերում են մեր ամենօրյա կյանքը, առօրեական այնպիսի դրվագներ, որոնք մենք անուշադրության ենք մատնում և որոնց վրա մոռացել ենք ծիծաղել:

Էլդար Շենգելայան ոչ թե ծաղրում է, այլ ասես հայելու առաջ է կանգնեցնում ոչ միայն խորհրդային իրականության մարդկանց, այլև ողջ մարդկությանը: Նրա ֆիլմերը որքան ծիծաղելի են և զվարճալի, այդքան էլ լուրջ են, իսկ որոշ տեսարաններում` նույնիսկ թախծոտ:
«Ոսկե ծիրան» կինոփառատոնի «Հետահայաց ցուցադրություններ» ծրագրի շրջանակում ցուցադրվեցին վրաց հայտնի ռեժիսոր Էլդար Շենգելայայի լավագույն ֆիլմերը` «Արտասովոր ցուցահանդես», «Կապույտ լեռներ կամ անհավանական պատմություն», «Խելառները»: Ռեժիսորին շնորհվեց «Փարաջանովյան թալեր» մրցանակը: Կինոփառատոնի պատվավոր հյուրը դատարկաձեռն չէր եկել. նա Սերգեյ Փարաջանովի թանգարանին նվիրաբերեց Վարպետի կոլաժը` նվիրված ռեժիսոր Թամազ Մելիավային:
Իսկ փարաջանովյան կոլաժի ստեղծման պատմությունն այսպիսին է: Բանտից ազատվելուց հետո Փարաջանովն իմանում է, որ Մելիավան վախճանվել է: Որոշում է անձամբ այցելել գործընկերոջ շիրմին, սակայն դա անում է արտասովոր ձևով. գերեզմանոցում կազմակերպում է իսկական թատերական ներկայացում: «Եթե Թամազը տեսներ սա, կասեր` այս հայը նույնիսկ իմ գերեզմանին է թամաշա սարքում»,- իր արարքն այսպես է գնահատում Փարաջանովը: Այդ օրվա լուսանկարներն էլ կոլաժի հիմք են դառնում:
Բանտից Փարաջանովի ազատվելուց հետո, երբ շատերը վախենում էին անգամ այդ անունն արտաբերելուց, Էլդար Շենգելայան կազմակերպում է նրա աշխատանքների առաջին ցուցահանդեսը, ինչը չի վրիպում ՊԱԿ-ի ուշադրությունից: Փարաջանովը ելքը գտնում է. հատուկ ցուցահանդեսի համար պատրաստում է Լենինի կոլաժը: «Մեզ հետաքրքիր չէ, թե ինչ կա այստեղ, բայց քանի որ Լենինը կա, թող լինի ցուցահանդեսը», հատուկ ծառայության աշխատակիցներն այսպես են եզրափակում իրենց ստուգայցը: Դրանից հետո ծագում է մյուս խնդիրը. Փարաջանովին արգելում էին ֆիլմ նկարահանել, կրկին միջամտում է Շենգելայան: Եվ եթե չլինեին վերջինիս ու նրա ընկերների ջանքերը, գուցե չստեղծվեին «Սուրամի ամրոցի լեգենդն» ու «Աշուղ Ղարիբը» ֆիլմերը:
Շենգելայայի հայրը` Նիկոլայ Շենգելայան, վրաց կինոյի առաջին վարպետներից էր, մայրը նշանավոր դերասանուհի Նատո Վաչնաձեն էր, ով իր առաջին կինոդերերից մեկը խաղացել է Համո Բեկնազարյանի «Անարգանքի սյան մոտ» (1923 թ.) ժապավենում: Ի դեպ, վրացի ռեժիսորը շատ է հավանել «Ոսկե ծիրանի» բացման ֆիլմը` «Շոր և Շորշորը»: «Նրանք իբրև թե ոչ մի տեղ չեն սովորել, բայց այսօր մենք կարող ենք սովորել նրանցից»,- նկատում է նա:
Հայ ժամանակակից կինոյին Շենգելայան ծանոթ չէ։ Ինչ վերաբերում է վրացական կինոյին, ռեժիսորը փաստում է, որ քիչ ֆիլմեր են ստեղծվում այսօր: Ստալինն ասում էր` նկարահանեք քիչ, բայց լավ կինո: Շենգելայան այլ կարծիքի է. «Պետք է շատ ֆիլմեր ստեղծել, որ մի քանիսը հաջողված լինեն»:
Վրաց ռեժիսորը կարոտում է հին Երևանին: «ՈՒրախ եմ, որ շատ բաներ են արվել այստեղ, բայց, ինչպես Թբիլիսիում, ամեն ինչ չէ, որ լավ է,- նկատում է նա:- Այդ ահռելի բարձրահարկերը, հասկանո՞ւմ եք, խանգարում են: Հրաշալի կլիներ, եթե կարողանային պահպանել այն, ինչ եղել է»: Խոսքը, իհարկե, միայն քաղաքի նորօրյա ճարտարապետության մասին չէ, պահպանել է պետք քաղաքի հոտը, մարդկային հարաբերությունները, նախկին ջերմությունը:


Արմինե ՍԱՐԳՍՅԱՆ

Դիտվել է՝ 3221

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ