«Իրենց երկրներում ամերիկյան հրթիռներ տեղակայելով՝ Եվրոպան ռիսկի է դիմում. ՌԴ-ն կարող է հարվածներ հասցնել այն պետությունների մայրաքաղաքներին, որտեղ ամերիկյան հեռահար զինատեսակներ են նախատեսում տեղակայել»,- հայտարարել է ՌԴ նախագահի մամուլի քարտուղար Դմիտրի Պեսկովը։               
 

«ԵՍ ՉԵՄ ԴԱԴԱՐՈՒՄ ՄՏԱԾԵԼՈՒՑ, ՈՐ ՄԵՆՔ ԿՆԿԱՐԵՆՔ ԼԱՎ ԳԵՂԱՐՎԵՍՏԱԿԱՆ ՖԻԼՄԵՐ, ԵՎ ՈՐԵՎԷ ՌԵԺԻՍՈՐ ԻՆՁ ԿՆԿԱՏԻ, ԿԳՆԱՀԱՏԻ ՈՒ ԿՆԿԱՐԻ ԻՐ ՖԻԼՄՈՒՄ»

«ԵՍ ՉԵՄ ԴԱԴԱՐՈՒՄ ՄՏԱԾԵԼՈՒՑ, ՈՐ ՄԵՆՔ ԿՆԿԱՐԵՆՔ ԼԱՎ ԳԵՂԱՐՎԵՍՏԱԿԱՆ ՖԻԼՄԵՐ, ԵՎ ՈՐԵՎԷ ՌԵԺԻՍՈՐ ԻՆՁ ԿՆԿԱՏԻ, ԿԳՆԱՀԱՏԻ ՈՒ ԿՆԿԱՐԻ ԻՐ ՖԻԼՄՈՒՄ»
16.03.2012 | 00:00

և ոչ միայն մշակույթի մասին

«Իրատես de facto»-ի հյուրն է ՀՀ ժողովրդական արտիստուհի ԺԵՆՅԱ ԱՎԵՏԻՍՅԱՆԸ, ով ամիսներ առաջ տոնեց իր ծննդյան 70 և բեմական գործունեության 50-ամյա հոբելյանները` այդ առթիվ արժանանալով բազում պատկառելի պարգևների ու ջերմ խոստովանություն-շնորհավորանքների: Միանալով շնորհավորանքներին և բարեմաղթանքներին` թվարկենք պարգևներից մի քանիսը միայն. «Հայրենիքին մատուցած ծառայությունների համար 1-ին աստիճանի ոսկե մեդալ»` ՀՀ նախագահի կողմից, ՀՀ մշակույթի նախարարության «Ոսկե մեդալ», «Վարպետ» ոսկյա կրծքանշան` Գյումրիի քաղաքապետարանի կողմից, «Երևանի քաղաքապետի ոսկե մեդալ», Հեռուստատեսության և ռադիոյի ակադեմիայի պատվավոր ակադեմիկոսի կոչում: Թվարկել կարելի է երկար…
Հավելենք, որ վաստակի ու պարգևների այս ծանրակշիռ բեռը չի խանգարում տիկին Ժենյային լինելու բացառիկորեն օրինակելի, համեղ կերակուրներ պատրաստող, ավանդական հայկական օրենքներով իր տուն եկողներին հյուրընկալող և հյուրասիրող տանտիրուհի:


«ԻՆՁ ՀԱՄԱՐ ԱՌԱՆՁՆԱՊԵՍ ԿԱՐԵՎՈՐ Է ՀՀ ՆԱԽԱԳԱՀԻ ՇՆՈՐՀԱԾ ՄԵԴԱԼԸ»

-Տիկի՛ն Ժենյա, թվարկված և չթվարկված բազմաթիվ պարգևներից ո՞րն է առանձնապես կարևորվում Ձեզ համար:
-ՀՀ նախագահի շնորհած մեդալը, անշուշտ: Հոբելյանական երեկոյիս ընթացքում իմ բեմական հաշվետվությունն էի ասես ներկայացնում ժողովրդիս, և շնորհակալ եմ, որ այն գնահատվեց: Դա միայն իմ ձեռքբերումը չէ, նաև իմ թատրոնինն է: Համատեղ աշխատանքի արդյունք:
-Սունդուկյանի թատրոնն ունի նոր ռեժիսոր` Տիգրան Գասպարյանը: Ի՞նչ փոփոխություններ կբերի այս նշանակումը, ըստ Ձեզ:
-Ռեժիսորը մեզ օտար չէ, մեր թատրոնից է, սունդուկյանցի: Ես բախտ եմ ունեցել նրա առաջին բեմադրության մեջ խաղալու գլխավոր դեր: Դա Բուլգակովի «Մոլիերի կյանքը» պիեսն էր:
-Տիգրան Գասպարյանի դիպլոմային աշխատանքը:
-Այո՛: Ես այդ ներկայացման մեջ խաղացել եմ դերասանուհու` Մադլեն Դեժարի կերպարը: Եվ կարծում եմ` վատ չեմ խաղացել: Շատ շնորհալի, խոստումնալից ռեժիսոր է Տիգրանը: Մենք պիտի ուրախանանք. երիտասարդ է գալիս թատրոն: Պիտի թև ու թիկունք լինենք նրան, սատարենք: Թող մի քիչ էլ սխալվի, մի քիչ էլ մեր պատկերացումներից դուրս լինի նրա արածը: Չէ՞ որ Սունդուկյանի թատրոնն այնպիսի ռեժիսորներ է տեսել, որ դժվար թե նրանց փոխարինող գտնվի: Նոր երիտասարդ ռեժիսորն իրենը կանի: Եվ ավելի լավ է, որ այդ երիտասարդը սունդուկյանցի լինի, քան օտար մեկը: Սունդուկյանական ավանդույթները շարունակող մարդ պիտի լինի այդ տեղում:
-Օրեր առաջ մասնակցում էիք Արտաշես Գեղամյանի գրքերի շնորհանդեսին: Ներկա էր նաև ՀՀ նախագահը, և Գեղամյանը հրապարակավ հայտարարեց, որ առաջիկա նախագահական ընտրություններում ինքը սատարելու է Սերժ Սարգսյանին: Ինչպե՞ս եք վերաբերվում այս փաստին:
-Գիտեմ, դու զրույցը միշտ դեպի քաղաքականություն ես տանում: Ասեմ, որ ես շատ նորմալ եմ վերաբերվում դրան: Ողջունում եմ մեր նախագահին, որ բոլոր կուսակցություններից խելացի մարդկանց հավաքում է իր շուրջը: Իսկ Գեղամյանը շատ խելացի քաղաքական գործիչ է, հրաշալի բազում գրքերի հեղինակ: ՈՒրախ եմ ու ողջունում եմ նրա մոտեցումը: Թող սատարեն մեր նախագահին: Գուցե ոմանք ինձ հետ չհամաձայնեն, բայց ես, որքան որ տեսնում եմ մեր նախագահի ձեռագիրը, աշխատաոճը, հասկանում եմ, որ նա ձգտում է բոլոր կուսակցությունների հեղինակավոր, մտածող անդամներին հավաքել իր շուրջը, համախմբել կարող ուժերը: Ի՞նչ վատ բան կա սրանում:
-ՈՒնե՞ք Ձեր նախընտրած թեկնածուն առաջիկա նախագահական ընտրություններում:
-Իհարկե, ունեմ: Բայց հիմա նրա անունը չեմ տա:

«ԻՆՉՔԱ՞Ն ԿԱՐՈՂ ԵՆ ԹՈՒՐՔԵՐՆ ՈՒ ԱԴՐԲԵՋԱՆՑԻՆԵՐԸ ԿԱՇԱՌԵԼ ՀԶՈՐ ՏԵՐՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐԻՆ»
-Ինչպե՞ս ընդունեցիք Ֆրանսիայի Սահմանադրական խորհրդի վճիռը` կապված Հայոց ցեղասպանության ժխտումը քրեորեն պատժելու բանաձևի հետ:
-Մեծ ցավով: Ես կարծում եմ, որ այս սխալը պետք է ուղղվի: Այսպես չի կարող մնալ: Երբ վերջերս դիտում էի Մարաղայի ջարդերի մասին պատմող տեսաֆիլմը, ցնցված էի, ամբողջ գիշեր չեմ քնել: Այդպիսի բաները կժխտվե՞ն: Այդպիսի ստերի դեմ ինչպե՞ս պայքարենք մենք, ես չեմ պատկերացնում: Ինչքա՞ն կարող են թուրքերն ու ադրբեջանցիները կաշառել հզոր տերություններին: Գիտեմ, որ հարուստ են, նավթ ունեն և այդ ամենով կաշառում, կոծկում են իրենց հանցագործությունները, բայց սա ինչքա՞ն պիտի շարունակվի: Այդպես չի կարող երկար շարունակվել: Ճշմարտությունը միշտ ջրի երես է դուրս գալիս:
-Վերջերս Հայոց ցեղասպանության սահմռկեցուցիչ վավերագրեր էին հայտնաբերվել նաև Վատիկանում, և արխիվի մասնագետը խոստովանեց, որ երբ կարդացել է հայերի դեմ թուրքերի գործած գազանությունների մասին, ամաչել է, որ ինքը մարդ է:
-Ես նույնպես լսել եմ այդ խոսքը: Կարծում եմ, որ այդ ամենը պիտի բերի նրան, որ շատ երկրներ, ի վերջո, հաշվի նստեն փաստերի հետ և պաշտոնապես ճանաչեն մեր ցեղասպանությունը: Այդ բոլոր փաստերն աշխատում են հօգուտ մեզ և ի վնաս Թուրքիայի: Դրանք նրանց ջրաղացին գցված քարեր են, որոնք հնարավոր չէ շրջանցել:

«ԵՐԵՎԻ ԵՍ «ՄԻՋԱԶԳԱՅԻՆ» ԴԵՄՔ ՈՒՆԵՄ, ՈՒ ՉԳԻՏԵՄ` ԴՐԱ ՀԱՄԱՐ ՈՒՐԱԽԱՆԱ՞Մ, ԹԵ՞ ՏԽՐԵՄ»
-Դուք ողջ կյանքում ապրել և ստեղծագործել եք մայր Հայաստանում, մայր թատրոնում: Երբևէ չե՞ք մտածել արտերկրում աշխատանք ունենալու, ավելի բարեկեցիկ ապրելու մասին, ինչպես դա արել են Ձեր խաղընկերներից շատերը:
-Երբևէ չեմ մտածել ոչ թե երկրից, այլ մայր թատրոնից հեռանալու մասին: Դերասաններ կան, որ մի թատրոնից մյուսն են թռչկոտում, և ոչ մի բեմում մի ազգային մնայուն արժեք չեն թողնում: Ես այդպիսին չեմ: Ես էլ, իմ հանգուցյալ ամուսինն էլ արմատական սունդուկյանցիներ ենք եղել: Դա սկզբունք էր: Եղել են շատ գայթակղիչ առաջարկություններ, բայց ես մտածել եմ, որ դրանք ընդունելով` ինքս ինձ դավաճանած կլինեմ: Ես մենահամերգային ելույթներով հանդես եմ եկել Բոստոնում, Պրովիդենսում, Վաշինգտոնում, Նյու Յորքում, Կանադայում, Գերմանիայում, Հորդանանում, Եգիպտոսում, Կիպրոսում, Հունաստանում, Թեհրանում: Մի քանի անգամ Սունդուկյանի թատրոնի հետ հյուրախաղերի եմ մեկնել Չեխոսլովակիա, Բուլղարիա, սոցիալիստական այլ երկրներ: Արտասահմանում մնալու և աշխատելու բազում առաջարկություններ եմ ստացել: Շատ սփյուռքահայեր, իմ ելույթը լսելով, խոստովանել են, որ իրենց մեջ ցանկություն է առաջանում ճամպրուկները կապելու և գալու Հայաստան: Եթե ես նրանց մեջ այսպիսի մղումներ եմ առաջացրել, ինքս ինչպե՞ս կարող էի արտասահմանում մնալ: Մի տարեց սփյուռքահայ Սիրիայում ելույթիցս հետո ինձ ասաց. «Աղջի՛կս, ես կոմպյուտեր ըսածը գիտեի, բայց որ մարդու ուղեղը կոմպյուտեր ըլլար, չէի գիտեր»: Զարմացած էր, որ ես 2,5 ժամ կարողանում եմ անգիր կարդալ բանաստեղծություններ, խաղալ թատերական մանրապատումներ: Ես իմ մենահամերգներին միայն ասմունքով չէի հանդես գալիս, նաև փոքրիկ թատերականացված դրվագներ էի ներկայացնում: Միայն Թեհրանում երեք այդպիսի համերգ եմ ունեցել: Վերջինը 2008-ին էր:
-Դուք, կարելի է ասել, հեղաշրջում կատարեցիք հայ կինոյում` առաջին անգամ խաղալով «բաց»` անկողնային տեսարան Արմեն Ջիգարխանյանի հետ` Հենրիկ Մալյանի «Գիքորը» ֆիլմում: Նախապաշարմունքները չէի՞ն խանգարում:
-Մտածում էի` էս ի՜նչ բան է, ոչ ավելի-ոչ պակաս, մտնում եմ Ջիգարխանյանի ծոցը: Բայց երբ նայում եմ այսօրվա ֆիլմերը, ծիծաղում եմ ինձ վրա: Ամեն բան այնքա՜ն մաքուր ու անմեղ էր: Ռոմանտիկա կար: Հիմա, երբ ամեն բան անկաշկանդ անում են էկրանին, արդեն հետաքրքիր չէ, իսկ այն ժամանակ ամբողջ ստեղծագործական խումբը կատակում, սրախոսում էր այդ մեկ հատիկ տեսարանի շուրջ: Բայց ասեմ, որ ես համաձայնել եմ խաղալու այդ տեսարանը` առանց տուրք տալու որևէ հետամնաց նախապաշարմունքի: Տեսարանը նկարահանվում էր բազմաթիվ մարդկանց ներկայությամբ` հնչյունային և լուսային օպերատորներ, ռեժիսորի օգնականներ, դիմահարդարներ, դերասաններ: Նախապաշարվելու ոչ մի պատճառ չկար, բայց միևնույն է, ես շատ էի ամաչում: Ոմանք էլ զարմացել էին, թե ինչպես է Յուրան թույլ տվել ինձ` խաղալու այդ տեսարանը:
-Խանդի տեսարաններ շա՞տ են եղել Յուրի Ամիրյանի կողմից, երբ սիրային դրվագներ եք խաղացել կինոյում կամ թատրոնում:
-Պատահում էր, որ, որևէ երիտասարդի հետ խաղալիս, սկսում էր դժգոհել, թե ինչու է ինձ ամուր գրկում կամ շատ մոտ կանգնում: Դե՜, խանդը սիրո դրսևորում է, և ես դա բնական բան եմ համարում, միանգամայն օրինաչափ է:
-Անկախության շրջանի կինոարտադրությունն ի՞նչ տպավորություն է գործում Ձեզ վրա:
-Ես ցավում եմ, բայց մեր կինոն կարծես ճգնաժամի մեջ լինի այսօր: Մեր կինոստուդիան կարող էր մեծ հաջողություններ ունենալ, բայց հիմա ավելի շատ սերիալներ են նկարում: Ես չեմ դադարում մտածելուց, որ մենք կնկարենք լավ գեղարվեստական ֆիլմեր, և որևէ ռեժիսոր ինձ կնկատի, կգնահատի ու կնկարի իր ֆիլմում: Գուցե ես մեծացել եմ, փոխվել են ժամանակները: Բայց հույսս չեմ կորցնում: Իմ կարիերան կինոյում թերի մնաց:
-Ձեր հոբելյանին ունեցած ելույթում այդ բացթողմանն անդրադարձավ նաև Դավիթ Մուրադյանը:
-Այո՛: Դա իմ ցավն է: Ես այն դարից եկած մարդ եմ, այսօրվա հետ դժվար եմ համակերպվում: Գուցե այսօրվա ռեժիսորներն էլ ինձ չեն հավանում, գուցե ես էլ նրանց ճաշակը չեմ բավարարում: Ի՞նչ իմանամ: Ես շնորհակալ եմ Հենրիկ Մալյանին, Սերգեյ Իսրայելյանին, որ ինձ նկատեցին և նկարեցին կինոյում: «Գիքորում» և Ստեփան Ալաջաջյանի սցենարով նկարված «Ճերմակ անուրջներում» ես խաղացի իմ երկու նշանակալից դերերը հայ կինոյում: Փոքր դերեր խաղացել եմ շատ, բայց մեծ կտավի գործեր չեմ արել: Միշտ նախանձով եմ նայել Սոֆի Լորենի կինոկարիերային: Ճակատագիրը մեծ դեր ունի դերասանուհու կյանքում:
-Ո՞րն է Ձեր երազած, բայց չխաղացած դերը:
-Բրեխտի Կուրաժ մայրիկը: Ամեն անգամ այս մասին ասում եմ: Աչքս մնաց այդ դերի վրա: Ափսոսում եմ, որ անցան իմ ուժեղ, առողջ տարիները, և շատ դերեր իմ կողքով անցան: Շեքսպիրյան դերեր կարող էի խաղալ: Չխաղացի: Ռեժիսորները չբեմադրեցին կամ էլ բեմադրեցին, բայց դերերը տվեցին այն մարդկանց, ովքեր իրենց ավելի հարմար թվացին: Ռեժիսորներն են տնօրինում ամեն բան: Ինչ արած: Հնարավորության դեպքում կցանկանայի մի լավ դեր խաղալ թատրոնում կամ կինոյում: Ես ափսոսում եմ, որ շատ բան եմ բաց թողել: Մեր ռեժիսորներն օտարամոլ էին. երբ մի լավ դեր էր լինում, դրսից էին դերասանուհի հրավիրում: Եթե գեղջկուհու դեր էր լինում, ասում էին` Ժենյան գյուղացի չի կարող խաղալ, եվրոպական կնոջ դեր էր լինում, ասում էին` Ժենյան իսկական հայուհի է, չի կարող եվրոպացու դեր խաղալ: Երևի ես «միջազգային» դեմք ունեմ: ՈՒ չգիտեմ` դրա համար ուրախանա՞մ, թե՞ տխրեմ: Ի դեպ, երբ 1987 թվականին Տաշքենդում գնացել էի միջազգային փառատոնի, մի սուդանցի ռեժիսոր, տեսնելով ինձ «Գիքորում», ուղղակի սիրահարվել էր, հետևիցս եկավ մինչև Հայաստան, ուզում էր ֆիլմ նկարել` գլխավոր հերոսուհու դերն ինձ տալով: Բայց ամեն բան մնաց խոստումների մակարդակում: Ոչինչ չստացվեց: Ես նաև շատ եմ կրկնօրինակել` Կորենևային, Վերտինսկայային, Շևչուկին, Ալենտևային, Ալֆյորովային, Ֆեդոսեևա-Շուկշինային: Նրանց այդ մասին ասել եմ մեր հանդիպումների ժամանակ:

«ՄԵՐ ԿԱՆԱՅՔ ԱՎԵԼԻ ՀԱՐՈՒՍՏ ՆԵՐԱՇԽԱՐՀ ՈՒՆԵՆ, ՔԱՆ ԱՆՀՈԳ ԿՅԱՆՔՈՎ ԱՊՐԱԾ ԴՐՍԻ ԿԱՆԱՅՔ»
-Կանանց մեկամսյակն է: Ի՞նչ զգացողություններ ունեք այս տոնի առթիվ, ի՞նչ կմաղթեք հայ կանանց:
-Որ երկրում եղել եմ, միշտ զուգահեռներ եմ անցկացրել այնտեղի և Հայաստանի կանանց միջև: Մեր կանայք իրավունք ունեն լավ, բարեկեցիկ կյանքով ապրելու: Շատ են տանջվել, տառապել մեր կանայք, բայց ավելի հարուստ ներաշխարհ ունեն, քան անհոգ կյանքով ապրած դրսի կանայք: Ես զարմանում էի, որ արտասահմանում կանայք հեռախոսազանգով կերակուր էին պատվիրում, իրենց կենցաղային հարցերն էին լուծում: Հիմա ցավում եմ, որ մերոնք էլ են հաճախ այդ կերպ վարվում: Դա մեր ազգին հարիր չէ: Մեր կանայք շատ շնորհքով են, կարող են իրենց հնարամտությունն ու հմտությունները կիրառել խոհանոցում: Մեր կանայք նաև բարձր բարոյականության տեր են: Չնայած վերջին տարիներին այս հարցում էլ ենք սկսել նահանջել: Մեր կանայք, սոցիալական պայմաններից դրդված, ստիպված էին մեկնել արտասահման և այնտեղ կատարել ոչ պատվաբեր աշխատանք: ՈՒ ինձ համար առավել անհանդուրժելի է, որ նրանց այստեղի մարդիկ են ուղարկում նման ստորացուցիչ աշխատանքի: Հայ կնոջ մասին վատ կարծիք է ձևավորվում դրսում: Ես ցանկանում եմ, որ մեր կանայք վերագտնեն իրենց արժանիքները, որ նրանց ընտանիքներում սեր ու քնքշանք լինի: Մեր կանայք շատ հնազանդ են, զավակապաշտ են, նվիրված իրենց ամուսիններին: Թող միշտ պահեն իրենց գեղեցկությունը, սիրելի ու ցանկալի լինեն ամուսինների, երեխաների համար: Լինեն առողջ, երջանիկ:

Զրույցը վարեց Կարինե ՌԱՖԱՅԵԼՅԱՆԸ

Դիտվել է՝ 1438

Մեկնաբանություններ